Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Charlie en de cavia's..... HELP!
Moderator: moderatorteam
- Rosa
- Zeer actief
Charlie en de cavia's..... HELP!
Deze week hebben wij Charlie een mechelse herder teef op proef voor een week. Tussen Pongo en Charlie gaat het goed maar de cavia's..... pffff! Charlie doet buiten niks tegen katten, eenden enz. maar de cavia's vind ze te interessant! Ze is totaal gefocust op die beessies! Normaal gesproken staan ze in de woonkamer maar we hebben ze vanochtend maar even weggehaald.
Wat doet ze: ze staat de hele tijd voor het hok en kijkt naar de cavia's af en toe laat ze haar tanden zien maar ze staat tussendoor ook te kwispelen! Nu vandaag laat ze iets minder vaak haar tanden zien aan de cavia's maar ze staat echt constant te kwispelen voor het hok! Ze kan dan ook geen rust vinden om ergens te gaan liggen.
Hoe kunnen we haar nou het beste laten wennen aan de cavia's?? En wat voor gedrag zou het zijn? Wij denken zelf dat ze in het begin er angstig voor was (o.a. vanwege de tanden) maar dat ze er nu mee wil spelen?
Ik hoop dat iemand ons wat tips erover kan geven.... want ze is verder wel erg leuk!!
Wat doet ze: ze staat de hele tijd voor het hok en kijkt naar de cavia's af en toe laat ze haar tanden zien maar ze staat tussendoor ook te kwispelen! Nu vandaag laat ze iets minder vaak haar tanden zien aan de cavia's maar ze staat echt constant te kwispelen voor het hok! Ze kan dan ook geen rust vinden om ergens te gaan liggen.
Hoe kunnen we haar nou het beste laten wennen aan de cavia's?? En wat voor gedrag zou het zijn? Wij denken zelf dat ze in het begin er angstig voor was (o.a. vanwege de tanden) maar dat ze er nu mee wil spelen?
Ik hoop dat iemand ons wat tips erover kan geven.... want ze is verder wel erg leuk!!
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Van mij persoonlijk mochten de caven verkassen naar een andere kamer en eenmaal in de roedel opgenomen zal je door heel langzaam wennen de hond zeker kunnen leren de caven te negeren.
Mijn vorige hond was helemaal geen dieren gewend in huis de eerste 12 jaar, later sliep ze tegen de rattenkooi aan en stonden er kooien met ratten echt op de grond waarnaast ze rustig alleen kon blijven. Nog wat later konden de ratten zelfs los lopen op de bank en mocht ze kijken zonder ze te pakken.
Je hond zal leren dat ze erbij horen. Nu ze er zelf nog niet bij hoort is alles wat teveel en heftig.
Lukt het nooit dan zet je de cavia's toch gewoon in een andere kamer? Ik zou altijd voor deze hond gaan aangezien het een enorm schatje is en de caven er niet ongelukkig van worden in een andere kamer te staan.
Eline heeft ook caven en ratten, als je Nelson kent zou je dat dus nooit kunnen denken want die wordt helemaal hyper van diertjes hier
Toch staan ze nu gewoon samen in dezelfde kamer en weet nelson dat ze erbij horen en "verboden" zijn
Dus niet je hondop de caven afketsen als je haar echt wil hebben
Mijn vorige hond was helemaal geen dieren gewend in huis de eerste 12 jaar, later sliep ze tegen de rattenkooi aan en stonden er kooien met ratten echt op de grond waarnaast ze rustig alleen kon blijven. Nog wat later konden de ratten zelfs los lopen op de bank en mocht ze kijken zonder ze te pakken.
Je hond zal leren dat ze erbij horen. Nu ze er zelf nog niet bij hoort is alles wat teveel en heftig.
Lukt het nooit dan zet je de cavia's toch gewoon in een andere kamer? Ik zou altijd voor deze hond gaan aangezien het een enorm schatje is en de caven er niet ongelukkig van worden in een andere kamer te staan.
Eline heeft ook caven en ratten, als je Nelson kent zou je dat dus nooit kunnen denken want die wordt helemaal hyper van diertjes hier
Dus niet je hondop de caven afketsen als je haar echt wil hebben
- Rosa
- Zeer actief
Je hebt wel gelijk!!! Pongo moest er ook erg aan wennen maar dat ging allemaal net iets sneller en die was er ook niet zo op gefocust, ze is er eigenlijk ook nog maar een dag... Ze staan nu trouwens op een andere kamer en daar ligt ze nu voor de deur te snuiven en te trappelen! Ik denk dat ze daar maar ff blijven staan en dan wachten we het maar af.
-
Baily
Ik heb hetzelfde gehad met Dino en de konijnen. Bij mij zijn de konijnen buiten in een hele grote ren. De eerste zomer dat hij veel in de tuin was werden we horendol, en de buren ook. Voortdurend blaffen, springen helmaal gespannen zijn, piepen, janken. Het hok proberen te slopen. Ik heb van alles geprobeert om hem rustiger te krijgen. Dat is uiteindelijk ook wel gelukt, maar die spanning blijft hij houden ook al is hij nu stil.
Ik vind dat eigenlijk niet goed voor hem, hij wordt er supernerveus van. Het is dat ik mijn konijnen niet weg wil doen. Maar er komen geen nieuwe meer. Ze zijn al oud dus zolang moet Dino het nog maar eventjes volhouden.
Dus ik zou de caafjes als ik jou was eventjes weg zetten in een andere kamer. Ik deed dat met het konijn wat we toedertijd wel in huis hadden door hem boven bij mijn zoon op de kamer te zetten, die liet hem daar ook vaak los lopen als hij thuis was. Zodat het konijn toch nog genoeg aandacht kreeg.
Ik vind dat eigenlijk niet goed voor hem, hij wordt er supernerveus van. Het is dat ik mijn konijnen niet weg wil doen. Maar er komen geen nieuwe meer. Ze zijn al oud dus zolang moet Dino het nog maar eventjes volhouden.
Dus ik zou de caafjes als ik jou was eventjes weg zetten in een andere kamer. Ik deed dat met het konijn wat we toedertijd wel in huis hadden door hem boven bij mijn zoon op de kamer te zetten, die liet hem daar ook vaak los lopen als hij thuis was. Zodat het konijn toch nog genoeg aandacht kreeg.
- Rosa
- Zeer actief
Ze staan nu in een andere kamer maar zij staat de hele tijd voor die deur te piepen enz. hoop echt dat het goed gaat komen want ik vind het jammer als die cavia's in een kamer moeten waar we bijna nooit komen. In de studeerkamer mogen de honden namelijk gewoon komen omdat ik dat wel gezellig vind als je achter de computer zit, anders zijn ze de hele tijd alleen beneden! Afwachten maar en geduld hebben!
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Keizer was ook erg gefixeerd op de caven in het begin, hij vind ze nu nog wel erg leuk, maar niet zo heel interresant meer. Alleen zitten mijn caven niet binnen, en is Keizer een klein hondje die er toch niet bij kan komen 
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Aantal honden: 1
Leo werd helemaal gek van m'n konijn, dus die heb ik maar boven gezet.
Wat ik nu doe is elke week als ik het hok schoonmaak, het hok zonder konijn een paar uurtjes beneden laten staan.
Het konijn loopt dan boven los rond.
Nu heb ik voor de eerste keer het konijn mee naar beneden genomen en ik heb hem op schoot gehad op de bank, Leo zat in z'n mand.
Hij keek er wel naar maar dat was dan ook alles.
Toen heb ik het konijn weer gewoon naar boven gebracht en volgende week zet ik het konijn even beneden in z'n hok.
Zo heel langzaamaan went het wel denk ik
.
Wat ik nu doe is elke week als ik het hok schoonmaak, het hok zonder konijn een paar uurtjes beneden laten staan.
Het konijn loopt dan boven los rond.
Nu heb ik voor de eerste keer het konijn mee naar beneden genomen en ik heb hem op schoot gehad op de bank, Leo zat in z'n mand.
Hij keek er wel naar maar dat was dan ook alles.
Toen heb ik het konijn weer gewoon naar boven gebracht en volgende week zet ik het konijn even beneden in z'n hok.
Zo heel langzaamaan went het wel denk ik