Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
te zwaar?
Moderator: moderatorteam
- rianneke
- Zeer actief
te zwaar?
Hallo,
Onze hond layka is 2 keer na elkaar geopereerd, de eerste keer een sterilisatie en een maand later aan een kruisband. Ze bleef mooi op gewicht (5,5 a 5,6) Nu de laatste tijd komt ze steeds aan en ze zit nu op 5,9. We hebben de dierenarts gebeld en die zei: kom langs voelt een assistente ff of ze al te dik is( ja dan dieetvoer) nee dan lightvoer. Meer mensen die de hond dieetvoer of lightvoer geven en ze is dus eigenlijk 0,4 kg te zwaar valt wel mee he? Wij geven nu op het moment hilss td voor de tanden.
groetjes
rianne
Onze hond layka is 2 keer na elkaar geopereerd, de eerste keer een sterilisatie en een maand later aan een kruisband. Ze bleef mooi op gewicht (5,5 a 5,6) Nu de laatste tijd komt ze steeds aan en ze zit nu op 5,9. We hebben de dierenarts gebeld en die zei: kom langs voelt een assistente ff of ze al te dik is( ja dan dieetvoer) nee dan lightvoer. Meer mensen die de hond dieetvoer of lightvoer geven en ze is dus eigenlijk 0,4 kg te zwaar valt wel mee he? Wij geven nu op het moment hilss td voor de tanden.
groetjes
rianne

Groetjes,
Rianne en Layka
-
- Zeer actief
Waarom geef je niet gewoon een beetje minder voer? En let vooral op de extraatjes... koekjes enzo.
Beetje onzin lijkt me om voor een paar ons teveel haar op ander voer te zetten.
Beetje onzin lijkt me om voor een paar ons teveel haar op ander voer te zetten.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
- Zeer actief
- rianneke
- Zeer actief
Marja schreef:![]()
Laat je geen duur dieetvoer aanpraten hoor!!
Zoals hierboven gezegd, gewoon wat minder voer, wat meer bewegen en geen tussendoortjes.
Als je beloningkoekjes wilt geven kun je die van het portie brokken halen.
Ze mag tussen de 90 en 125 en ze krijgt maar 60 gram voer, en ze heeft dus ook honger, minder kunnen we niet geven. Koekjes en snoepjes krijgt ze bijna niet. Na het eten krijgt ze vaak een plakje rosbief of kipfilet(vleeswaren) verder eigenlijk niets. Wandelen doet ze wel best vaak en twee keer per dag een half uur, maar dat is sinds kort mocht eerst niet zo ver na de operatie
groetjes
rianne

Groetjes,
Rianne en Layka
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
tja wat een hond mag... en wat een hond nodig heeft zijn twee verschillende dingen.... ik heb hier ook een teef die een handje per dag krijgt... ze word 'dik' van lucht zeg maar... en honger hebben? kan dat ook niet meer zijn dat het gewenning is? en eventueel zou je wat spercie bonen kunnen bijvoeren, zet niet aan maar vult wel...rianneke schreef:Marja schreef:![]()
Zoals hierboven gezegd, gewoon wat minder voer, wat meer bewegen en geen tussendoortjes.
Ze mag tussen de 90 en 125 en ze krijgt maar 60 gram voer, en ze heeft dus ook honger, minder kunnen we niet geven. Koekjes en snoepjes krijgt ze bijna niet. Na het eten krijgt ze vaak een plakje rosbief of kipfilet(vleeswaren) verder eigenlijk niets. Wandelen doet ze wel best vaak en twee keer per dag een half uur, maar dat is sinds kort mocht eerst niet zo ver na de operatie
groetjes
rianne
- Moos
- Zeer actief
Inderdaadyamie schreef:tja wat een hond mag... en wat een hond nodig heeft zijn twee verschillende dingen.... ik heb hier ook een teef die een handje per dag krijgt... ze word 'dik' van lucht zeg maar... en honger hebben? kan dat ook niet meer zijn dat het gewenning is? en eventueel zou je wat spercie bonen kunnen bijvoeren, zet niet aan maar vult wel...rianneke schreef:Marja schreef:![]()
groetjes
rianne

Enneh, twee keer per dag een half uur valt voor mij nou niet bepaald onder veel beweging. Met Moos loop ik toch zeker tussen de 2 a 3 uur per dag, waarvan een wandeling dus 1.5-2 uur.
Misschien scheelt het ook al als jullie iets meer gaan lopen

-
- Zeer actief
Welk voer geef je nu eigenlijk, en kijk even op de verpakking wat voor vetpercentage erin zit!
Mijn honden kregen prinssuper en werden veel te dik.
Nu krijgen ze prinsstandaard en ze zijn allebei drie kilo kwijt, het is maar een voorbeeld hoor.
Het kan aan zoveel dingen liggen.
Mijn honden kregen prinssuper en werden veel te dik.
Nu krijgen ze prinsstandaard en ze zijn allebei drie kilo kwijt, het is maar een voorbeeld hoor.
Het kan aan zoveel dingen liggen.
groetjes Marja Zara en Stapper

- rianneke
- Zeer actief
normaal loopt layka ook meer, en ik bedoelde zonder kleine wandelingen dus de 2 uur haalt ze makkelijk op een dag. Maar gezien de omstandigheden mag ze nu niet meer lopen, ze is net geopereerd aan haar kruisband en zijn nog bezig met het opbouwen en de revalidatie, dat dikker worden is ook gebeurd door de 2 operaties. Normaal lopen we echt veel, zijn echt wandelmensen. Maar ze mag nu ook niet los en rennen vanwege die herstellende knie.
groetjes
rianne
groetjes
rianne

Groetjes,
Rianne en Layka
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
dat dacht ik al.... maar daarom extra uitkijken met voer, ze heeft nu ook gewoon minder nodig...ze verbruikt niet zoveelrianneke schreef:normaal loopt layka ook meer, en ik bedoelde zonder kleine wandelingen dus de 2 uur haalt ze makkelijk op een dag. Maar gezien de omstandigheden mag ze nu niet meer lopen, ze is net geopereerd aan haar kruisband en zijn nog bezig met het opbouwen en de revalidatie, dat dikker worden is ook gebeurd door de 2 operaties. Normaal lopen we echt veel, zijn echt wandelmensen. Maar ze mag nu ook niet los en rennen vanwege die herstellende knie.
groetjes
rianne
- Moos
- Zeer actief
Oh, okerianneke schreef:normaal loopt layka ook meer, en ik bedoelde zonder kleine wandelingen dus de 2 uur haalt ze makkelijk op een dag. Maar gezien de omstandigheden mag ze nu niet meer lopen, ze is net geopereerd aan haar kruisband en zijn nog bezig met het opbouwen en de revalidatie, dat dikker worden is ook gebeurd door de 2 operaties. Normaal lopen we echt veel, zijn echt wandelmensen. Maar ze mag nu ook niet los en rennen vanwege die herstellende knie.
groetjes
rianne

Ik vroeg me al af of je het wellicht zo bedoelde maar dat was voor mij niet helemaal duidelijk in je vorige bericht

- rianneke
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Is je niet aangeraden om na de castratie minder te gaan voeren?
En het is eigenlijk wel logisch, van minder bewegen met dezelfde hoeveelheid voer wordt je dikker (levende voorbeeld zit achter mijn computer
).
Als je een beetje ruim rekent kom je op 10% boven het normale gewicht, dat is overgewicht
En het is eigenlijk wel logisch, van minder bewegen met dezelfde hoeveelheid voer wordt je dikker (levende voorbeeld zit achter mijn computer

Als je een beetje ruim rekent kom je op 10% boven het normale gewicht, dat is overgewicht

weg gehaald zit een virus in