Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe lang puppybrokjes??
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
hoe lang puppybrokjes??
Hoe lang moet je een puppy speciale puppybrokjes geven voor je kunt overgaan op gewoon voer? Onze pup van 9 weken vind namelijk het voer van de oudere hond veel lekkerder en probeerd dat altijd "mee te pikken". En wat zijn evt. de gevolgen als de pup te vroeg gewoon voer over gaat??
groetjes Sonja
groetjes Sonja
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ligt er geheel wat voor ras het is.
Een pupje van 9 weken zou ik in ieder geval nog niet op de volwassen brokjes zetten, en tuurlijk alles wat niet mag is altijd veel leuker en lekkerder.
Kleine hondjes zet ik vanaf ongeveer 5-6 maanden over op volwassen bokjes omdat ze dan echt maar dan ook echt geen puppie brokjes meer willen eten.
Daarvoor niet, willen ze dan echt geen puppiebrokjes of vinden ze energique lekkerder dan mogen ze dat eten.
Zou niet zomaar overstappen op volwassen voer, in puppiebrokjes zit toch iets extras voor de groei, wat zoals ik begrepen heb nog weleens voor grotere rassen voor problemen kan geven.
Dus daarom ligt het een beetje af van de grote van je hond.
Maria
Een pupje van 9 weken zou ik in ieder geval nog niet op de volwassen brokjes zetten, en tuurlijk alles wat niet mag is altijd veel leuker en lekkerder.
Kleine hondjes zet ik vanaf ongeveer 5-6 maanden over op volwassen bokjes omdat ze dan echt maar dan ook echt geen puppie brokjes meer willen eten.
Daarvoor niet, willen ze dan echt geen puppiebrokjes of vinden ze energique lekkerder dan mogen ze dat eten.
Zou niet zomaar overstappen op volwassen voer, in puppiebrokjes zit toch iets extras voor de groei, wat zoals ik begrepen heb nog weleens voor grotere rassen voor problemen kan geven.
Maria
puppie brokkje zijn de grooste onzin die er bestaat, hoeveel honden hebben wel groiepijn? ondanks de zogenaamde puppiebrokkjes?Maria schreef:Ligt er geheel wat voor ras het is.
Maria
-
- Zeer actief
Acherhaald, schijnt het:)lupa schreef:puppie brokkje zijn de grooste onzin die er bestaat, hoeveel honden hebben wel groiepijn? ondanks de zogenaamde puppiebrokkjes?Maria schreef:Ligt er geheel wat voor ras het is.
Maria
In de laatste Dogma staat een heel artikel over de zin/onzin van puppiebrokjes.
Tegenwoordig is de samenstelling van puppiebrokjes echt goed afgestemd op de pup en wordt het nu juist wel aangeraden om puppiebrok te geven.
n.a.v een Engels onderzoek.
groetjes Marja Zara en Stapper

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Sonja,
Gewoon lekker het volwassen voer geven. Kan totaal geen kwaad en voor grote rassen is puppievoer zelfs uit den boze!
Gewoon lekker het volwassen voer geven. Kan totaal geen kwaad en voor grote rassen is puppievoer zelfs uit den boze!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- chaco
- Actief
Wij hebben al onze pups altijd vrij snel (± 4 maanden en soms zelfs eerder) op gewoon voer gezet. Ze hebben hier geen nadelen van ondervonden. Het zijn allemaal mooie en gezonde honden, wel gaven en geven we ze ook regelmatig vers voer.
Ik heb het idee dat puppen/kittenvoer ook voor een groot gedeelte ontstaan in door en voor de commercie.
In het wild eten ze toch ook geen speciaal voer als ze nog zo jong zijn?
Chaco
Ik heb het idee dat puppen/kittenvoer ook voor een groot gedeelte ontstaan in door en voor de commercie.
In het wild eten ze toch ook geen speciaal voer als ze nog zo jong zijn?
Chaco
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zeg ik toch ook over dat het voor grotere rassen voor problemen kan zorgen.lupa schreef:puppie brokkje zijn de grooste onzin die er bestaat, hoeveel honden hebben wel groiepijn? ondanks de zogenaamde puppiebrokkjes?Maria schreef:Ligt er geheel wat voor ras het is.
Maria
En ja het is achterhaald dat puppie-brokjes voor alle rassen niet uit zo maken.
Voor kleine rassen is het nog steeds goed om puppie brokjes tot ongeveer min. 6 maanden te geven.
Maria.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Wij voeren de boerboelen tot een maand of 8-9 een junior brok. Maar als ze deze echt slecht eten en dus niet genoeg binnenkrijgen geven we ze de volwassen brok.
Het interessante aan de mensen die puppy en junior brok onzin vinden dat ze meestal wel een andere brok kiezen als de hond echt oud wordt. Dat zie ik dan weer niet zitten, alleen dan dat ze soms liever iets "zachters" eten.
Het interessante aan de mensen die puppy en junior brok onzin vinden dat ze meestal wel een andere brok kiezen als de hond echt oud wordt. Dat zie ik dan weer niet zitten, alleen dan dat ze soms liever iets "zachters" eten.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nee hoor, ook seniorenvoer is onzin. Met mijn beide oude honden (waarvan 1 op 15,5 jaar is overleden en de ander nu met 16 jaar nog leeft en nee, dat is geen klein hondjeTulp schreef:Wij voeren de boerboelen tot een maand of 8-9 een junior brok. Maar als ze deze echt slecht eten en dus niet genoeg binnenkrijgen geven we ze de volwassen brok.

