En even voor de duidelijkheid, ik ben niet TEGEN kennels die op een bepaalde manier gebruikt worden. Wel ben ik tegen het houden van je honden in kennels.
Ik zal even uitleggen wat ik bedoel. Stel je hebt meerdere honden die niet allemaal samen in huis kunnen. Prima idee om ze dan in etappes in huis te halen en ze tussendoor in kennels te houden.
Stel je hebt een echte sloper of een onzindelijke hond, ook wel makkelijk die in een kennel te doen natuurlijk als je weg bent. Heel begrijpelijk ook.
Wij hadden vroeger thuis een berner die 90% van de tijd buiten zat. Niet in een kennel maar wel los rond ons huis. Hij was erfvast dus hoefde niet in een hok en had een flink stuk land met bos en weide tot zijn beschikking.
Hij kon ook binnen komen maar zijn taak was het huis en de spullen bewaken en dat deed hij graag en vrijwel 90% van de tijd dus. Hij sliep in een hol of in het tuinhuis of de kelder en liep verder los rond maar eigenlijk haast nooit binnen. Hem in een hok doen zou hem niet de mogelijkheid geven het huis goed te bewaken natuurlijk.

Ik heb ook een herplaats-herder/d-dog gehad die 8 uur per dag in de tuin zat omdat hij binnen chaos maakte. Hij sprong door de raam als hij honden op straat zag, opende deuren en sloopte deuren als ze op slot waren. Alleen binnen blijven behoorde niet tot de mogelijkheden met die hond.
Wat is voor jullie een reden je hond in de tuin te zetten en is dat op basis van een probleem of meer omdat het zo makkelijker is?
Verder vraag ik me af of jullie vinden dat dat fijn is voor je hond?
Ikzelf denk persoonlijk dat je hond een type kennelhond moet zijn om het fijn te vinden. Dapper en Cleo vinden het 100% zeker helemaal niet tof in een hok, die slapen op bed of op de bank en zien het graag zo blijven

Alleen zou ze het nooit trekken als ik thuis was en ze had geen vrije in en uitloop in het huis.
Ik ben benieuwd en denk dus niet dat ik er tegen ben per definitie want dat is niet waar.