Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Combinatie van drie honden
Moderator: moderatorteam
Combinatie van drie honden
Er is al veel gepraat over wat de beste combinatie zou zijn bij twee honden. Veel mensen kiezen dan voor een reu-teef combi.
Maar wat als er een derde hond bijkomt? Wat vind je dan de beste combinatie?
Maar wat als er een derde hond bijkomt? Wat vind je dan de beste combinatie?
-
- Actief
- Contacteer:
Mijn gevoel zegt een teefje, omdat anders de reuen kunnen gaan rivaliseren om de gunsten van de dame....
Ik heb drie teven. Van de zomer heb ik een tijdje een reu te logeren gehad. Het was een zelfverzekerde, stabiele reu van 6 jaar en de dames voelden zich er prima bij!
Als het leeftijdsverschil tussen de twee die je nu hebt en de nieuwkomer behoorlijk groot is zal een jonge reu in het begin ook geen problemen geven. Maar wat als de andere reu ouder en zwakker wordt? (al blijft een oudere hond vaak opmerkelijk lang de roedelleider, ook al is hij oud en krakkemikkig!)
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Ik heb drie teven. Van de zomer heb ik een tijdje een reu te logeren gehad. Het was een zelfverzekerde, stabiele reu van 6 jaar en de dames voelden zich er prima bij!
Als het leeftijdsverschil tussen de twee die je nu hebt en de nieuwkomer behoorlijk groot is zal een jonge reu in het begin ook geen problemen geven. Maar wat als de andere reu ouder en zwakker wordt? (al blijft een oudere hond vaak opmerkelijk lang de roedelleider, ook al is hij oud en krakkemikkig!)
Groetjes,
Elly en de hondjes.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
- Actief
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als ik naar mijn honden kijk, en naar hoe fel Femke nu al is denk ik niet dat het slim zou zijn er ooit een teef bij te zetten. Andersom kan ook niet; tommie is vaak wel een sukkeltje tegenover vreemde reuen, ik denk dat hij een reu die in de roedel komt wel als concurrent zou zien. Op beide manieren zou het dus knokken worden. (denk ik)
-
- Actief
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als je kijkt naar wolvenroedels kom je op een reu. Daar staat de teef aan de top met de alfareu en daaronder volgen een zooi reuen en soms daaronder nog teefjes. Veelal worden de ranglaagste teven verjaagd of hebben weinig leven, omdat de alfateef ze op de nek zit.
Reuen donderjagen meer, maar komen eigenlijk zelden of nooit tot leven of doodgevechten. Kanttekening is wel dat je de rassen erbij in ogenschouw moet nemen.
Als 3e hond zou je dan dus moeten kiezen voor een reu.
Reuen donderjagen meer, maar komen eigenlijk zelden of nooit tot leven of doodgevechten. Kanttekening is wel dat je de rassen erbij in ogenschouw moet nemen.

Als 3e hond zou je dan dus moeten kiezen voor een reu.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik denk dat het echt aan de combinatie ligt.
In mijn geval zou een dominantere teef wel samen gaan met Nika, maar niet met Marouck waarschijnlijk. Een onderdanige teef wil ik niet want als er een hond bijkomt dan wil ik daarmee ook het liefst in de africhting trainen en dan heb ik wel een zelfverzekerde hond nodig
In mijn geval zou nummer 3 dus waarschijnlijk een reu worden, hoewel ik me beter bij teven vind passen.
In mijn geval zou een dominantere teef wel samen gaan met Nika, maar niet met Marouck waarschijnlijk. Een onderdanige teef wil ik niet want als er een hond bijkomt dan wil ik daarmee ook het liefst in de africhting trainen en dan heb ik wel een zelfverzekerde hond nodig

In mijn geval zou nummer 3 dus waarschijnlijk een reu worden, hoewel ik me beter bij teven vind passen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
zolang mijn teef leeft zal ik er sowieso geen teef bij nemen. Dat gaat niet goedkomen ben ik bang, een intacte teef erbij. De reuen morrelen zo af en toe wel wat maar het komt nooit tot bloedensgevechten... en als de 1 weer op z'n plek is gezet gaat het weer een aantal maanden goed. Dus hier geen teef erbij.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
hangt gewoon van het ras , temperament , al dan niet geholpen.
Kun je geen pasklaar antwoord op geven wat in 1 gezin roedel
probleemloos gaat , lukt soms niet bij een ander Uitzonderingen zijn er , rassen die graag in een groep leven,en rassen die liever alleen maar reu teef kunnen. zijn uitzonderingen natuurlijk de hond is een roedeldier.
zelf heb ik er 5 twee teven drie reu's zitten samen binnen dus niet
afzonderlijk , gaat ok geen ruzie' s
verschillende rassen waaronder toch wel pittige.
Martine
Kun je geen pasklaar antwoord op geven wat in 1 gezin roedel
probleemloos gaat , lukt soms niet bij een ander Uitzonderingen zijn er , rassen die graag in een groep leven,en rassen die liever alleen maar reu teef kunnen. zijn uitzonderingen natuurlijk de hond is een roedeldier.
zelf heb ik er 5 twee teven drie reu's zitten samen binnen dus niet
afzonderlijk , gaat ok geen ruzie' s
verschillende rassen waaronder toch wel pittige.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Roelfien
- Zeer actief
Misschien dat een meerderheid aan reuen de teven in bedwang houdt?
Want waar mijn Yentie vandaan kwam, waren juist meer teven dan reuen, 3 teven, 2 reuen en daar sloegen de teven regelmatig in elkaar en echt tot bloedens aan toe.