Ik ben toen overgestapt op gewoon volwassen voer en hoppa binnen een paar weken zag je het effect: honden die weer normale energie kregen. Op hun 11de zijn ze zelfs helemaal overgezet op versvlees met een brokje voor de gemaksdagen of ontbijtje. Nou, nooit meer seniorenvoer.
En ook geen puppybrok.
Ik heb zelfs in het blad van onze hondenschool een stukje gelezen over dat HD niet alleen erfelijk is maar zeer zeker ook met voeding en beweging te maken heeft: grote honden die op puppyvoer gezet zouden worden neigen te snel te groeien en daardoor meer risico op HD te krijgen.
Kleine rassen kunnen die puppybrok wel gewoon krijgen. Maar het is dus niet nodig. Alhoewel er ook al beweerd wordt dat de fabrikanten van puppyvoeding er ook beter naar kijken en geen groeikanonnen meer van maken, maar meer gericht op een evenwichtige groei.
Maar ja, dat doet mijn inziens een volwassen brok ook. Juist omdat het niet gericht is op groei maar gewoon op gezonde energie.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is op dit moment toch niet de vraag.Martijn schreef:Ik vind het een beetje ingewikkeld als mensen een droge brok die vooral met het oog op gemak bedacht is als het beste voer voor puppies gaan zien.
Voeren jullie je kinderen ook alleen liga's?
Ik voer ook brokken hoor. Gemak is best belangrijk en echt slecht is het niet voor ze maar brokken zijn nooit de meest gezonde voeding. Gewoon niet. Nooit. Een echt gezonde voeding is vers....niet geperst en gedroogd.
ik ben ook voor vers voeren, en doe dat ook meerdere dagen per week.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
We hebben onze pup tot ongeveer 4 maanden puppybrokjes gevoerd en zijn daarna overgestapt op 'gewoon' volwasse hondenvoer. Volgens de dierenarts is te lang doorgaan met puppybrokken ook niet zo goed vanwege het hoge eiwitgehalte van de meeste puppybrokken. En door de redelijke kleine brokjes schrokte onze pup alles als een gek naar binnen, dat is nu met Cavombrokken gelukkig een stuk beter geworden!

- starfleet
- Erelid
Re: hoe lang puppybrokjes??
Ik zie het hetzelfde als opvolgmelk geven aan peuters tot ze twee jaar zijn. Toen mijn dochter geboren werd kon je met 8 maanden overstappen op volle melk, toen mij zoon werd geboren was het advies tot anderhalf jaar opvolgmelk. En over een tijd is het advies weer helemaal anders.ajnos schreef:Hoe lang moet je een puppy speciale puppybrokjes geven voor je kunt overgaan op gewoon voer? Onze pup van 9 weken vind namelijk het voer van de oudere hond veel lekkerder en probeerd dat altijd "mee te pikken". En wat zijn evt. de gevolgen als de pup te vroeg gewoon voer over gaat??
groetjes Sonja
Vaak is het volwassen voer wat groot voor puppies en alle puppies denken dat het voer wat de ander krijgt toch wel ietsje lekkerder is.
Als je vers vlees compleet geeft ben je van het dubben af

