Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Braken door spanning?
Moderator: moderatorteam
-
debbie1979
- geregistreerd lid
Braken door spanning?
Hallo, ik heb een hondje van ongeveer zeven jaar. Hij komt uit het asiel en hij was gevonden dus ze wisten niet zoveel van hem en ook niet hoe oud hij precies is. Hij heet Rick en is sinds januari bij ons. Het gaat heel goed maar we denken dat hij nare dingen heeft meegemaakt want hij is soms bang voor vreemden.
En als mijn vriend en ik heftig discussiëren of zo dan dan wordt hij heel zenuwachtig en komt de hele tijd tegen je aan staan met zijn staart naar beneden. En dan kijkt hij met zijn oren helemaal naar achteren heel zielig naar je op. Als je hem dan knuffelt dan kruipt hij bijna weg in je benen.
Maar nou is het ook al twee keer gebeurt dat mijn vriend en ik behoorlijk ruzie hadden en dat Rick dan 's avonds meteen na het eten zijn brokken weer uitspuugde. Kan dat door de spanning komen? En hoe kun je er dan voor zorgen dat je hond niet denkt dat je boos op hem bent? We schreeuwen echt niet tegen Rick of zo en hij krijgt ook bijna nooit op zijn kop want het is een hele brave hond.
En als mijn vriend en ik heftig discussiëren of zo dan dan wordt hij heel zenuwachtig en komt de hele tijd tegen je aan staan met zijn staart naar beneden. En dan kijkt hij met zijn oren helemaal naar achteren heel zielig naar je op. Als je hem dan knuffelt dan kruipt hij bijna weg in je benen.
Maar nou is het ook al twee keer gebeurt dat mijn vriend en ik behoorlijk ruzie hadden en dat Rick dan 's avonds meteen na het eten zijn brokken weer uitspuugde. Kan dat door de spanning komen? En hoe kun je er dan voor zorgen dat je hond niet denkt dat je boos op hem bent? We schreeuwen echt niet tegen Rick of zo en hij krijgt ook bijna nooit op zijn kop want het is een hele brave hond.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
linlin
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Inderdaad!linlin schreef:en of dat kan. hier ook een overgevertje bij stress.
probeer in vredesnaam de komende tijd niet al te veel opgeblazen discussies met vriendlief te hebben. los het maar met een rustig gesprek op. dat zal de hond goed doen.
en jullie misschien ook. maar dat terzijde.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
debbie1979
- geregistreerd lid
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ben wel blij te horen dat het vaker voorkomt. Rick is verder kerngezond maar je gaat je toch afvragen of er niet iets lichamelijk mis is. We hebben trouwens niet zo vaak ruzie hoor, maar ja overal is weleens wat dus een meningsverschil loopt af en toe op. Haha, misschien moeten we dan voortaan maar een rondje gaan lopen (zonder hond), kunnen de buren lekker meegenieten. 
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
liever de buren dan de honddebbie1979 schreef:Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ben wel blij te horen dat het vaker voorkomt. Rick is verder kerngezond maar je gaat je toch afvragen of er niet iets lichamelijk mis is. We hebben trouwens niet zo vaak ruzie hoor, maar ja overal is weleens wat dus een meningsverschil loopt af en toe op. Haha, misschien moeten we dan voortaan maar een rondje gaan lopen (zonder hond), kunnen de buren lekker meegenieten.
-
debbie1979
- geregistreerd lid
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
debbie1979
- geregistreerd lid
Ja erg he dat schuldig voelen dat hebben wij dus ook heel erg. Maar hoe heb je het opgelost? Want je moet natuurlijk wel zoveel mogelijk proberen te voorkomen maar we zijn toch mensen dus soms zal het weleens mis gaan. Ik denk trouwens ook wel dat een roedelleider in de natuur ook weleens z'n dag niet zal hebben, bijvoorbeeld als 'ie pijn heeft of zo? Maar waarschijnlijk is Rick dan toch nog niet helemaal vertrouwd genoeg dat we hem niks zullen doen dat hij er niet mee om kan gaan?MARC_S schreef:Yep, mijn hond deed het ook. Vooral als ik een ochtenhumeur had en op haar mopperde. Ineens kwam alles eruit en voelde ik me natuurlijk enorm schuldig
- *Linda*
- Zeer actief
Dat kan idd een trauma zijn. Mijn vorige hond had dit ook dus probeer inderdaad, zoals hier hier boven al is gezegd, geen ruzie te maken of te schreeuwen waar de hond bij is. Pobeer hier echt serieus rekening mee te houden want zulke dingen komen hard aan bij honden met een dergelijke achtergrond....

-
Gast
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Yep, hier nog eentje, ook een herplaatser: Moritz.
Wij maken nooit felle ruzie in het bijzijn van hem, daar raakt hij helemaal van in de stress. Ook eten moet hij in volledige rust doen.
Het is weleens moeilijk, want soms heeft mijn andere hond weleens wat boze woorden nodig, maar Moritz raakt ook hierdoor in de stress.
In ieder geval dus niet meer zulke ruzies maken waar jullie hond bij is
Wij maken nooit felle ruzie in het bijzijn van hem, daar raakt hij helemaal van in de stress. Ook eten moet hij in volledige rust doen.
Het is weleens moeilijk, want soms heeft mijn andere hond weleens wat boze woorden nodig, maar Moritz raakt ook hierdoor in de stress.
In ieder geval dus niet meer zulke ruzies maken waar jullie hond bij is
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Daar sluit ik me volkomen bij aan.linlin schreef:en of dat kan. hier ook een overgevertje bij stress.
probeer in vredesnaam de komende tijd niet al te veel opgeblazen discussies met vriendlief te hebben. los het maar met een rustig gesprek op. dat zal de hond goed doen.
en jullie misschien ook. maar dat terzijde.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Als Tineke (dochter) begint te krijsen gaat Luka ook altijd een veilig plekje zoeken, onder het bureau of zo.debbie1979 schreef:Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ben wel blij te horen dat het vaker voorkomt. Rick is verder kerngezond maar je gaat je toch afvragen of er niet iets lichamelijk mis is. We hebben trouwens niet zo vaak ruzie hoor, maar ja overal is weleens wat dus een meningsverschil loopt af en toe op. Haha, misschien moeten we dan voortaan maar een rondje gaan lopen (zonder hond), kunnen de buren lekker meegenieten.
Ik denk dat sommige honden erg gevoelig zijn aan stemmingen in huis.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf