Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

opgewonden hond, erectie krijgt ie niet zomaar?????

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

opgewonden hond, erectie krijgt ie niet zomaar?????

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mijn hond zie ik regelmatig zitten met zijn piemel eruit, draaiend op de grond en spetters erbij.

Nu blijkt, uit reacties van andere reuen eigenaren, dat dit toch niet zo vaak voorkomt? :denken:

Ik moet zeggen bij mijn andere honden vroeger zag ik dit zelden, dit knaapje doet het soms meerdere keren per dag

Zou dit dan toch liggen aan de niet ingedaalde bal, dat deze te heet wordt???
Of is dit gewoon hondengedrag? Of niet zoals hieronder beschreven?

Oftewel een reactie van een gedragstherapeute voor honden:
"Een erectie is waarschijnlijk het opwinden van een hond, wij zien regelmatig honden die opgewonden zijn vanwege het feit dat ze weer lekker cursus mogen doen. Dit heeft dan niets te maken met sexuele aantrekkingskracht. Trouwens honden raken in feite enkel sexueel opgewonden bij loopse teefjes tijdens het moment van ontvakelijkheid. Dus ik denk niet dat Bas een erectie heeft zomaar. Mogelijk heeft hij een voorhuid ontsteking, dit laat vaak druppen of meer achter.

Hij heeft echter geen pus oid. Het is gewoon een helder goedje.

Iemand hier een antwoord op? is het normaal of :19:

Hij heeft dus 1 niet ingedaalde bal (lies) en is ruim 2,5 jaar oud
is niet overdreven hitsig naar andere honden oid, 'rijden' vind ie wel aantrekkelijk maar krijgt ie niet vaak kans toe (laat hem niet zoveel spelen met honden)

:denken: :wink:
Laatst gewijzigd door AnneMarie op 05 apr 2005 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
bramtim
Actief

Ongelezen bericht door bramtim »

Onze reu heeft ook erg veel last van zichzelf gehad.
Hij had absoluut geen last van een ontstoken piemeltje of zo.
Scott likte aan zijn piemel en beet er vervolgens in en hield dan vast, maakte rijbewegingen, kwam klaar en klikte de spetters op.
Zonder loopse teven, gewoon als hij lekker lag. Zo'n 10 x per dag gemiddeld.

Hij reed niet op andere honden en het had niets met loopse teven te maken.
Vaker werd mij verteld dat het niet kon, tot ik de mensen uitnodigde om te komen kijken. Het is echt.

Toen hij gecastreerd was, was het van de ene op de andere dag over.

Sorry voor het onsmakelijke verhaal :roll:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

bramtim schreef:
Ik ben tegen zomaarl castreren, maar bij mij had hij er ook aan moeten geloven :roll:

Anne
bramtim
Actief

Ongelezen bericht door bramtim »

Oh sorry, hij is absoluut niet daarom gecastreerd. Het waren meerdere nogal ingewikkelde gedragsproblemen.
AnneMarie
Zeer actief

Ja, vreemd hè Bramtim dat niemand dat dan wil geloven

Hier nog zo eentje, rijden en klaarkomen en spetteren dan....
geen tien keer per dag
wel enkele keren per dag,, soms dagenlang niet

ik dacht eerst dat dit wel 'normaal' was
zoiets ga je niet direct als probleem bij de da leggen

:denken:
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

bramtim schreef:Onze reu heeft ook erg veel last van zichzelf gehad.
Hij had absoluut geen last van een ontstoken piemeltje of zo.
Scott likte aan zijn piemel en beet er vervolgens in en hield dan vast, maakte rijbewegingen, kwam klaar en klikte de spetters op.
Zonder loopse teven, gewoon als hij lekker lag. Zo'n 10 x per dag gemiddeld.

Hij reed niet op andere honden en het had niets met loopse teven te maken.
Vaker werd mij verteld dat het niet kon, tot ik de mensen uitnodigde om te komen kijken. Het is echt.

Toen hij gecastreerd was, was het van de ene op de andere dag over.

:eek: :eek: meen je dat echt?? Ik wist niet dat dat kon joh
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
AnneMarie
Zeer actief

het is dus echt vreemd

Andere reuenbezitters herkennen dit weinig...

was ik er net uit hem NIET te laten castreren, begin ik weer te twijfelen :denken: :denken: :denken:
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb hier 2 reuen en die doen dit allebei niet, hoeven ze ook niet te proberen, ik vind het smerig. :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Het is inderdaad niet veel voorkomend. Maar jouw hond is ook weer niet de enige die een voor hem lekker spelletje ontdekt heeft.

Ik zou als ik jou was eerst eens die niet-ingedaalde bal weg laten halen. Om te bekijken of dáár de oorzaak van zijn probleem in zit.

Blijkt dat dit niet voldoende was dan zou je daarna alsnog tot een volledige kastratie kunnen besluiten.

Eén van de vervelende bijkomstigheden kan zijn dat hij op de lange duur serieuze prostaatproblemen overhoudt aan zijn overmatige opwinding. Iets wat je beter kunt voorkomen. Is daar een kastratie voor nodig dan is dat jammer maar helaas niet anders.

Het is mogelijk dat je DA niet bereidt is om slechts één bal weg te halen. Je kunt dan gewoon op zoek gaan naar een andere die wel bereid is om een zieke bal weg te halen, zonder daarvoor de gezonde bal ook gelijk weg te willen halen.

Ik vermoed dat je hond er gebaat bij zal zijn, bij een definitieve oplossing van dit ook voor hem ongemakkelijke probleem.
AnneMarie
Zeer actief

Okay

Misschien ligt het dus wel aan een oververhitting van de niet ingedaalde bal

Het beste dus toch op zoek naar een dierenarts die alleen die niet ingedaalde bal wil weghalen :ok:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik lees toch met enige verbazing dit topic. Als eerste, niet ingedaalde balletjes kunnen reden zijn voor castratie.

Verder zie ik het problem niet zo van een masturberende hond en snap al helemaal niet wat er vies aan is. Zelf zeker ook nooit gedaan? Vies..bah..sex..brrrr!!
Als de spermavlekken nou overal in je huis liggen..okee, dan is het niet echt smakelijk, maar als de hond het zelf weer oplebbert zie ik het probleem niet.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Om mee te beginnen. Als je liever niet meteen een volledige kastratie wilt. Maar ik vrees dat je daar uiteindelijk toch niet onderuit komt. Maar proberen kan geen kwaad. Het is zeker zo dat bij veel honden een niet-ingedaalde bal een overproduktie van hormoon geeft, door de oververhitting. Ben alleen bang dat je hond al te veel vast zit in zijn gedrag, en dus door zal blijven gaan ondanks het wegvallen van die éne bal. Maar, het lijkt mij zeker het proberen waard, eerst de éne, en dan eens bekijken hoe hij erop reageert.
starfleet
Erelid

Eline* schreef:Ik lees toch met enige verbazing dit topic. Als eerste, niet ingedaalde balletjes kunnen reden zijn voor castratie.

Verder zie ik het problem niet zo van een masturberende hond en snap al helemaal niet wat er vies aan is. Zelf zeker ook nooit gedaan?
Niet in de huiskamer als er bezoek is en de kinderen erbij zitten :-)

Ik zie het probleem dus wel, wel als het de hele dag door zo gaat. Voor de hond zelf lijkt het me ook niks.

Anne
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Verder zie ik het problem niet zo van een masturberende hond en snap al helemaal niet wat er vies aan is. Zelf zeker ook nooit gedaan? Vies..bah..sex..brrrr!!
Laten we honden nou niet al te veel vermenselijken.

Een regelmatig masturberende hond vertoont geen normaal gedrag. Of dit voor mensen ook opgaat laat ik maar even in het midden.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Eline* schreef:Ik lees toch met enige verbazing dit topic. Als eerste, niet ingedaalde balletjes kunnen reden zijn voor castratie.

Verder zie ik het problem niet zo van een masturberende hond en snap al helemaal niet wat er vies aan is. Zelf zeker ook nooit gedaan?
Niet in de huiskamer als er bezoek is en de kinderen erbij zitten :-)

Ik zie het probleem dus wel, wel als het de hele dag door zo gaat. Voor de hond zelf lijkt het me ook niks.

Anne
Waarom niet? Sex is iets normaals. Mensen hebben dat gemaakt tot iets vies en iets onnatuurlijk raars. Maar er is niets geks aan sex of masturberen en ik hoop dat je je kinderen die boodschap ook niet meegeeft.
Kinderen staan trouwens ook erg erg vaak met hun handjes in hun onderbroek. Berg je die ook op als je visite hebt? :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
Eline* schreef:Verder zie ik het problem niet zo van een masturberende hond en snap al helemaal niet wat er vies aan is. Zelf zeker ook nooit gedaan? Vies..bah..sex..brrrr!!
Laten we honden nou niet al te veel vermenselijken.

Een regelmatig masturberende hond vertoont geen normaal gedrag. Of dit voor mensen ook opgaat laat ik maar even in het midden.
Ik kan me voorstellen dat als ze uitvinden hoe ze bij zichzelf een orgasme kunnen veroorzaken, dat ze dat dus vaker doen. Niet elke hond kan koelkasten openmaken. Toch is het niet abnormaal als ze ontdekken hoe het moet en het herhalen. Eten is namelijk lekker. :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Volgens mij zal een in sexueel opzicht evenwichtige hond liever de koelkast leren openmaken dan zichzelf suf te ... Dit laatste komt in zo´n hond gewoon niet op. Volgens mij.
starfleet
Erelid

Eline* schreef:
Waarom niet? Sex is iets normaals. Mensen hebben dat gemaakt tot iets vies en iets onnatuurlijk raars. Maar er is niets geks aan sex of masturberen en ik hoop dat je je kinderen die boodschap ook niet meegeeft.
Kinderen staan trouwens ook erg erg vaak met hun handjes in hun onderbroek. Berg je die ook op als je visite hebt? :wink:
Dat hoort bij de opvoeding dat je kinderen leert dat ze zelf moeten weten wat ze met hun eigen lijf willen doen, maar dan wel op hun eigen kamer. Bij honden kan je dat niet aanleren neem ik aan, anders zou hij zijn goddelijke gang maar gaan.

Anne
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Wil de hond schreef:Volgens mij zal een in sexueel opzicht evenwichtige hond liever de koelkast leren openmaken dan zichzelf suf te ... Dit laatste komt in zo´n hond gewoon niet op. Volgens mij.
wat is sexueel evenwichtig bij een individu die nooit never in zijn leven een normaal sexueel contact heeft?
Precies,

De meeste, of in ieder veel, reuen verkeren niet in omstandigheden om op een voor honden normale manier met voortplanting/sex om te gaan. En veel van deze honden ontsporen dan ook, hormonaal gezien. Als deze ontsporing uitmondt in gewoonte-masturbatie is de hond in mijn ogen behoorlijk het spoor bijster.

Maar oké, als je het als gewenst wilt beschouwen, dat je hond zichzelf een handje helpt, vooruit dan maar. Helemaal als er verder geen problemen ontstaan, voortvloeiend uit de hormonale onbalans.
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

ow jee
bobbie heeft ook 1 niet ingedaalde bal, hoop niet dat hij dat gaat doen.
volgend de DA gaf het niet dat er 1 niet ingedaald is maar als ik de berichten hier zo lees laat ik me toch ff beter voorlichten, niet om het marstuberen want dat is niet aan de orde maar ik meen te lezen dat het voor (gezondheids)problemen kan gaan zorgen.
buiten dat moet ik er echt niet aan denken dat hij dat gaat doen, jakkes.
als we het dan toch gaan vermenselijken, ik doe het ook niet waar iedereen bij is, wil het ook niet van een ander zien en ook niet van een hond. en als mijn kind met zijn hand in de broek zit zeg ik daar ook wat van.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Mijn flapperige ratten fietsen de hele avond hier al op elkaar het hok door..als ze tevreden van elkaar afvallen likken ze zich nog even schoon om vervolgens 5 minuten later weer elkaar op te zoeken om op elkaar te rijden.
Nelson ligt zijn piemel met halfdichte ogen af te lebberen en mijn cavia's lopen knorrend achter elkaar het hok door. Hoezo is sexueel gedrag raar, vies en onnatuurlijk?
Ja, wij zijn gefrustreerde mafkezen die er iets omheen hebben gemaakt..maar zonder sex geen nieuw leven. Het is een doodnormaal iets en het verbaast me echt dat mensen het als afwijkend of vies beschouwen. :eek:
Als masturberen zielig is vraag ik me af uit welke eeuw jullie zijn overgevlogen. Ik zou het zielig vinden als masturberen niet meer kon. :F:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Balou trouwens, het teefje van mijn ouders rijdt al sinds jaar en dag op een oude knuffelhond van mij. Iedere avond na het eten gaat ze naar haar hond om tegen die hond op te rijden. Ik denk dat ze dat doet omdat ze het lekker vindt. Ze is 15 jaar oud inmiddels en het is een totaal ongecompliceerd rustig hondje en geen zenuwachtige dame. Het is dus geen stressuiting.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

tuurlijk is sex normaal, iedereen doet het.
maar ik wil het niet zien, onsmakelijk vind ik het.
maar goed, dat is mijn mening en gevoel maar die verandert niet.
Laatst gewijzigd door bobientje op 06 apr 2005 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

bobientje schreef:tuurlijk is sex normaal, iedereen doet het.
maar ik wil het niet zien, onsmakelijk vind ik het.
maar goed, dat is mijn mening en gevoel maar die verandert niet
Ik lach me rot. :mrgreen: Ik vind het prima dat jij het onsmakelijk vind hoor. Ik kan het zelf alleen niet snappen. Ik vind mensen die elkaar vermoorden onsmakelijk, mensen die elkaar liefhebben niet. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:honden lijken dus wat dat betreft ook precies op mensen : eerst lekker tafelen, en dan leuke aktie als toetje :mrgreen: .
als hier een teefje loops is, is het ook steevast 's morgens en 's avonds na het eten dat er duchtig gereden wordt :wink: .
Wat grappig! Je zou zeggen met een volle buik niet sporten! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Eline* schreef:Mijn flapperige ratten fietsen de hele avond hier al op elkaar het hok door..als ze tevreden van elkaar afvallen likken ze zich nog even schoon om vervolgens 5 minuten later weer elkaar op te zoeken om op elkaar te rijden.
Nelson ligt zijn piemel met halfdichte ogen af te lebberen en mijn cavia's lopen knorrend achter elkaar het hok door. Hoezo is sexueel gedrag raar, vies en onnatuurlijk?
Ja, wij zijn gefrustreerde mafkezen die er iets omheen hebben gemaakt..maar zonder sex geen nieuw leven. Het is een doodnormaal iets en het verbaast me echt dat mensen het als afwijkend of vies beschouwen. :eek:
Als masturberen zielig is vraag ik me af uit welke eeuw jullie zijn overgevlogen. Ik zou het zielig vinden als masturberen niet meer kon. :F:
ik ben het met je eens eline, dat het gewoon normaal gedrag is.... en niet vies of eng of wat dan ook... maar........ het moet niet dwangmatig worden, (bij mensen ook niet trouwens :mrgreen: ) mijn teven rijden ook op elkaar, zo nu en dan... mijn reuen hebben ook wel eens een stijve... no problem, maar als het zover gaat dat een reu 10 of meer keren per dag van zich af spettert... vind ik dat teveel... voor de hond zelf dus, ik noem het dan een frustratie en een drang die de overhand gaat nemen... ik zeg niet dat dit alleen op te lossen is dmv castratie hoor.. afleiding doet ook een hoop....wanneer het ivm een niet ingedaalde bal is, dan kan het toch ook medisch problemen op gaan leveren voor een hond, zoals wil ook al aangaf...
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

starfleet schreef: Niet in de huiskamer als er bezoek is en de kinderen erbij zitten :-)
hahahahaha! doe toch niet zo spastisch! je legt het koterlief toch even uit, anders?
zou het dwangmatig masturberen vallen onder dezelfde noemer als het dwangmatig likken van de voorpoot? :denken:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:ik ben het met je eens eline, dat het gewoon normaal gedrag is.... en niet vies of eng of wat dan ook... maar........ het moet niet dwangmatig worden, (bij mensen ook niet trouwens :mrgreen: ) mijn teven rijden ook op elkaar, zo nu en dan... mijn reuen hebben ook wel eens een stijve... no problem, maar als het zover gaat dat een reu 10 of meer keren per dag van zich af spettert... vind ik dat teveel... voor de hond zelf dus, ik noem het dan een frustratie en een drang die de overhand gaat nemen... ik zeg niet dat dit alleen op te lossen is dmv castratie hoor.. afleiding doet ook een hoop....wanneer het ivm een niet ingedaalde bal is, dan kan het toch ook medisch problemen op gaan leveren voor een hond, zoals wil ook al aangaf...
Ik ben dat met je eens hoor. Wat ik in het begin al zei..een niet ingedaalde bal is reden voor castratie om die bal te laten weghalen, omdat het de hormoonprod. verstoort.
Dwangmatig masturberen zie ik ook als stressuiting. Overigens is dat bij mensen ook vaak zo. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:zou het dwangmatig masturberen vallen onder dezelfde noemer als het dwangmatig likken van de voorpoot? :denken:
Ik ken wel mannen die zo dwangmatig masturbeerde dat hun hele penis aan flarden was getrokken. In die zin denk ik dat je die vergelijking dan wel kan maken. Die doen dat ieder geval niet voor de leuk.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ook Bolke, nu tien jaar oud is een zeer aangepast opgewekt manneke die zo nu en dan zichzelf pijpt.
Het begint met gewoon zelfzorggedrag wat dan doorgaat in piemel in mond, sabbelen en rijbewegingen. Tja... dat doet ie al jaren, soms meer, soms minder vaak. Gemiddeld eenmaal per maand. Hij krijgt er een bijzonder smoeltje van ... echt in hogere sferen.

Ik vind het geen probleem, ik vind het maar zozo als er bezoek is dat niet erg eigen is, ik leid hem dan ook subtiel af. Verder heb ik er niets dwangmatigs in kunnen ontdekken dus hij gaat zijn gang maar.

Groet, Sieneke
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”