Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gedrag naar schapen
Moderator: moderatorteam
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
gedrag naar schapen
Omdat bij ons in het park overdag de schapen vrij rondlopen (met herder en honden), ga ik vaak 's avonds even naar het park om met Belle het hierkomen met schapen in zicht te oefenen. 's Avonds staan ze achter een hek. Ze vindt ze namelijk reuze interessant, maar de herder vindt het minder leuk als er vreemde honden naar de kudde lopen. Vorig jaar is het een keer gebeurd dat ze de schapen eerder zag dan ik en er midden tussen stond voor ik er erg in had. Gelukkig deed ze verder niks, maar ik wil dit niet meer laten gebeuren.
Vanavond waren we dus even bij de schapen en Belle maakte steeds maar spelbuigingen naar de schaapjes. Ze ziet ze dan volgens mij niet als prooi gelukkig, maar ik vraag me af hoe ze ze dan wel ziet. Zou ze denken dat het een apart soort honden is? Doen jullie honden dit ook weleens naar andere dieren dan honden (of mensen)?
Vanavond waren we dus even bij de schapen en Belle maakte steeds maar spelbuigingen naar de schaapjes. Ze ziet ze dan volgens mij niet als prooi gelukkig, maar ik vraag me af hoe ze ze dan wel ziet. Zou ze denken dat het een apart soort honden is? Doen jullie honden dit ook weleens naar andere dieren dan honden (of mensen)?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: gedrag naar schapen
Jack doet het bij honden, katten, mensen, en bij de konijnen in de dierenwinkel. Hij heeft ook wel eens een spelbuiging naar een mol gemaakt, en zelfs een keer naar een hele grote kever.Belle schreef:Omdat bij ons in het park overdag de schapen vrij rondlopen (met herder en honden), ga ik vaak 's avonds even naar het park om met Belle het hierkomen met schapen in zicht te oefenen. 's Avonds staan ze achter een hek. Ze vindt ze namelijk reuze interessant, maar de herder vindt het minder leuk als er vreemde honden naar de kudde lopen. Vorig jaar is het een keer gebeurd dat ze de schapen eerder zag dan ik en er midden tussen stond voor ik er erg in had. Gelukkig deed ze verder niks, maar ik wil dit niet meer laten gebeuren.
En met schapen wil hij ook alleen maar spelen, maar ja, dat snappen die schapen niet, dus gaat Jack aan de lijn als we schapen zien.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Nouba
- Actief
- Contacteer:
-
chrico
- Zeer actief
- Belle
- Zeer actief
Een spelbuiging kan dus ook gewoon een soort prooigedrag zijn?
Ik denk overigens niet dat de herder het een goed idee vindt om Belle bij de schapen te laten als de schapen los lopen. Het is al een keer per ongeluk gebeurd en daar was hij niet blij mee. Gelukkig deed Belle toen niets anders dan met de honden van de herder meelopen in rondjes om de schapen heen.
Iemand anders die ik weleens tegenkom in het park heeft een keer een met de herder hierover gesproken. De herder zei toen dat geen enkele hond te vertrouwen is tussen de schapen, ook al denk je dat je de meest vredelievende hond hebt, hij kan toch ineens de schapen als prooi gaan zien. Bovendien kunnen de schapen behoorlijk van slag raken en een hartaanval krijgen als er ineens een niet op schapen getrainde hond tussen loopt, die de meest onverwachte dingen kan gaan doen.
Ik denk overigens niet dat de herder het een goed idee vindt om Belle bij de schapen te laten als de schapen los lopen. Het is al een keer per ongeluk gebeurd en daar was hij niet blij mee. Gelukkig deed Belle toen niets anders dan met de honden van de herder meelopen in rondjes om de schapen heen.
Iemand anders die ik weleens tegenkom in het park heeft een keer een met de herder hierover gesproken. De herder zei toen dat geen enkele hond te vertrouwen is tussen de schapen, ook al denk je dat je de meest vredelievende hond hebt, hij kan toch ineens de schapen als prooi gaan zien. Bovendien kunnen de schapen behoorlijk van slag raken en een hartaanval krijgen als er ineens een niet op schapen getrainde hond tussen loopt, die de meest onverwachte dingen kan gaan doen.
-
Gast
- Belle
- Zeer actief
Ik ga het risico ook zeker niet lopen. Belle en Chiva mogen alleen naar de schaapjes kijken vanachter het hek.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Mijn hond kan prima tussen katten kippen ,konijnen, paarden maar schapen...dan gaat ze door het lint. Dus Ameno mag alleen maar naar de schaapjes kijken vanachter een hek, ze blaft dan ontzettend en maakt ook af en toe een spelbuiging tussendoor...Volgens mij is dat gewoon uitdagen..ik zou het niet aandurven in ieder geval. Dat wordt vast shoarma eten dan 
-
Nouba
- Actief
- Contacteer:
We hebben een keer met onze Groenendaelerteef de "aanlegtest schapenhoeden"gedaan. Eigenlijk wisten we al dat ze het kon want ze hoedt alles. Ze ging prachtig cirkelen rond die schapen, geen agressie op dat moment.
Mooi om te zien.
Minder is: vanaf dat moment, als ze schapen of ander spul zag: hup er naartoe! Dat is dus het nadeel van zo'n test. Gelukkig is ze heel gehoorzaam, dus ze komt braaf terug als je roept. Maar toch...
De spelbuiging heb ik haar nooit zien doen bij andere dieren, alleen bij honden.
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Minder is: vanaf dat moment, als ze schapen of ander spul zag: hup er naartoe! Dat is dus het nadeel van zo'n test. Gelukkig is ze heel gehoorzaam, dus ze komt braaf terug als je roept. Maar toch...
De spelbuiging heb ik haar nooit zien doen bij andere dieren, alleen bij honden.
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Eens een Belg, altijd een Belg.