Want waar mijn Yentie vandaan kwam, waren juist meer teven dan reuen, 3 teven, 2 reuen en daar sloegen de teven regelmatig in elkaar en echt tot bloedens aan toe.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
Hm, ik zat nog te bedenken dat het wellicht niks met de samenstelling van de groep qua sekse te maken had, maar de samenstelling qua rassen (allemaal JR's en een Fox) maar dat gaat dan ook niet op.yamie schreef:nou hier niet hoor...Roelfien schreef:Misschien dat een meerderheid aan reuen de teven in bedwang houdt?![]()

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
uh nee haha, tuurlijk zijn het wel felle rakkers, en ik heb ook met vele foxjes samen geleefd en ik moet zeggen dat die er wel wat uitsprongen qua vechten onderling....Roelfien schreef:Hm, ik zat nog te bedenken dat het wellicht niks met de samenstelling van de groep qua sekse te maken had, maar de samenstelling qua rassen (allemaal JR's en een Fox) maar dat gaat dan ook niet op.yamie schreef:nou hier niet hoor...Roelfien schreef:Misschien dat een meerderheid aan reuen de teven in bedwang houdt?![]()
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ik denk ook een reu. Hier heb ik twee teven en drie reuen. De oudste teef bemoeit zich weinig met de roedel. Balou, het andere teefje is nogal bitcherig. De reuen kunnen goed met elkaar overweg en de rangen zijn duidelijk. Ik denk dat dat ook nog wel wat uitmaakt, dat je dan tussen de reuen een duidelijk ranghoogte verschil hebt en niet twee reuen die heel dicht bij elkaar staan wat rangorde betreft.
Ik heb hier wel eens opvanghonden gehad, maar een andere teef bij Balou is geen succes. terwijl reuen nooit een probleem zijn.
Ik heb hier wel eens opvanghonden gehad, maar een andere teef bij Balou is geen succes. terwijl reuen nooit een probleem zijn.
- Gonny
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Contacteer:
Ik moet hier echt geen teef in huis bij nemen want die maakt Floep echt helemaal af.
(en dat is best jammer want laatst zat er een onwijs leuk hondje in het asiel, maar wel een teef, nou dan ben je dus meteen klaar :N: )
Maar goed, ik zou opzich wel een derde hond willen, maar ik ben er nog niet over uit of dat een goed idee is.

Maar goed, ik zou opzich wel een derde hond willen, maar ik ben er nog niet over uit of dat een goed idee is.

Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Voorop gesteld dat er hier geen derde hond komt,zou ik als derde hond kiezen voor een reu.
Nu Max ouder wordt wordt ie tegelijkertijd ook milder en om nou bij Bente een teef te zetten lijkt me geen goed idee
tenzij het een erg onderdanig tiepje is.
En daar hou ik niet zo van....
Nu Max ouder wordt wordt ie tegelijkertijd ook milder en om nou bij Bente een teef te zetten lijkt me geen goed idee

En daar hou ik niet zo van....

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
We hebben nu een Bouvier teef (14, binnenkort 15 jaar), een Bouvier reu (bijna 9) en een St Bernard teef (jaar of 4?).
áls er onenigheid is dan tussen de laatste twee. Maar dat is dan wel weer typisch voor onze situatie denk ik. Ferro heeft sowieso niet geheel normale omgangsvormen met andere honden, en Ymke lijkt eigenlijk juist beter met teven overweg te kunnen dan met reuen. Althans, als ze van zich laat horen (wel lawaai, geen bloed) dan is het tegen reuen met pretenties.
In onze situatie was een teef erbij de beste keuze, vooral vanwege Ferro. Voor een willekeurige persoon met normaal sociale honden zou ik denk ik eerder richting twee reuen met een teef willen adviseren.
áls er onenigheid is dan tussen de laatste twee. Maar dat is dan wel weer typisch voor onze situatie denk ik. Ferro heeft sowieso niet geheel normale omgangsvormen met andere honden, en Ymke lijkt eigenlijk juist beter met teven overweg te kunnen dan met reuen. Althans, als ze van zich laat horen (wel lawaai, geen bloed) dan is het tegen reuen met pretenties.
In onze situatie was een teef erbij de beste keuze, vooral vanwege Ferro. Voor een willekeurige persoon met normaal sociale honden zou ik denk ik eerder richting twee reuen met een teef willen adviseren.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Als ik hier kijk, zeg ik duidelijk een reu!!
dus 2 reuen en 1 teef.
Die reuen bekvechten weleens wat of grommen wat naar elkaar maar eigenlijk is het alitjd wel duidelijk.
De teven hier zijn hier echt het moeilijkst, onze buren hebbene hun mechelaarteef en wijw hebben 2 duitseherder teven.....die 3 kunnen dus niet samen op het veld, dat wordt ruzie.
Terwijl de reuen dus altijd met elkaar zijn en die zoeken het altijd maar uit met z'n allen en dat gaat prima.
dus 2 reuen en 1 teef.
Die reuen bekvechten weleens wat of grommen wat naar elkaar maar eigenlijk is het alitjd wel duidelijk.
De teven hier zijn hier echt het moeilijkst, onze buren hebbene hun mechelaarteef en wijw hebben 2 duitseherder teven.....die 3 kunnen dus niet samen op het veld, dat wordt ruzie.
Terwijl de reuen dus altijd met elkaar zijn en die zoeken het altijd maar uit met z'n allen en dat gaat prima.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer: