Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beetje triest.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Beetje triest.

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Wil iemand mij een zakdoek lenen ? :jank:

Het lukt maar niet hoor, hele kleine stukjes wel.
Ik denk dat hij het commando "naast" niet begrijpt, of hij heeft geen lange-termijn geheugen.
Ik kan het niet volhouden, elke keer moeten ik stoppen, ik roep hem naast me en blijf staan, staat ie eerst nog even te kijken of er iets interresant is en komt dan naast me staan, dan zeg ik volg (kent ie) en naast, oké tot we weer een paar meter verder zijn.
Het rare is dat ie in de woonwijk, waar je korte stukken hebt en links en rechts uitkan, hij daar zelfs soms inhoud om te zien waar ik naartoe wil gaan.
Dat hebben we in het begin geoefend, door de andere kant uit te gaan.

Zou het helpen als ik helemaal van voor af aan begin, in de tuin bv. met een ander commando,
wat gebruiken jullie om naast te lopen ?
Of zou dat voor verwarring zorgen.
Ik weet het niet meer hoor, alle drie de uitlaters doen hetzelfde, de enige waar het wat lukt is mijn man, maar die stapt dan ook héél snel :mrgreen:

Hij had ook geen goeie dag vandaag hoor, binnen gepiest vanochtend, de dweil moest het ongelden, papier uit de doos gepikt.
Gooit zijn rubber been in het zand en staat dan te janken dat ik het eruit moet halen, nou mooi niet meneertje, zelf gegooid, dikke pech.

Ach ik ben niet boos op hem hoor, alleen op mezelf.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

ik gebruik voor naast lopen alleen het comando naast en daarbij wijs ik met mijn vinger langs mijn been naar de grond. nu doe ik sowieso veel met gebaren dus als ik allleen met mijn vinger wijs weet hij wat ik bedoel.
ik heb het op de cursus als volgt geleerd.
eerst veel bezig zijn met aandachtsoefeningen als bv "let op". hij kijkt dan naar mij, dan kun je makkelijker een comando geven als bv naast.
brokje oid voor zijn neus, dan liep die als het ware achter het brokje aan. en regelmatig het comando tijdens het lopen herhaalt, bv om de 2 passen en dan had ik ook een steviger looptempo als normaal..zodra hij dat deed prees ik hem dan ook de hemel in en kreeg hij als beloning het lekkers. dit verder uitgebouwd met bv steeds langere afstanden en later los. op een gegeven moment kon ik naast zeggen en dan wist hij wat de bedoeling was.
ik was/ben er elke dag wel een paar keer mee bezig maar nooit te lang.
als ik gewoon met hem wandel roep ik hem wel even naast om het comado erin te houden zeg maar of als het ff nodig is gezien de situatie. maar dan mag geef ik hem ook weer vrij.
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik zou gewoon een stap terug doen sanneke.
Dus inderdaad in de tuin oefenen.
En misschien een ander commando.
Ik combineer ook handgebaren met een commando. Dus op mijn been kloppen, en naar de grond wijzen, een vinger omhoog voor let op, zit.
Maar naast, wat bedoel je daar mee.
Diesel volgt ( en tot mijn verbazing echt heel netjes, maar wel aan mijn been, dat is leuk, maar dat vind ik niet nodig...dan volgt hij de hele wandeling zonder te poepen :smile: )
Wat ik wil is dat hij in mijn buurt blijft. Hij vindt dat hij me ook van 200 meter afstand goed in de gaten kan houden. Ik ben het niet met hem eens. :mrgreen:
Dat vind ik dus het allerlastigst om aan te leren.
Daar gebruik ik 'wachten en ''hierblijven'voor.
Ik rommel dus ook maar wat aan.

tips zijn welkom...

Wat ik wel merk sanneke, is dat ik sinds ik weer intensief 'oefen' met diesel hij over het grote geheel genomen beter luistert. Veel beter.
Honderd keer beter zelfs.
Ik weet nu waar bij ons de fout lag.
Bij mij.
Ik was te ongeduldig, en dacht te snel 'laat maar waaien'
Of 'nu even niet'
Ik besloot met mijn best goed luisterende hond gewoon terug naar af te gaan. En dat werkt. Bij ons..
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Daan schreef:Ik zou gewoon een stap terug doen sanneke.
Dus inderdaad in de tuin oefenen.
En misschien een ander commando.
Ik combineer ook handgebaren met een commando. Dus op mijn been kloppen, en naar de grond wijzen, een vinger omhoog voor let op, zit.
Maar naast, wat bedoel je daar mee.
Diesel volgt ( en tot mijn verbazing echt heel netjes, maar wel aan mijn been, dat is leuk, maar dat vind ik niet nodig...dan volgt hij de hele wandeling zonder te poepen :smile: )
Wat ik wil is dat hij in mijn buurt blijft. Hij vindt dat hij me ook van 200 meter afstand goed in de gaten kan houden. Ik ben het niet met hem eens. :mrgreen:
Dat vind ik dus het allerlastigst om aan te leren.
Daar gebruik ik 'wachten en ''hierblijven'voor.
Ik rommel dus ook maar wat aan.

tips zijn welkom...

Wat ik wel merk sanneke, is dat ik sinds ik weer intensief 'oefen' met diesel hij over het grote geheel genomen beter luistert. Veel beter.
Honderd keer beter zelfs.
Ik weet nu waar bij ons de fout lag.
Bij mij.
Ik was te ongeduldig, en dacht te snel 'laat maar waaien'
Of 'nu even niet'
Ik besloot met mijn best goed luisterende hond gewoon terug naar af te gaan. En dat werkt. Bij ons..
Ik heb dat ook soms, laat maar waaien. :wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”