Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

blaffen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

jidde

blaffen

Ongelezen bericht door jidde »

Tuana gaat blaffen als ze iets engs vind. Dat is eigenlijk alleen tegen andere honden. Ook als ze andere honden hoort blaffen, gaat madam meeblaffen :boos:

Wat ik nu doe, is meestal haar over der bek pakken en wachten tot ze stil is. Het is trouwens een paar keer woef woef, dus niet echt veel blaffen hoor :wink: Als ze blaft NAAR andere honden, loop ik altijd op die andere honden toe. (als het kan uiteraard :ok: )

Ze is altijd al beetje terughoudend geweest naar andere honden, maar ze heeft (afkloppen!!) nog geen nare ervaring gehad met andere honden. 1x bijna, maar toen konden we de kleine optijd wegtrekken. en juist doordat ze terughoudend is, liep ze zelf al snel weg.

Ik vind het opzich geen probleem dta ze terughoudend is naar andere honden, liever dat dan eentje die op alle honden afduikt :mrgreen: . alleen dat blaffen :denken:

Ook als ze eten krijgt, staat ze als een gek te jodelen :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Oo, wendy..denk eens na met wat je nu doet. je geeft aan dat de hond terughoudend/onzeker is en daarom blaft. Wil je het blaffen doen stoppen zal het dus overgaan als de hond zich zekerder gaat voelen ten opzichte van andere honden..kwestie van positieve associatie's laten maken en zelfvertrouwen opdoen in het contact met andere honden.
Wat je nu doet is het tegenovergestelde...je geeft een negatieve associatie mee aan ieder hond-hondcontact door haar over de snuit te pakken. In mijn ogen niet goed dus. Laat haar veel contacten aangaan met vreemde honden en leer de pup eerst met jou contact te maken voordat ze naar de andere hond toegaat.
Ik leer het Kiki nu ook weer..eerst lekkers bij mij halen als ze een andere hond ziet en dan prijs ik haar de hemel in en pas daarna mag ze contact maken met de andere hond. Zo voorkom je honden die overal op afstieren..niet door ze te bevestigen in hun onzekerheden, daar kweek je uitvallers mee.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jidde

Dank je voor je snelle antwoord.
Ik moet zeggen dat het wel wat beter gaat met andere honden. Eerst vond ze namelijk goldens eng ( :mrgreen: ) en nu wilde ze laatst er zelfs mee spelen.
Bij de puppytraining ging ze eerst ook blaffen bij binnenkomst, nu loopt ze van opwinding te piepen want ze weet dat ze daar lekker kan spelen :ok:

Laatst hoorde ze 2 teckels aan de overkant blaffen. Dus zij ook blaffen. Toen heb ik een speeltje gepakt en haar aandacht gevraagd. toen ze eenmaal keek, heb ik met haar gespeeld.
Is dat een betere manier?

En hoe moet ik het aanpakken in huis als ze blaft als ze andere hond(en) hoort? Haar laten blaffen of haar ook afleiden?
Nanni reageert niet op andere honden als die blaffen, maar de loge hond dus wel :19: Anders kon ik die kleine gewoon laten blaffen
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:Dank je voor je snelle antwoord.
Ik moet zeggen dat het wel wat beter gaat met andere honden. Eerst vond ze namelijk goldens eng ( :mrgreen: ) en nu wilde ze laatst er zelfs mee spelen.
Bij de puppytraining ging ze eerst ook blaffen bij binnenkomst, nu loopt ze van opwinding te piepen want ze weet dat ze daar lekker kan spelen :ok:

Laatst hoorde ze 2 teckels aan de overkant blaffen. Dus zij ook blaffen. Toen heb ik een speeltje gepakt en haar aandacht gevraagd. toen ze eenmaal keek, heb ik met haar gespeeld.
Is dat een betere manier?
Ja en nee. :wink: Gedrag wat je niet wil zien moet je ook niet lonend maken. Als ze iedere keer als ze blaft aandacht krijgt ben je in feite ongewenst gedrag aan het bekrachtigen. Ik vind blaffen in huis ook weer echt iets anders dan blaffen tijdens een interaktie met een andere hond.
Reageren op geluid hoort ook gewoon bij het alerte karakter van een herder en dat is dus echt iets anders dan blaffen uit onzekerheid als je buiten een hond ontmoet.
Je kan het commando Stil aanleren en belonen als ze stil is als je dat vraagt. Ik hanteer zelf altijd de regel hier dat ze aan mogen slaan, maar stil moeten zijn als ik het zeg. Niet doorblaffen dus. :wink:
Laatst gewijzigd door Eline* op 20 jun 2005 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

Je zou kunnen proberen om haar het commando "stil" aan te leren. Ik weet uit ervaring dat dat vreselijk moeilijk is. Het zijn nou eenmaal herders en die zijn vaak wat blafferig maar het valt te proberen.
jidde

Bij haar is het ook meer woef woef van: ik hoor iets.
Bij de puppytraining zeiden ze dat ik haar moest afleiden. Alleen mijn vraag, hoe doe ik dat dan? Want als zij staat te blaffen naar een andere hond (het is ook gewoon woef woef, dus niet hysterisch blaffen), en ik pak een speeltje, dan heb k dus ook het idee dat ik haar dan beloon.

Wat ik dus wel altijd doe, is op die hond afstappen. Ik merk dat ze nu minder blaft naar andere honden.

als Nanni mee is, blaft ze trouwens helemaal niet. Dus toch een tikkeltje onzekerheid wat er in zit
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

Je zou haar eerst kunnen laten zitten en dan als beloning daarvoor het speeltje kunnen pakken. Dan ben je misschien op dat moment van het geblaf af maar je hebt haar niet aangeleerd dat ze stil moet zijn. Dat kun je dan alsnog doen door ook nog eens "goed zo, stil" te zeggen in de hoop dat dat een keer aankomt.

Ik geeft Billy vaak een bal in zijn bek want dat blaft een beetje moeilijk. Dan is hij op dat moment in ieder geval stil maar het nadeel is wel dat hij meestal met zijn bal ergens gaat liggen, dus van interactie met andere honden komt niet veel meer.

Het commando "stil" probeer ik aan te leren tijdens het apporteren. De bal wordt pas gegooid als hij stil is en ik "goed zo, stil" heb gezegd.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:Bij haar is het ook meer woef woef van: ik hoor iets.
Bij de puppytraining zeiden ze dat ik haar moest afleiden. Alleen mijn vraag, hoe doe ik dat dan? Want als zij staat te blaffen naar een andere hond (het is ook gewoon woef woef, dus niet hysterisch blaffen), en ik pak een speeltje, dan heb k dus ook het idee dat ik haar dan beloon.

Wat ik dus wel altijd doe, is op die hond afstappen. Ik merk dat ze nu minder blaft naar andere honden.

als Nanni mee is, blaft ze trouwens helemaal niet. Dus toch een tikkeltje onzekerheid wat er in zit
Afleiden wordt altijd gezien als de interaktie aangaan met je hond. Iets geks doen is ook afleiden. Als jij ineens keihard André Hazes nadoet is dat ook afleidend, snap je? Je kan dus een hond afleiden zonder er directe aandacht op te zetten. Denk aan bv weglopen thuis, iets laten vallen, iets geks zeggen of ineens iets pakken vol aandacht van de grond.
Ook buiten kan dat. Je vindt ineens iets in je zak, je bent ineens iets vergeten thuis en draait je om en holt een stukje weg..allemaal zonder je hond aan te kijken. Pas die 5 seconde later als je nog steeds de aandacht hebt kan je dan ook je aandacht op je hond richten.
Afleiden van ongewenst gedrag is ook een kwestie van het spelletje slim spelen. Wij wetn wat we doen, maar Fikkie niet en dat willen we graag zo houden. Doe het dus onopzichtig en slinks.. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik kreeg vanmiddag ook een tip. Indy is een blaffertje. Ze is erg onzeker dus blaft ze maar naar 'enge' mensen.
Vanmiddag kwam er iemand om mijn kozijnen oop te meten. Indy blafte natuurlijk flink. Meneer had een tip : gewoon een muilkorf omdoen, dan heeft ze het zo door. :roll:
Dus ik zei dat ze het deed uit angst maar volgens hem was het de perfecte oplossing. Ben er maar niet verder op ingegaan.
starfleet
Erelid

Re: blaffen

Ongelezen bericht door starfleet »

jidde schreef: Ook als ze eten krijgt, staat ze als een gek te jodelen :mrgreen:
Op de rest heb je al antwoord gekregen. Deze heb ik zo aangepakt: Elke jodel resulteerde in vrouwtje op de bank zitten en geen eten verder maken. Jammer geen succes.

Dat kwartje viel met een dag.

Blaffen met de buurhond mee verder heb ik gedaan zoals Eline beschrijft. Geen aandacht (zogenaamd) aan geven, maar helemaal afleiden met iets geks. Nou gaat Hazes me te ver, maar het idee is goed.
Anne
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ff voor de tips om haar "stil" aan te leren,

ik zou dan zeker eerst beginnen met "luid", als ze dat snapt is de stap naar "stil" makkelijker

verder gewoon veel met andere (betrouwbare) honden in aanraking laten komen,
Delwyn had het in het begin ook een beetje,
heb het gewoon laten gaan en haar wanneer het kon (dus als de honden betrouwbaar waren) met andere honden laten spelen en dan dus wel als ik haar alleen bij me had zodat ze geen steun kon zoeken bij dr eigen roedeltje, toen was t zo over
Mantitaur
Actief

Ongelezen bericht door Mantitaur »

stefanie schreef:Ik kreeg vanmiddag ook een tip. Indy is een blaffertje. Ze is erg onzeker dus blaft ze maar naar 'enge' mensen.
Vanmiddag kwam er iemand om mijn kozijnen oop te meten. Indy blafte natuurlijk flink. Meneer had een tip : gewoon een muilkorf omdoen, dan heeft ze het zo door. :roll:
Dus ik zei dat ze het deed uit angst maar volgens hem was het de perfecte oplossing. Ben er maar niet verder op ingegaan.
Ik denk niet dat een muilkorf tegen het blaffen helpt, het heeft waarschijnlijk alleen een averechts effect waardor hij nog banger gaat worden.
Moos
Zeer actief

Re: blaffen

Ongelezen bericht door Moos »

starfleet schreef:
jidde schreef: Ook als ze eten krijgt, staat ze als een gek te jodelen :mrgreen:
Op de rest heb je al antwoord gekregen. Deze heb ik zo aangepakt: Elke jodel resulteerde in vrouwtje op de bank zitten en geen eten verder maken. Jammer geen succes.

Dat kwartje viel met een dag.
Ja, precies, dat heb ik hier ook zo gedaan. Saar had er nogal een handje van als mini-pupje om te piepen als ik het eten klaar aan het maken was (en trouwens ook als ze iets wilde, of als iets niet lukte, kortom, madam piepte nogal veel). Als Saar dus ging piepen ging ik direct iets doen wat juist niet de bedoeling was. Dus inderdaad, als dat tijdens het eten klaarmaken gebeurde liep ik weg, en ging op de bank zitten. Als ze piepte omdat ze buiten per se naar links wilde, gingen we juist rechts. Binnen een week piepte ze niet meer, en ze heeft het ook nooit meer gedaan.

