stalen zenuwen, niet chagerijnig worden van zingende reuen en chago teven..
goede apartzetruimtes, nog meer geduld en een week afzien
wij zitten nu in de hoogloopsperiode en sam jammert 24 uur per dag (is nu ivm gezondheid chemisch gecastreerd wat hem 2% minder opdringerig maakt...)
naast dat jammeren gaat ie heeel hard gillen als ik lola uit de kamer haal om bijvoorbeeld te wandelen o.i.d (wandelen gaat in deze week zowiezo apart anders moet je sam er echt afschoppen......)
eten in de benches.. die heb jij violgens mij niet, maar dan in aparte kamers. ik doe dat omdat lola kotsziek wordt van sams opdringerigheid en hem veel sneller afsnauwt in deze week en ik geen risico wil nemen..
nu in die echte hoogtijdagen van ongeveer een week zitten ze echt constant apart anders gaat het mis...
meestal sam in de bench omdat als ik lola i de bench doe ze sinds gister haar kont tegen de tralies drukt en sam er misschien wel bijkan zo.. als hij in de3 bench zit gaat dat niet.
in aparte kamers zetten gaat hier niet, dan gillen ze allebei tijdens de loopsheid alles bij elkaar.
hoe rot ik me er ook over voel, ze zijn allebei pas redelijk rustig als ze allebei in hun eigen bench zitten..
gister sam een paar uur alleen meegenomen, maar hij blijft zenuwachtig rondlopen en piepen.
ach, het is 2 weekjes per jaar...
de rest van de loopsheidstijd is er eigenlijk weinig anders, lola is wat rustig de eerste en laatste week en sam klappertant bij haar plasjes en likt en ruikt een keer aan de fluts, het is echt de middenweek die even doorbijten is.
maar aan elke week komt een einde!!