Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dazzle corrigeerd andere honden voor hun baas..?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Dazzle corrigeerd andere honden voor hun baas..?

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Dazzle gaat goed overweg met andere honden, meestal.
Alleen valt me iets op.
Als Dazzle bv met een hond op het veld is, of naast elkaar lopen aan de lijn, en die hond springt omhoog naar zijn baas, gaat Dazzle uit zijn dak tegen die hond, hij grijpt em dan, niet hard, maar wel duidelijk.
Hij moet zich er blijkbaar mee bemoeien ofzo...

Ook als op een bankje zitten en die baas zijn hond klimt bijna bij em op schoot, gaat ie er gelijk bij staan, om op te letten lijkt wel :denken:
Ik dacht in eerste instantie aan jaloesie, maar ook als ik tergelijkertijd Dazzle aandacht geef, moet ie daarheen...

Hij doet het bv ook, als een vreemd hondje met zijn baas met een balletje speelt, de baas heeft het balletje vast en hondje springt vrolijk op en neer. Daar gaat ie zich ook mee bemoeien.
Ik lijn em dan gelijk aan en ga weg, maar wat is nou de reden van dit gedrag?
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ik weet niet maar onze Chello 'hielp' ook altijd een handje mee.
Maar bij Chello ging het zo:
dan liepen we ergens met nog iemand met een hond. Andere hond rent bijv. op een hardloper af, baas schreeuwt dat de hond hier moet komen....Chello ging er dan als een speer opaf om de betreffende hond in de kladden te grijpen en liet de hond ophouden met het ongewenste gedrag.

Hij heeft dat heel veel gedaan met een duitseherder reutje die iets jonger was als hijzelf. Die hond was niet echt te vertrouwen met kinderen en vreemde mensen. Maar goed, de eigenaresse liet hem toch altijd los lopen achter de flat waar wij toen woonde. Nou in de zomer renden daar altijd kinderen heen en weer, of de postbode kwam.
Dan schoot die hond agressief op het kind of de vreemde man af maar Chello zrogde er altijd voor dat hij hem, voor het mis kon gaan, te pakken had. En na zo'n behoorlijke correctie van Chello droop hij dan weer af.

Nu doet hij het niet zoveel meer, heel afentoe zie ik het hem nog eens doen.
Heb ook nooit begrepen waarom hij dat deed of hoe dat 'werkt' ....
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Ja, dan is het helemaal apart ja!
Aan de andere kant...hij kan er ook niet goed tegen als iemand (opa bv) heel druk doet met mijn zoontje...dan staat ie er gelijk bij en houd ie het in de gaten. Mijn zoontje optillen accepteerd hij bijna niet.

Maar aan de andere kant... gromt hij zelf buiten wel naar opdringerige kinderen. (die gelijk om zijn nek gaan hangen)

Het lijkt alsof hij tegen die honden wil zeggen: Eej doe eens niet zo druk, daar kan ik niet tegen!! Kan hij idd ook niet...

Een raadsel dus... Maar Chello beschermd dan echt, dat vind ik wel erg gaaf!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck doet dat bij Nika. Bij vreemde honden wil ze zich ook weleens bemoeien met akkefietjes, maar dat mag ze dus niet van me en dan roep ik haar terug.
Maar Nika krijgt steevast een correctie als ze ongewenst gedrag vertoont of niet luistert :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Sophia
Vaste gebruiker

Re: Dazzle corrigeerd andere honden voor hun baas..?

Ongelezen bericht door Sophia »

zoute-popcorn schreef:Dazzle gaat goed overweg met andere honden, meestal.
Alleen valt me iets op.
Als Dazzle bv met een hond op het veld is, of naast elkaar lopen aan de lijn, en die hond springt omhoog naar zijn baas, gaat Dazzle uit zijn dak tegen die hond, hij grijpt em dan, niet hard, maar wel duidelijk.
Hij moet zich er blijkbaar mee bemoeien ofzo...

Ook als op een bankje zitten en die baas zijn hond klimt bijna bij em op schoot, gaat ie er gelijk bij staan, om op te letten lijkt wel :denken:
Ik dacht in eerste instantie aan jaloesie, maar ook als ik tergelijkertijd Dazzle aandacht geef, moet ie daarheen...

Hij doet het bv ook, als een vreemd hondje met zijn baas met een balletje speelt, de baas heeft het balletje vast en hondje springt vrolijk op en neer. Daar gaat ie zich ook mee bemoeien.
Ik lijn em dan gelijk aan en ga weg, maar wat is nou de reden van dit gedrag?
Misschien heeft hij inderdaad zoiets van; dat vin ik nie leuk, ik houd je wel ff in de gaten.
Mag hij niet springen of op schoot? Wie weet heeftie dan zoiets van als ik het niet mag, dan jij ook niet! :mrgreen:

Mijn vriendin had een hond en een kat. als de kat dan wat deed wat niet mocht en op haar kop kreeg ging die Jack Russel achter haar aan rennen :smile: en beet haar dan ff in haar staart ofzo. Geen gezicht!
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik vind het behoorlijk vervelend gedrag en ik denk ook dat je er iets mee moet doen en niet moet afwachten tot hij een keer iemand hapt of bijt omdat hij denkt de boel te kunnen regelen.
Dat geregel is niet aan hem en dat zul je hem toch aan zijn verstand moeten peuteren.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Eline* schreef:Ik vind het behoorlijk vervelend gedrag en ik denk ook dat je er iets mee moet doen en niet moet afwachten tot hij een keer iemand hapt of bijt omdat hij denkt de boel te kunnen regelen.
Dat geregel is niet aan hem en dat zul je hem toch aan zijn verstand moeten peuteren.
mee eens, ik heb hier ook zo'n meneertje, die vind ook dat hij dingen mag regelen en bepalen.. en dat mag dus gewoon niet...
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Ik accepteer zijn gedrag idd niet, omdat er natuurlijk gevechten van kunnen komen. Meestal is afleiden de manier, maar hij reageerd niet op afleiding.(Mede ook, omdat hij niet zo'n grote passie heeft voor een bal of stok..)
Het enige wat nu langzaam begint te werken is een luide NEE, en zodra hij me aankijkt, stopt en weg of naar me toe loopt, beloon ik em heel erg met mijn stem.
En 1x NEE en niet luisteren, is aan de riem en weg.
Hij heeft zich niet te bemoeien met andere baasjes en hun honden.

Dat ie het misschien zou doen, omdat ie het zelf niet mag, klopt niet...want hij doet het bijna nooit, maar soms, als hij erg blij is om me te zien, springt hij ook op (Vind ik ook niet erg...) En hij klimt regelmatig op schoot... :mrgreen:
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Wat hij trouwens wel doet, als hij wel luisterd naar mijn NEE, gaat ie van een afstand staan blaffen... toch ff laten merken dat ie het er niet mee eens is, al mag het niet... :denken:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

zoute-popcorn schreef:Wat hij trouwens wel doet, als hij wel luisterd naar mijn NEE, gaat ie van een afstand staan blaffen... toch ff laten merken dat ie het er niet mee eens is, al mag het niet... :denken:
dus hij heeft wel een beetje schijt aan jou....
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Tja...ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat het er helemaal uit is...het enige wat ik kan doen is conceqent blijven...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat je kans loopt dat je hond agressief wordt op andere honden als ze druk zijn.
Wuilus had dat ook en ik wijdt het niet aan beschermen of helpen van de baas maar meer aan de prikkelbaarheid van de hond.

Wuilus liet honden niet springen, niet blaffen, niet spelen en niet rennen om maar wat te noemen. Daar werden die honden dan voor gecorrigeerd. Wat dat betekent is dat de hond gewoon alleen zeer rustige onderdanige honden kan velen.

Waarschijnlijk doet je hond het ook als er honden samen gewoon rennen of spelen.

Ik zou er vanuit gaan dat hij alleen met teven kan en hem zeker de kans ontnemen dergelijk gedrag uit te bouwen. Het leidt hoe dan ook tot gevechten omdat een grote sterke andere hond zich niet laat grijpen als hij bij zijn baas om aandacht vraagt. Hij zal je hond terug grijpen en dan gaat het hard kan ik je zeggen.

Mijn remedie was doorlopen als er drukke honden waren. Wuilus begon daar pas mee als ik een poosje stil had gestaan en ze meer tijd had gehad dan nodig om kennis te maken en evt wat te hupsen (spelen bij haar). Werd het saai en bleef ik kletsen dan begon ze de andere hond te zieken als die wat druk deed of iets deed wat haar niet zinde.
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik denk dat je kans loopt dat je hond agressief wordt op andere honden als ze druk zijn.
Wuilus had dat ook en ik wijdt het niet aan beschermen of helpen van de baas maar meer aan de prikkelbaarheid van de hond.

Wuilus liet honden niet springen, niet blaffen, niet spelen en niet rennen om maar wat te noemen. Daar werden die honden dan voor gecorrigeerd. Wat dat betekent is dat de hond gewoon alleen zeer rustige onderdanige honden kan velen.

Waarschijnlijk doet je hond het ook als er honden samen gewoon rennen of spelen.

Ik zou er vanuit gaan dat hij alleen met teven kan en hem zeker de kans ontnemen dergelijk gedrag uit te bouwen. Het leidt hoe dan ook tot gevechten omdat een grote sterke andere hond zich niet laat grijpen als hij bij zijn baas om aandacht vraagt. Hij zal je hond terug grijpen en dan gaat het hard kan ik je zeggen.

Mijn remedie was doorlopen als er drukke honden waren. Wuilus begon daar pas mee als ik een poosje stil had gestaan en ze meer tijd had gehad dan nodig om kennis te maken en evt wat te hupsen (spelen bij haar). Werd het saai en bleef ik kletsen dan begon ze de andere hond te zieken als die wat druk deed of iets deed wat haar niet zinde.
Oops...erg herkenbaar helaas...

Hij speelt ook uren met zo'n zelfde hond...dus het is een soort verveling? Begrijp ik dat goed?
Voor de rest gaat het wel goed, en spelen ze gewoon leuk, alleen als bv de baas opstaat, en een tak wil gooien ofzo, gaat ie zich ermee bemoeien, en als de hond opspringt op zo, kortom, geen aandacht voor hem is.
Dit is overigins een hond die hij iedere dag ziet...
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Hij doet het bij teven ook iig... :19: :boos:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”