Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Update Sjiwie's
Moderator: moderatorteam
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Update Sjiwie's
Even een update over hoe het met de chihuahua’s gaat. Ze zijn er nu bijna 4 dagen en het gaat echt boven verwachting. Ze eten alledrie al uit mijn hand en zolang ik niet beweeg, blijven ze ook rustig ergens liggen. Als je in 1x op staat of iets dergelijks staan ze wel alledrie meteen rechtop en keffen net zolang tot je weer rustig gaat zitten. M’n moeder (die de hele dag bij ze is) kan ze zelfs al aaien en gisteravond heeft er zelfs eentje een tijdje op haar schoot gezeten. Als ze dan opstond, kon ze hem even oppakken en op de bank zetten. Er is nog eentje die steeds heel angstig is, maar hij zit niet meer achter de bank en durft nu wel op onderzoek uit te gaan in de woonkamer. Buiten in de tuin zijn ze helemaal in hun element, ze hebben zelf een rondje gegraven door de sneeuw heen en daar lopen ze elkaar nu lekker achterna... Je zou er bijna duizelig van worden. Ze krijgen nu ook nog steeds 4x per dag Bach Rescue... Volgende week gaan we een combinatie geven van sommige bloesems die gesuggereerd zijn. Alles wat in huis normaal is, is voor hun wel heel erg wennen. Zo hebben ze een half uur staan blaffen toen de televisie voor het eerst aan ging. Om over de stofzuiger nog maar niet te beginnen.... Maar al met al hebben we er nu wel vertrouwen in dat ze zelfs straks misschien wel aan de riem kunnen lopen. Gelukkig komen er weinig vreemden bij ons over de vloer dus kunnen ze zich gewoon veilig blijven voelen thuis.
Laatst gewijzigd door Joyce op 05 mar 2005 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
tineke
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Eline's advies heeft alles ook even in perspectief gezet.
Natuurlijk zijn het hele zielige hondjes en hebben ze geen fijne start gehad, maar met zo'n instelling kom je niet ver. Ik ben dus gewoon op de grond gaan zitten (met m'n ogen afgewend) en ik heb ze gewoon laten keffen zonder er op te reageren. Dus niet bewegen, niet weglopen, niet kijken. Ze waren gweoon lucht.
Toen ze stil waren heb ik eerst een snoepje ver van mij vandaan gegooid en steeds wat dichterbij. Dan sprong eentje snel naar voren om het snoepje te pakken en dan durfde de volgende ook wel.
Tja, en met een stukje worst in je hand is de angst al snel overwonnen. En dan na te gaan dat ik ze nog maar 3x gezien heb. Eigenlijk zou er eentje bij mij komen, maar aangezien m'n auto kapot is lukt dat dit weekend dus niet. 
Natuurlijk zijn het hele zielige hondjes en hebben ze geen fijne start gehad, maar met zo'n instelling kom je niet ver. Ik ben dus gewoon op de grond gaan zitten (met m'n ogen afgewend) en ik heb ze gewoon laten keffen zonder er op te reageren. Dus niet bewegen, niet weglopen, niet kijken. Ze waren gweoon lucht.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Aantal honden: 1
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat fijn dat het zo goed gaat en leuk te horen dat je iets aan mijn advies hebt gehad! :smile1: Die gastjes hebben maar gemazzeld!! Heerlijk voor ze!!
Dat je ze trouwens nog kon vinden in de sneeuw..dan ligt er bij jullie zeker niet zoveel als hier! 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie