Ik ben jill en mijn hond heet rocco.
rocco is heel lief behalve als hij los loopt, ik heb hier langs mijn huis een soort veld waar ik em loslaat, maar hij luisterd nooit als ik em roep hij komt gewoon niet en krijg em dan ook niet te pakken. Het enige wat ik kan doen is hem speels in een hoekje drijven waar ik hem dan wel kan pakken maar dat heeft hij ondertussen ook alweer door. En hem met een speeltje of een koekje lokken wil ook niet meer. Ik weet hij is nog maar een half jaar oud dat het moeilijk voor em is, maar voor mij ook, en ik wil hem ook niet altijd aan de lijn doen, ik heb het op de cursus ook al gevraagd maar die geven niet echt een antwoord hierop. Wie heeft er een tip of suggetie voor mij, of moet ik em dan soms niet meer loslaten voorlopig. (maar dat vind ik ook zo zielig)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wie kan mij helpen !!!!
Moderator: moderatorteam
-
jilly
- geregistreerd lid
-
tineke
Ik denk dat je door het speels hem in de hoek drijven er al een leuk spelletje van hebt gemaakt en zou daar mee stoppen in ieder geval.
Om te beginnen kun je misschien gaan oefenen aan een hele lange lijn en dan is het dus de kunst om leuker dan al het andere te zijn door middel van een gek hoog stemmetje of een leuk speeltje in ieder geval iets waardoor je hond graag bij je wilt komen.
Ook als hij eenmaal wel los is niet alleen laten komen om aan te lijnen en te stoppen maar gewoon belonen en weer los verder.
Als gewone koekjes niet meer helpen moet je iets anders proberen stukjes kaas of iets wat echt heel lekker is voor de hond.
Om te beginnen kun je misschien gaan oefenen aan een hele lange lijn en dan is het dus de kunst om leuker dan al het andere te zijn door middel van een gek hoog stemmetje of een leuk speeltje in ieder geval iets waardoor je hond graag bij je wilt komen.
Ook als hij eenmaal wel los is niet alleen laten komen om aan te lijnen en te stoppen maar gewoon belonen en weer los verder.
Als gewone koekjes niet meer helpen moet je iets anders proberen stukjes kaas of iets wat echt heel lekker is voor de hond.
-
jilly
- geregistreerd lid
- kristien
- Actief
- Contacteer:
Roep je hem alleen terug als het spelen gedaan is en jullie terug naar huis moeten? Een hond heeft dat snel door. Ik zou voorlopig het hier oefenen aan de lange lijn met heel lekkere snoepjes en speeltjes (rookworst)? Op het moment dat dat een beetje gaat erop letten dat je geregeld tijdens het wandelen hem hier roept en beloont, niet enkel op het einde van de wandeling als de lijn om moet.
Je kan ook misschien een ander commando gaan gebruiken als het HIER teveel met einde spelen geassocieerd wordt. Leer hem aan de lange lijn gewoon commando KOM aan ofzo.
Een half jaar is ook een beetje een moeilijke leeftijd, blijven trainen dus...
Je kan ook misschien een ander commando gaan gebruiken als het HIER teveel met einde spelen geassocieerd wordt. Leer hem aan de lange lijn gewoon commando KOM aan ofzo.
Een half jaar is ook een beetje een moeilijke leeftijd, blijven trainen dus...
- Zoie
- Zeer actief
Re: wie kan mij helpen !!!!
en krijg em dan ook niet te pakken. Het enige wat ik kan doen is hem speels in een hoekje drijven waar ik hem dan wel kan pakken maar dat heeft hij ondertussen ook alweer door. En hem met een speeltje of een koekje lokken wil ook niet meer.
Uiteindelijk hebben ze elk trucje door. Zowel bij Spok als bij Luna laat ik de lijn zien als teken dat ik wil aanlijnen, geen trucjes, en dat werkt prima. Bij Luna heb ik het haar aangeleerd door haar vaker wel dan niet ook weer vrij te geven na het aanlijnen, b.v. door naar een andere speelplek te lopen, zodat aanlijnen voor haar niet de associatie kreeg: aanlijnen = einde lol. Spok heeft het eigenlijk meer van Luna afgekeken, maar je wilt dan ook niet weten hoe trots ik dan op mijn hondjes ben als ze zich laten aanlijnen. Vanwege Spok maak ik het dan nog extra leuk door ze een koekje te geven.
Tijdens het aanleren draai ik me om als ze niet willen komen, kennen ze het commando goed, dan kan ik eventueel ook wat druk zetten, maar dat is eigenlijk vrijwel nooit nodig.
Dus in jouw geval zou ik b.v. standaard na de eerste keer aanlijnen niet naar huis lopen maar een blokje omgaan en weer vrij geven, ergens anders naar toe gaan enz.