Anne
- DRood
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
lupa schreef:puppie brokkje zijn de grooste onzin die er bestaat, hoeveel honden hebben wel groiepijn? ondanks de zogenaamde puppiebrokkjes?Maria schreef:Ligt er geheel wat voor ras het is.
Maria
Komt deze opmerking voort uit een per definitie dwars persoon, of is dit gestaafd op iets zinnigs? Ik ben geen expert, maar weet wel dat met name in het begin puppies (net als mensen) veel eiwitten nodig hebben voor de groei van spieren. De samenstelling van voer verschilt wel degelijk (kijk zelf maar eens goed naar de smanestelling van het voedsel op de zakken voer), let gewoon op de ontlasting. Als de pup erg veel poept, betekent dit dat er veel 'onbruikbare' (mais bijv.) stoffen in zitten die hij nu niet goed verbrand.
Als iemand mijn ongelijk kan bewijzen graag, dan kan ik het bij m'n eigen pup nog aanpassen. Maar volgens mij is er wel degelijk verschil.
Groet,
Daniël
-
- Actief
- Contacteer:
De pupkopers die perse brok wilde voeren hebben van mij altijd het advies gekregen om als het kleine zakje puppy brokken uit het puppypakket op was om direct op adult brokken over te gaan(dat is meestal met 12 weken, mijn eigen pup kregen helemaal geen brokken. Pups eten na het zogen hetzelfde als de ouders , net als kinderen overigens, die ook na het zogen overgaan op het eten van groenten en vlees, brood en fruit.
Ik vind dat hele scala aan brokken al gewoon belachelijk, puppy, senior,junior,herder,golden , dentalcare,glanzend haar brokken, het dient maar 1 doel in het bijzonder, de fabrikant spekken.
Ik vind dat hele scala aan brokken al gewoon belachelijk, puppy, senior,junior,herder,golden , dentalcare,glanzend haar brokken, het dient maar 1 doel in het bijzonder, de fabrikant spekken.

-
- Zeer actief
Wat maakt het voor de fabriekant nou uit of je puppiebrokken of adult of seniorbrokken koopt!sylvia* schreef:De pupkopers die perse brok wilde voeren hebben van mij altijd het advies gekregen om als het kleine zakje puppy brokken uit het puppypakket op was om direct op adult brokken over te gaan(dat is meestal met 12 weken, mijn eigen pup kregen helemaal geen brokken. Pups eten na het zogen hetzelfde als de ouders , net als kinderen overigens, die ook na het zogen overgaan op het eten van groenten en vlees, brood en fruit.

- starfleet
- Erelid
-
- Zeer actief
Nou dat mag je me dan uitleggen??starfleet schreef:Dacht je dat de fabrikant al die verschillende soorten brokken zou produceren als het niet uitmaakte voor de verkoop? Daar is echt wel over nagedacht.Marja schreef: Wat maakt het voor de fabriekant nou uit of je puppiebrokken of adult of seniorbrokken koopt!
Anne
Stel: Ik geef mijn honden tien jaar lang brokken van merk A.
Of ik nou de puppiebrok koop van merk A of de adultbrok van datzelfde merk A dat maakt geen fluit uit voor die fabrikant.
Kost precies hetzelfde hoor

Alleen wil de fabrikant je er nu van overtuigen dat dit voer specifiek op jouw hond is afgestemd. In tegenstelling tot de concurrent die een 'algemeen' voer maakt.Marja schreef:Nou dat mag je me dan uitleggen??starfleet schreef:Dacht je dat de fabrikant al die verschillende soorten brokken zou produceren als het niet uitmaakte voor de verkoop? Daar is echt wel over nagedacht.Marja schreef: Wat maakt het voor de fabriekant nou uit of je puppiebrokken of adult of seniorbrokken koopt!
Anne
Of ik nou de puppiebrok koop van merk A of de adultbrok van datzelfde merk A dat maakt geen fluit uit voor die fabrikant.
Dus dan moet je als goedwillende hondenbaas kiezen tussen een algemene brok en een brok van een ander merk dat zegt 'wij maken geen voer voor een algemene hond, maar voor jouw hond'
Marketing....bleh....
En toch werkt het.
Want het maakt fabrikant A niets uit welke speciale brok je koopt, zolang het maar een brok van hun is en niet van fabrikant B.
Ik kies dus ook voor een algemene brok

-
- Actief
- Contacteer:
Het is al gezegd, maar inderdaad het heeft alles met marketing te maken, ze willen iets hebben wat anders is dan wat de ander heeft (die het natuurlijk 6 weken later ook in de schappen hebben liggenMarja schreef:Wat maakt het voor de fabriekant nou uit of je puppiebrokken of adult of seniorbrokken koopt!sylvia* schreef:De pupkopers die perse brok wilde voeren hebben van mij altijd het advies gekregen om als het kleine zakje puppy brokken uit het puppypakket op was om direct op adult brokken over te gaan(dat is meestal met 12 weken, mijn eigen pup kregen helemaal geen brokken. Pups eten na het zogen hetzelfde als de ouders , net als kinderen overigens, die ook na het zogen overgaan op het eten van groenten en vlees, brood en fruit.

-
- Zeer actief
Je hebt het nu over speciaal voer voor een speciaal ras!!Daan schreef:Alleen wil de fabrikant je er nu van overtuigen dat dit voer specifiek op jouw hond is afgestemd. In tegenstelling tot de concurrent die een 'algemeen' voer maakt.Marja schreef:Nou dat mag je me dan uitleggen??starfleet schreef:Dacht je dat de fabrikant al die verschillende soorten brokken zou produceren als het niet uitmaakte voor de verkoop? Daar is echt wel over nagedacht.Marja schreef: Wat maakt het voor de fabriekant nou uit of je puppiebrokken of adult of seniorbrokken koopt!
Anne
Dus dan moet je als goedwillende hondenbaas kiezen tussen een algemene brok en een brok van een ander merk dat zegt 'wij maken geen voer voor een algemene hond, maar voor jouw hond'
Marketing....bleh....
En toch werkt het.
Want het maakt fabrikant A niets uit welke speciale brok je koopt, zolang het maar een brok van hun is en niet van fabrikant B.
Ik kies dus ook voor een algemene brok
Daar geloof ik ook (n0g) niet in.
Maar we hadden het over puppiebrokken

-
- Zeer actief
Ik begrijp je wel hoor, maar nu haal je er allerlij zaken bij die nu even niet aan de orde zijn.sylvia* schreef:Het is al gezegd, maar inderdaad het heeft alles met marketing te maken, ze willen iets hebben wat anders is dan wat de ander heeft (die het natuurlijk 6 weken later ook in de schappen hebben liggenMarja schreef:Wat maakt het voor de fabriekant nou uit of je puppiebrokken of adult of seniorbrokken koopt!sylvia* schreef:De pupkopers die perse brok wilde voeren hebben van mij altijd het advies gekregen om als het kleine zakje puppy brokken uit het puppypakket op was om direct op adult brokken over te gaan(dat is meestal met 12 weken, mijn eigen pup kregen helemaal geen brokken. Pups eten na het zogen hetzelfde als de ouders , net als kinderen overigens, die ook na het zogen overgaan op het eten van groenten en vlees, brood en fruit.
Ik vind dat hele scala aan brokken al gewoon belachelijk, puppy, senior,junior,herder,golden , dentalcare,glanzend haar brokken, het dient maar 1 doel in het bijzonder, de fabrikant spekken.) Daarom maken die fabrikanten ook zo graag gebruik van mensen in witte jassen in hun reclames om maar vooral te laten zien hoeveel geld ze in onderzoek steken om onze 4 benige kinders zo goed mogelijk te kunnen voeden.Je ziet dan ook vrolijke ruimte (beetje kinderdagverblijf idee) en door het raam zie je glooiende grasvelden ala de tele tubies maar dan zonder konijntjes. Dat is een leuke twist in het gegeven labaratorium, je huurt of zet een lab op om te kunnen onderzoeken hoe weinig je van een bepaald iets wat duur is(vlees e.d) erin hoeft te doen en hoeveel reststoffen je er wel in kunt verwerken zonder dat het dier direct omvalt.En dat wordt getest op honden en katten die hun hele leven in veel te kleine hokjes zitten op een draadbodem zodat de ontlasting netjes in een afvoer terecht komt. Kijk en met dit gegeven de mensen het idee geven dat ze dat ene merk brok moeten hebben omdat ze er zoveel wetenschappelijk onderzoek aan hebben besteed en je ziet dat die vrolijke lab hondjes er gezond en speels uitzien dat is nou marketing, en het toppunt van goeie marketing is dan om eerst mensen jaren wijs te maken dat brokken goed zijn voor het gebit om dan eureka met dental care brokjes te komen met de slogan "en u dacht dat het goed zat met het gebit van uw hond" en huppetee dentalcare is weer de verkooptopper van de maand. Al die verschillende soorten brokken van 1 merk zijn puur uitgevonden om de mens dat ene merk te laten kopen en omdat fabrikanten door middel van marktonderzoek exact weet dat wij westerlingen bereid zijn heel veel centjes aan onze huisdieren uit te geven.
Ik vroeg aan Anne waarom een fabrikant meer verdient als hij ook een puppiebrok op de markt gooit.
Ik ben er dus wel van overtuigd dat een puppiebrok goed is voor je pup.
Inmiddels zijn er echt genoeg onderzoeken gedaan naar het nut ervan.
De eeuwige achterhaalde opmerking dat je pup te snel groeit van te veel eiwitten is zo oudbollig!
Dat is gewoon niet waar!!
Ga eens een middagje lezen op internet, engelse sites vooral) dan lees je dat er echt wel serieuze onderzoeken gedaan worden door ECHTE hondenliefhebbers.
Niet alle brokmakers denken alleen maar aan geld hoor

