Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eten bij meerdere honden alleen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

eten bij meerdere honden alleen?

Ongelezen bericht door Moos »

Tja, ik kon het niet echt beter formuleren in de titel, maar ik bedoel dus, voor de mensen met meerdere honden:

Geven jullie je honden wat lekkers als je weggaat?

Moos kreeg altijd een gevulde Kong als ik wegging. Hij en Saar hebben echt nooit mot om eten, maar toch durf ik ze nu niet zo goed allebei een Kong te geven als ik wegga. Stel dat ze daar opeens vreselijke ruzie om krijgen?
Nu krijgen ze allebei een klein koekje als ik wegga, dat durf ik wel, da's zo snel op. :mrgreen:

Als ze in de toekomst weer wat langer alleen komen te zitten zou ik ze wel graag een Kong geven, maar ik vraag me dus af of dat wel zo'n slim idee is....
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Bij Floor en Benno zou ik het wel durven. Alleen Job is dus wel zo'n hond die alles jat dus nu doe ik het niet. Als ze nu iets groters krijgen zet ik Job ook apart van Floor en Benno of ik zit er echt bij.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Ik geef niet altijd iets als ik wegga, maar het komt wel geregeld voor
dat ze een kauwstaaf krijgen als ik wegga.
Bink en Amiga eten dan wel hun kauwstaaf, maar Murphy zondert zich dan vaak af...
Nooit een probleem geweest, maar ik ken mijn roedeltje dan ook erg goed.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Nee..nooit
En zeker geen kauwstaven! [krijgen ze zo wie zo al nooit]
dit kan nog wel eens voor problemen zorgen,laatste stukje in de keel of zo.

Wel bij thuiskomst,dan krijgen ze meestal wel wat.
Laatst gewijzigd door ien op 15 apr 2005 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jolly
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolly »

Hier moet het eten en het lekkers allemaal gescheiden worden, want Luca wil niet dat Dusty ook maar enigzins ernaar kijkt, want dan begint het gedonder !
Groetjes Jolanda
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier liggen altijd wel ergens kluiven, ook nu Marouck niet meer opgesloten wordt als ik wegga..
Als ze allebei iets lekkers krijgen zoeken ze ook gewoon hun eigen plek op, meestal ligt er 1 op de bank en 1 in de bench. Ik heb er hier nooit problemen mee gehad.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier krijgen ze echt nooit iets als we weg gaan, ze zitten met z'n 8ten en ben als de dood dat ze ruzie krijgen. Dus alleen als we thuis zijn krijgen ze wat lekkers :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Als ze alle 4 thuis blijven dan krijgen ze niets. Ik loop geen rizico :neenee:
Maar zijn nu alleen de ieren of de cockers alleen thuis dan kan dat gerust.
Afbeelding
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Nee, hier krijgt mijn hond niets als ik wegga. Ben ook bang, zoals hierboven staat dat er iets in de keel blijft steken. Maar hij krijgt eigenlijk ook geen koekje ofzo...

Als ik wegga en hij gaat niet mee dan gaat hij gewoon op zijn kleedje liggen... Denk er niet eens bij na om hem iets te geven.

Kan je ze niet eens iets geven en in een andere kamer gaan zitten, zodat je toch in de gaten kan houden hoe ze doen als jij niet in dezelfde kamer bent?
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Onze honden krijgen hooguit een koekje als we weggaan. Vermoed dat een kluif o.i.d. wel zou kunnen, ze zullen er geen ruzie over krijgen maar eten hem niet op als wij er niet zijn.

Maar Marloes, gaf je die kong niet m.n. om Moos wat afleiding te geven als je wegging? Want in dat geval denk ik dat ze samen natuurlijk afleiding zat aan elkaar hebben.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hier krijgen ze niks als ik weg ga.
Volgens mij wordt er nooit iets gegeten als ik weg ben,maar ik wil het risico gewoon niet lopen dat er door zo'n kauwstaaf of wat dan ook iets gebeurt...
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Branka schreef:Onze honden krijgen hooguit een koekje als we weggaan. Vermoed dat een kluif o.i.d. wel zou kunnen, ze zullen er geen ruzie over krijgen maar eten hem niet op als wij er niet zijn.

Maar Marloes, gaf je die kong niet m.n. om Moos wat afleiding te geven als je wegging? Want in dat geval denk ik dat ze samen natuurlijk afleiding zat aan elkaar hebben.
Ja, Moos kreeg de Kong zodat hij wat te doen had als ik wegging. En in het begin vooral om hem te leren dat het leuk was als ik wegging, want dan kreeg hij tenslotte een overheerlijke kong. :wink:
Nu hebben ze inderdaad zowiezo elkaar al, vandaar ook dat ik voor nu even van de Kong ben afgestapt.
Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

bij ons krijgen ze de ene keer wel wat en de andere keer niet.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

als wij weggaan krijgen de honden een klein koekje, hap, slik, weg. Kluiven krijgen ze nooit als wij weggaan. Vind ik gewoon te link. Weet zeker dat dat vragen om moeilijkheden is.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Hier ook geen kluiven als ik wegga, maar wel een klein koekje wat al op is, voor ik de deur uit ben.
Toen ik alleen Ivan en Kira nog had, gaf ik ze wel eens een kong als ik wegging, maar met Kali erbij doe ik dat niet meer, dat wordt geheid ruzie.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Echt iets extra lekkers (vers bot ofzo) zal ik ze niet geven als ik de deur uit ben, maar er liggen hier wel standaard 'gewone' botten die ze ieder moment van de dag, dus ook als ik weg ben, kunnen pakken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Hoewel ze bij mij nog nooit ruzie ergens om hebben gehad, neem ik het risico niet als ik er niet bij ben. Ook ben ik bang dat Belle dan een dubbele portie krijgt en Chiva bijna niks, want Belle eet veel sneller. Botten geef ik sowieso niet als ze alleen zijn omdat ik ook bang ben dat ze er in stikken.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier leg ik een paar snoepjes neer bij ze en dan zeg ik 5 keer vrouwtje komt zo wees maar brave kinderen en dan ga ik weg :mrgreen:
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Brigitte schreef:Hier leg ik een paar snoepjes neer bij ze en dan zeg ik 5 keer vrouwtje komt zo wees maar brave kinderen en dan ga ik weg :mrgreen:
zo gaat het hier ook :smile: mamma komt zo terug hoor dus ga maar rustig slapen :mrgreen:

ook hier liggen er gewoon botjes en speeltjes Amy gaat met haar botje altijd in de bench en dan durft monky hem niet te pakken en monky interreseerd het toch niet als ik weg ben (het botje dan ) hij ligt dan in de mand naast de deur dan kan hij mij beter en sneller begroeten als ik terug kom :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Bij Chello, Ghaya en woopy durf ik gerust grote koeienpoten te laten liggen hoor. Die liggen er sowieso altijd. Die 3 hebben nog nooit ruzie gehad om eten.

Hera zit altijd apart met of Woopy of Chello (Ghaya zit dan met de ander). Als Hera met Woopy apart zit krijgen ze ook niks 'vers/ nieuws', zit ze met Chello apart dan durf ik daar ook gerust wat bij neer te leggen.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

monky555 schreef:
Brigitte schreef:Hier leg ik een paar snoepjes neer bij ze en dan zeg ik 5 keer vrouwtje komt zo wees maar brave kinderen en dan ga ik weg :mrgreen:
zo gaat het hier ook :smile: mamma komt zo terug hoor dus ga maar rustig slapen :mrgreen:

ook hier liggen er gewoon botjes en speeltjes Amy gaat met haar botje altijd in de bench en dan durft monky hem niet te pakken en monky interreseerd het toch niet als ik weg ben (het botje dan ) hij ligt dan in de mand naast de deur dan kan hij mij beter en sneller begroeten als ik terug kom :mrgreen:
Ja, vrouwtje is zo terug ventje wees maar knappe vent :roll: En de mensen die langs lopen maar raar kijken als ik tegen de dichte deur ook nog wat zeg :mrgreen:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hier word er alleen gekluifd en gegeten waar wij bij zijn en anders niet.
Beau gaat zoiezo altijd apart als er wat te snaaien valt want die is daar erg fel op.
Tash ging ook apart want die had wat vreemde kuren met haar kluiven en deed er niet veel mee maar verdedigde ze wel.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

monky555 schreef:
Hahahaha....ik zeg altijd "vrouwtje gaat boodschappen doen, ben zo terug" :smile: :smile:
Of als Nika alleen achter blijft "doe jij op het huis passen?" :smile: :smile:
Ach....als ze daardoor rustig achter blijven :mrgreen: . Als ik niks zeg staat Marouck direct op de vensterbank als ik de deur uit ben, hoewel ze niets ziet :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Inge schreef:
monky555 schreef:
Hahahaha....ik zeg altijd "vrouwtje gaat boodschappen doen, ben zo terug" :smile: :smile:
Of als Nika alleen achter blijft "doe jij op het huis passen?" :smile: :smile:
Ach....als ze daardoor rustig achter blijven :mrgreen: . Als ik niks zeg staat Marouck direct op de vensterbank als ik de deur uit ben, hoewel ze niets ziet :19:
Heel herkenbaar ik zeg ook altijd zulke dingen en ook wil ik nog weleens zeggen wanneeer ik weer terug ben of ik ga even naar de spar alleen maar hoor alsof ze dat begrijpen :smile: :smile: :smile:
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Een koekje wel.

Maar iets anders niet want dat wordt geheid knokken. Het botje of de kong van een ander is altijd interresanter :roll: :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik heb alleen maar ervaring met een oppashondje, en dan was het bij elkaar in de bak kijken of daar iets lekkerders in lag, hapje nemen en vervolgens gewoon de eigen bak leeg eten. Jack is heel makkelijk met eten, die laat de kat ook rustig even met zijn kauwbotje spelen en gaat helemaal blij doen als je hem stoort tijdens het eten, want dan worden er extra lekkere dingen in zijn bak gekiept. :mrgreen:

Ik hoop dat nr. 2 ook niet bezitterig doet over eten. Ik ga wel beginnen met de bakken een heel eind uit elkaar, maar qua inrichting is het wel praktischer als ze straks gewoon naast elkaar kunnen staan.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Hier krijgen ze een hap, slik weg frolicje als we weggaan.
Ondanks dat ze nooit ruzie met elkaar hebben durf ik het toch niet aan om een Kong of iets anders aan ze te geven.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Nee dat kijkt me niet zo bijster handig .. Ze krijgen niets als ze allene thuis moeten blijven. Ook geen koekje enz voor we weggaan. Ze hebben zat speelgoed etc. (nylabones enz) dat blijft gewoon liggen. Maar er komt geen etenswaar bij.
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Hanneke2 schreef:Ik heb alleen maar ervaring met een oppashondje, en dan was het bij elkaar in de bak kijken of daar iets lekkerders in lag, hapje nemen en vervolgens gewoon de eigen bak leeg eten. Jack is heel makkelijk met eten, die laat de kat ook rustig even met zijn kauwbotje spelen en gaat helemaal blij doen als je hem stoort tijdens het eten, want dan worden er extra lekkere dingen in zijn bak gekiept. :mrgreen:

Ik hoop dat nr. 2 ook niet bezitterig doet over eten. Ik ga wel beginnen met de bakken een heel eind uit elkaar, maar qua inrichting is het wel praktischer als ze straks gewoon naast elkaar kunnen staan.
:smile: ik noem het altijd de voerbakken dans :smile: hier doen ze het namelijk ook elke x ff van bak veranderen en dan weer terug naar hun eigen bak ook als onze pleeghond hier is dan zie je 3 honden elke x een bak opschuiven het is zo grappig om te zien ze eten wel allemaal dicht bij elkaar (voerstandaards staan ook dicht naast elkaar heb niet de ruimte om ze een meter uit elkaar te zetten) omdat ik wil dat er gewoon naar elkaar geluisterd wordt ze leven met elkaar in huis dan moeten ze elkaar ook maar respecteren (ik blijf er wel altijd bij) dus vanaf dag 1 zet ik gelijk de bakken naast elkaar dan weten ze niet anders en hoef je ze het later ook niet meer aan of af te leren
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
caitlin
Actief

Ongelezen bericht door caitlin »

Als ik weg ga krijgen ze een klein koekje maar geen botten ik weet nooit wat er zal gebeuren en bij botten blijf ik er zowiezo bij als er wat in hun keel blijft zitten en ik ben er niet bij ik moet er niet aan denken :denken:
groetjes van caitlin en van mijn hondjes
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”