Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn hond blaft niet

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

gyps
geregistreerd lid

mijn hond blaft niet

Ongelezen bericht door gyps »

hey,

Ik heb een vraagje.
Ik heb een bruine labrador onze Gypsy :wink: zij is 8 maanden oud maar ze heeft van alles schrik .
Als er een blad voorbij komt gevlogen is ze weg, als ze een auto hoort of een andere hond hoort blaffen is ze ook weg , ook van andere mensen is ze bang ,...
Ze heeft ook nog nooit geblaft.
Heeft dit misshien te maken met haar angst voor alles of zou daar een andere reden voor kunnen zijn ?

Alvast bedankt
Mvg
Lies en Gypsy
:wink:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Hoe oud was Gipsy toen je haar kreeg, waar kwam ze vandaan, en hoe oud was zij toen je begon met haar op straat te wandelen?

Het kan best hoor, dat ze zelfs te bang is om te blaffen. Misschien denkt ze wel dat hoe minder ze haar horen, hoe minder kans op problemen. Als ze ect zo bang is mag je denk ik blij zijn dat ze niet blaft want voor hetzelfde geld had je een angstige hond gehad die naar alles blaft wat haar schrik aanjaagt. Ik zou dan ook het blaffen zeker niet stimuleren.
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

Ik heb mijn labrador de eerste keer horen blaffen toen hij ruim twee jaar was, nu blaft hij af en toe.
Het hoeft niets met angst te maken te hebben.
Wel sneu dat ze van alles schrik heeft.
groetjes!Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Mijn Shi Tsu was ook heel bang voor vanalles en nog wat , en voor hij 1 jaar was blafte hij niet.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
starfleet
Erelid

Re: mijn hond blaft niet

Ongelezen bericht door starfleet »

gyps schreef: Ze heeft ook nog nooit geblaft.
Heeft dit misshien te maken met haar angst voor alles of zou daar een andere reden voor kunnen zijn ?

Alvast bedankt
Mvg
Lies en Gypsy
Ik ken wel meer honden die misschien twee keer geblaft hebben in hun eerste jaar, dat lijkt me ook geen probleem. Die angst wel, dat klinkt wel heftig, wat doen jullie daar op dit moment aan?

Anne
gyps
geregistreerd lid

Wil de hond schreef:Hoe oud was Gipsy toen je haar kreeg, waar kwam ze vandaan, en hoe oud was zij toen je begon met haar op straat te wandelen?

Het kan best hoor, dat ze zelfs te bang is om te blaffen. Misschien denkt ze wel dat hoe minder ze haar horen, hoe minder kans op problemen. Als ze ect zo bang is mag je denk ik blij zijn dat ze niet blaft want voor hetzelfde geld had je een angstige hond gehad die naar alles blaft wat haar schrik aanjaagt. Ik zou dan ook het blaffen zeker niet stimuleren.

Onze Gyps was 3 maanden oud toen we haar bij ons kregen , we hebben ze gaan halen op een boerderij bij een fokker .

In het begin wou ze helemaal niet wandelen we moesten haar voortrekken en we hebben na meerdere keren proberen met haar gedurende een maand of 2 niet gaan wandelen. Dan hebben we nog eens een poging ondernomen en nu doet ze niks liever :wink:
Ze gaat haar ketting zelf halen en gedurende heel de weg houdt ze dat zo zelf vast :wink:
Het is een klein kapoentje :wink:

Eerst dacht ik dat ze het geblaf ging overnemen van onze oudere witte labrador maar eerst ging ze er gewoon van lopen, nu is ze aan het geblaf al een beetje gewend . Maar je ziet dat ze zich er niet helemaal gerust bij voelt.

groetjes Lies en Gypsy
gyps
geregistreerd lid

starfleet schreef:
gyps schreef: Ze heeft ook nog nooit geblaft.

Alvast bedankt
Mvg
Lies en Gypsy
Ik ken wel meer honden die misschien twee keer geblaft hebben in hun eerste jaar, dat lijkt me ook geen probleem. Die angst wel, dat klinkt wel heftig, wat doen jullie daar op dit moment aan?

Anne

We weten niet goed wat we er moeten mee doen.
We gaan wel er nu veel mee wandelen dat ze er een beetje gewoon aan wordt maar tot nu toe helpt het niet .

Ik hoop dat daar verandering in komt als ze ouder wordt . Ik weet het ook niet .