-
- Zeer actief
ik ben met amy geweldig de fout ingegaan door het voeren van puppybrokjes, de verhoudingen (ik meen fosfor-eiwit) zijn niet goed/te hoog. gevolg bij amy was dat haar vaatjes in het beendergestel aan het dichtslippen waren. het uitte zich bij haar doordat ze tijdens de - korte - wandelingen soms ging zitten, en liep ook mank rechts voor.
daarop ben ik naar de d.a. gegaan die rontgenfoto's heeft gemaakt, constateerde dat haar teentje was gebroken, en er geen voldoende toevoer naar haar beenmerg ging (de dichtgeslipte vaatjes) (de contouren van een bot op een rontgenfoto zijn zichtbaar, en het merg is dan donker - onzichtbaar, bij amy was - vooral het pijpbeen - duidelijk zichtbaar, zeg maar "melkerig"
ozzy heb ik direkt op volwassen voer gezet, en nooit problemen mee gehad.
ik voer nu alleen nog maar volgens de barf methode, en dat bevalt prima!
daarop ben ik naar de d.a. gegaan die rontgenfoto's heeft gemaakt, constateerde dat haar teentje was gebroken, en er geen voldoende toevoer naar haar beenmerg ging (de dichtgeslipte vaatjes) (de contouren van een bot op een rontgenfoto zijn zichtbaar, en het merg is dan donker - onzichtbaar, bij amy was - vooral het pijpbeen - duidelijk zichtbaar, zeg maar "melkerig"
ozzy heb ik direkt op volwassen voer gezet, en nooit problemen mee gehad.
ik voer nu alleen nog maar volgens de barf methode, en dat bevalt prima!
-
- Actief
- Contacteer:
Waarom hij meer verdient is simpel, ooit waren er geen puppy brokken en verzon er een fabrikant om puppybrokjes op de markt te brengen . De consument wil graag het beste voor zijn 4 benig kind (want dat is de hond tegenwoordig vaak een soort van kind) en het moet natuurlijk beter zijn zo'n puppybrok dan een gewone brok, de fabrikant die hiermee begon trok heel veel kopers weg bij de merken die dit niet hadden en als je ze als puppy hebt gaan ze vaak verder met de adult brok van hetzelfde merk want die zijn zogenaamd op elkaar afgestemd, het kost je dus heel veel klanten om als fabrikant niet al die speciale brokjes in je assortiment te hebben, tegenwoordig maken ze ook brokjes waar je hond langer van leeft....ik bedoel... eehhhhhMarja schreef:Ik begrijp je wel hoor, maar nu haal je er allerlij zaken bij die nu even niet aan de orde zijn.sylvia* schreef:Het is al gezegd, maar inderdaad het heeft alles met marketing te maken, ze willen iets hebben wat anders is dan wat de ander heeft (die het natuurlijk 6 weken later ook in de schappen hebben liggenMarja schreef:Wat maakt het voor de fabriekant nou uit of je puppiebrokken of adult of seniorbrokken koopt!sylvia* schreef:De pupkopers die perse brok wilde voeren hebben van mij altijd het advies gekregen om als het kleine zakje puppy brokken uit het puppypakket op was om direct op adult brokken over te gaan(dat is meestal met 12 weken, mijn eigen pup kregen helemaal geen brokken. Pups eten na het zogen hetzelfde als de ouders , net als kinderen overigens, die ook na het zogen overgaan op het eten van groenten en vlees, brood en fruit.
