Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppie en volwassen hond vraag
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
Puppie en volwassen hond vraag
Hallo ! Ik ben net nieuw hier op de site en ik zou graag tips ontvangen van jullie over het volgende. Ik heb 2 pups (boomers) en een volwassen hond. Nu wonen ze niet in hetzelfde huis, maar het is wel de bedoeling dat ze op hetzelfde terrein met z'n allen komen te lopen. Nu is het geval dat de volwassen hond normaal gesproken geen vreemde honden op z'n erf tolereert. (vreemde katten ook niet). Eigen katten en de rest van de dieren zijn geen probleem. Het is een niet erg sociale hond en is erg gericht op z'n baas (loopt daar de hele dag achteraan met z'n stok). Hij is een vrij angstige hond die dat probeert te camoufleren door stoer gedrag. We hebben een jaar geleden nog een hondje gehad (die moest ingeslapen worden wegens ziekte/ouderdom) en die negeerde elkaar eigenlijk compleet, maar hadden ook nooit ruzie.
Nu wil ik dus de grote hond aan de pups laten wennen. Het leek mij verstandig dat de eerste paar keren niet op eigen terrein te laten plaatsvinden. Is dat verstandig en hebben jullie nog tips ? Moet ik de pups aanlijnen en de andere los laten lopen enz. enz.
Nou, ik ben benieuwd naar jullie reakties! Groetjes !
Nu wil ik dus de grote hond aan de pups laten wennen. Het leek mij verstandig dat de eerste paar keren niet op eigen terrein te laten plaatsvinden. Is dat verstandig en hebben jullie nog tips ? Moet ik de pups aanlijnen en de andere los laten lopen enz. enz.
Nou, ik ben benieuwd naar jullie reakties! Groetjes !
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb ook zo'n reu,toen Kayleigh erbij kwam waren die andere 2 5 jaar en ik heb haar gewoon mee naar huis genomen,de eerste dag redelijk gegaan,maar hij heeft haar in de dagen erna wel een paar keer flink gecorrigeerd,ik heb me er niet mee bemoeid,zolang er geen open wonden ontstaan,probeer ik dat niet.Na een week of 2 accepteerde hij haar,maar verder moest hij er niets van hebben.Nu gaat het perfect,hij gaat zelfs aan de kant voor Kayleigh.Maar de eerste 2 weken is ze wat afgesnauwd door die 2 sjagerijnen.

- Niekie
- Zeer actief
Het is heel verstandig je honden op neutraal terrein kennis te laten maken. Zeker als je een hond hebt waarvan je weet dat hij op eigen terrein geen vreemde honden accepteert.
Hoe gaat hij op neutraal terrein met andere honden om? Wordt het dan ook knokken meestal, of gaat het dan wel goed?
Hoe gaat hij op neutraal terrein met andere honden om? Wordt het dan ook knokken meestal, of gaat het dan wel goed?
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

-
- nieuw lid
Nou, ze hebben kennis gemaakt op neutraal terrein. De pups aan de riem en de grote hond los. Hij rook eventjes aan ze, herkende mij en werd enthousiast, ging nog eens ruiken aan de pups en geen weer verder. De volgende dag weer hetzelfde gedaan en kreeg dezelfde reaktie. De pups mochten zelfs aan de z'n stok ruiken die hij neergelegd had voor ons om weg te gooien. Gister zijn we met z'n allen in 1 auto (pups voorin, hond achterin) naar het bos gegaan. Hond was weer druk met z'n stok en ging af en toe eens kijken bij de pups. Kortom, het is eigenlijk prima! Vandaag gaan we met z'n allen naar huis lopen. Ben benieuwd ! Groetjes !
- Senta
- Zeer actief