Vele groetjes Lies en Gypsy
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

gyps schreef: We weten niet goed wat we er moeten mee doen.
We gaan wel er nu veel mee wandelen dat ze er een beetje gewoon aan wordt maar tot nu toe helpt het niet .

Ik hoop dat daar verandering in komt als ze ouder wordt . Ik weet het ook niet .

Ik denk niet dat daar nog veel verandering in komt, je bent een beetje laat met haar gaan wandelen en bij de fokker heeft ze ook niks meegemaakt denk ik.. Ik denk eerder dat je moet oppassen dat het niet erger wordt of dat ze uit angst gaat snauwen of bijten als ze volwassen is.

Gaat het met je andere hond wel goed samen?

Anne
gyps
geregistreerd lid

starfleet schreef:
gyps schreef: We weten niet goed wat we er moeten mee doen.

Ik denk niet dat daar nog veel verandering in komt, je bent een beetje laat met haar gaan wandelen en bij de fokker heeft ze ook niks meegemaakt denk ik.. Ik denk eerder dat je moet oppassen dat het niet erger wordt of dat ze uit angst gaat snauwen of bijten als ze volwassen is.

Gaat het met je andere hond wel goed samen?

Anne
oei, ja ik denk dat dat zo is gelopen met Trixie dat is de zus van Gypsy. Trixie is bij mijn meter.
Zij was ook van veel dingen bang , niet zo erg als onze Gypsy maar toch.
Trixie is echt geweldadig soms.
Ze valt aan , bijt Bijvoorbeeld je zit gewoon op een stoel en plots springt ze op u en hapt ze naar u gezicht .
Ik heb al veel geluk gehad dat ik me juist heb kunnen terug trekken als ik bij mijn meter was.
Ook als je er mee gaat wandelen gaat ze plots achter u lopen en bijt ze plots in u been .
Als mijn meter eventjes weggaat en ze komt terug heeft Trixie bijna heel het huis afgebroken. Volgens de dierenarts doet ze dit omdat ze verlatingsangst heeft. Hier wordt ze momenteel voor behandelt.

Ik hoop dat Gypsy ook niet zo wordt. Het is wel zo dat Gypsy veel kalmer is dan haar zus Trixie.

Onze gypsy kan goed opschieten met sissi.
In het begin was het natuurlijk eventjes wennen maar dat is normaal hé.
Ze vechten (al spelend) wel eens maar dat is voor een speelgoedje of zo .
Gypsy is wel jaloers als we Sissi aaien.
Maar ze kunnen elkaar niet missen.

Groetjes Lies en Gypsy
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Hallo Lies,

Ik heb een topic voor je opgezocht waarin wat zaken worden besproken die je denk ik wat meer inzicht kunnen geven in wat er aan de hand is en wat je zou kunnen doen. Klik hier. Als je na het lezen ervan verder wilt praten zeg je het maar.
gyps
geregistreerd lid

Wil de hond schreef:Hallo Lies,

Ik heb een topic voor je opgezocht waarin wat zaken worden besproken die je denk ik wat meer inzicht kunnen geven in wat er aan de hand is en wat je zou kunnen doen. Klik hier. Als je na het lezen ervan verder wilt praten zeg je het maar.
Dank u voor je hulp.
Wij hadden er ook aan gedacht dat het misschien erfelijk zou kunnen zijn.
Bij de fokker hebben we de ouders van Gypsy en Trixie niet gezien.
Gypsy is al wel veel verbeterd wat haar gedrag betreft , ze steekt al veel minder uit. Maar het heeft ons al veel bloed, zweet en tranen gekost :wink:
We blijven haar corrigeren wanneer ze iets fout doet, en natuurlijk ook belonen als ze braaf is.
Ze weet de koekjesdoos al heel goed staan :wink:

Wat Trixie , haar zus betreft, dat is een andere zaak.
Het probleem denk ik ligt ook veel aan mijn meter zelf.
Ze doet Trixie een muilband aan voor alles wat ze misdoet.
Maar Trixie wordt alleen meer en meer kwaad hierdoor.
We proberen dit aan haar verstand te brengen maar ze luistert niet echt.

Het verschil tussen Gypsy en Trixie is ook dat Gypsy mag veel buiten lopen bij ons , we laten ze haar hartje maar ophalen :wink: maar Trixie mag niet veel buitenlopen van mijn meter , zij heeft schrik dat ze alles stuk doet buiten of dat Trixie gaat lopen.
Ik denk dat het probleem van Trixie voor een groot deel aan mijn meter ligt , hé ?

Groetjes Lies en Gypsy
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”