Verder was/is Saar ook een terughoudend, onzeker hondje. In het begin vond ze ook andere honden maar wat engig. Nu blafte ze niet, maar ze bleef of stokstijf staan, of in het ergste geval schoot ze weg.
Er is hier in Schoorl een hondenuitlaatbos, waar ik vrijwel alle honden ken omdat ik daar natuurlijk al jaren met Moos kom, en daar gingen we elke ochtend, en vaak ook nog 's middags, naartoe. Op de drukke tijdstippen, wanneer de lieve, vriendelijke honden er waren.
En zo kwam Saar steeds meer uit d'r schulp. Eerst durfde ze te begroeten door op d'r rug te rollen. En daarna ook vaak door de bek van de andere hond te likken. En dat doet ze nu nog steeds, bek likken, en vaak op d'r zij rollen, maar met volle overgave omdat ze heel graag contact wil maken met andere honden. Ze vindt nu alle honden leuk, en heeft ook heel goed de hondentaal leren begrijpen. Er lopen hier bijv. twee honden die niet zo vriendelijk zijn, de baasjes weten dat van hun hond en houden hem ook bij zich. Die honden hoeven alleen maar naar Saar te kijken en ze weet al dat dat foute boel is. Dan komt ze bij mij staan wachten tot ze voorbij zijn en rent dan weer jolig verder.

Ze is nu 6 maanden, en pas de laatste maand gaat het dus ze geweldig goed. Daarvoor had ze nog weleens dat ze opeens schrok van een vreemde zwarte hond ofzo. Maar dat is nu ook helemaal weg.

Dus ik zou met Tuana eigenlijk dan ook zo veel mogelijk vriendelijke honden opzoeken om haar te leren dat andere honden gewoon leuk zijn.
En er eigenlijk niet zomaar vanuit gaan dat ze wel genoeg honden ziet op straat enzo (ik weet niet of daarvanuit gaat hoor, maar even als voorbeeld :wink: ).
Met Saar was dat tenminste wat haar onzekerheid naar andere honden toe heeft opgelost. Zij had echt ontzettend veel hond-contacten nodig om daar over heen te stappen. En ze zag elke ochtend in het bos wel 15-20 honden, waarvan een deel er elke dag was, dus die kende ze al en vertrouwde ze. Als ik haar alleen maar af en toe eens op straat, of soms in het bos, in contact had laten komen met andere honden weet ik zeker dat ze niet zo opgefleurd zou zijn als ze nu is :wink:
Afbeelding
jidde

Gister heeft ze weer een hond gezien, een duitse herder van 6 maanden. Ze heeft hem 1x eerder gezien, dus ze "kende" elkaar al. Maar nu hebben die mensne ook een jackie erbij van 7 maanden. Mijn zus heeft haar gewoon erbij gezet en ze heeft totaal niet geblaft :ok: Ze heeft bijna de hele dag gespeeld met die 2.

We zijn net even naar de DA geweest met logeetje en Tuana meegenomen. Buiten stormde er een labradorpup op haar af en die ging op haar rijden. :19: Dus toen snauwde ze van zich af.
Tja, ik denk dat ze die dingen ook gewoon moet meemaken. Niet alle honden spelen met haar en er zijn ook honden die op haar rijden.

Wat ik wel grappig vind, is dat er bij de puppytraining een zwart kruisingteefje is die superdominant is. Andere honden gaat ze echt domineren enzo. En met Tuana speelt ze harstikke leuk :ok:
Ik neem die kleine ook overal mee naar toe. op de markt kom je ook altijd honden tegen :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

jidde schreef:Gister heeft ze weer een hond gezien, een duitse herder van 6 maanden. Ze heeft hem 1x eerder gezien, dus ze "kende" elkaar al. Maar nu hebben die mensne ook een jackie erbij van 7 maanden. Mijn zus heeft haar gewoon erbij gezet en ze heeft totaal niet geblaft :ok: Ze heeft bijna de hele dag gespeeld met die 2.

We zijn net even naar de DA geweest met logeetje en Tuana meegenomen. Buiten stormde er een labradorpup op haar af en die ging op haar rijden. :19: Dus toen snauwde ze van zich af.
Tja, ik denk dat ze die dingen ook gewoon moet meemaken. Niet alle honden spelen met haar en er zijn ook honden die op haar rijden.

Wat ik wel grappig vind, is dat er bij de puppytraining een zwart kruisingteefje is die superdominant is. Andere honden gaat ze echt domineren enzo. En met Tuana speelt ze harstikke leuk :ok:
Ik neem die kleine ook overal mee naar toe. op de markt kom je ook altijd honden tegen :mrgreen:
Han? zoja, 9 maanden oud jackie :mrgreen: :mrgreen:
starfleet
Erelid

jidde schreef:
Ik zou daar heel voorzichtig mee zijn zoalng de pup nog niet vrij is met andere honden.

Anne
jidde

Owja je hebt gelijk Noor. :mrgreen: 3 6 en 9 maanden.

Toenet kwam ik een dalmatier tegen. Die is bang voor pups, er is vaak in zijn oor gebeten. Maar Tuana is rustig, die snuffelt even (zittend) en likt voorzichtig. Daarna gaat ze der eigen weg.

Tuana is niet echt speels met andere honden, alleen met pups. Ikzelf vind dat niet zo een heel probleem, want Nanni is precies zo
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

jidde schreef: Tuana is niet echt speels met andere honden, alleen met pups. Ikzelf vind dat niet zo een heel probleem, want Nanni is precies zo
Ik zou het wel een probleem vinden. Volgens mij heb je te maken met een uitvaller in spe. Nanni kan toch ook niet van de lijn omdat ze uitvalt naar andere honden?
starfleet
Erelid

jidde schreef: Tuana is niet echt speels met andere honden, alleen met pups. Ikzelf vind dat niet zo een heel probleem, want Nanni is precies zo
Het kan een heel eind goed komen als je haar toch heel veel in contact brengt met andere honden en de honden ook voor haar uitzoekt zodat er heel veel leuke ervaringen zijn. . Een niet sociale herder is niet zo heel fijn om mee te wandelen.

Anne
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:
Het kan een heel eind goed komen als je haar toch heel veel in contact brengt met andere honden en de honden ook voor haar uitzoekt zodat er heel veel leuke ervaringen zijn. . Een niet sociale herder is niet zo heel fijn om mee te wandelen.

Anne
Ja, ik zou het toch ook wel een probleem vinden als mijn (herder) pup niet wil spelen met andere honden omdat ze ze dus een beetje eng vindt.

Ik ga hier niet weer mijn hele Saar verhaal lopen typen :mrgreen:
Maar goed, die was dus net zo als pup, alleen zonder dat blaffen erbij. Ik zag daar, net als Sypke, ook een uitvaller (uit angst) in spe in, en dat wild ik niet hebben.
Oefenen, oefenen, oefenen, en nu vindt ze andere honden dus wel helemaal leuk, en niet eng meer.

Maar zoals ik al eerder tegen Wendy zei, dat kost echt heel veel tijd en moeite, en heeeeeeeeeeel veel contact zoeken met andere honden. En dus niet denken van "ach, ze heeft vandaag weer op de markt wat honden aan de riem gezien".
Afbeelding
starfleet
Erelid

Moos schreef: Maar goed, die was dus net zo als pup, alleen zonder dat blaffen erbij. Ik zag daar, net als Sypke, ook een uitvaller (uit angst) in spe in, en dat wild ik niet hebben.
Oefenen, oefenen, oefenen, en nu vindt ze andere honden dus wel helemaal leuk, en niet eng meer.
.
Hier idem, alleen herders dat blijft een heikel punt en ik ga daar voor om als we die zien en ze los zijn.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hoe komt dat toch, dat herders moeilijk te socialiseren zijn? Op de puppy cursus kreeg de herder (en baasjes) altijd prive aandacht van de trainster. Ze waarschuwde elke keer dat ze er nog meer energie in moeten stoppen dan wij.

Sinds die tijd vraag ik me al af wat herders dan anders maakt.

En is het normaal dat Bram (vier maanden) nooit blaft? Als hij een keer blaft, schrik ik me een tierelier. Ik negeer het overigens totaal, dus ik geloof dat ik het goed doe :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje »

Zoek stok! schreef: En is het normaal dat Bram (vier maanden) nooit blaft? Als hij een keer blaft, schrik ik me een tierelier.
Haha, dat is erg he.
Leo blaft ook nooit, en elke keer als Banjer dan blaft met haar harde diepe blaf schrik ik me het apezuur :roll:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Saartje schreef:
Zoek stok! schreef: En is het normaal dat Bram (vier maanden) nooit blaft? Als hij een keer blaft, schrik ik me een tierelier.
Haha, dat is erg he.
Leo blaft ook nooit, en elke keer als Banjer dan blaft met haar harde diepe blaf schrik ik me het apezuur :roll:
Als hij het doet als ik erbij sta (ik denk dat hij tot nu toe zeven keer geblaft heeft), schik ik en dan schrikt hij weer van mij en houdt acuut op. We zijn een grappig stel :mrgreen: Het komt dus niet omdat hij nog jong is? Ik vind het niet zo erg hoor, dat hij zo weinig blaft :cheer:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
En is het normaal dat Bram (vier maanden) nooit blaft? Als hij een keer blaft, schrik ik me een tierelier. Ik negeer het overigens totaal, dus ik geloof dat ik het goed doe :wink:
Nah, Moos blaft ook zelden nu (hij is nu bijna 3) en voordat hij een jaar was heb ik hem geloof ik nooit horen blaffen. Dat bleef hier dus wel zo. Als Moos blaft schrik ik ook op; helemaal verbaasd :mrgreen:

Saar is iets blafferiger, maar leert gelukkig van Moos dat blaffen nergens voor nodig is, dus ook zij blaft heel weinig. Maar ze blaft dus wel al vanaf dat ze 8 weken was, en is duidelijk meer geneigd tot blaffen (bij vreugde met name) dan Moos. Ze blaft ook buiten heel veel in spel; heeft Moos nooooooooit gedaan. Maar goed, ook het blaffen van Saar mag echt geen naam hebben, omdat ze binnen godzijdank zeer zelden blaft, net als Moos, maar dat heb ik wel een beetje bijgestuurd als pup, want toen wilde ze binnen in spel ook nog weleens blaffen. En dat moet ik niet hebben!
Afbeelding
jidde

Tuana wil wel naar alle honden toe. Dan snuffelt ze even en likt ze aan de bek en dan loopt ze weer verder. Pups wil ze wel mee spelen, maar met volwassen honden lijkt wel of ze het niet nodig vind.

Morgen komt er een maltezer pup spelen. en ik kom hier in de buurt niet echt superveel honden tegen. maar de honden die ik tegen kom, zijn allemaal gelukkig supersociaal :ok:
starfleet
Erelid

Zoek stok! schreef:
Mijn hond blaft ook zelden. Af en toe een korte diepe woef als er iemand aan de deur komt en verder wat gekef als ze een hondje ziet waar ze mee wil spelen.

En ze weft als ze naar binnen wil en de deur is dicht. Ik weet er geen ander woord voor. het is een korte wef.

Anne
Moos
Zeer actief

jidde schreef: en ik kom hier in de buurt niet echt superveel honden tegen. maar de honden die ik tegen kom, zijn allemaal gelukkig supersociaal :ok:
Ja, en daar zit dus wat een aantal mensen je nu aangeraden hebben om het anders te doen.
Met een hondje als Tuana moet je juist wel heel veel honden tegenkomen, dan is het niet genoeg dat de weinige honden die je tegenkomt gelukkig sociaal zijn.

Tenminste, da's mijn mening, en waarom ik dat denk heb ik in dit topic al tot in den treure verwoort. En met mij meerdere mensen die je uitgelegd hebben waarom het belangrijk is om juist Tuana met zoveel mogelijk (sociale) honden in contact te brengen.

Kijk, mij maakt het niet uit hoor, hoe je het doet met haar, en ik heb ook zeker niet de wijsheid in pacht. Maar ik erger me lichtelijk aan het feit dat meerdere mensen je gewezen hebben op het feit dat Tuana met zoveel mogelijk honden in contact gebracht moet worden, en dat jij daarop stug blijft antwoorden dat ze vandaag gelukkig weer een hond tegenkwam, of dat je bij jullie in de buurt niet zo heel veel andere honden ziet.
Je kan ze toch opzoeken? Als ik hier in de buurt blijf lopen kom ik ook niet zoveel andere honden tegen, daarom heb ik ze met onzekere Saar dus bewust constant opgezocht.
Afbeelding
jidde

Ik weet ook dat ze veel in contact moet komen met andere honden. Alleen ik zoek me rot, ik kom er echt niet veel tegen.
Ik ben niet in het bezit van een rijbewijs, dus dat is ook lastig.
Wel ga ik proberen een paar keer met haar naar het park te gaan om 1 uur, dan loopt er altijd een zooi honden
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
jidde schreef: en ik kom hier in de buurt niet echt superveel honden tegen. maar de honden die ik tegen kom, zijn allemaal gelukkig supersociaal :ok:
Ja, en daar zit dus wat een aantal mensen je nu aangeraden hebben om het anders te doen.
Met een hondje als Tuana moet je juist wel heel veel honden tegenkomen, dan is het niet genoeg dat de weinige honden die je tegenkomt gelukkig sociaal zijn.

Tenminste, da's mijn mening, en waarom ik dat denk heb ik in dit topic al tot in den treure verwoort. En met mij meerdere mensen die je uitgelegd hebben waarom het belangrijk is om juist Tuana met zoveel mogelijk (sociale) honden in contact te brengen.

Kijk, mij maakt het niet uit hoor, hoe je het doet met haar, en ik heb ook zeker niet de wijsheid in pacht. Maar ik erger me lichtelijk aan het feit dat meerdere mensen je gewezen hebben op het feit dat Tuana met zoveel mogelijk honden in contact gebracht moet worden, en dat jij daarop stug blijft antwoorden dat ze vandaag gelukkig weer een hond tegenkwam, of dat je bij jullie in de buurt niet zo heel veel andere honden ziet.
Je kan ze toch opzoeken? Als ik hier in de buurt blijf lopen kom ik ook niet zoveel andere honden tegen, daarom heb ik ze met onzekere Saar dus bewust constant opgezocht.
Of je zet een oproep op het forum, dat heb ik ook gedaan! Bram had geen enkele interesse in andere honden en dan zijn grote volwassen honden niet zo'n goede start. Ik heb daarom gevraagd om af te spreken met pups en/of kleinere honden.

Het ijs was al gebroken toen hij Saar zag en daarna heb ik nog heel veel afspraken gehad met allerlei honden. Vanaf die tijd ging het ook heel goed met grote honden die ik tegenkwam. Ik ging juist wandelen op tijden dat er veel honden rondlopen en vroeg de baasjes of ze even wilden blijven staan zodat de honden konden spelen.

Het helpt echt, want Bram is nu gek op elke viervoeter. Een hond tegen komen is 1 groot feest! Nu energie steken in dit soort dingen, daar heb je de rest van de hond z'n leven plezier van!! Ik heb er veel voor gereisd, maar ben zo blij dat ik dat gedaan heb.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”