Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ineens bang voor kinderen
Moderator: moderatorteam
- Django
- Actief
- Contacteer:
Ineens bang voor kinderen
Hier in de buurt zijn twee meisjes die dol zijn op honden. Ze komen af en toe bij iedereen langs die een hond heeft, even aaien en dergelijke. Ze vonden Django ook erg leuk en die is echt dol op aandacht van iedereen. De eerste keer dat ze langs kwamen vond ie het dan ook geweldig.
Gisteren kwamen de meisjes weer langs en Django wilde er ineens niets meer mee te maken hebben. De staart ging naar beneden en hij kroop onder de tafel. Toen ik ze vandaag op straat tegenkwam ging het staartje weer naar beneden en wilde hij zo snel mogelijk weg. Hoe komt dat zo ineens? Hij is normaal gesproken dol op iedereen en de meisjes doen ook absoluut niet wild, heel rustig juist.
Gisteren kwamen de meisjes weer langs en Django wilde er ineens niets meer mee te maken hebben. De staart ging naar beneden en hij kroop onder de tafel. Toen ik ze vandaag op straat tegenkwam ging het staartje weer naar beneden en wilde hij zo snel mogelijk weg. Hoe komt dat zo ineens? Hij is normaal gesproken dol op iedereen en de meisjes doen ook absoluut niet wild, heel rustig juist.
-
Reini
- Zeer actief
- Django
- Actief
- Contacteer:
Nee, dat is dus juist het gekke... De meisjes deden heel voorzichtig en benaderden hem ook heel voorzichtig. De eerste keer was hij ook juist dol op de aandacht.Reini schreef:Is hij vorige keer met het bezoek van de meisjes mischien ergens van geschrokken?
Of hebben ze hem misschien per ongeluk nét iets te hard aangeraakt??
-
Gast
- Django
- Actief
- Contacteer:
Ik had al geprobeerd om de meisje een koekje te laten geven. Hij raakt ze niet aan, pas als ze weg zijn eet hij ze op. Normaal gesproken wil hij naar iedereen toe, ook naar kinderen.sypke schreef:Je zou hem eigenlijk voor moeten zijn. De meisjes zouden er opeens moeten zijn met zakken vol lekkers zodat hij weer een positieve associatie krijgt.
Hoe reageert hij nu op andere kinderen?
- rie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ooh wat raar.Ik ben wel benieuwd waar dit vandaan komt.
Ik kan je verder niet helpen.
Is hij op het moment dat de meisjes bij hem waren ergens anders van geschrokken wat jij niet hebt gemerkt maar hij wel?
Ik kan je verder niet helpen.
Is hij op het moment dat de meisjes bij hem waren ergens anders van geschrokken wat jij niet hebt gemerkt maar hij wel?
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
- bramtim
- Actief
- Django
- Actief
- Contacteer:
Hmmm, nou je het zo zegt. Zou inderdaad wel eens waar kunnen zijn. Als hij zelf op mensen afloopt, wil hij dolgraag aandacht. Als mensen ineens op hem af lopen, kijkt hij eerst liever de kat uit de boom.Inge O schreef:kan het niet zo zijn dat je van hem de indruk krijgt dat hij wel dol is op aandacht, ook van onbekenden, maar dat hij op dat moment die aandacht zelf vráágt (en vervolgens ook krijgt)?
ik zie het al voor me dat die kindertjes aan komen stappen richting django, hem al heel intens aankijkend, terwijl ahw uit al hun poriën de boodschap straalt 'wij komen je even lekker knuffelen'. en zo'n benadering kunnen honden toch als zeer onaangenaam en bedreigend ervaren hoor.
Ik zal volgende keer tegen de meisjes zeggen dat ze hem bij het binnenkomen moeten negeren, volgens mij komt hij dan vanzelf wel aandacht vragen. En als hij dat doet hebben ze al een koekje voor hem klaar voor de positieve associatie.