Uit het nest van Qyan zijn 2 honden met 6 weken naar de nieuwe eigenaar gegaan, Qyan en een nestzusje.
Beide honden zouden de africhting in gaan en zijn dus eerder het nest uit gegaan dan de rest, die als huishond zijn verkocht.
Dit is iets waar ik toen dus niet van op de hoogte was, evenals ik niet op de hoogte was dat de rest van het nest pas met 8 weken naar de nieuwe eigenaren ging.
Zowel Qyan als het nestzusje hebben hier in mijn ogen absoluut geen problemen van ondervonden, wij daarentegen wel, want het was een ongeremd monster dat je om de minst geringe reden beet, correcties (voor zover je bij zo'n jong pupsel van correcties spreekt) niet pikte en eigenlijk kort gezegd een losgeslagen geval, waarbij we veel in het werk hebben moeten stellen om dat om te slaan.
Wat uiteindelijk is gelukt, maar het was verre van makkelijk.
Qyan was dus zeker ongeremd en heeft alles van ons moeten leren.
Heb mezelf vaak op me hoofd moeten krabben en mezelf geregeld de vraag gesteld waar ik in hemelsnaam aan begonnen was.
Hyparactiviteit komt echter niet in zijn woordenboek voor, evenals scheidingsangst.
In tegenstelling tot wat beweerd wordt hebben wij qyan uiteindelijk dus wel af kunnen leren om in het spel hard te bijten en zodra hij een lichaam voelde stopte hij wel degelijk.
Maar dit is dus echt niet zonder kleerscheuren gegaan.
Bijten mocht op de pakwerker, maar niet in mij.
Verder wilde de moederhond eigenlijk ook niet echt meer veel met de pups in aanraking komen, liet ze ook niet meer drinken en Qyan terroriseerde daarbij ook nog eens het gehele nest.
Liep verder in de bewoonde wereld rond alsof deze aardbol van hem was en was voor niets of niemand bang, vond alles en iedereen leuk en had een gezonde interesse en nieuwsgierigheid, kan niet zeggen dat ik terugkijk naar ene getraumatiseerde pup. Eerder een getraumatiseerde ik over wat zo'n klein mormel van 6 weken eigenlijk al aan kan richten
Voor de africhting een perfecte hond, maar als huishond vind ik het geen aanrader.
Zeker niet aangezien dit mijn eerste hond was, ik heb het heel moeilijk met hem gehad, dat is een ding wat zeker is.
Als de volgende gewoon een huishond wordt haal ik het pupsel ook pas met 8 weken op.
Wat je verder kan verwachten van een pup van 6 weken...........het slaapt, het eet, het drinkt en het slaapt