Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help. Mijn hond snuffelt
Moderator: moderatorteam
- larahond
- geregistreerd lid
Help. Mijn hond snuffelt
Vandaag met Lara in de duinen gewandeld en het bleek dat ze vanaf 1 maart weer aangelijnd moest zijn (ik dacht vanaf 1 mei) Toen ik in verweer ging over het feit dat er nog zoveel sneeuw ligt hier en dat er weinig te broeden viel op dit moment voor de vogels, stelde de boswachter dat Lara toch wel op jacht was naar vogels, want kijk......................hij snuffelt (en dat terwijl overal honden lopen). Dus wie helpt mij om haar het snuffelen af te leren. Want zo te zien is dat op zich al erg verdacht gedrag voor een hond ($#%#^@*@(!))
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
Marja
- Zeer actief
Om helemaal pissig van te worden ja!!
Ik loop elke dag bij het ijsselmeer en met mij honderden anderen, dat mag officieel tot 1 maart.
Daarna is het voor de zonaanbidders en rekreatiemensen.
Maar vw het weer loopt iedereen er gewoon nog met zijn honden los, ik dus ook.
Toch loopt er al zo'n eikel rond met een bonnenboekje, mevrouw kunt U niet lezen wat er op de bordjes staat?
Het is 1 maart geweest hoor
Vent, ga een vak leren
Ik loop elke dag bij het ijsselmeer en met mij honderden anderen, dat mag officieel tot 1 maart.
Daarna is het voor de zonaanbidders en rekreatiemensen.
Maar vw het weer loopt iedereen er gewoon nog met zijn honden los, ik dus ook.
Toch loopt er al zo'n eikel rond met een bonnenboekje, mevrouw kunt U niet lezen wat er op de bordjes staat?
Het is 1 maart geweest hoor
Vent, ga een vak leren
groetjes Marja Zara en Stapper

- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
hoop dat je een grapje maakt en je hond rustig laat snuffelen.
voor hun is dat zo iets als de krant lezen , moeten ze kunnen doen.
en ja je aan de regels houden he. Die zijn er net omdat veel hondeliefhebbers denken dat de hele wereld van hun is.
Hondepoep , mensen lastig vallen , kinderen hun bal stuk bijten enz;;;;;
en dan hebben we het nog niet over agressieve honden.
Martine
en ja je aan de regels houden he. Die zijn er net omdat veel hondeliefhebbers denken dat de hele wereld van hun is.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- bobientje
- Actief
nou even vooropgesteld dat ik geen hondeneigenaar ben die denkt dat de wereld van haar is, maar soms gaat er wel eens iets mis.martine schreef:hoop dat je een grapje maakt en je hond rustig laat snuffelen.
Martine
ik laat bobbie zoveel mogelijk vrij lopen en dat gaat meestal goed. hij rent niet achter fietsers, joggers e.d aan. hij heeft geleerd niet tegen andere mensen op te springen (zeg ik niet dat hij dat nooooit doet maar hangt ook af van hoe men op hem reageert}maar laatst was ik hem dus een paar tellen kwijt. dus ik roep hem en ja daar kwam hij weer aan. hoor ik ineens een man krijsen( ja echt krijsen) hond aanlijnen. bleek dat bobbie in hun auto was gesprongen en roetsj, direct er weer uit.
nou praat of keur ik dat niet goed maar ik ga echt niet mijn excuses aanbieden als iemand zo reageert hoor. en met een beetje geluk doet hij dat nooit meer want hij is zich ook doodgeschrokken. en eerlijk gezegd, inwendig heb ik me kapot gelachen

- starfleet
- Erelid
Re: Help. Mijn hond snuffelt
Ze zijn wel bezig hoor. Ze fluiten al elke ochtend en er vormen zich langzamerhand ook paren. En ja, 1 maart is 1 maart. Zo'n boswachter heeft geen zin in discussie en terecht vind ik.larahond schreef:Vandaag met Lara in de duinen gewandeld en het bleek dat ze vanaf 1 maart weer aangelijnd moest zijn (ik dacht vanaf 1 mei) Toen ik in verweer ging over het feit dat er nog zoveel sneeuw ligt hier en dat er weinig te broeden viel op dit moment voor de vogels
Anne
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Die datum is dus heel rekbaar en ik heb ook het idee dat bepaalde gemeenten het niet alleen doen i.v.m. het broedseizoen, maar ook i.v.m. het toeristme. Zo mag je b.v. in Schoorl vanaf 1 maart tot september of oktober niet meer in de duinen lopen. Maar in het Bergerbos (slechts een paar km zuidelijker) mag je van 15 maart t/m 15 juni niet komen i.v.m. het broedseizoen.starfleet schreef:Ze zijn wel bezig hoor. Ze fluiten al elke ochtend en er vormen zich langzamerhand ook paren. En ja, 1 maart is 1 maart. Zo'n boswachter heeft geen zin in discussie en terecht vind ik.larahond schreef:Vandaag met Lara in de duinen gewandeld en het bleek dat ze vanaf 1 maart weer aangelijnd moest zijn (ik dacht vanaf 1 mei) Toen ik in verweer ging over het feit dat er nog zoveel sneeuw ligt hier en dat er weinig te broeden viel op dit moment voor de vogels
Anne
Ben het wel met Anne eens dat die datum nu eenmaal vast is gesteld en die boswachter dus zijn werk doet. Maar het argument snuffelen vind ik hilarisch. Een hond snuffelt nu eenmaal en dat hoeft echt niet specifiek naar vogels te zijn.
-
estelle
Hier ook een mooi groot losloopgebied om een meer heen waar je tot 1 april mag komen (geloof ik) en waarom zou je er dan toch willen gaan lopen als het dus daarna niet meer mag???
Ik snap dat niet hoor, straks besluiten ze daardoor om zo'n mooi losloopgebied maar helemaal te sluiten voor honden ook in de winter alleen maar omdat er sommigen zijn die toch perse daar willen lopen met hun hond.
Dat sommige gebieden al in maart/april 'dicht' gaan voor honden heeft volgens mij te maken met dat de stront dan op tijd 'weg' is voor de toeristen er hun handdoek neer willen gaanleggen.
Ik snap dat niet hoor, straks besluiten ze daardoor om zo'n mooi losloopgebied maar helemaal te sluiten voor honden ook in de winter alleen maar omdat er sommigen zijn die toch perse daar willen lopen met hun hond.
Dat sommige gebieden al in maart/april 'dicht' gaan voor honden heeft volgens mij te maken met dat de stront dan op tijd 'weg' is voor de toeristen er hun handdoek neer willen gaanleggen.
-
linlin
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
-
Marja
- Zeer actief
- woeferdink
- Vaste gebruiker
- larahond
- geregistreerd lid
Natuurlijk mag Lara overal rondsnuffelen en...................geloof het of niet. Ik dacht echt dat ze pas met ingang van 1 mei vasthoefden. Daarnaast heb ik Lara over het algemeen heel goed onder controle. (Behalve als er een haas in het gezichtsveld komt) Ze heeft GG1. Dus daar ligt het niet aan.martine schreef:hoop dat je een grapje maakt en je hond rustig laat snuffelen.
Martine
- larahond
- geregistreerd lid
Het was in de duinen van Schoorl. In Bergerbos is het inderdaad anders en bij het Geestmerambacht (daar woon ik tegenaan en dit valt ook onder Staatsbosbeheer) weer anders. Daarnaast WEET IK ZEKER dat het twee jaar geleden in de schoorlse duinen nog tot 1 mei was (waar ik nu dus van uit ben gegaan) omdat ik er al meer dan 20 jaar met mijn honden loop. Honden mogen van september t/m april los op het strand van Schoorl.Branka schreef:Die datum is dus heel rekbaar en ik heb ook het idee dat bepaalde gemeenten het niet alleen doen i.v.m. het broedseizoen, maar ook i.v.m. het toeristme. Zo mag je b.v. in Schoorl vanaf 1 maart tot september of oktober niet meer in de duinen lopen. Maar in het Bergerbos (slechts een paar km zuidelijker) mag je van 15 maart t/m 15 juni niet komen i.v.m. het broedseizoen.starfleet schreef:Ze zijn wel bezig hoor. Ze fluiten al elke ochtend en er vormen zich langzamerhand ook paren. En ja, 1 maart is 1 maart. Zo'n boswachter heeft geen zin in discussie en terecht vind ik.larahond schreef:Vandaag met Lara in de duinen gewandeld en het bleek dat ze vanaf 1 maart weer aangelijnd moest zijn (ik dacht vanaf 1 mei) Toen ik in verweer ging over het feit dat er nog zoveel sneeuw ligt hier en dat er weinig te broeden viel op dit moment voor de vogels
Anne
Ben het wel met Anne eens dat die datum nu eenmaal vast is gesteld en die boswachter dus zijn werk doet. Maar het argument snuffelen vind ik hilarisch. Een hond snuffelt nu eenmaal en dat hoeft echt niet specifiek naar vogels te zijn.
Van 1 mei tot 1 oktober zijn honden alleen toegestaan van 19 tot 9 uur.
En Branka om het nog erger te maken......................Schoorl is Bergen. Net als Egmond (waar honden in sommige duingebieden helemaal niet los mogen en in andere gebieden weer helemaal niet hoeven worden aangelijnd) en Groet waar gisteren alle honden losliepen en nog een aai over de bol kregen van de boswachter ook.
Het is dus ook erg onduidelijk en willekeurig.
- Moos
- Zeer actief
Ehm, ik woon al 12 jaar in Schoorl, en loop ook al 12 jaar met mijn hond(en) in de duinen, en het is echt altijd 1 maart geweest hoor. De duinen is altijd 1 maart geweest (dan begint ook het broedseizoen, zou natuurlijk helemaal van de zotten zijn dat de honden in het broedseizoen wel los mogen en daarna niet meer). Het strand is inderdaad 1 mei, misschien dat je daarmee in de war bent?larahond schreef:
Het was in de duinen van Schoorl. In Bergerbos is het inderdaad anders en bij het Geestmerambacht (daar woon ik tegenaan en dit valt ook onder Staatsbosbeheer) weer anders. Daarnaast WEET IK ZEKER dat het twee jaar geleden in de schoorlse duinen nog tot 1 mei was (waar ik nu dus van uit ben gegaan) omdat ik er al meer dan 20 jaar met mijn honden loop. .
Vind het trouwens ook belachelijk dat de gemeente Bergen overal verschillende regels heeft, en dat je in Schoorl tot 1 september moet wachten!!!
(enneh, ik loop eigenlijk ook al 12 jaar na het broedseizoen regelmatig illegaal te zijn

- larahond
- geregistreerd lid
- larahond
- geregistreerd lid
Om je dan toch een beetje tegemoet te komenInge O schreef:stop dan tenminste wat plasticine in elk neusgat, dan valt het misschien nog wat te overzienlarahond schreef:Inge O schreef:larahond...je meent het niet...heb jij een hond die snúffelt??? :N: doe snel weg, dat beest, daar krijg je echt problemen mee
(met puntjes-op-de-i-zettende-boswachters dan toch
)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
NOOIT....
.
http://images.google.nl/images?q=tbn:73 ... 20piep.jpg
-
scooby doo
ROFLOLlinlin schreef:gut, je meent het. wat ben je toch een aanwinst voor het forum.martine schreef:hoop dat je een grapje maakt en je hond rustig laat snuffelen.
dat is nu de eerste keer dat ik je gelijk geeft .
ik moet toegeven het is niet makkelijk
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven