Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eten van menselijke ontlasting

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Bert

Eten van menselijke ontlasting

Ongelezen bericht door Bert »

Niet zo'n lekker praatje, dus als je nog moet eten, sla dan maar even over. :jank:

Hebben jullie dat ook wel eens. Loop je in het bos, gaat ineens de neus van je hond recht omhoog. Snuft opgewonden in lucht en kijkt hoog om zich heen hoe hij door de takken kan komen. Dan schiet hij de bosjes in en gaat daar ergens staan vreten. Vaak zie ik dan al wat papier in die hoek liggen en ik weet al hoe laat het is. Iemand heeft bij een lange boswandeling de ontlasting niet opkunnen houden en is even in de bosjes gaan zitten. :N:

Waarom is die geur zo aantrekkelijk voor honden en waarom eten de honden dit zo graag? Ik dacht dat het een 'tik' van mijn vorige hond was, maar de nieuwe hond die ik nu heb doet het ook. :denken:

Ja, ook mijn hond eet wel eens paardendrollen, maar alleen als hij er vlak langs loopt.

Weet iemand wat de honden er toe beweegt om menselijk ontlasting te eten? Of liever nog.... Weet iemand hoe je het ze af kan leren?

Bert
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik heb wel eens gehoord eierkoeken. 1 eierkoek per dag, maar hier helpt het niet. Ivan eet alle poep die hij maar kan vinden.
Mens, kat, hond, zelfs zijn eigen poep :roll: De andere hond doet het niet. Ik heb mijn best gedaan om het af te leren, maar hij is nu 4 en doet het nog.
Op hondenschool was een manier. Je neemt een leeg doosje pottertjes, doet daar spijkertjes in en taped het helemaal dicht. Zodra jij ziet dat je hond ergens aan eet, gooi je dat doosje tegen zijn flank zodat hij schrikt. Hij mag niet weten dat het van jou afkomstig is.. Als je dit volhoudt kan het werken. Bij Odin heeft het wel gewerkt, bij Ivan niet.
Succes.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rocky1 »

Gatverdegatver :kotz: ik ben net klaar met eten :boos: je mag blij zijn dat het er niet uitkomt,ben zo in bergen haha :smile: nee ff serieus ik zou het niet weten,mijn hond doet het niet :denken: denk ik ,nooit gezien. :19: mss dat het een aangename geur is voor je hond,maar opeten :kotz: krijg hij thuis wel genoeg van jou :smile:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Rocky1 schreef:Gatverdegatver :kotz: ik ben net klaar met eten :boos: je mag blij zijn dat het er niet uitkomt,ben zo in bergen haha :smile: nee ff serieus ik zou het niet weten,mijn hond doet het niet :denken: denk ik ,nooit gezien. :19: mss dat het een aangename geur is voor je hond,maar opeten :kotz: krijg hij thuis wel genoeg van jou :smile:
Prijs je maar gelukkig dan,want hier komen ze vaker naar me toe met een bruine bek die ze dan nog even lekker lopen af te likken :eek:
Bente doet het gelukkig minder dan Max....maar er in rollen schijnt ook errug fijn te zijn :eek:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
tutjehola
Actief

Ongelezen bericht door tutjehola »

Hier ook, lekker rollen :N: en eten :eek:
Ik vind dat wel zo smerig, ook om ze daarna te wassen. Liever wat koeienpoep of paardenpoep.

Ik krijg het overigens niet afgeleerd hier, en ze hebben er een neus oor hoor!
Willem, Nixs, Noppes.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik vermoed dat de hond nog ruikt wat een mens heeft gegeten. Dat moet dus wel lekker smaken, zoals de biefstuk van gisteren?
En wie weet................is mensenstront wel heel lekker? :mrgreen:
In ieder geval is Harrie gelukkig niet zo'n strontvreter, hij zal er hooguit als ik het niet snel genoeg zie door heen rollen :kotz:
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

maxcola schreef: Prijs je maar gelukkig dan,want hier komen ze vaker naar me toe met een bruine bek die ze dan nog even lekker lopen af te likken :eek:
Komt me heel bekend voor. Belle had van de week ook iets heel smerigs, komt ze heel triomfantelijk aan met iets wits in haar bek. Ik dacht oh, een plukje schapenwol, die liggen er op dit moment heel veel in het park en die vindt ze ook heel leuk, zie ik er ineens een blauw touwtje aan bungelen.....
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

:denken: Heb ik dan zo een rare hond. :pffff: ik dacht het wel,hij is ook kieskeurig met het eten :smile: lekker duur manneke :pffff: bonzo en frolic,en nog dure merken ook :smile:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Rocky1 schreef:: bonzo en frolic,en nog dure merken ook :smile:
En-als ik het mag zeggen-de grootste rotzooi die je je hond kunt geven.
Als je je hond vroeg dood wilt hebben aan nierproblemen moet je hem Frolic als voer geven...veel te zout.
Bonzo is trouwens niet veel beter.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

maxcola schreef:
Als je je hond vroeg dood wilt hebben aan nierproblemen moet je hem Frolic als voer geven...veel te zout.
Hij eet het al 6 jaar en is nu 10 jaar,en s morgens krijgt hij een handje frolic en s avonds 1 blik a 400 gr bonzovlees,hij is pas helemaal gekeurd en er is niks mis met die hond,de da zegt dat hij een goeie conditie heeft. :lekkerpuh:
Afbeelding
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door Saartje »

Rocky1 schreef:
maxcola schreef:
Hij eet het al 6 jaar en is nu 10 jaar,en s morgens krijgt hij een handje frolic en s avonds 1 blik a 400 gr bonzovlees,hij is pas helemaal gekeurd en er is niks mis met die hond,de da zegt dat hij een goeie conditie heeft. :lekkerpuh:
In ieder geval is er véél beter voer dan frolic en bonzo te krijgen, laten we het dan zo zeggen :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”