Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zal ik doen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Wat zal ik doen?

Ongelezen bericht door Marja »

Zara ruikt denk ik erg lekker want ze heeft regelmatig last van opdringerige reuen.
Meestal is dat niet echt erg maar ik kom regelmatig een labrador reu tegen en die maakt het wel heel erg bont.
Die blijft dus een uur lang bij ons lopen in het park en blijft dan ook een uur lang rijen rijen rijen.
Vrouwtje van die lab doet haar best maar ze krijgt hem gewoon niet meer te pakken dan.
Zaar bijt wel van zich af maar echt op zo'n tutig damesachtig maniertje, pootje omhoog en zeggen, oh niet doen hoor :mrgreen:

Maar dan heb ik Stapper nog, die kijkt dat een heeeeele tijd zo aan maar op een gegeven moment wordt het hem te bont en wil hij dus ingrijpen, lees: die lab grijpen.
Stiekem lijkt me dat wel een aardig idee, in de hoop dat ie dan genezen is van Zara :mrgreen:

Maare.................zou ik dat kunnen maken???
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

:denken: Waarom wacht jij dan niet gewoon even zodat die mevrouw haar lab kan pakken?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

En nee, dat kan je niet maken. :neenee:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Eline* schreef:En nee, dat kan je niet maken. :neenee:
He! jammer :roll:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Eline* schreef::denken: Waarom wacht jij dan niet gewoon even zodat die mevrouw haar lab kan pakken?
Ook als we gewoon stil staan, dus wachten, dan krijgt ze hem niet te pakken.
Het is eigenlijk een vreselijk leuk e hond maar als ie zin heeft om te je weet wel, dan is het een mormel.
Ze heeft al worst enzo mee, maar Zara is lekkerder :pffff:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Nou ja zeg. :eek:
Kan die Lab er wat aan doen dat zijn vrouwtje niet weet te handelen? Lees: haar hond beetpakt/aanlijnt en weg gaat.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Nee weet ik wel, die lab is gewoon tot over zijn oren verliefd!
Maar het is voor Zara wel strontvervelend.
Dus ik dacht, als Stapper nou even..............

Maar dat mag niet van Eline :roll:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Hoe komt het trouwens dat sommige teven, zoals Zara, zo vreselijk aantrekkelijk zijn voor reuen, en andere teven helemaal niet?
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Neem een reserve-riem mee. Dan kun jij hem aanlijnen en aan de mevrouw die er bijhoort teruggeven.

Of lukt dat ook al niet?
Marja
Zeer actief

Wil de hond schreef:Neem een reserve-riem mee. Dan kun jij hem aanlijnen en aan de mevrouw die er bijhoort teruggeven.

Of lukt dat ook al niet?
:idea: Ga het wel proberen in ieder geval!
Afbeelding
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Marja schreef:Hoe komt het trouwens dat sommige teven, zoals Zara, zo vreselijk aantrekkelijk zijn voor reuen, en andere teven helemaal niet?
Er loopt hier in het bos een mevrouw met een golden teefje.
Het teefje is gesteriliseerd, maar Puck en Oberon zijn allebei zo g##l als boter als zij in het bos is.
En de teef maar van zich af blaffen.
Het is niet leuk.

De bazin van de hond heeft vorig jaar dure tabletten van de DA gekregen, toen was het even over, maar nu is het weer mis.
Zelfs als de teef er niet is maar er wel is geweest, loopt Puck bijna de hele route die die mevrouw ook altijd loopt.
Oberon en ik moeten dan wachten tot meneer de ronde heeft gedaan, want ondanks het feit dat Puck heel goed luistert, heeft hij dan bananen in zijn oren. :evil:

Ik snap er echt helemaal niks van, dat een teef die nota bene gesteriliseerd is nog zo aantrekkelijk kan zijn.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Wil de hond schreef:Neem een reserve-riem mee. Dan kun jij hem aanlijnen en aan de mevrouw die er bijhoort teruggeven.

Of lukt dat ook al niet?

Kijk dat is helemaal geen slecht idee :ok:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

er zijn idd honden die lekker ruiken voor andere honden (reuen dus), ook vaak zijn dat gesteriliseerde reuen die lekker ruiken, waarom? of wat het precies is? ik weet het niet, ik had ook zo'n reu, die vond sommige honden zooo lekker en was er niet of nauwelijks bij vandaan te roepen, ja dat is vervelend, maar ik was er wel bij en deed er dan alles aan om hem wel aan te lijnen... dat ze hem niet te pakken krijgt als jullie stil staan vind ik wel en gebrek aan haar kant... maar goed, nee dus, niet stapper eer op los laten, het is iig niet iemand die doet alsof haar neus bloed..
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

yamie schreef:er zijn idd honden die lekker ruiken voor andere honden (reuen dus), ook vaak zijn dat gesteriliseerde reuen die lekker ruiken, waarom? of wat het precies is? ik weet het niet, ik had ook zo'n reu, die vond sommige honden zooo lekker en was er niet of nauwelijks bij vandaan te roepen, ja dat is vervelend, maar ik was er wel bij en deed er dan alles aan om hem wel aan te lijnen... dat ze hem niet te pakken krijgt als jullie stil staan vind ik wel en gebrek aan haar kant... maar goed, nee dus, niet stapper eer op los laten, het is iig niet iemand die doet alsof haar neus bloed..

Nou idd, wat dat is weet ik ook niet, Blis was eens op een jhd en daar was een gecastreerde reu en hij ging erop af alsof hij een teefjje rook, maar die reu pikte het niet en viel uit, Blis deed dus niks terwijl hij elke reu wel te grazen wilt nemen, denken ze soms dat het een teef is?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Angel-eyes schreef:
yamie schreef:er zijn idd honden die lekker ruiken voor andere honden (reuen dus), ook vaak zijn dat gesteriliseerde reuen die lekker ruiken, waarom? of wat het precies is? ik weet het niet, ik had ook zo'n reu, die vond sommige honden zooo lekker en was er niet of nauwelijks bij vandaan te roepen, ja dat is vervelend, maar ik was er wel bij en deed er dan alles aan om hem wel aan te lijnen... dat ze hem niet te pakken krijgt als jullie stil staan vind ik wel en gebrek aan haar kant... maar goed, nee dus, niet stapper eer op los laten, het is iig niet iemand die doet alsof haar neus bloed..

Nou idd, wat dat is weet ik ook niet, Blis was eens op een jhd en daar was een gecastreerde reu en hij ging erop af alsof hij een teefjje rook, maar die reu pikte het niet en viel uit, Blis deed dus niks terwijl hij elke reu wel te grazen wilt nemen, denken ze soms dat het een teef is?
ik heb dus geen idee, ik heb het ondertussen met zoveel reuen meegemaakt, gesteriliseerde reuen en volle reuen.. die helemaal dol zijn op een geholpen reu of een geholpen teef...
Marja
Zeer actief

Hmmm, Zara is gesteriliseerd maar had er daarvoor ook al last van.
Gelukkig is het niet dagelijks dat er een reu bovenop har duikt, ze moet gewoon wat feller worden maar ik denk niet dat dat erin zit :mrgreen:

Nog even over die vrouw van die lab, ja ze doet echt haar best en normaal gesproken luistert de lab prima, maar als Zara er is dan heeft ie inderdaad bananen in zijn oren.
Ik kreeg hem trouwens vandaag ook niet te pakken hoor!
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Nou, het zal wel aan mij liggen. :denken: Ik heb nog nooit een hond die ik wil hebben niet te pakken gekregen. Wat doet die lab dan..je aanvliegen en bijten? Anders grijp je hem toch gewoon daar waar vel is en klaar? Ik snap het niet. Als het een gevaarlijke situatie zou zijn is de hond dus dood omdat niemand hem kan pakken?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Nee je begrijpt het niet, het is een schat van een lab!
Alleen zodra iemand zijn richting op komt is ie weg :mrgreen:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Als die hond niet luistert, moet mevrouw hem gewoon netjes aan de riem houden :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
vauwau
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door vauwau »

Sunnybunny schreef:Als die hond niet luistert, moet mevrouw hem gewoon netjes aan de riem houden :roll:
Precies!
Marja
Zeer actief

Probeert ze ook maar in een bos zie je elkaar niet al kilometers ver aankomen.
En de lab ruikt Zara wel al van kilometers afstand :mrgreen:

Ik ga voorlopig even naar een ander bos :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”