Het ging best goed op zijn 'normale moeilijke' gedrag na dan
Ik weet niet wat er toen gebeurde, alsof iemand een knopje omdraaide, hij draaide werkelijk helemaal door.
Piepen, krijsen, janken, hoog blaffen en trekken als een idioot.
We waren dus op een strand, het is daar een enorme kale zandvlakte met rechts een dijk en wat huizen, die je van daaraf niet eens goed kan zien en 3 km verder een grote brug.
Verder niets te zien (door mij dan), terwijl hij naar een punt keek dat niet ver weg was, voor zover ik dat kon inschatten.
Ik heb geprobeerd zijn aandacht te trekken, lukte niet, ook niet met de stukjes worst die ik bij me had, niet met m'n stem, niet door gewoon van het punt vandaan te lopen.
100 meter verderop, de andere kant op dus, ging het nog hetzelfde, ik liep daar met een totaal doorgedraaide hond die de andere kant op in de lijn hing.
Op een gegeven moment kwam er een heel wilde pup onze kant op rennen, dus meteen naar de eigenaar geroepen of hij hem eventjes bij zich wilde roepen.
Beestje luisterde niet en springt doodleuk tegen Leo op
"Laat hem maar even snuffelen"
Leo stond helemaal te krijsen inmiddels en leek wel van de wereld, dus nee, ik laat ze niet even snuffelen natuurlijk!!
Hij had trouwens geen interesse voor de hond die het lef had in hem te porren en tegen hem op te springen (normaal had hij het dier allang willen grijpen), maar keek nog steeds naar dat 'punt' waar het begon.
Na een tijdje eindelijk thuis aangekomen, Leo weer rustig gelukkig.
Maar nu vraag ik me dus wel af wat er nou in godsnaam gebeurde vanmiddag?
Ik heb echt goed nagedacht over de dingen die er te zien of te horen waren, er was niets, maar dan ook niets anders dan normaal (nouja, wie weet wat hij gezien heeft
Is er een verklaring voor dit gedrag?
Ik kan niet veel logisch bedenken namelijk.
Ik weet trouwens wel dat de vorige eigenaren (die voor ons, er zijn er nog meer geweest) hem na 6 weken hebben teruggebracht naar het asiel, ongeveer rond dezelfde tijd dus dat ik hem nu heb.
Ik weet ook niet waarom ze hem terugbrachten, misschien om het gedrag dat nu naar boven komt?
Niet dat ik daarvan sta te kijken hoor (gedrag bedoel ik), ik ben niet snel onder de indruk te krijgen, maar dit was in mijn ogen wel erg vreemd.