Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

plassen op de gallerij/terug val in alleen blijven?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

plassen op de gallerij/terug val in alleen blijven?

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

mijn gordonsetter pup van nu bijna 12 weken doet het op zich best goed met de zindelijkheid hij doet niets meer binnen als ik goed op zijn signalen let.
dat ik hem vier weken terug kreeg heb ik hem iedere keer opgetild totdat we helemaal beneden waren nu word hij echter te onhandig en te zwaar omdat voor elkaar te krijgen.
dus laat ik hem naar buiten lopen tot aan de liftdeur.
maar altijd plast hij dan op de gallerij, heeft iemand een truc dit af te leren?
een andere vraag; toen mijn pup de eerste 2 weken hier was kon hij zich prima alleen vermaken, in de bench en vond het niet erg als ik dan uit het zicht was.
daarna hebben we hem op advies van heel veel andere mensen verplaatst naar de kamer waar ook de andere twee honden overnachten dit ging super goed.
maar waar ik al bang voor was is wel gebeurd hij kan niet alleen zijn als de andere twee er niet bij zijn logisch want hij is zijn roedel kwijt.
maar nou wil het geval dat de andere twee al 9 en 10 zijn hoe hier mee om te gaan? (verder doe ik alles apart van elkaar dus alleen slapen doen ze bij elkaar in één kamer)
hem verplaatsen naar onze kamer waar alleen nog plek is? en hem dan daar weer leren helemaal alleen te zijn dus weer opbouwen vanaf het begin?(zodat als de andere twee wegvallen hij ook alleen kan zijn)
of is het normaal dat omdat hij nog zo jong is gewoon een terugval heeft in zijn gedrag?

vast bedankt voor de tips
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dat op de gallerij plassen komt volgens mij gewoon omdat hij dan nodig moet, de gallerij als buiten ziet, en daar gewoon gaat zitten. Toen je hem optilde kon dat niet, en nu wel, dus gaat hij gewoon plassen zodra hij voor hem buiten is.

Saar heeft als jong pupje ook een keer op de mat van de buurman geplast. Ik dacht dat ik haar ook wel even op de gallerij kon laten lopen, naar de trap toe. Niet dus. Toen ben ik haar weer gaan optillen, en nu is ze 5.5 maand en kan ze wel gewoon over de gallerij lopen, en plast dan pas beneden in het gras.
Maar goed, Saar woog met 12 weken 2.5 kilo, en nu 4 kilo, dus ik kan haar makkelijk gewoon op blijven tillen.
Is het echt niet mogelijk om jouw pup nog heel even te dragen, totdat hij nog iets zindelijker is?
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Misschien moet je iets eerder naar buiten gaan met hem zodat hij niet op knappen staat? Als je de tijd tussen 2 plasrondjes korter maakt, kan hij het misschien wel ophouden tot je beneden bent.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Eerder met hem naar buiten gaan :wink:
Carly
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Carly »

Pino plaste ook altijd op de gallerij ... tsja, buiten is buiten.
Nu doet hij bijna nooit meer, maar als het gebeurd gooi ik er gewoon een emmertje water overheen.
Wat ik bij Pino heb gedaan is het volgende: ik deed hem binnen aan de riem, ik zorgde dat ik alles bij me had en controleerde dit ook nog even ... dan stapte ik de voordeur uit, deed de voordeur dicht en rende met hem mee naar het trappenhuis. Als ik dit deed dan plaste hij niet op de gallerij.
Ook heb ik hem iedere keer dat hij netjes in het gras plaste uitbundig beloond. Nu is hij dus zover dat hij (zoals m'n moeder dat zo mooi weet te verwoorden) gras aan z'n balletjes wil voelen kietelen voordat hij gaat plassen.

En met alleen zijn ... tsja ... dat zou ik echt niet weten.
Groetjes Carly en een poot van Pino

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”