Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
me hond duld geen andere honden meer
Moderator: moderatorteam
-
doggystyle24
- nieuw lid
me hond duld geen andere honden meer
me bullie was altijd vriendelijk tegen alle soorten honden, reu of teef.
maar hij is 2x flink aangevallen geweest 1x door een reu mechelaar en 1x door een reu stafford.
Nu moet ie helemaal niks meer van andere honden hebben, gister was er een teefje in ons pand en nu kwam zij nieuwsgierig naar me hond en hij greep haar gelijk in de lip en wou niet meer loslaten.
Komt dit vaker voor?
maar hij is 2x flink aangevallen geweest 1x door een reu mechelaar en 1x door een reu stafford.
Nu moet ie helemaal niks meer van andere honden hebben, gister was er een teefje in ons pand en nu kwam zij nieuwsgierig naar me hond en hij greep haar gelijk in de lip en wou niet meer loslaten.
Komt dit vaker voor?
- bramtim
- Actief
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
doggystyle24
- nieuw lid
- Dibbes
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
zo dan! welkom op dit forum...doggystyle24 schreef:pfff triest persoon, zeker niks beters te doensypke schreef:het is niet me hond, maar m'n hond of mijn hond.
als we het dan toch over triest hebben:
had een boek gelezen over honden en in speciaal bullterriers, dan wist je dat dit kon gebeuren. het aangevallen worden heeft het alleen nog maar versterkt.

-
jelle
- Zeer actief
en als we dan toch bezig zijn, "duldt" met dt in dit geval.
Maar goed, inhoudelijk:
het kan natuurlijk wel zijn dat de aanvallen van de andere honden meegespeeld hebben, maar ik heb wel vaak het idee dat er aan zulke ervaringen iets meer belang wordt gehecht dan reeel is. Wanneer zijn die voorvallen geweest? Hoe ging hij voor en na die tijd met andere honden om, en wat heb je gedaan om hem daarin te begeleiden?
Voor een Bullterrier van anderhalf is het sowieso raadzaam om contacten met andere honden vooral leuk te houden. Zijn hormonen zullen gaan spelen, en veel honden worden rond die leeftijd een stuk minder gemakkelijk dan als pup/puber.
Zijn er honden die hij al langer kent en waar hij graag mee speelt?
Kun je die weer eens opzoeken?
Als je het idee hebt dat hij zijn vertrouwen in andere honden heeft verloren, dan moet je hem dat langzaam en voorzichtig terug geven. Onbegeleid kennis maken met een andere hond op ZIJN terrein is dan niet zo'n goed idee.
Als het vooral de macho is die aan het bovenkomen is zou ik behoorlijk strikt zijn in met welke honden je hem wel en niet in aanraking laat komen. Winnaarservaringen naar andere honden doen de zaak nu geen goed.
Maar goed, inhoudelijk:
het kan natuurlijk wel zijn dat de aanvallen van de andere honden meegespeeld hebben, maar ik heb wel vaak het idee dat er aan zulke ervaringen iets meer belang wordt gehecht dan reeel is. Wanneer zijn die voorvallen geweest? Hoe ging hij voor en na die tijd met andere honden om, en wat heb je gedaan om hem daarin te begeleiden?
Voor een Bullterrier van anderhalf is het sowieso raadzaam om contacten met andere honden vooral leuk te houden. Zijn hormonen zullen gaan spelen, en veel honden worden rond die leeftijd een stuk minder gemakkelijk dan als pup/puber.
Zijn er honden die hij al langer kent en waar hij graag mee speelt?
Kun je die weer eens opzoeken?
Als je het idee hebt dat hij zijn vertrouwen in andere honden heeft verloren, dan moet je hem dat langzaam en voorzichtig terug geven. Onbegeleid kennis maken met een andere hond op ZIJN terrein is dan niet zo'n goed idee.
Als het vooral de macho is die aan het bovenkomen is zou ik behoorlijk strikt zijn in met welke honden je hem wel en niet in aanraking laat komen. Winnaarservaringen naar andere honden doen de zaak nu geen goed.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Gast
- Joy C
- Zeer actief
-
Bernadette
- Zeer actief
Ik zou ook zeggen, probeer zoveel mogelijk sociale honden op te blijven zoeken en het contact positief te houden. Probeer te voorkomen dat je hond gaat generaliseren en op een gegeven ogenblik niet een hond meer duld (dult duldt?)
Mijn hond had, toen ik hem kreeg, een bloedheken aan rotweilers. Ik ben toen op zoek gegaan naar sociale rotweilers en getraind samen met die rotweilers in de groep zodat mijn hond doorhad dat die honden helemaal niets doen.
Probeer het vertrouwen te versterken door het op te blijven zoeken.
Mijn hond had, toen ik hem kreeg, een bloedheken aan rotweilers. Ik ben toen op zoek gegaan naar sociale rotweilers en getraind samen met die rotweilers in de groep zodat mijn hond doorhad dat die honden helemaal niets doen.
Probeer het vertrouwen te versterken door het op te blijven zoeken.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
As je hondt een buldt heb mot je in medies zijnsypke schreef:Ik houd me al zolang ik lid ben erg indoggystyle24 schreef:pfff triest persoon, zeker niks beters te doensypke schreef:het is niet me hond, maar m'n hond of mijn hond.![]()
Ik erger me ontzettend aan berichten met teksten als: me hond hep een buldt. Maar ik heb er nog nooit iets van gezegd
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Joy C
- Zeer actief
psies. weut je.Rataplan schreef:As je hondt een buldt heb mot je in medies zijnsypke schreef:Ik houd me al zolang ik lid ben erg indoggystyle24 schreef:pfff triest persoon, zeker niks beters te doensypke schreef:het is niet me hond, maar m'n hond of mijn hond.![]()
Ik erger me ontzettend aan berichten met teksten als: me hond hep een buldt. Maar ik heb er nog nooit iets van gezegd
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- starfleet
- Erelid
Re: me hond duld geen andere honden meer
Als die teef gewoon zijn terrein binnewandelt kan ik het niet vreemd vinden dat hij hapt. Ik was met mijn hondje beslist niet jullie pand binnengewandeld.doggystyle24 schreef: Nu moet ie helemaal niks meer van andere honden hebben, gister was er een teefje in ons pand en nu kwam zij nieuwsgierig naar me hond en hij greep haar gelijk in de lip en wou niet meer loslaten.
Komt dit vaker voor?
Anne
-
Bernadette
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
Gast
Re: me hond duld geen andere honden meer
Lerares Nederlands, zei je?starfleet schreef:Als die teef gewoon zijn terrein binnewandeltdoggystyle24 schreef: Nu moet ie helemaal niks meer van andere honden hebben, gister was er een teefje in ons pand en nu kwam zij nieuwsgierig naar me hond en hij greep haar gelijk in de lip en wou niet meer loslaten.
Komt dit vaker voor?
- Zoie
- Zeer actief
- Zoie
- Zeer actief
- Zoie
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Zoie
- Zeer actief
En dat zou jammer zijn, want gramatica is zo'n ongelooflijk veel interessanter verschijnsel dan de regeltjes die we op school hebben geleerd belangrijk te vinden.cloris schreef:Gut het lijkt wel een cursus nederlandse taal
Maar je hebt gelijk, we hebben het hier over honden. Iedereen begrijpt perfekt wat met "me hond "wordt bedoeld.

