Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond alleen laten
Moderator: moderatorteam
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
hond alleen laten
ik vraag me af hoe je een hond die altijd gezeldschap heeft gehad van andere dieren(4katten en een hond) en waar eigenlijk ook altijd een mens in huis aanwezig was kunt leren dat er niet altijd iemand thuis is.
Wij hebben een huis gekocht en gaan dus binnenkort verhuizen,1 van onze hondjes(10maanden oud)gaat mee naar dat nieuwe huis.
Ik denk dat hij zich heel alleen gaat voelen,we hebben hem afgelopen weekend alleen gehad in het huis van mijn schoonouders en daar heeft ie een halfuur alleen gezeten(vriend was onder de douche) en dus luidkeels zitten janken.
nou is dit geen vreemd huis voor hem hij komt er elk weekend maar toch....
ook vraag ik me af als je een pup krijgt hoe je dat aanpakt,vanaf hoelang nadat je de pup in huis hebt kun je wat langer weggaan?
We willen er een pup bijnemen in oktober en dan nemen we 3weken vrij maar ja daarna moet er wel weer gewerkt worden.
we werken allebei in de beveiliging dus onregelmatige diensten,dit gaat inhouden dat ze nooit langer dan 5uur alleen zullen zijn en echt alleen zijn ze helemaal niet omdat ze met z'n 2en zijn.
Mocht het toch eens anders uitpakken zijn er oppasadressen die de honden op kunnen vangen voor ons.
hoe pakken jullie dit aan?
groetjes eefje
Wij hebben een huis gekocht en gaan dus binnenkort verhuizen,1 van onze hondjes(10maanden oud)gaat mee naar dat nieuwe huis.
Ik denk dat hij zich heel alleen gaat voelen,we hebben hem afgelopen weekend alleen gehad in het huis van mijn schoonouders en daar heeft ie een halfuur alleen gezeten(vriend was onder de douche) en dus luidkeels zitten janken.
nou is dit geen vreemd huis voor hem hij komt er elk weekend maar toch....
ook vraag ik me af als je een pup krijgt hoe je dat aanpakt,vanaf hoelang nadat je de pup in huis hebt kun je wat langer weggaan?
We willen er een pup bijnemen in oktober en dan nemen we 3weken vrij maar ja daarna moet er wel weer gewerkt worden.
we werken allebei in de beveiliging dus onregelmatige diensten,dit gaat inhouden dat ze nooit langer dan 5uur alleen zullen zijn en echt alleen zijn ze helemaal niet omdat ze met z'n 2en zijn.
Mocht het toch eens anders uitpakken zijn er oppasadressen die de honden op kunnen vangen voor ons.
hoe pakken jullie dit aan?
groetjes eefje
-
joline
- Zeer actief
Ik zou het gewoon rustig opbouwen, met de hond, en ook met de pup. Ik vind sowieso 5 uur alleen, goed te doen. Hier zitten ze ook nooit langer alleen dan ongeveer 5 uur. Wij hebben het rustig opgebouwd toen onze honden pup waren, we zijn in het begin nooit langer dan een kwartiertje weg geweest, en vanuit daaruit hebben we het opgebouwd. En dat gaat prima, ze zitten met zijn 2en als we weg gaan, dus nooit alleen. Als we een dagje uit gaan, gaan de honden naar mijn vader. 
-
Eefje83
- Zeer actief
ja en dit is aan te leren in die 3weken?
want we nemen dan speciaal voor die pup vrij.
en met de hond die er nu al is gaan we gewoon voordat we moeten werken eerst een uur naar strand toe dan is ie goed moe!
ik weet echt niet hoe dat werkt omdat mijn moeder altijd thuis is,ze werkt niet....dus alle honden die wij gehad hebben zijn het gewend dat er iemand is en ook zijn ze allemaal opgegroeit met katten.
Ik zou het sneu vinden als de hond die we nu al hebben zich erg alleen gaat voelen maar ik ben niet zo weg van katten en financieel en qua tijd kan er gewoon pas in de herfst een hond bijkomen,we hebben nog zoveel te regelen...
maar ja misschien reageert hij wel heel relaxed en valt het reuze mee..maar ben toch een beetje onzeker.
groetjes eefje
want we nemen dan speciaal voor die pup vrij.
en met de hond die er nu al is gaan we gewoon voordat we moeten werken eerst een uur naar strand toe dan is ie goed moe!
ik weet echt niet hoe dat werkt omdat mijn moeder altijd thuis is,ze werkt niet....dus alle honden die wij gehad hebben zijn het gewend dat er iemand is en ook zijn ze allemaal opgegroeit met katten.
Ik zou het sneu vinden als de hond die we nu al hebben zich erg alleen gaat voelen maar ik ben niet zo weg van katten en financieel en qua tijd kan er gewoon pas in de herfst een hond bijkomen,we hebben nog zoveel te regelen...
maar ja misschien reageert hij wel heel relaxed en valt het reuze mee..maar ben toch een beetje onzeker.
groetjes eefje
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik ben van mening dat je niet iedere hond kan leren zich compleet op zijn gemak te voelen tijdens het alleen zijn. Mijn herplaatser uit Spanje doet het aardig, maar sinds hij alleen is zonder andere hond heeft hij het toch echt gewoon moeilijker dan daarvoor, ook nu we 5 maanden verder zijn.
Verder vind ik 3 weken veeeel te kort om een pup daarna al 5 uur alleen te laten. Kalm opbouwen is niet iedere week anderhalf uur erbij.
Alleen zijn is te leren, maar het kost gewoon veel tijd en dat moet je er ook voor uittrekken. Niets zo fijn als een hond die niet op of om kijkt als jij het huis uitgaat.
Verder vind ik 3 weken veeeel te kort om een pup daarna al 5 uur alleen te laten. Kalm opbouwen is niet iedere week anderhalf uur erbij.
Alleen zijn is te leren, maar het kost gewoon veel tijd en dat moet je er ook voor uittrekken. Niets zo fijn als een hond die niet op of om kijkt als jij het huis uitgaat.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Moos
- Zeer actief
Ik denk dat je het inderdaad ook met de oudere hond langzaam op moet gaan bouwen. Als hij nooit gewend is geweest om echt vaker alleen te zitten, dan moet hem dat denk ik gewoon weer aangeleerd worden als een pup. Dus heeeeeeel langzaam opbouwen.
En na drie weken een pup 5 uur alleen laten vind ik eigenlijk ook niet zo'n slim plan. Het zou best kunnen dat hij/zij het wel kan, omdat de oudere hond er ook nog is (mits die dus dan goed geleerd heeft om alleen kan zijn. Als je oudere hond tegen de tijd dat de pup komt nog erg veel moeite heeft met alleen zijn heb je kans dat de pup dat overneemt en ben je nog veel verder van huis), maar een pupje van een week of 11 moet gewoon nog elke 2 uur plassen, op zijn minst.
Saar is nu 5 maanden, en is nu samen met Moos nooit langer dan 3 uur alleen. Ze begint nu wat langer haar plas op te kunnen houden, dus over een week of twee gaan we het weer wat verder uitbouwen naar 4 uur.
Saar heeft totaal geen moeite met alleen zijn, maar dat heb ik dus wel met minuten opgebouwd in het begin. En met 5 maanden zitten we dus 'pas' op 3 uur
En na drie weken een pup 5 uur alleen laten vind ik eigenlijk ook niet zo'n slim plan. Het zou best kunnen dat hij/zij het wel kan, omdat de oudere hond er ook nog is (mits die dus dan goed geleerd heeft om alleen kan zijn. Als je oudere hond tegen de tijd dat de pup komt nog erg veel moeite heeft met alleen zijn heb je kans dat de pup dat overneemt en ben je nog veel verder van huis), maar een pupje van een week of 11 moet gewoon nog elke 2 uur plassen, op zijn minst.
Saar is nu 5 maanden, en is nu samen met Moos nooit langer dan 3 uur alleen. Ze begint nu wat langer haar plas op te kunnen houden, dus over een week of twee gaan we het weer wat verder uitbouwen naar 4 uur.
Saar heeft totaal geen moeite met alleen zijn, maar dat heb ik dus wel met minuten opgebouwd in het begin. En met 5 maanden zitten we dus 'pas' op 3 uur

- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ferrero is nu 9 weken en mijn vrije tijd zit er op, ik had niet veel vakantie dagen meer omdat we in de zorg de helft van onze dagen op moeten nemen voor 1 mei en de pup kwam 15 mei.Moos schreef:Ik denk dat je het inderdaad ook met de oudere hond langzaam op moet gaan bouwen. Als hij nooit gewend is geweest om echt vaker alleen te zitten, dan moet hem dat denk ik gewoon weer aangeleerd worden als een pup. Dus heeeeeeel langzaam opbouwen.
en ik werk 70 procent omdat ik een deeltijd studie volg.
ik moet dus morgen weer aan het werk wat zou betekenen dat hij 5 uur alleen is dat is natuurlijk veel en veel te veel.
als hij nu de bench in gaat piept en jankt hij een minuut of 3 daarna is hij stil en hoor ik hem zeker 10 minuten niet, ik hou zijn gedrag in de gaten via de camera, als ik zie dat hij onrustig word ga ik naar hem toe voordat hij kan gaan piepen.
dan doe ik zijn deurtje open en laat hem vrij door het huis heen lopen.
ik heb ook nog 2 westies en die kunnen goed alleen maar die zijn dan ook al 9 en 10.
ook al heb ik 2 andere honden de komende paar maanden (zolang als dat hij nog niet die tijd alleen kan) breng ik hem als ik moet werken naar mijn moeder dit ook ivm zindelijkheid.
bovendien lopen de andere los in de kamer die ze tot hun beschikking hebben Ferrero nog niet vanwege zindelijkheid en voorkomen van slopen als ik hem ff niet in het zicht kan hebben, en als ik ze dan zolang alleen thuis laat gaat ferrero de hele tijd lopen spelen met ze en dat is ook nog niet echt op zijn leeftijd.
dus mijn advies regel iets waardoor je het alleen zijn inderdaad zoals bovenstaande forumlid ook adviseert rustig op kunt bouwen.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
-
Eefje83
- Zeer actief
ja dat begrijp ik.
de hond die straks alleen gaat zijn is nu 10maanden oud.
Hij kan bij mijn moeder thuis wel alleen zijn alleen is het daar dus zo dat er nog meer beesten rondlopen.
Dit zal in het nieuwe huis niet zo zijn en daar zit ik nu mee.
Onze eigen hond kon dus met een paar dagen al een poosje alleen zijn,ging lekker liggen slapen en de buren hebben hem maar 1keer gehoord,onze oudere hond schijnt hem gecorrigeerd te hebben.
dit dus vanaf de dag dat we hem hebben tot nu toe.
Ik kan gewoon niet langer dan 3weken achter elkaar vrij nemen en het is nog maar afwachten of we wel genoeg uren hebben.
we zitten er mee dat we de 1e hond dus een maatje willen geven omdat ie dus altijd leven om zich heen heeft gehad en nu dan niet meer.
ik ga dit nog eens overleggen met mijn vriend want hij wil het heel graag maar ja als je er geen tijd voor hebt gaat het gewoon niet,tis jammer maar helaas......
groetjes eefje
Hij kan bij mijn moeder thuis wel alleen zijn alleen is het daar dus zo dat er nog meer beesten rondlopen.
Onze eigen hond kon dus met een paar dagen al een poosje alleen zijn,ging lekker liggen slapen en de buren hebben hem maar 1keer gehoord,onze oudere hond schijnt hem gecorrigeerd te hebben.
dit dus vanaf de dag dat we hem hebben tot nu toe.
Ik kan gewoon niet langer dan 3weken achter elkaar vrij nemen en het is nog maar afwachten of we wel genoeg uren hebben.
we zitten er mee dat we de 1e hond dus een maatje willen geven omdat ie dus altijd leven om zich heen heeft gehad en nu dan niet meer.
ik ga dit nog eens overleggen met mijn vriend want hij wil het heel graag maar ja als je er geen tijd voor hebt gaat het gewoon niet,tis jammer maar helaas......
groetjes eefje
- Mantitaur
- Actief
Micha was ook andere dieren gewend om haar heen toen ik haar opgehaald had (8 maanden jong), de eerste dag had ik niet goed gekeken op het rooster en bleek ik avonddienst te hebben, heeft ze 9 uur alleen gezeten (weet het domme fout, gebeurt nu niet meer) omdat ik tussendoor niet naar huis kon.
Als ze wat hoorde blafte ze wel, in het begin was dit vrij hevig, maar nu is er weinig van te merken, alleen als je thuiskomt blaft ze van vrolijkhed.
greez
p.s. ik heb op het werk geregeld dat ik tussen de middag langer pauze heb zodat ik tijd genoeg heb om haar goed uit te laten, waardoor ze maximaal 5 aaneengesloten uren alleen is, eind van de middag laat ik haar flink uit en laat haar dan ook spelen.
Als ze wat hoorde blafte ze wel, in het begin was dit vrij hevig, maar nu is er weinig van te merken, alleen als je thuiskomt blaft ze van vrolijkhed.
greez
p.s. ik heb op het werk geregeld dat ik tussen de middag langer pauze heb zodat ik tijd genoeg heb om haar goed uit te laten, waardoor ze maximaal 5 aaneengesloten uren alleen is, eind van de middag laat ik haar flink uit en laat haar dan ook spelen.
Voor meer foto's van Micha:
http://photobucket.com/albums/y206/mantitaur/
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/ ... /event.png
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Hier nog even een puppy-eigenaar
Ik denk dat je een heel ongelukkig pupje krijgt als je hem/haar al na 3 weken zo lang alleen moet laten.
Bram is nu een maand bij ons en we zijn vorige week begonnen met de alleen zijn training. We zitten nu op een kwartier alleen. Ik denk dat de buurt zich inmiddels afvraagt waar we mee bezig zijn want we gaan dan een straat verder een kopje koffie drinken op de hoek. Daar ziet en hoort hij ons niet. Dit doen we eenmaal per dag.
Als we terugkomen, zit hij netjes op ons te wachten. Hij heeft geen poot verzet lijkt het wel.
Vijf uur alleen is goed te doen als de pup ouder is, maar je moet dan echt denken aan 5 a 6 maanden ofzo. Zo lang kun je sowieso niet vrijnemen. Ik heb me er enorm in verdiept voordat ik een hond nam, vandaar dat ik het maar allemaal even op tik.
Een hondenuitlaatservice of dagopvang is dus de oplossing als je geen mensen in je omgeving hebt die op willen passen. Ik heb wel wat links als je interesse hebt. Het kost tussen de 7 en 10 euro per dag/uitlaatbeurt.
Bram is nu een maand bij ons en we zijn vorige week begonnen met de alleen zijn training. We zitten nu op een kwartier alleen. Ik denk dat de buurt zich inmiddels afvraagt waar we mee bezig zijn want we gaan dan een straat verder een kopje koffie drinken op de hoek. Daar ziet en hoort hij ons niet. Dit doen we eenmaal per dag.
Als we terugkomen, zit hij netjes op ons te wachten. Hij heeft geen poot verzet lijkt het wel.
Vijf uur alleen is goed te doen als de pup ouder is, maar je moet dan echt denken aan 5 a 6 maanden ofzo. Zo lang kun je sowieso niet vrijnemen. Ik heb me er enorm in verdiept voordat ik een hond nam, vandaar dat ik het maar allemaal even op tik.
Een hondenuitlaatservice of dagopvang is dus de oplossing als je geen mensen in je omgeving hebt die op willen passen. Ik heb wel wat links als je interesse hebt. Het kost tussen de 7 en 10 euro per dag/uitlaatbeurt.

Linda, Izzie en Bram
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Kan je je hond niet langs je moeder brengen voordat je werken gaat? Dus gewoon oppas regelen?eefje+huig schreef:ja dat begrijp ik.
Waarom wil je persé een pup?we zitten er mee dat we de 1e hond dus een maatje willen geven omdat ie dus altijd leven om zich heen heeft gehad en nu dan niet meer.
groetjes eefje
Ikzelf zou ervoor kiezen om de oudere hond te gaan leren alleen te blijven. Dus als ik werk, hond naar de oppas en als ik thuis ben langzaam de tijd van het alleen zijn opbouwen en oefenen met het gewoon maken daarvan. Als dat goed gaat en de oudere hond kan een aantal uur alleen zijn kan je een oudere hond, die geen problemen heeft met alleen zijn erbij nemen. Die drie weken zijn dan een mooie overbrugging..want ook een oudere hond, die wel alleen kan zijn heeft tijd nodig om te wennen en op zijn nieuwe plek het alleen zijn weer op te bouwen.
Maar dat kan je regelen binnen 3 weken.
Ik zou zelf dus niet kiezen voor een pup.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Eefje83
- Zeer actief
we kunnen die kleine wel bij mijn moeder brengen maar als er dus een 2e bijkomt kan die daar niet heen(dit word dan nl een flatcoated retriever)en deze vind ze te groot.
ik weet het gewoon nog niet,ik ga eerst maar eens kijken hoe het gaat straks als hij alleen is in dat huis,de buren zijn al ingelicht enals ze hem horen dan brengen we hem in het vervolg wel naar me moeder.
we willen graag een pup omdat dat voor ons gewoon gevoelsmatig een leukste is en ook omdat de hond die we al hebben nog een jaar moet worden,die zal een pup denk ik makkelijker accepteren dan een volwassen hond.
Maar we weten het nog niet dus we gaan er eerst nog eens goed over nadenken.
We hebben wel al uitgerekend dat we niet maar 3weken maar wel 6weken vrij kunnen nemen(allebei apart maar ja) dus dat is alweer iets beter maar goed eerst goed nadenken en bekijken hoe het gaat .
groetjes eefje
ik weet het gewoon nog niet,ik ga eerst maar eens kijken hoe het gaat straks als hij alleen is in dat huis,de buren zijn al ingelicht enals ze hem horen dan brengen we hem in het vervolg wel naar me moeder.
we willen graag een pup omdat dat voor ons gewoon gevoelsmatig een leukste is en ook omdat de hond die we al hebben nog een jaar moet worden,die zal een pup denk ik makkelijker accepteren dan een volwassen hond.
Maar we weten het nog niet dus we gaan er eerst nog eens goed over nadenken.
We hebben wel al uitgerekend dat we niet maar 3weken maar wel 6weken vrij kunnen nemen(allebei apart maar ja) dus dat is alweer iets beter maar goed eerst goed nadenken en bekijken hoe het gaat .
groetjes eefje