Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wanneer karakter verandering?
Moderator: moderatorteam
- Snorko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriers
- Aantal honden: 3
wanneer karakter verandering?
Onze teef is gesterriliseerd vanwege een baarmoederontsteking en nu hoor je wel eens dat na zo'n ingreep het karakter kan veranderen.
Merk je dat snel of pas na verloop van tijd?
mvg Erik
Merk je dat snel of pas na verloop van tijd?
mvg Erik
- dobervriendin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dobers en hollanders
- Contacteer:
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
-
Marja
- Zeer actief
-
Marja
- Zeer actief
- Renske
- Zeer actief
Ze is veel rustiger geworden en slaapt veel meer. Voorheen was zij altijd actief, maar daarna niet meer. Nu wil ze af en toe nog wel spelen, maar in mindere mate als voor de sterilisatie.Marja schreef:Wat merk jij dan?Renske schreef:Beetle is gesterilliseerd na haar keizersnede. Gedragsverandering waren bij haar na ongeveer een half jaar echt zichtbaar.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Gedrag verandert omdat de hormoonspiegel verandert. Geleidelijk dus. Radicale veranderingen hoef je op zich niet echt te verwachten als je een gewoon normaal probleemloze hond hebt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
sassel
- Actief
-
Marja
- Zeer actief
Ik had ook gehoopt dat Zara wat rustiger zou worden, maar niet dusRenske schreef:Ze is veel rustiger geworden en slaapt veel meer. Voorheen was zij altijd actief, maar daarna niet meer. Nu wil ze af en toe nog wel spelen, maar in mindere mate als voor de sterilisatie.Marja schreef:Wat merk jij dan?Renske schreef:Beetle is gesterilliseerd na haar keizersnede. Gedragsverandering waren bij haar na ongeveer een half jaar echt zichtbaar.
groetjes Marja Zara en Stapper

-
sannie
mijn akita teef is ook redelijk snel na de ingreep veranderd.
na een week toch schijnzwanger geworden,na 3 weken duidelijk dominanter gedrag naar andere honden toe.ze is nerveuzer geworden en NOG koppiger
verdikken doet ze niet daarentegen ook al zou het welkom zijn
slapen is en blijft haar grootste hobby !!
groetjes !
http://www.pixum.nl/members/sannieke/?u ... 8&n_sess=1
na een week toch schijnzwanger geworden,na 3 weken duidelijk dominanter gedrag naar andere honden toe.ze is nerveuzer geworden en NOG koppiger
verdikken doet ze niet daarentegen ook al zou het welkom zijn
slapen is en blijft haar grootste hobby !!
groetjes !
http://www.pixum.nl/members/sannieke/?u ... 8&n_sess=1
- Renske
- Zeer actief
Ik had graag gewild dat Beetle de oude was gebleven, helaas nietMarja schreef:Ik had ook gehoopt dat Zara wat rustiger zou worden, maar niet dusRenske schreef:Ze is veel rustiger geworden en slaapt veel meer. Voorheen was zij altijd actief, maar daarna niet meer. Nu wil ze af en toe nog wel spelen, maar in mindere mate als voor de sterilisatie.Marja schreef:Wat merk jij dan?Renske schreef:Beetle is gesterilliseerd na haar keizersnede. Gedragsverandering waren bij haar na ongeveer een half jaar echt zichtbaar.
-
Marja
- Zeer actief
- Renske
- Zeer actief
Ik heb wel eens gehoord van een ervaren foker, dat wanneer je je teef laat steriliseren in de rustige fase, middenin de rustperiode er eigenlijk geen verschil is tussen gesteriliseerd en niet geseteriliseerd. Laat je je teef daarentegen in een van de andere periodes steriliseren, dan krijg je wel verandering. Niet alleen in karakter, maar ook uiterlijk zoals een overvloedige vacht.Marja schreef:waarom zou de ene hond nou wel erg veranderen en de andere hond totaaln iet?
Vraag ik me gewoon af, je zou toch denken dat sterilisatie bij elke teef het zelfde is
Beetle is gesteriliseerd op het moment dat ze in shock lag, van een keizersnede. Haar pups kwamen niet. Oftewel, einde van de dracht en volop hormonen die in beweging zijn. En inderdaad, zij is duidelijk veranderd... (Maar ik ben heel blij dat ik mijn hondje nog heb :smile1: )
-
Marja
- Zeer actief
Nou dat kan ik me voorstellen dat je blij bent dat je haar nog hebt!Renske schreef:Ik heb wel eens gehoord van een ervaren foker, dat wanneer je je teef laat steriliseren in de rustige fase, middenin de rustperiode er eigenlijk geen verschil is tussen gesteriliseerd en niet geseteriliseerd. Laat je je teef daarentegen in een van de andere periodes steriliseren, dan krijg je wel verandering. Niet alleen in karakter, maar ook uiterlijk zoals een overvloedige vacht.Marja schreef:waarom zou de ene hond nou wel erg veranderen en de andere hond totaaln iet?
Vraag ik me gewoon af, je zou toch denken dat sterilisatie bij elke teef het zelfde is
Beetle is gesteriliseerd op het moment dat ze in shock lag, van een keizersnede. Haar pups kwamen niet. Oftewel, einde van de dracht en volop hormonen die in beweging zijn. En inderdaad, zij is duidelijk veranderd... (Maar ik ben heel blij dat ik mijn hondje nog heb :smile1: )
Maar over wat je zegt steriliseren in een rustige periode daar heb ik nog nooit van gehoord, wat niet wil zeggen dat het niet waar is hoor.
Misschien heeft het ook wel te maken met het karakter dat je hond al heeft, ik dacht dat pittige tantes nog pitteger werden.
Aan de vacht van Zara merk ik niets, maar mijn reu is gecastreerd en dat merk ik inderdaad heel erg aan de vacht.
Een trimster ziet ook direkt aan zijn vacht dat ie gecas. is
groetjes Marja Zara en Stapper