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Kijk msntaal kan ik ook niet echt waarderen maar ik houd er niet van als mensen op een forum gaan zeuren over verkeerde spelling enzZoie schreef:En dat zou jammer zijn, want gramatica is zo'n ongelooflijk veel interessanter verschijnsel dan de regeltjes die we op school hebben geleerd belangrijk te vinden.cloris schreef:Gut het lijkt wel een cursus nederlandse taal
Maar je hebt gelijk, we hebben het hier over honden. Iedereen begrijpt perfekt wat met "me hond "wordt bedoeld.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Vlgones een oznedroek op een Eglnese uvinretisiet mkaat het niet uit in wlkee vloogdre de ltteers in een worod saatn, het einge wat blegnrijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn.
De rset van de ltteers mgoen wllikuereig gepltaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat et saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen, maar het wrood als gheeel.
Dus mjin hnod kan nioot me hnod wroden, dat lseet gweoon neit lkkeer.
De rset van de ltteers mgoen wllikuereig gepltaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat et saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen, maar het wrood als gheeel.

- Zoie
- Zeer actief
cloris schreef:Kijk msntaal kan ik ook niet echt waarderen maar ik houd er niet van als mensen op een forum gaan zeuren over verkeerde spelling enzZoie schreef:En dat zou jammer zijn, want gramatica is zo'n ongelooflijk veel interessanter verschijnsel dan de regeltjes die we op school hebben geleerd belangrijk te vinden.cloris schreef:Gut het lijkt wel een cursus nederlandse taal
Maar je hebt gelijk, we hebben het hier over honden. Iedereen begrijpt perfekt wat met "me hond "wordt bedoeld.of dat het met een-d of -t of -dt moet
Is ook gezeur. Het zou trouwens een denkfout zijn om te denken dat MSN-taal en slang niet gramaticaal zijn, omdat we het op school anders hebben geleerd. Maar het zou wat ver gaan hier op in te gaan, wil alleen nogmaals het boek van Pinker van harte aanbevelen, het interessantste boek over taal dat ik ooit gelezen heb.

- Zoie
- Zeer actief
hahahaNanc schreef:Vlgones een oznedroek op een Eglnese uvinretisiet mkaat het niet uit in wlkee vloogdre de ltteers in een worod saatn, het einge wat blegnrijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn.

-
boxersien
Zoie schreef:hahahaNanc schreef:Vlgones een oznedroek op een Eglnese uvinretisiet mkaat het niet uit in wlkee vloogdre de ltteers in een worod saatn, het einge wat blegnrijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn.