Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffen
Moderator: moderatorteam
-
Tienne
- Vaste gebruiker
Blaffen
Ff een vraagje hoor! Mijn monster heeft de onhebbelijke gewoonte om te blaffen als het hem niet snel genoeg gaat. Bijvoorbeeld als hij moet wachten om over te steken en dus braaf op de stoeprand zit gaat hij blaffen. Als ik aandachtsoefeningen doe met hem, om het trekken binnen de perken te houden gaat hij lopen blaffen. Alsof hij loopt te mopperen! Ik kan me nog bedenken dat het blaffen aan de stoeprand zelfbelonend is, als er geen verkeer meer is of de stoplicht word groen gaan we lopen, dus voor hem het idee dat het blaffen nu had, maar het oefenen duurt niet korter door te blaffen. Maar irritant is het soms wel! Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen???

- larahond
- geregistreerd lid
Bij Lara heb ik het blaffen er uit geclickerd. Dit vereiste wel even wat inproviceren, maar het is gelukt.
Steeds als zij een aanleiding zag tot blaffen moest ik haar voor zijn. Met behulp van man, kinderen en buren zijn we nu zover dat ze nog maar amper aanslaat als ze ergens moet wachten of als er iemand aanbelt.
Koekjes en clicker wel steeds bij de hand hebben overigens
Steeds als zij een aanleiding zag tot blaffen moest ik haar voor zijn. Met behulp van man, kinderen en buren zijn we nu zover dat ze nog maar amper aanslaat als ze ergens moet wachten of als er iemand aanbelt.
Koekjes en clicker wel steeds bij de hand hebben overigens
- Zoie
- Zeer actief
misschien geen aandachtsoefeningen doen als hij blaft.
net zo lang wachten met oversteken tot hij niet meer blaft. Maar dat lijkt me moeilijk consequent vol te houden.
Alternatief gedrag aanleren, b.v. balletje pakken en vasthouden op commando.
Kan je hem niet op commando leren op te houden met blaffen?
net zo lang wachten met oversteken tot hij niet meer blaft. Maar dat lijkt me moeilijk consequent vol te houden.
Alternatief gedrag aanleren, b.v. balletje pakken en vasthouden op commando.
Kan je hem niet op commando leren op te houden met blaffen?

- Kimmie 2504
- Vaste gebruiker
Hoi,
Ik vindt dat een hond best mag blaffen als de deurbel gaat of als er iemand aan de poort staat. Ook hij mag best laten weten dat ie er is. Het moet echter niet hinderlijk worden. Nou hadden wij onze Labrador het woordje "klaar"geleerd. Dit betekende voor hem dat het goed was maar ook dat het genoeg was. op het moment dat hij 3x geblaft had als de deurbel ging zeiden wij " ok, klaar" en dan wist hij ook dat het goed was. Hij was blij omdat hij even mocht laten horen dat hij er ook was en zeker niet vergeten mocht worden en wij waren blij want hij blafte dus voor ons niet hinderlijk.
Ik denk inderdaad wel dat je het blaffen moet negeren als het voor hem niet snel genoeg gaat. Dus inderdaad (Tienne, goeie tip) net zolang blijven wachten bij de stoeprand tot hij uitgeblaft is. zou je oversteken als hij blaft dan beloon je hem in feite voor het blaffen. Op het moment dat hij dus even zijn mond dicht houdt goed belonen en oversteken.
Met de clicker heb ik nog geen ervaring maar ook dat zou best een oplossing kunnen zijn.
Succes
Kimmie 2504
Ik vindt dat een hond best mag blaffen als de deurbel gaat of als er iemand aan de poort staat. Ook hij mag best laten weten dat ie er is. Het moet echter niet hinderlijk worden. Nou hadden wij onze Labrador het woordje "klaar"geleerd. Dit betekende voor hem dat het goed was maar ook dat het genoeg was. op het moment dat hij 3x geblaft had als de deurbel ging zeiden wij " ok, klaar" en dan wist hij ook dat het goed was. Hij was blij omdat hij even mocht laten horen dat hij er ook was en zeker niet vergeten mocht worden en wij waren blij want hij blafte dus voor ons niet hinderlijk.
Ik denk inderdaad wel dat je het blaffen moet negeren als het voor hem niet snel genoeg gaat. Dus inderdaad (Tienne, goeie tip) net zolang blijven wachten bij de stoeprand tot hij uitgeblaft is. zou je oversteken als hij blaft dan beloon je hem in feite voor het blaffen. Op het moment dat hij dus even zijn mond dicht houdt goed belonen en oversteken.
Met de clicker heb ik nog geen ervaring maar ook dat zou best een oplossing kunnen zijn.
Succes
Kimmie 2504
- larahond
- geregistreerd lid
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
dat oversteken is best moelijk hoor , stopt met blaffen , komt net een wagen aan , ook weg timing.
voor de deurbel en zo mogen ze hier ook even blaffen , dan stop.
zou je aanraden voor op de stoep hem dan iets te laten dragen , kent hij
apport of vast ??
met iets in de mond kan hij niet blaffen , kan je hem belonen voor het dragen enz;;;;
een ander manier voor een hond die te veel blaft is er een bevel op kleven.
dus als hij blaft , net zoals bij al het andere benoemen belonen.
nadien nog alleen op commando.
Martine
voor de deurbel en zo mogen ze hier ook even blaffen , dan stop.
zou je aanraden voor op de stoep hem dan iets te laten dragen , kent hij
apport of vast ??
met iets in de mond kan hij niet blaffen , kan je hem belonen voor het dragen enz;;;;
een ander manier voor een hond die te veel blaft is er een bevel op kleven.
dus als hij blaft , net zoals bij al het andere benoemen belonen.
nadien nog alleen op commando.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hoe reageer jij op het blaffen? Heb je je al eens resoluut van de hond afgekeerd als hij begon te blaffen? Gewoon puur negeren en zodra hij stil was je weer omdraaien en belonen?
Als je iedere keer reageert op het blaffen met aandacht is het geblaf natuurlijk reuzelonend en zal het ook alleen maar toenemen.
Resoluut negeren dus en alle aandacht van de hond afhalen. Pas als hij stil is ben je er weer voor hem. Je kan er wel op rekenen dat de hond als je hiermee begint erger zal gaan blaffen, maar daarna dooft het gedrag langzaam uit en stopt het. Wel consequent blijven negeren!
Als je iedere keer reageert op het blaffen met aandacht is het geblaf natuurlijk reuzelonend en zal het ook alleen maar toenemen.
Resoluut negeren dus en alle aandacht van de hond afhalen. Pas als hij stil is ben je er weer voor hem. Je kan er wel op rekenen dat de hond als je hiermee begint erger zal gaan blaffen, maar daarna dooft het gedrag langzaam uit en stopt het. Wel consequent blijven negeren!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie