Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Badkamerperikelen
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Badkamerperikelen
Tja, sinds zijn laatste aanval wil Luka 's avonds in de badkamer.
Maar het probleem is dat onze badkamer echt héél klein is,
en hij dus op de mat voor de wasbak gaat liggen.
Op zich heb ik daar geen probleem mee, maar het is niet praktisch,
telkens er iemand in moet, moet hij er dus uit.
Een hoekje opzij gaat ook niet.
Nu in het begin ging hij daar wel uit, maar nu slaagt ie soms een grom omdat hij eruit moet.(niet bij mij, maar bij onze andere bewoners)
Wat is wijs, niet meer in de badkamer tot we gaan slapen en er dus niemand meer in moet ? langs de andere kant vind ik het wel zielig
omdat hij daar zo graag ligt.
Ik breng vandaag een stoffen mand mee om in te slapen, misschien vind hij dan weer zijn plaatsje in de veranda.
Maar het probleem is dat onze badkamer echt héél klein is,
en hij dus op de mat voor de wasbak gaat liggen.
Op zich heb ik daar geen probleem mee, maar het is niet praktisch,
telkens er iemand in moet, moet hij er dus uit.
Een hoekje opzij gaat ook niet.
Nu in het begin ging hij daar wel uit, maar nu slaagt ie soms een grom omdat hij eruit moet.(niet bij mij, maar bij onze andere bewoners)
Wat is wijs, niet meer in de badkamer tot we gaan slapen en er dus niemand meer in moet ? langs de andere kant vind ik het wel zielig
Ik breng vandaag een stoffen mand mee om in te slapen, misschien vind hij dan weer zijn plaatsje in de veranda.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Seahorse
- Actief
- starfleet
- Erelid
Re: Badkamerperikelen
Het is zieliger als een van de medebewoners gebeten wordt. Juist omdat de badkamer zo klein is, zal hij het als hol zien, zijn eigen hol. Als ik het aan de hand had, werd de badkamer verboden gebied.Mama Sanneke schreef: Wat is wijs, niet meer in de badkamer tot we gaan slapen en er dus niemand meer in moet ? langs de andere kant vind ik het wel zielig
Anne
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Kimmie 2504
- Vaste gebruiker
Het is inderdaad een beetje zielig maar ook ik zou hem dan waarschijnlijk niet meer in de badkamer laten. Gewoon om het e.e.a. te voorkomen.
Als je iedere keer een "conflict" hebt als je de badkamer in wilt dan is dat zowel voor hem als voor jullie niet leuk dus zou ik inderdaad proberen of hij niet op een ander plekje een veilig gevoel kan krijgen.
Misschien een idee om de stoffen mand eerst een nachtje in de badkamer neer te zetten en en dag later de mand meer richting de deur te verplaatsen en zo steeds een stukje verder. 't is te proberen.
Succes in ieder geval.
Groetjes Kimmie en Doesca
Als je iedere keer een "conflict" hebt als je de badkamer in wilt dan is dat zowel voor hem als voor jullie niet leuk dus zou ik inderdaad proberen of hij niet op een ander plekje een veilig gevoel kan krijgen.
Misschien een idee om de stoffen mand eerst een nachtje in de badkamer neer te zetten en en dag later de mand meer richting de deur te verplaatsen en zo steeds een stukje verder. 't is te proberen.
Succes in ieder geval.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
OkéKimmie 2504 schreef:Het is inderdaad een beetje zielig maar ook ik zou hem dan waarschijnlijk niet meer in de badkamer laten. Gewoon om het e.e.a. te voorkomen.
Succes in ieder geval.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb pas in een boek een verhaal gelezen over honden die bang zijn voor onweer en die dan de badkamer (of ander sanitair) opzoeken. Zij zouden dat doen omdat in de badkamer veel buizen lopen, waardoor zij kunnen aarden en zo statische elektriciteit kwijt kunnen raken. Als de angst voor onweer zich tot een fobie had ontwikkeld zochten die honden ook al de badkamer op bij allerlei dingen die met onweer te maken kunnen hebben of vaak met onweer samengaan, zoals regen, wind, harde geluiden, donkere lucht enz., zonder dat het echt onweerde.
Ik weet niet in hoeverre dit verhaal klopt en ook niet of Luka bang is voor onweer, maar ik moest er wel aan denken toen ik las dat Luka 's avonds in de badkamer wil liggen.
Ik weet niet in hoeverre dit verhaal klopt en ook niet of Luka bang is voor onweer, maar ik moest er wel aan denken toen ik las dat Luka 's avonds in de badkamer wil liggen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- starfleet
- Erelid
De badkamer is meestal de meest afhesloten plek in huis. Vaak zit er niet eens een raam en als, dan is dat geblindeerd/dichtgeplakt. Ik neig er meer naar daar de verklaring te zoeken dan in het "aarden".Belle schreef: Als de angst voor onweer zich tot een fobie had ontwikkeld zochten die honden ook al de badkamer op bij allerlei dingen die met onweer te maken kunnen hebben of vaak met onweer samengaan, zoals regen, wind, harde geluiden, donkere lucht enz., zonder dat het echt onweerde.
Onze kat gaat bij onweer altijd achter de w.c. pot zitten-
Anne
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Luka blaffert als het onweert, wil dan naar buiten om het onweer te vangenBelle schreef:Ik heb pas in een boek een verhaal gelezen over honden die bang zijn voor onweer en die dan de badkamer (of ander sanitair) opzoeken. Zij zouden dat doen omdat in de badkamer veel buizen lopen, waardoor zij kunnen aarden en zo statische elektriciteit kwijt kunnen raken. Als de angst voor onweer zich tot een fobie had ontwikkeld zochten die honden ook al de badkamer op bij allerlei dingen die met onweer te maken kunnen hebben of vaak met onweer samengaan, zoals regen, wind, harde geluiden, donkere lucht enz., zonder dat het echt onweerde.
Het zou wel es kunnen ook dat hij daar graag ligt omdat mijn kleding daar ligt 's avonds, dan heb ik mijn peignoirke aan.
In ieder geval mag ie er niet meer in voor iedereen gaat slapen.
Je moet hem daar zielig staan kijken aan de deur.
Gisteren was hij er toch even ingeglipt, en toen ik binnenkwam
zei ik : wel, wat lig je hier te doen.
Toen ging ie zo wrijven met zen poot alsof ie wou zeggen, toe nou, héél even dan ?, hij moest er wel terug uit hoor.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf