Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zomaar aanvallen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dodientje

zomaar aanvallen

Ongelezen bericht door dodientje »

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem en ik hoop dat iemand mij kan adviseren. Ik heb een hond van 2 jaar Max (Golden Retreiver, reu, niet gecastreerd). Al sinds pup komt hij regelmatig bij mijn ouders over de vloer die een Golden van rond de 9 jaar hebben. Al die tijd is er niets aan de hand en spelen ze lief. Maar sinds een paar maanden (eigelijk vanaf het moment dat ik zwanger ben geraakt) valt hij zomaar de hond van mijn ouders aan nu al 4 keer. Max valt dan aan en grijpt die hond van mijn ouders in zijn nek. Het gekke is dat hij niet doorbijt. De hond van mijn ouders is altijd al onderdanig geweest dus is het volgens mij geen machtsspel. Eerst dachten wij dat het met een kluifje of een speeltje te maken had omdat het alleen maar binnen gebeurde. Maar vanochtend gebeurde het dus ook buiten tijdens het uitlaten. Ik weet niet wat ik moet doen. De dierenarts raad ons aan om Max te laten castreren. We hebben nu eerst een chemische castratie laten doen om te kijken of zijn gedrag veranderd maar volgens mij helpt dat nog niet echt. Weet iemand raad? Ik weet niet of ik hem nog wel kan vertrouwen als straks mijn kleine geboren is.
Charlotte*
Zeer actief

Re: zomaar aanvallen

Ongelezen bericht door Charlotte* »

dodientje schreef:Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem en ik hoop dat iemand mij kan adviseren. Ik heb een hond van 2 jaar Max (Golden Retreiver, reu, niet gecastreerd). Al sinds pup komt hij regelmatig bij mijn ouders over de vloer die een Golden van rond de 9 jaar hebben. Al die tijd is er niets aan de hand en spelen ze lief. Maar sinds een paar maanden (eigelijk vanaf het moment dat ik zwanger ben geraakt) valt hij zomaar de hond van mijn ouders aan nu al 4 keer. Max valt dan aan en grijpt die hond van mijn ouders in zijn nek. Het gekke is dat hij niet doorbijt. De hond van mijn ouders is altijd al onderdanig geweest dus is het volgens mij geen machtsspel. Eerst dachten wij dat het met een kluifje of een speeltje te maken had omdat het alleen maar binnen gebeurde. Maar vanochtend gebeurde het dus ook buiten tijdens het uitlaten. Ik weet niet wat ik moet doen. De dierenarts raad ons aan om Max te laten castreren. We hebben nu eerst een chemische castratie laten doen om te kijken of zijn gedrag veranderd maar volgens mij helpt dat nog niet echt. Weet iemand raad? Ik weet niet of ik hem nog wel kan vertrouwen als straks mijn kleine geboren is.
Ik begrijp dat je hond niet doorbijt? Blijft hij vasthouden? Of is het snel een grauw? Ik hoor wel vaker dat honden wat veranderen als hun eigenaresse zwanger is. Tenminste, ik merkte het bij een paar honden van mijn uitlaatdienst duidelijk. Bij deze honden was het echt tijdelijk en ging het na een paar weken over.
Ik zou hem zeker nog niet laten castreren hoor!!

Waarom zou je hem niet vertrouwen met je kindje? Hij snauwt toch naar een andere hond en niet naar mensen?
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Je hond is nu gewoon volwassen geworden als reu en ja, die kunnen dan soms niet meer met alle honden door een deur. Als je nu direct al begint te roepen dat je dat straks met je kind eng vind dan heb je dus geen vertrouwen in je hond en vrees ik dat hij er straks als eerste uitvliegt :roll: Dat een hond niet goed met andere honden kan opschieten heeft NIETS maar dan ook NIETS te maken met zijn betrouwbaarheid naar kinderen toe!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Eerlijk gezegd...ik zie geen probleem..maar ik schrik dan ook niet van een grauwpartijtje. :wink: Ik zou me geen zorgen maken en lekker even de hond niet meenemen naar je ouders als het niet persé nodig is.
Op visite gaan is sowieso al geen hondse gewoonte en op zich is het dus niet gek als er daarbij een keer een grauw valt. Daarbij vind ik het ook niet handig om speelgoed of kluiven in huis te hebben slingeren als er honds bezoek komt. Als ik hondse visite krijgt gaat alles wat eetbaar is achter slot en grendel om ruzie te voorkomen...en echt, ik heb een hele aardige lieve hond. :wink:
Wel kan het inderdaad zoz ijn dat je reu je wat beschermd. Ik denk dus wel dat het slim is als je nu in deze periode er extra op let dat je de rangorde in orde houdt. Negeer hem net ietsje meer en laat hem iets doen voordat hij iets (aandacht, speelgoed ect) van je krijgt.
Verder lekker genieten van je zwangerschap..het komt echt weer okee met je hond! :ok: ( en laat zijn ballen er maar lekker aan!)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”