Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

getver...Rimpel rolt met nek over dode mol!!!! Waarom?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

getver...Rimpel rolt met nek over dode mol!!!! Waarom?

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik liep net met Rimpel in het bos...meneer vond het weer heerlijk!!!! :mann:

Staat hij op een gegeven moment heel erg lang te snuffelen in het gras...dus ik kijken.
Met dat ik kijk...gaat hij ineens met zijn nek over het gras heen bewegen..schurken zeg maar (of is dat een woord van hier?)
Hij ging met zijn kop dus in het gras en bewoog met zijn nek in een soort van veegbeweging...
Dus ik zeg: "He Rimpel wat ben jij nou aan het doen"? :denken: :19:
En ik loop erheen om te kijken.

Wat zie ik daar????
EEN DOOD MOLLETJE!!!
:jank:

maar ook

Getver!!!!! :kotz:

Dus ik heb hem erbij weggetrokken.
Ik was helemaal vies van hem! :ugh:
Toen we in de auto zaten heb ik het raam open gelaten en hij maar dom kijken...
Ik weet wel dat je dat niet ruikt maar ik was er echt vies van!
Ik dacht er nog even aan om hem onder de douche te zetten maar dat vind ie zo erg :N: ...dat is echt een straf voor hem..dus toch maar niet doen,
Toen we thuis waren heb ik zijn halsband afgedaan met een babydoekje in de handen hahahahaha...en meteen met dat doekje zijn nek en bek afgeveegt... :oeps:

Ik ben er nog vies van hahahaha!
En ik ben ook vies van Rimpel.
Te bedenken dat mijn Rimpel pimpeltje met zijn bek en nek over dode molletjes heen zit te wrijven... :N: :N: :N:
Hij mag nu niet bij me in de buurt komen en is maar verhuisd naar de bank...hij ligt nu te slapen.... :slaap:

Waarom doet ie dit? :19:
Ik zal er vanavond nog wel flink vies van zijn!
Onze vorige hond thuis kwam eens in de tuin aanzetten met een eendekop met daaraan nog een stukje nek...de kop was nog intact en de nek was alleen maar botjes! :kotz:
Ik ben echt over mijn nek gegaan en de hond heeft dagen geen kus gehad!
Ik zal er wel weer overheen komen hoor, maar ben wel benieuwd wat hier achter zit!
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Honden vinden het lekker ruiken het is zeg maar de Chanel onder de honden. Koeienvlaaien, dode dieren.........
Ergens eens gelezen dat ze dan naar een prooidier ruiken en minder opvallen daardoor maar :denken:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door Saartje »

Onze vorige hond rolde door dode vissen heen, dooie muizen, koeienvlaaien, modderplassen en baggersloten enz. enz.
1 dood molletje valt toch wel mee? Dat ruik je waarschijnlijk niet eens :wink:
Rimpel heeft gewoon een 'lekker' luchtje op, tenminste, volgens hemzelf dan natuurlijk :mrgreen:
En zo'n babydoekje, ik weet niet of dat wel goed is voor een hondenhuid.
Is een lauwwarm washandje niet beter als je het echt zo vies vindt? :ok:
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Is hier de normaalste zaak van de wereld. :mrgreen:
Schijnt gewoon erg lekker te zijn.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Dat vinden ze lekker ruiken. :pffff: :smile:
Manager ligt altijd in allerlei gore zooi te rollen, als hij de kans krijgt. :smile2:
Groetjes Els
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Saartje schreef:Onze vorige hond rolde door dode vissen heen, dooie muizen, koeienvlaaien, modderplassen en baggersloten enz. enz.
Rimpel heeft gewoon een 'lekker' luchtje op, tenminste, volgens hemzelf dan natuurlijk :mrgreen:
Rimpel wordt al 3 jaar lang ingesmeerd met babydoekjes hahahaha...
Toen hij als pup nog veel rimpels had smeerde ik zijn oksels in met babyoliedoekjes om het vet te houden.
Werkte perfect.
Als ik hem geborsteld heb dan smeer ik er nog weleens een doekje overheen. Als pup deed ik dat ook...met zwitsal...was het net een echt babietje :I:

Nou, laat Rimpel dan maar genieten van zijn dode molletjes luchtje in zijn nek...ik was er niet echt gecharmeerd van.
Hij is verder juist heel vies van modder, water en plassen en keutels op de stoep of zo...
Loopt ie met een boog omheen.
Saartje
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Saartje schreef:Onze vorige hond rolde door dode vissen heen, dooie muizen, koeienvlaaien, modderplassen en baggersloten enz. enz.
Toen hij als pup nog veel rimpels had smeerde ik zijn oksels in met babyoliedoekjes om het vet te houden.
Werkte perfect.
Als ik hem geborsteld heb dan smeer ik er nog weleens een doekje overheen. Als pup deed ik dat ook...met zwitsal...was het net een echt babietje :I:

Nou, laat Rimpel dan maar genieten van zijn dode molletjes luchtje in zijn nek...ik was er niet echt gecharmeerd van.
Hij is verder juist heel vies van modder, water en plassen en keutels op de stoep of zo...
Dat van die doekjes dacht ik door Ph-waardes enzo, maar ik zat er blijkbaar naast. :mrgreen:
En ik denk dat het in Rimpels geval vooral aan het 'lekkere' geurtje heeft gelegen, gezien hij eerst een tijdje stond te snuffelen en toen besloot dat hij het geurtje mee naar huis wilde nemen :mrgreen:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Saartje schreef:
mercedes2803 schreef:
Werkte perfect.

Dat van die doekjes dacht ik door Ph-waardes enzo, maar ik zat er blijkbaar naast. :mrgreen:
En ik denk dat het in Rimpels geval vooral aan het 'lekkere' geurtje heeft gelegen, gezien hij eerst een tijdje stond te snuffelen en toen besloot dat hij het geurtje mee naar huis wilde nemen :mrgreen:
Misschien dat het voor andere honden niets is hoor, die babydoekjes, maar met Rimpel hebben we er nooit problemen mee gehad terwijl Sharpei's toch wel pietluttig zijn met huidproblemen en zo.
Gelukkig maar. Ik ken ook meerder mensen die met babydoekjes werken.

Tja..Rimpel met zijn 'lekkere dode mollen luchtje' .die heeft hij maar kort bij zich mogen dragen hahahaha! :mrgreen:
Niks niet meenemen naar huis!!!!
Misschien laat ik het de volgende keer wel zo...als hij er gelukkig van wordt om zo'n luchtje in zijn nek te hebben...ach, kwaad kan het eigenlijk niet he?!
Dan de volgende dag maar even met een lapje onder zijn snuffert langs en tot die tijd uit mijn buurt houden :N:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hahahah, wat ben je toch een lekkere hysterica! :smile: Wees blij dat je zo'n schone hond hebt als dit pas de eerste keer lijkenrollen is. Dode vis is trouwens nog veeeel erger. :eek:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Eline* schreef:Hahahah, wat ben je toch een lekkere hysterica! :smile: Wees blij dat je zo'n schone hond hebt als dit pas de eerste keer lijkenrollen is. Dode vis is trouwens nog veeeel erger. :eek:
dat ze van die groenige schubben op hun schoudertjes hebben zitten. :roll:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

mercedes2803 schreef:Rimpel wordt al 3 jaar lang ingesmeerd met babydoekjes hahahaha...
Jemig. Rimpel is al 3 jaar en dit is de eerste keer dat je het meemaakt :eek:
Je hebt gewoon een keurig hondje.

Mens, maak je druk om iets anders. Morgen regent het weer, is het dode-molletjes-geurtje weer helemaal weg. Ik heb overigens liever een dood-beest-geurtje aan mijn hond dan een babygeurtje :smile:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

linlin schreef:
Eline* schreef:Hahahah, wat ben je toch een lekkere hysterica! :smile: Wees blij dat je zo'n schone hond hebt als dit pas de eerste keer lijkenrollen is. Dode vis is trouwens nog veeeel erger. :eek:
dat ze van die groenige schubben op hun schoudertjes hebben zitten. :roll:
Yep..en zo'n slijmerig spoor dat vreselijk stinkt en ook na twee uur wassen nog maar niet wil ruiken naar Viooltjes. :devil:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Marion.

Eline* schreef:en ook na twee uur wassen nog maar niet wil ruiken naar Viooltjes. :devil:
Je moet ook baby-shampoo gebruiken Eline, wast alle geurtjes weg :smile: :smile: :smile:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Marion. schreef:
Eline* schreef:en ook na twee uur wassen nog maar niet wil ruiken naar Viooltjes. :devil:
Je moet ook baby-shampoo gebruiken Eline, wast alle geurtjes weg :smile: :smile: :smile:
mensenpoep. mensenpoep op tevenschoudertjes. en dan onder de lauwe douche in de badkuip met je kop erboven, en maar kranig vooral niet denken aan hoe vies het wel niet is en hoe erg het wel niet meurt en hoe graag je zou willen kokhalsen.

daar een elegante onderneming van maken, red je ook niet met babyshampoo.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Kan je een hond gewoon wassen met baby shampoo dan?? ik dacht dat je alleen hondenshampoo mocht gebruiken ahha
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

linlin schreef: mensenpoep. mensenpoep op tevenschoudertjes. en dan onder de lauwe douche in de badkuip met je kop erboven, en maar kranig vooral niet denken aan hoe vies het wel niet is en hoe erg het wel niet meurt en hoe graag je zou willen kokhalsen.

Wat voor poep dan ook. Ik kom er altijd pas achter als we weer in de auto zitten en ik een doordringende schijtgeur ruik.
Ranzige beesten.
Groet,
Dorien
mercedes2803
Zeer actief

Dorien schreef:
linlin schreef: mensenpoep. mensenpoep op tevenschoudertjes. en dan onder de lauwe douche in de badkuip met je kop erboven, en maar kranig vooral niet denken aan hoe vies het wel niet is en hoe erg het wel niet meurt en hoe graag je zou willen kokhalsen.

Wat voor poep dan ook. Ik kom er altijd pas achter als we weer in de auto zitten en ik een doordringende schijtgeur ruik.
Ranzige beesten.
~

Dat heb ik als ik zelf in de schijt heb gestaan....
ZIt je in de auto ruik je de hele tijd stront...
Strontluchten...ik kan er niet tegen....hahahahah!
Mijn neefje verschonen wil prima maar dan wel met een doekje voor mijn neus dat ik vastzet met iets!
mercedes2803
Zeer actief

Marion. schreef:
mercedes2803 schreef:Rimpel wordt al 3 jaar lang ingesmeerd met babydoekjes hahahaha...
Jemig. Rimpel is al 3 jaar en dit is de eerste keer dat je het meemaakt :eek:
Je hebt gewoon een keurig hondje.

Mens, maak je druk om iets anders. Morgen regent het weer, is het dode-molletjes-geurtje weer helemaal weg. Ik heb overigens liever een dood-beest-geurtje aan mijn hond dan een babygeurtje :smile:
Tja...ik dacht ook een schoon hondje te hebben...niks niet...
Dode molletjes lokken dus toch wel :N:
Bij water komt ie niet in de buurt dus dat scheelt weer...voor dode vissen hoef ik dus niet echt bang te zijn.

En toch vind ik een babygeurtje lekkerder dan een dood-beest geurtje! :pffff:
son-pei
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door son-pei »

whaha Hilje zullen we ruilen??? :mann: ik heb er één die regelmatig in de mensenpoep gaat liggen :kotz: eergisteren was het weer raak :boos:
van mij mogen ze overal in rollen (indien nodig maak ik ze wel weer schoon) maar NEEEEEEEEEEEEEEEEEE niet in de mensenpoep!!
mercedes2803
Zeer actief

minhie schreef:Kan je een hond gewoon wassen met baby shampoo dan?? ik dacht dat je alleen hondenshampoo mocht gebruiken ahha
Ik heb Rimpel in het begin 1 keer met zwitsal gewassen...maar als ie dan opdroogt meurt het gigantisch.
Dus de tweede en derde keer dat ie onder douche stond gewoon met water...niks geen hondenshampoo's of zo.
Gewoon water....
En dat stonk ook al genoeg hahahah.

Zelfde met de doekjes, Rimpel heeft er nooit last van gehad
Saartje
Zeer actief

Mensenpoep is gooor :eek:
En weet je wat ook leuk is, dode opengereten konijnen, van die kadavertjes :kotz:
Dat heeft onze ouwe golden eens gedaan, er zat allemaal vies oud bloed op z'n rug en vieze stukjes enzo, plukken haar.
Gadverredamme.
Dat was veruit het ranzigst! :mrgreen:
Moddersloten en baggerprut vind ik niet erg, integendeel, maar ze kunnen ook te ver gaan hoor :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

linlin schreef:mensenpoep. mensenpoep op tevenschoudertjes. en dan onder de lauwe douche in de badkuip met je kop erboven, en maar kranig vooral niet denken aan hoe vies het wel niet is en hoe erg het wel niet meurt en hoe graag je zou willen kokhalsen.
Mensenpoep is vreselijk. Daar kan ik ook niet tegen. Dan zijn het ineens ook Pieter's hondjes en mag hij er een halve fles Jasparo op gooien :smile:
mercedes2803
Zeer actief

son-pei schreef:whaha Hilje zullen we ruilen??? :mann: ik heb er één die regelmatig in de mensenpoep gaat liggen :kotz: eergisteren was het weer raak :boos:
van mij mogen ze overal in rollen (indien nodig maak ik ze wel weer schoon) maar NEEEEEEEEEEEEEEEEEE niet in de mensenpoep!!
Hoe krijgt ie dat dan voor elkaar?
Waar ligt er dan mensenpoep?

Ik heb eens met een sleutelbos vlak achter Rimpel zijn kont gegooid toen hij zat te trekken en niet reageerde op mijn geroep...
Nooooit weer!
Gooi ik mijn sleutelbos dus mooi in een verse hoop hondenstront!
Had ik eerst niet in de gaten dus stop die bos zo weer in mijn jaszak...haal mijn hand eruit en zit dus wat plakkerigs aan...schijt!!!
Ben echt zowat over mijn nek gegaan, bos sleutels eruit gepakt...bleek de sleutel tot de toegangsdeur nog schoon te zijn...de rest zal allemaal stront aan.

Ik heb thuisgekomen, de hele prut in heet water met chloor gelegt..hahahah
Rebel
Actief

Ongelezen bericht door Rebel »

son-pei schreef:whaha Hilje zullen we ruilen??? :mann: ik heb er één die regelmatig in de mensenpoep gaat liggen :kotz: eergisteren was het weer raak :boos:
:kotz: :kotz:

En rollen in kadavers is inderdaad een parfum voor ze, mijn kat doet het ook en die komt daarna lief op schoot. Ik aai dan gewoon ik stoor me er niet aan, ik ben het gewend.
son-pei
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:

Ik heb eens met een sleutelbos vlak achter Rimpel zijn kont gegooid toen hij zat te trekken en niet reageerde op mijn geroep...
Nooooit weer!
Had ik eerst niet in de gaten dus stop die bos zo weer in mijn jaszak...haal mijn hand eruit en zit dus wat plakkerigs aan...schijt!!!
Ben echt zowat over mijn nek gegaan, bos sleutels eruit gepakt...bleek de sleutel tot de toegangsdeur nog schoon te zijn...de rest zal allemaal stront aan.

oh gatver da's ook lekker :mrgreen:
mensenpoep ligt veel in het bos bij mijn ouders (gelukkig loop ik daar niet vaak) dat is een recreatiegebied, veel fietsers en trimmers....en tsja die moeten blijkbaar wel eens wat kwijt : :wc:
Shara had zelfs een keer een meter wc papier op haar rug geplakt, dat wapperde vrolijk achter haar aan :mrgreen:
eergisteren was ik Tattoo ff kwijt, kwam ze dus weer vrolijk uit de bosjes gewandeld heeeeelemaal vol bruine drap :evil: ik ging echt bijna over mijn nek van de lucht, lekker hondje weer in de auto(alle ramen open uiteraard)...en dan wassen!!! :jank:
Ik was in staat om een hele fles chloor over haar heen te gooien, toch maar niet gedaan :mann:
mercedes2803
Zeer actief

son-pei schreef:
mercedes2803 schreef:

Nooooit weer!

mensenpoep ligt veel in het bos bij mijn ouders (gelukkig loop ik daar niet vaak) dat is een recreatiegebied, veel fietsers en trimmers....en tsja die moeten blijkbaar wel eens wat kwijt : :wc:
Shara had zelfs een keer een meter wc papier op haar rug geplakt, dat wapperde vrolijk achter haar aan :mrgreen:
eergisteren was ik Tattoo ff kwijt, kwam ze dus weer vrolijk uit de bosjes gewandeld heeeeelemaal vol bruine drap :evil: ik ging echt bijna over mijn nek van de lucht, lekker hondje weer in de auto(alle ramen open uiteraard)...en dan wassen!!! :jank:
Ik was in staat om een hele fles chloor over haar heen te gooien, toch maar niet gedaan :mann:
oh gatver wat vies zeg! En dan dat wc papier op haar rug! :N:
En als ze dan gewassen worden vinden ze dat niet erg?
Misschien dat ze de link leggen en de volgende keer niet weer in die stront gaan liggen? Maar ja, als ze wassen niet erg vinden...dan helpt dat niet.
Er bestaat een hondenparfum...misschien een ideetje?
hoewel ik het niet zou gebruiken als ie nog onder de stront zit...vermenging van luchtjes is soms nog erger dan de lucht alleen.
son-pei
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:
son-pei schreef:
mercedes2803 schreef:

Nooooit weer!

oh gatver wat vies zeg! En dan dat wc papier op haar rug! :N:
En als ze dan gewassen worden vinden ze dat niet erg?
Misschien dat ze de link leggen en de volgende keer niet weer in die stront gaan liggen? Maar ja, als ze wassen niet erg vinden...dan helpt dat niet.
Er bestaat een hondenparfum...misschien een ideetje?
hoewel ik het niet zou gebruiken als ie nog onder de stront zit...vermenging van luchtjes is soms nog erger dan de lucht alleen.
nee wassen vinden ze niet leuk maar helaas is het wat te veel gevraagd voor een hond (ja zelfs een sharpei :mrgreen: ) om te snappen dat ze bij thuiskomst gewassen worden en dus maar beter niet meer in de stront kunnen rollen... ik heb het wel geprobeerd hoor want het woordje wassen kennen ze maar wat goed....dus ik zei nog :" nou Tattoo dat wordt weer WASSEN" whaha maar nee hoor dat werkt niet.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mensenstront is inderdaad het vieste wat er is :boos: :boos:
Gelukkig gaan mijn dames daar niet in rollen, maar Snoepie doet dat dus wel als ze de kans krijgt. :boos: :boos: Brrrrrrrrrrrrr............

Nika rolt trouwens nooit ergens in (behalve gewoon in het gras), Marouck wel...duivenstront, regenwormen, vogellijkjes etc etc.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Hier 2 honden die het vanaf hun puppie tijd gelukkig niet meer doen! :smile1:
Maar mochten ze het weer een keer doen, dat was ik ze meteen! :kotz:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Waar komen jullie eigenlijk al die mensenpoep tegen?

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”