Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'controleren' na correctie?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

'controleren' na correctie?

Ongelezen bericht door Moos »

Moos heeft in de drie weken dat Saar hier is haar nog amper gecorrigeert. Ze mag aan zijn speeltjes zitten, ook als hij net met dat speeltje bezig was. Sterker nog als Saar zich niet met Moos' speeltjes bemoeit gooit Moos het speeltje demonstratief voor haar neer, zo van, gaan we nog samen aan die flos trekken of hoe zit dat :mrgreen:

Gisteren echter was Moos druk bezig op zijn knuffel-eekhoorn te kauwen. Da's een grote favoriet van hem, en hij was nu echt gewoon even in zijn eentje bezig. Saar wilde die eekhoorn afpakken, Moos trekt zijn lip op, Saar gaat door, Moos gromt, Saar gaat door, Moos gromt nog een keer, Saar gaat door en Moos geeft een snauw richting Saar.
Hij raakte haar amper aan, maar Saar gaf en krijs, en sprong snel naar de andere kant van de bank. Wat ik een beetje apart vond was dat Moos toen meteen met zijn oren plat, en staart laag naar Saar toe liep, en zo'n 20 sec. met haar heeft staan 'neuzen'. Daarna gingen ze allebei hun eigen weg.

Op mij kwam de reactie van Moos echt zo over van 'even checken of ik die kleine geen pijn heb gedaan. Maar kan dat? Of betekent dit gewoon iets heel anders?
Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Komt op mij over of Saar al een beetje over Moos begint heen te lopen. Sluwe muts, die Saar! Moos geeft een waarschuwing, Saar overdrijft sterk en Moos trapt erin door onderdanig naar haar toe te wandelen. Hij wordt gemanipuleerd waar hij bijstaat! :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Joy C schreef:Komt op mij over of Saar al een beetje over Moos begint heen te lopen. Sluwe muts, die Saar! Moos geeft een waarschuwing, Saar overdrijft sterk en Moos trapt erin door onderdanig naar haar toe te wandelen. Hij wordt gemanipuleerd waar hij bijstaat! :wink:
hahaha, nou zo'n tiepje is Saar ook wel ja. Met vreemde honden buiten is ze vrij onderdanig, rolt ze zich ook regelmatig op d'r rug, maar met Moos is ze behoorlijk pittig! Nu is Moos ook een doedel eerste klas, dus ze weet wel met wie ze het kan doen.....
Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Moos schreef:
Joy C schreef:Komt op mij over of Saar al een beetje over Moos begint heen te lopen. Sluwe muts, die Saar! Moos geeft een waarschuwing, Saar overdrijft sterk en Moos trapt erin door onderdanig naar haar toe te wandelen. Hij wordt gemanipuleerd waar hij bijstaat! :wink:
hahaha, nou zo'n tiepje is Saar ook wel ja. Met vreemde honden buiten is ze vrij onderdanig, rolt ze zich ook regelmatig op d'r rug, maar met Moos is ze behoorlijk pittig! Nu is Moos ook een doedel eerste klas, dus ze weet wel met wie ze het kan doen.....
Ach ja. En als blijkt dat ze eenmaal de baas wordt t.o.v. Moos, dan is het gewoon zo. Lekker laten gaan. Zolang het nog op deze manier gaat, zou ik me er nog niet te druk over maken. Gaan ze echt matten, wordt het een ander verhaal.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Joy C schreef:
Moos schreef:
Ach ja. En als blijkt dat ze eenmaal de baas wordt t.o.v. Moos, dan is het gewoon zo. Lekker laten gaan. Zolang het nog op deze manier gaat, zou ik me er nog niet te druk over maken. Gaan ze echt matten, wordt het een ander verhaal.
Ik maak me ook nergens druk om :wink:

En matten, dat zie ik zo snel nog niet gebeuren...
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Herkenbaar verhaal!! De bastaard malthesers van mijn moeder gingen ook ongeveer zo met elkaar om!!
Jerry was er als eerst en toen Springer er na een jaar bij kwam maakte hij ook al vrij snel de dienst uit.
Dit heeft geduurd totdat de derde hond kwam sindsdien is Jerry weer de baas over de hele roedel!! :cheer:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Regine from the Border
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Terrier

Ongelezen bericht door Regine from the Border »

Wat een scheetjes van honden heb je Marloes. Leuk he om te zien hoe die twee hun zaakjes onderling regelen. Het is al gezegd, pups kunnen bij volwassen honden en in het bijzonder bij reuen vaak heel ver gaan. Misschien wordt ze inderdaad wel ooit de baas over Moos, maar dat kun je gerust op zijn beloop laten. In het algemeen zoeken reu en teef het prima onderling uit. En ja, pups kunnen flink krijsen als ze een correctie oplopen. Dat is goed, dat is nodig zelfs: zo leren ze op jonge leeftijd wanneer ze te hard bijten (dan gaat hun nestgenootje krijsen). Honden die 'enig kind' waren hebben vaak een harde beet omdat ze deze correctie nooit gehad hebben.....

Groeten,
Regine from the Border
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:puppen kunnen hééééél ver gaan hoor bij stabiele volwassen honden, echt ver voorbij het punt waarbij wij als mens al zouden ingrijpen :wink: .
hoeft er helemaal niet op te wijzen dat saar het ooit van moos overneemt, hoewel het er in een teefje-reutje relatie wel vaak kan op lijken.

ik denk dat moos inderdaad even gewoon geschrokken was van de (verder normale) reactie van saar, en omdat hij er zo vriendelijk mee omgaat even ging checken wat er loos was.

toch een behoorlijke kans dat de jongedame bij een volgende correctie ietsje sneller inbindt, tenzij die een half jaar op zich laat wachten en ze het alweer 'vergeten' is :mrgreen: .
We zijn nu een paar weken verder en Saar bind nu inderdaad al in bij de eerste grom :mrgreen:. Na deze ene correctie is het ook niet meer zover gekomen dat Moos' Saar echt even flink op haar plek moest zetten.
Sterker nog, ze probeert soms zelfs niet eens meer een speelte onder Moos' bek vandaan te trekken. Soms wel, en dan ontaard het altijd in spel, maar schijnbaar kan Saar nu prima inschatten wanneer ze wel, en wanneer ze niet van Moos' speeltjes af moet blijven!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”