Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
peuter en pup
Moderator: moderatorteam
- *Cootje*
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labradoodle
- Aantal honden: 1
peuter en pup
wij hebben een zoontje van 1,5 en als alles goed gaat krijgen we over een paar weken een puppy.Nu zijn er een aantal mensen die dat afraden omdat je je pup nu niet alle aandacht zou kunnen geven.Bij onze andere hond is Kevin hardstikke lief en geeft het geen problemen.Wie heeft hier ook ervaring mee??
groetjes corine en quinta
- starfleet
- Erelid
Re: peuter en pup
Ik zag het wel in mijn omgeving maar heb er zelf nooit voor gekozen. Zo'n poeuter heeft toch een hoop zorg en aandacht nodig en je krijgt dan weer een peuter/baby erbij die heel veel zorg en opvoeding vraagt.*Cootje* schreef:wij hebben een zoontje van 1,5 en als alles goed gaat krijgen we over een paar weken een puppy.Nu zijn er een aantal mensen die dat afraden omdat je je pup nu niet alle aandacht zou kunnen geven.Bij onze andere hond is Kevin hardstikke lief en geeft het geen problemen.Wie heeft hier ook ervaring mee??
Ook is het beter voor je pup dat hij ook apart mee gaat wandelen, zonder de grote hond het is gewoon heel druk. En dan een pup die je af moet leren geen lekkere koekjes uit de kinderhandjes te pakken, het speelgoed en de knuffels waar hij in kan stikken.
Het is druk, druk, druk en drie paar handen en ogen op je rug zou je eigenlijk ook nodig hebben;-)
Voor pup/kind ben ik niet zo bang. Je peuter kan best leren hond met rust te laten en alleen laat je ze toch niet.
Anne
- sample
- Zeer actief
Tis ff druk ja, dat wel. Ik had hier een kind van 3, één van 1,5 en een pup. Het kost je ff tijd om de kinderen duidelijk te maken dat ze van de hond af moeten blijven. En het kost ff tijd om de hond duidelijk te maken dat de kinderen geen speelgoed zijn. Maar à ls je daar dan ook de moeite en tijd in steekt, krijg je denk ik een leuk "gezin" ervoor terug.
Mijn hond is vanaf kleins af aan gewend aan kinderen. En soms staat er weleens een kind per ongeluk op zijn staart. Kan gebeuren, is een ongelukje. Doordat hij ze vanaf het begin gewend is, denk ik dat het zo goed gaat. En hij bij dat soort ongelukjes niet gelijk in de stress schiet. Hij kan ook heel goed tegen de herrie die de kinderen soms produceren. En als de kinderen buiten staan met een stokje te gooien, springt hij bij voorbeeld niet tegen ze aan. Terwijl hij dat bij mij nog weleens wil proberen.
Ik vind het eigenlijk alleen maar een voordeel, kind en pup van kleins af aan laten wennen. Vooropgesteld dat je er ook echt de tijd en energie in stopt om het goed te begeleiden.
Mijn hond is vanaf kleins af aan gewend aan kinderen. En soms staat er weleens een kind per ongeluk op zijn staart. Kan gebeuren, is een ongelukje. Doordat hij ze vanaf het begin gewend is, denk ik dat het zo goed gaat. En hij bij dat soort ongelukjes niet gelijk in de stress schiet. Hij kan ook heel goed tegen de herrie die de kinderen soms produceren. En als de kinderen buiten staan met een stokje te gooien, springt hij bij voorbeeld niet tegen ze aan. Terwijl hij dat bij mij nog weleens wil proberen.
Ik vind het eigenlijk alleen maar een voordeel, kind en pup van kleins af aan laten wennen. Vooropgesteld dat je er ook echt de tijd en energie in stopt om het goed te begeleiden.
- *Cootje*
- Vaste gebruiker
Ikzelf zie het probleem ook niet.Ja het zal druk zijn maar als je er voldoende aandacht aan schenkt gaat het wel lukken.Nu zijn er ook regels,als Quinta in haar mand ligt weet kevin dat hij haar met rust moet laten,dat is háár plek.Over dat appart uitlaten dat heb ik met quinta ook gedaan toen wij nog een oudere hond hadden,je moet maar zo denken dat is ook weer goed voor de lijn.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik vind het een verschrikkelijke combinatie. Kleine kinderen en pups. Je kan van allebei nog niets verwachten. Pups hebben messcherpe tandjes die ze graag gebruiken en kinderen kunnen daar heel bang van worden. Kleine kinderen reageren met gillen, huilen en weghollen wat voor pups leuk stimulerend is. Pups doen kinderen dus vaak kwaad. Andersom idem dito..een peuter is zich niet bewust van het feit dat de pup iets anders is dan Pluto de speelgoedhond. Kinderen doen barbaarse dingen met pups.
Ik ben geneigd de combi tussen peuters en pups als totaal onnadenkend en onverantwoordelijk te bestempelen en dat vind ik dus ook.
Nog even los van het feit dat een pup in die mate veel aandacht behoeft dat het niet te combineren is met een klein kind. Ik zie pups nog al eens in benches wonen omdat er in de kamer wordt gepist en dat is vies als Jelle er doorheen kruipt.
Ik ben geneigd de combi tussen peuters en pups als totaal onnadenkend en onverantwoordelijk te bestempelen en dat vind ik dus ook.
Nog even los van het feit dat een pup in die mate veel aandacht behoeft dat het niet te combineren is met een klein kind. Ik zie pups nog al eens in benches wonen omdat er in de kamer wordt gepist en dat is vies als Jelle er doorheen kruipt.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- starfleet
- Erelid
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja het kan maar een grote maar dan moet je bijzonder goed alles in banen leiden. Niet veel willen slapen
en de ruimte hebben om iedereen zijn plekje te geven. Obelix heb ik nu 10 maanden en ons jongste kind is nu 2 jaar oud. Onze kinderen kijken niet op van een dier bij ze in de buurt. Kinderen van visite daar moet ik op dit moment meer op letten die kijken hun ogen uit en willen wel eens te enthousiast worden. Obelix is ook helemaal geen moeilijk opvoedbare hond. Hij wist al van alles toen hij hier kwam wonen hij heeft weinig gesloopt niets van de kinderen kapot gemaakt. Het speelgoed ligt hier op de grond van kinderen en van de dieren en iedereen weet wat van wie is en laat het speelgoed van de andere ook gewoon liggen.
Een bench heb ik ook niet gebruikt. Obelix wilde op een gegeven moment niet meer boven slapen en slaapt nu samen met de oudere hond Rataplan meestal liggen ze in de keuken.
Ik weet zeker dat ik het erg getroffen heb maar er ook wel veel voor heb gedaan (met plezier trouwens).

Een bench heb ik ook niet gebruikt. Obelix wilde op een gegeven moment niet meer boven slapen en slaapt nu samen met de oudere hond Rataplan meestal liggen ze in de keuken.
Ik weet zeker dat ik het erg getroffen heb maar er ook wel veel voor heb gedaan (met plezier trouwens).
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
We hebben een zoon van drie en een zoontje van net een jaar oud. Onze Duitse herder is vijf jaar en onze teckel pup 18 weken. Het is druk om maar te spreken van dodelijk vermoeiend.....
Zeker in het begin als je nog volop in de zindelijkheids training zit.... Met name in de ochtend iedereen is tegelijkertijd wakker en wil iets; de baby wil onmiddelijk eten de pup moet onmiddelijk wandelen want hij heeft het al een nacht volgehouden dat is soms wel schipperen zeker nu mijn man tijdelijk in Curacao zit en ik het ff alleen moet doen.
Als de baby 's nachts wakker werd kon ik ook gelijk doorlopen naar de pup om die nog even te laten plassen want die was dan ook wakker geworden.
Idd. rondslingerend speelgoed moet je ff op letten maar dat gaat nu erg goed! Hij weet wat van hem is en dat hij op een positieve manier beloond wordt als hij met zijn eigen spullen aan komt zetten....
In mijn geval was het een weloverwogen keuze waar ik voor meer dan 100 % voor gegaan ben, ik vind het niet onverantwoordelijk.
Odin ( onze pup ) heeft niet meer of minder in de bench gezeten dan onze andere honden. Gewoon elk uur buiten staan dus waarschijnlijk heeft mijn baby wat vaker even in de box gezeten
Het gaat allemaal niet zomaar.
Maar goed, ik lees dat het feest doorgaat....dus veel sterkte ermee!
Zeker in het begin als je nog volop in de zindelijkheids training zit.... Met name in de ochtend iedereen is tegelijkertijd wakker en wil iets; de baby wil onmiddelijk eten de pup moet onmiddelijk wandelen want hij heeft het al een nacht volgehouden dat is soms wel schipperen zeker nu mijn man tijdelijk in Curacao zit en ik het ff alleen moet doen.
Als de baby 's nachts wakker werd kon ik ook gelijk doorlopen naar de pup om die nog even te laten plassen want die was dan ook wakker geworden.
Idd. rondslingerend speelgoed moet je ff op letten maar dat gaat nu erg goed! Hij weet wat van hem is en dat hij op een positieve manier beloond wordt als hij met zijn eigen spullen aan komt zetten....
In mijn geval was het een weloverwogen keuze waar ik voor meer dan 100 % voor gegaan ben, ik vind het niet onverantwoordelijk.
Odin ( onze pup ) heeft niet meer of minder in de bench gezeten dan onze andere honden. Gewoon elk uur buiten staan dus waarschijnlijk heeft mijn baby wat vaker even in de box gezeten

Het gaat allemaal niet zomaar.
Maar goed, ik lees dat het feest doorgaat....dus veel sterkte ermee!

- *Cootje*
- Vaste gebruiker
Het besluit staat zeker vast.Maar ik was benieuwd hoe anderen dit hebben gedaan!! we hebben er goed overnagedacht.
Het is ook zeker zo dat Kevin vindt dat honden er gewoon bijhoren.Ik weet ook dat je van een kind van 1,5 niet veel kan verwachten maar hij is echt voorzichtig en laat haar over het algemeen met rust.
Het is anders als ons buurjongetje komt die net zo oud is,die wil gelijk met z'n vingers in haar ogen.Je moet zeker ogen van voor en achter hebben.We zien wel hoe het allemaal gaat lopen.
Ik kijk er in ieder geval wel naar uit!!!
Het is ook zeker zo dat Kevin vindt dat honden er gewoon bijhoren.Ik weet ook dat je van een kind van 1,5 niet veel kan verwachten maar hij is echt voorzichtig en laat haar over het algemeen met rust.
Het is anders als ons buurjongetje komt die net zo oud is,die wil gelijk met z'n vingers in haar ogen.Je moet zeker ogen van voor en achter hebben.We zien wel hoe het allemaal gaat lopen.
- starfleet
- Erelid
Bij een vriendin van mij is het heel goed gegaan, maar die had ook altijd honden gehad en een enorme berg energie. Ik heb het zelf nooit aangedurfd maar dat komt ook omdat het ras van mijn keuze niet geschikt is om bij kleine kinderen op te groeien. Het ligt ook aan het kind. Bij mijn dochter van anderhalf had het wel gekund, bij mijn zoontje toen die anderhalf was beslist niet.*Cootje* schreef:hten maar hij is echt voorzichtig en laat haar over het algemeen met rust.
Wat voor soort hond wordt het?
Anne
Ik heb het ook gedaan want ik kon echt niet meer langer wachten.
Ik zal het niemand aanraden.
Het is bij ons goed gegaan, daar niet van, maar het kost echt heel erg veel extra inspanning.
Houd er rekening mee dat peuters pups niet leuk vinden... (happen in handjes en teentjes) en dat als je het vanuit de hond bekijkt een peuter nou ook niet echt leuk is.
Tel daar bij op de keren dat je kind geen zin heeft om een blokje om te gaan, en hoe een peuter dat duidelijk maakt.
Tel daarbij op dat je peuter zich net tot op het bot heeft nat gemaakt/uitgekleed/in slaap is gevallen of nog net niet ,als jouw pup moet plassen en vraag je dan af hoe je dat gaat oplossen.
Wij hebben Diesel destijds in de tuin ook laten plassen en poepen.
Dus deur open en het was goed.
Heb je die mogenlijkheid niet, of wil je dat perse niet, pffff, dan is het echt een heel gedoe.
Ik heb het gedaan, maar ik zal het niemand aanraden.
Ik zal het niemand aanraden.
Het is bij ons goed gegaan, daar niet van, maar het kost echt heel erg veel extra inspanning.
Houd er rekening mee dat peuters pups niet leuk vinden... (happen in handjes en teentjes) en dat als je het vanuit de hond bekijkt een peuter nou ook niet echt leuk is.
Tel daar bij op de keren dat je kind geen zin heeft om een blokje om te gaan, en hoe een peuter dat duidelijk maakt.
Tel daarbij op dat je peuter zich net tot op het bot heeft nat gemaakt/uitgekleed/in slaap is gevallen of nog net niet ,als jouw pup moet plassen en vraag je dan af hoe je dat gaat oplossen.
Wij hebben Diesel destijds in de tuin ook laten plassen en poepen.
Dus deur open en het was goed.
Heb je die mogenlijkheid niet, of wil je dat perse niet, pffff, dan is het echt een heel gedoe.
Ik heb het gedaan, maar ik zal het niemand aanraden.
- *Linda*
- Zeer actief
Helemaal mee eens!Eline* schreef:Ik vind het een verschrikkelijke combinatie. Kleine kinderen en pups. Je kan van allebei nog niets verwachten. Pups hebben messcherpe tandjes die ze graag gebruiken en kinderen kunnen daar heel bang van worden. Kleine kinderen reageren met gillen, huilen en weghollen wat voor pups leuk stimulerend is. Pups doen kinderen dus vaak kwaad. Andersom idem dito..een peuter is zich niet bewust van het feit dat de pup iets anders is dan Pluto de speelgoedhond. Kinderen doen barbaarse dingen met pups.

- *Cootje*
- Vaste gebruiker
Niet van die hééle positieve reacties dus.Maar wat is volgens jullie dan wel een geschikte leeftijd van kinderen om een hond te nemen??
heb er voor dat wij het besloten hadden het er met de fokster over gehad.Zij zag het probleem niet omdat ze zelf ook een klein kindje en een pup gelijk heeft gehad.Quinta komt ook bij haar vandaan dus ze weet ook hoe ik met mijn hond omga. Bedankt voor jullie reacties.
heb er voor dat wij het besloten hadden het er met de fokster over gehad.Zij zag het probleem niet omdat ze zelf ook een klein kindje en een pup gelijk heeft gehad.Quinta komt ook bij haar vandaan dus ze weet ook hoe ik met mijn hond omga. Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat het ideaalst is als je kinderen op school zitten.
Maar ik kon ook niet zolang wachten hoor.
Het belangrijkst is dat je echt veel tijd moet uittrekken voor de hondenopvoeding van je kind. Naast de opvoeding van je hond.
Klinkt gek, maar een peuter snapt honden niet.
Je kunt ze dan ook niet alleen laten.
Ik heb 1,5 jaar niet alleen op de wc gezeten.
Eerst ging het kind gezellig mee.
Toen de hond.
De hond doet dat nog steeds.
Voor de gezelligheid.....
Ik moest gewoon een hond...Ik heb er het eerste jaar echt veel voor op zij gezet.
Met liefde en plezier.
En dan zal ik het nog niemand aanraden.
Het belangrijkst is dat je echt veel tijd moet uittrekken voor de hondenopvoeding van je kind. Naast de opvoeding van je hond.
Klinkt gek, maar een peuter snapt honden niet.
Je kunt ze dan ook niet alleen laten.
Ik heb 1,5 jaar niet alleen op de wc gezeten.
Eerst ging het kind gezellig mee.
Toen de hond.
De hond doet dat nog steeds.
Ik moest gewoon een hond...Ik heb er het eerste jaar echt veel voor op zij gezet.
Met liefde en plezier.
En dan zal ik het nog niemand aanraden.
- sample
- Zeer actief
Dáár ligt em dus net de verantwoording als ouder vind ik. Ik leer mijn kinderen al van heel kleins af aan dat ze de dieren met rust laten. De dieren zijn van mij, daar blijven zij vanaf. Zitten ze alleen aan met mijn toestemming.Kinderen doen barbaarse dingen met pups.
Ik gaf mijn kinderen toen de hond klein was, een stel aan elkaar geknoopte sokken. Op die manier konden ze met de hond spelen (alleen onder toezicht). Dan kon de pup zijn kleine tandjes in die sok zetten. Aaien mochten ze alleen als de hond niet sliep. Slapen deed hij in het begin in een grote kartonnen doos. Na spelen, eten en uitgaan, ging hij slapen. Dan legde ik hem weg in die doos en de kinderen bleven daar van à f.
En ja, der gebeurde hier ook weleens een plasongelukje met de pup. En dan moet je als een speer opletten. En zorgen dat je kinderen even in een kinderstoel of op de bank zitten, terwijl jij opruimt. En ik leerde de kinderen stil te blijven staan als de pup liep te happen en mij te roepen.
Tis enorm veel werk, zal de laatste zijn die dat ontkent.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik kan alleen uit eigen ervaring praten: die van mij waren 11 en 13 toen we Jack kregen, en dat liep, en loopt, gewoon soepel. Ook wat betreft vriendinnetjes en vriendjes die binnen komen vallen. En dat laatste is iets wat mensen volgens mij nog al eens over het hoofd zien: je eigen peuter of kleuter kan je opvoeden wat je hond betreft, maar je hebt ook jarenlang allerlei verschillende leeftijdsgenootjes over de vloer, die soms helemaal geen hond gewend zijn, of lekker spontaan door je achterdeur naar binnen komen stormen. Ik heb een hele makkelijke hond, maar toch ben ik heeeeel blij dat ik hem niet had toen mijn stel kinders kleiner waren. Mijn superlieve kater waar mijn eigen kinderen echt alles mee konden doen heeft ooit het zoontje van een vriendin compleet verbouwd. Als het een hond in plaats van een kat was geweest was ik waarschijnlijk in de krant gekomen.*Cootje* schreef:Niet van die hééle positieve reacties dus.Maar wat is volgens jullie dan wel een geschikte leeftijd van kinderen om een hond te nemen??

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
zou je als je de tijd zou kunnen terugdraaien wachten?sample schreef:Dáár ligt em dus net de verantwoording als ouder vind ik. Ik leer mijn kinderen al van heel kleins af aan dat ze de dieren met rust laten. De dieren zijn van mij, daar blijven zij vanaf. Zitten ze alleen aan met mijn toestemming.Kinderen doen barbaarse dingen met pups.
Ik gaf mijn kinderen toen de hond klein was, een stel aan elkaar geknoopte sokken. Op die manier konden ze met de hond spelen (alleen onder toezicht). Dan kon de pup zijn kleine tandjes in die sok zetten. Aaien mochten ze alleen als de hond niet sliep. Slapen deed hij in het begin in een grote kartonnen doos. Na spelen, eten en uitgaan, ging hij slapen. Dan legde ik hem weg in die doos en de kinderen bleven daar van à f.
En ja, der gebeurde hier ook weleens een plasongelukje met de pup. En dan moet je als een speer opletten. En zorgen dat je kinderen even in een kinderstoel of op de bank zitten, terwijl jij opruimt. En ik leerde de kinderen stil te blijven staan als de pup liep te happen en mij te roepen.
Tis enorm veel werk, zal de laatste zijn die dat ontkent.
Met de kennis en vooral ervaring die je nu hebt, als het gaat om jonge kinderen en honden?
Het is het mij allemaal waard geweest.
Ik zou het zo weer doen.
Het meest herkenbaar vind ik deze uitspraak van jou
Dat is hier dus ook zo.De dieren zijn van mij, daar blijven zij vanaf. Zitten ze alleen aan met mijn toestemming.
En dat schept heel veel duidelijkheid.
En dat is juist weer goed toepasbaar bij kleine kinderen.
Want ik ken ook grotere kinderen die vonden dat ze het zelf wel 'wisten'
Ik vind niet dat er per definitie vanuit moet worden gegaan dat kleine kinderen en een hond niet gaat. Het gaat wel. En het is ook leuk.
Maar je moet er wel echt helemaal voor gaan.
En inderdaad niet je hond in een hok zetten omndat jelle anders door de pies loopt.
- sample
- Zeer actief
Ik ook. Ik vind het geweldig om kleine kinderen en kleine honden bij elkaar te zien. Ik kon er van genieten om buiten te lopen met een kleintje op een fietsje, een kleintje in een buggy en een vermoeid hondje van het lopen in de klep van de wagen. Of in het bagagerekzou je als je de tijd zou kunnen terugdraaien wachten?
Met de kennis en vooral ervaring die je nu hebt, als het gaat om jonge kinderen en honden?
Het is het mij allemaal waard geweest.
Ik zou het zo weer doen.

Ik weet best dat het een risico is. Maar als je bereid bent daar even tijd in te steken vind ik het de moeite erg waard.
En wat betreft andere kinderen die hier komen....die hebben ook maar van de dieren af te blijven. Het eerste wat ik altijd zeg als er een vriendje komt spelen, is dat er niet gestoeid wordt met de hond. Ik spreek de regels af vóór ze binnen komen. En ik hou de kinderen van een ander ook aan die regels. Het is mÃjn huis. En bezoek heeft zich hier te houden aan mÃjn regels. Zéker wat betreft mijn dieren. Kinderen mogen mijn dieren niet commanderen, niet gek maken of opjutten, niet aaien zonder dat ik het goed vindt en niet bij het hok.
Alles wat mijn dieren betreft, gebeurt onder MIJN begeleiding en anders dus NIET.
en mijn eigen kinderen zijn intussen zover dat ik die wat losser kan laten in hun omgang met de dieren. Maar andermans kinderen heel vaak niet. Das geen probleem verder, maar dan help ik ze de regels hier in huis herinneren.
- starfleet
- Erelid
Ik heb gewacht tot de jongste 8 jaar was, maar ik begrijp best dat niet iedereen dat geduld kan opbrengen. Ik zie helaas teveel om me heen dat pup/jonge hond erg veel tekort komt in een gezin met kleine kinderen en te gemakkelijk in de bench gestopt wordt.Daan schreef:Ik denk dat het ideaalst is als je kinderen op school zitten.
.
Als ik een hond genomen zou hebben als de kinderen klein waren, dan een volwassen hond. Ik heb ook wel hondenlogees gehad in die tijd en dat ging prima. Als ik zie wat een werk het is om een pup m.n. tot een week of 16 in huis te hebben, ben ik heel blij dat ik het nooit gedaan heb,
Nou ben ik beslist wat overdreven in de begeleiding van pup, maar het is geen ras waarbij je je het kunt permiteren om de kantjes er vanaf te lopen, dat speelt ook mee.
Anne
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
ik heb gewacht met t nemen van een pup totdat de jongste naar de kleuterschool ging....moet er niet aan denken eerlijk gezegd een pup opvoeden met een peuter van 1,5 jaar erbij....nee, mijn jongste vind het al moeilijk om de honden met rust te laten..laat staan een 1,5 jarige...
ik wens je suc6 én sterkte...
ik wens je suc6 én sterkte...

- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Ik denk dat als je kind naar school gaat je pas genoeg tijd hebt en dus genoeg aandacht aan een pup kunt geven. Dus als je kinderen 4 zijn.*Cootje* schreef:Niet van die hééle positieve reacties dus.Maar wat is volgens jullie dan wel een geschikte leeftijd van kinderen om een hond te nemen??
Hoe ga je anders bijv de hond uitlaten? In je ene hand de buggy en de andere de riem? Neeeee.............. ik zou ook wachten als ik jou was!!!!
- sample
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik moet eerlijk zeggen dat ikzelf het ook niet zou laten om een pup bij een kind te zetten. Omdat ik genoeg ervaring heb en weet van honden en de arrogantie heb te denken dat het bij mij wel goed kan gaan omdat ook ik verantwoord met dieren en kinderen omga. Zoals ik zijn er meer en daarbij gaat het meestal ook gewoon goed. Het kan namelijk best als je gewoon heel erg goed weet wat je aan het doen bent, waar je op moet letten en bereidt bent dondersgoed op te letten.
Alleen zijn het zo ontzettend weinig mensen die ik het zou toevertrouwen, dat ik het bij voorbaat afraad.
Als je goed weet waar je aan begint, het niet je eerste pup is en je dus ook weet wat je van een pup kan verwachten, vind ik het nog steeds de meest slechte combi die je kan bedenken, maar goed..ik krijg het mijn bek niet uit!
Alleen zijn het zo ontzettend weinig mensen die ik het zou toevertrouwen, dat ik het bij voorbaat afraad.
Als je goed weet waar je aan begint, het niet je eerste pup is en je dus ook weet wat je van een pup kan verwachten, vind ik het nog steeds de meest slechte combi die je kan bedenken, maar goed..ik krijg het mijn bek niet uit!

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

eline, ik heb dus ook gezien, en niet een of twee keer, maar vaker, dat mensen het enorm vonden tegenvallen en dat ze vonden dat ze echt helemaal niets meer overhielden voor zichzelf omdat er zoveel meer moest...De hondjes hebben het goed hoor, maar zijn een zorg extra in plaats van een plezier... Ik denk dat ik het daarom ontmoedig bij anderen.
Die zorg extra, en zorgen doe je al intensief bij een jonge kinderen gezin, maar die hond was mijn ding. Tijd voor Dieseltje was mijn tijd, tijd voor mijzelf, mijn hobby, mijn liefhebberij.
Maar niet iedereen heeft die drive....
Maf eigenlijk, mijn hond is mijn hobby, en nog luistert hij heel soms voor geen meter
Die zorg extra, en zorgen doe je al intensief bij een jonge kinderen gezin, maar die hond was mijn ding. Tijd voor Dieseltje was mijn tijd, tijd voor mijzelf, mijn hobby, mijn liefhebberij.
Maar niet iedereen heeft die drive....
Maf eigenlijk, mijn hond is mijn hobby, en nog luistert hij heel soms voor geen meter