Ik vind dat hele scala aan brokken al gewoon belachelijk, puppy, senior,junior,herder,golden , dentalcare,glanzend haar brokken, het dient maar 1 doel in het bijzonder, de fabrikant spekken.) Daarom maken die fabrikanten ook zo graag gebruik van mensen in witte jassen in hun reclames om maar vooral te laten zien hoeveel geld ze in onderzoek steken om onze 4 benige kinders zo goed mogelijk te kunnen voeden.Je ziet dan ook vrolijke ruimte (beetje kinderdagverblijf idee) en door het raam zie je glooiende grasvelden ala de tele tubies maar dan zonder konijntjes. Dat is een leuke twist in het gegeven labaratorium, je huurt of zet een lab op om te kunnen onderzoeken hoe weinig je van een bepaald iets wat duur is(vlees e.d) erin hoeft te doen en hoeveel reststoffen je er wel in kunt verwerken zonder dat het dier direct omvalt.En dat wordt getest op honden en katten die hun hele leven in veel te kleine hokjes zitten op een draadbodem zodat de ontlasting netjes in een afvoer terecht komt. Kijk en met dit gegeven de mensen het idee geven dat ze dat ene merk brok moeten hebben omdat ze er zoveel wetenschappelijk onderzoek aan hebben besteed en je ziet dat die vrolijke lab hondjes er gezond en speels uitzien dat is nou marketing, en het toppunt van goeie marketing is dan om eerst mensen jaren wijs te maken dat brokken goed zijn voor het gebit om dan eureka met dental care brokjes te komen met de slogan "en u dacht dat het goed zat met het gebit van uw hond" en huppetee dentalcare is weer de verkooptopper van de maand. Al die verschillende soorten brokken van 1 merk zijn puur uitgevonden om de mens dat ene merk te laten kopen en omdat fabrikanten door middel van marktonderzoek exact weet dat wij westerlingen bereid zijn heel veel centjes aan onze huisdieren uit te geven.
Ik vroeg aan Anne waarom een fabrikant meer verdient als hij ook een puppiebrok op de markt gooit.
Ik ben er dus wel van overtuigd dat een puppiebrok goed is voor je pup.
Inmiddels zijn er echt genoeg onderzoeken gedaan naar het nut ervan.
De eeuwige achterhaalde opmerking dat je pup te snel groeit van te veel eiwitten is zo oudbollig!
Dat is gewoon niet waar!!
Ga eens een middagje lezen op internet, engelse sites vooral) dan lees je dat er echt wel serieuze onderzoeken gedaan worden door ECHTE hondenliefhebbers.
Niet alle brokmakers denken alleen maar aan geld hoor(veel wel, dat ben ik eens)

En nee er bestaan geen fabrikanten die niet aan geld denken, elke fabrikant heeft als hoofddoel het maken van winst anders waren ze wel een stichting begonnen, en dat is ook helemaal niet erg, maar wij als consument moeten eens leren zelf logisch na te denken dan klakkeloos de reclame te geloven. En wat die sites in het engels betreffen, ik heb er nog nooit 1 gelezen die hout zaagt.
(ps , het maakt niet uit of je het alleen op de puppybrokken steekt of verder alle andere brokken buiten addult , iedere afwijkende brok buiten addult is geld trekkerij)

-
- Zeer actief
-
- Actief
- Contacteer: