Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe gedraagt jullie hond zich bij de d.a.
Moderator: moderatorteam
-
Baily
hoe gedraagt jullie hond zich bij de d.a.
Ik moet volgende week met Buck naar de d.a voor zijn inenting.
Nou is hij voor het laatst bij de d.a geweest als pupje van 3 maanden, voor de laatste puppyenting en sindsdien is zijn gedrag wel wat veranderd plus dat hij veel groter is geworden nu natuurlijk.
Ik zie er een beetje tegenop omdat ik niet weet hoe hij reageert.Hij is wat ze gereserveerd tegen vreemden noemen. Hij loopt mensen straal voorbij als ze langs hem lopen maar ze moeten bijvoorbeeld niet ineens willen aaien. Dan deinst hij terug.
Gaan ze dan toch door zou hij best misschien kunnen happen als hij geen kant meer op kan.
De d.a. is een vreemde voor hem in een vreemde situatie. Ik heb al gevraagd of hij als eerste van het spreekuur mag komen omdat het anders ellende wordt in de wachtkamer met andere honden waarschijnlijk. Dus dat probleem heb ik omzeild.
Kijk hij hoeft van mij niet perse naar zijn gebit en oren enzo te kijken, ik kan zelf zonder problemen trouwens alles bij hem controleren wat nodig is. Hij laat dan alles toe.
Hoe zijn jullie honden bij de d.a. en hoe gaan jullie met eventuele problemen om.
Nou is hij voor het laatst bij de d.a geweest als pupje van 3 maanden, voor de laatste puppyenting en sindsdien is zijn gedrag wel wat veranderd plus dat hij veel groter is geworden nu natuurlijk.
Ik zie er een beetje tegenop omdat ik niet weet hoe hij reageert.Hij is wat ze gereserveerd tegen vreemden noemen. Hij loopt mensen straal voorbij als ze langs hem lopen maar ze moeten bijvoorbeeld niet ineens willen aaien. Dan deinst hij terug.
Gaan ze dan toch door zou hij best misschien kunnen happen als hij geen kant meer op kan.
De d.a. is een vreemde voor hem in een vreemde situatie. Ik heb al gevraagd of hij als eerste van het spreekuur mag komen omdat het anders ellende wordt in de wachtkamer met andere honden waarschijnlijk. Dus dat probleem heb ik omzeild.
Kijk hij hoeft van mij niet perse naar zijn gebit en oren enzo te kijken, ik kan zelf zonder problemen trouwens alles bij hem controleren wat nodig is. Hij laat dan alles toe.
Hoe zijn jullie honden bij de d.a. en hoe gaan jullie met eventuele problemen om.
Laatst gewijzigd door Baily op 02 jul 2005 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- stefanie
- Zeer actief
-
tines
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Gast
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
het feit dat je je nu al zorgen maakt zet je over op je hond.
waarschijnlijk ben je niet op een puppy cursus geweest waar ze de honden ook leren hoe zich bij een dierenarts te gedragen, ze vertrouwen te geven.
je kunt jezelf en de hond misschien wat rescue bachbloesem toedienen
alvorens te gaan.
veel zal ook afhangen van de dierenarts zelf , neemt hij/zij echt tijd om de hond vooraf en nadien wat gerust te stellen ??
een goede raad als je hond echt zo bang is ga ook eens naar de dierenarts of de wachtkamer zonder je hond te laten onderzoeken
gewoon snoepje halen. even binnen buiten aan de mensen vragen
even lekker snoepje geven terug weg
Martine
waarschijnlijk ben je niet op een puppy cursus geweest waar ze de honden ook leren hoe zich bij een dierenarts te gedragen, ze vertrouwen te geven.
alvorens te gaan.
veel zal ook afhangen van de dierenarts zelf , neemt hij/zij echt tijd om de hond vooraf en nadien wat gerust te stellen ??
een goede raad als je hond echt zo bang is ga ook eens naar de dierenarts of de wachtkamer zonder je hond te laten onderzoeken
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Dat verschilt per hond. Bolke vindt het enig bij de dierenarts, hij is een aandacht-addict en daar krijgt hij aandacht. M.n. de assistentes zijn bij hem favoriet.
Barousse vindt het hele concept dierenarts heel naar. Als we langs het pand lopen gaat ze altijd rechts van me lopen, zo ver mogelijk van de deur weg. Koekjes neemt ze wel aan maar ze vindt daardoor de d'arts niet leuker.
Rein vindt het tot nog toe prima, hij is geen fan maar hij maalt er ook niet om.
Ze laten zich alledrie goed behandelen, ik blijf er wel altijd bij. Toen er laatst rontgenfoto's van Barousse gemaakt moesten worden, hoefde ze niet onder narcose en ik bleef bij haar en hielp haar mee vast te houden, bij haar koppie.
Ik laat ze er niet alleen.
Barousse vindt het hele concept dierenarts heel naar. Als we langs het pand lopen gaat ze altijd rechts van me lopen, zo ver mogelijk van de deur weg. Koekjes neemt ze wel aan maar ze vindt daardoor de d'arts niet leuker.
Rein vindt het tot nog toe prima, hij is geen fan maar hij maalt er ook niet om.
Ze laten zich alledrie goed behandelen, ik blijf er wel altijd bij. Toen er laatst rontgenfoto's van Barousse gemaakt moesten worden, hoefde ze niet onder narcose en ik bleef bij haar en hielp haar mee vast te houden, bij haar koppie.
Ik laat ze er niet alleen.
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
Re: heo gedraagt jullie hond zich bij de d.a.
Casper is dus net zo. Ik heb me vreselijke zorgen gemaakt over hoe dat ooit bij de DA moest. Maar tot mijn grote verbazing viel het allemaal reuze mee! Hij vind er geen donder aan en zit helemaal tegen het baasje aangedrukt maar hij laat alles rustig gebeuren. Ik had van te voren al visioenen van Casper die de DA aan 20.000 stukken scheurt maar nee hoor... Meneer liet alles toe, zonder een kik te gevenBaily schreef:
Hopelijk laat Buck je ook zo versteld staan...
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
-
Baily
Ja, je hebt gelijk dat ik het overdraag op de hond, dat ik zelf onzeker ben daarover dus. Dat probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen, maar hij voelt me precies aan, dus dat wordt moeilijk.martine schreef:het feit dat je je nu al zorgen maakt zet je over op je hond.
alvorens te gaan.
Martine
Mijn man gaat dus ook mee naar de d.a.
Puppycursus daar ben ik drie keer geweest met hem en dat was geen succes. En een vervolgcursus zat er niet in omdat hij bepaalde problemen had waardoor hij niet makkelijk in een groep kan.
Ik zou dat wel willen trouwens en zodra ik zijn gedrag goed onder controle heb op zo'n korte afstand van andere honden aan de riem ga ik dat zeker doen.
-
Baily
Daar heb je ook gelijk in, maar omdat hij al een een keer iemand heeft gebeten in een stress situaties ben ik gewoon voorzichtig. Ik doe hem dus wel een muilkorf om, maar dan nog kan hij lelijk doen. En eigenlijk wil ik het liefst zonder muilkorf daar naar binnen, want misschien is het helemaal niet nodig. Dan maak ik het alleen maar erger door die muilkorf om te doen.marian* schreef:Veel honden(ook de bangerikken) zijn zo overdonderd dat ze bij de dierenarts alles gelaten over zich heen laten gaan trouwens.
Ik zou me er gewoon niet zo druk over maken.
Maar misschien maak ik me wel voor niks zo druk.
-
Baily
Re: heo gedraagt jullie hond zich bij de d.a.
Ik hoop het ook........BeëlzeBubble schreef:Casper is dus net zo. Ik heb me vreselijke zorgen gemaakt over hoe dat ooit bij de DA moest. Maar tot mijn grote verbazing viel het allemaal reuze mee! Hij vind er geen donder aan en zit helemaal tegen het baasje aangedrukt maar hij laat alles rustig gebeuren. Ik had van te voren al visioenen van Casper die de DA aan 20.000 stukken scheurt maar nee hoor... Meneer liet alles toe, zonder een kik te gevenBaily schreef:
Ik zie er een beetje tegenop omdat ik niet weet hoe hij reageert.Hij is wat ze gereserveerd tegen vreemden noemen. Hij loopt mensen straal voorbij als ze langs hem lopen maar ze moeten bijvoorbeeld niet ineens willen aaien. Dan deinst hij terug.![]()
Hopelijk laat Buck je ook zo versteld staan...
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier geen enkel probleem. Ze trekken me echt naar binnen als ik naar de deur loop
Met Danco is het heel lang wat lastiger geweest, door een slechtere ervaring toen hij 1 jaar was (met de enting misgeprikt, waarna hij in paniek raakte en door 3 man in bedwang moest worden gehouden). Naar binnen was geen enkel probleem maar zodra de dierenarts iets pakte (of dat nu een spuit of een zalfje oid was) raakte hij in paniek. Ik zette hem altijd klemvast tussen mijn benen zodat de dierenarts hem makkelijk kon enten. De laatste 2 jaar gaat het gelukkig ook met hem heel goed, hij kan voortaan gewoon op de tafel worden gezet en laat alles toe, de ouwe sul
Met Danco is het heel lang wat lastiger geweest, door een slechtere ervaring toen hij 1 jaar was (met de enting misgeprikt, waarna hij in paniek raakte en door 3 man in bedwang moest worden gehouden). Naar binnen was geen enkel probleem maar zodra de dierenarts iets pakte (of dat nu een spuit of een zalfje oid was) raakte hij in paniek. Ik zette hem altijd klemvast tussen mijn benen zodat de dierenarts hem makkelijk kon enten. De laatste 2 jaar gaat het gelukkig ook met hem heel goed, hij kan voortaan gewoon op de tafel worden gezet en laat alles toe, de ouwe sul
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik zou de muilkorf lekker thuis laten;dierenartsen hebben die dingen ook hoor,dus als het nodig is heeft ie in no time een snuitbandje of korf om.Baily schreef:Daar heb je ook gelijk in, maar omdat hij al een een keer iemand heeft gebeten in een stress situaties ben ik gewoon voorzichtig. Ik doe hem dus wel een muilkorf om, maar dan nog kan hij lelijk doen. En eigenlijk wil ik het liefst zonder muilkorf daar naar binnen, want misschien is het helemaal niet nodig. Dan maak ik het alleen maar erger door die muilkorf om te doen.marian* schreef:Veel honden(ook de bangerikken) zijn zo overdonderd dat ze bij de dierenarts alles gelaten over zich heen laten gaan trouwens.
Ik zou me er gewoon niet zo druk over maken.
Maar misschien maak ik me wel voor niks zo druk.
Je maakt de situatie alleen maar gestresster als je het tevoren doet(muilkorf=dokter=nare dingen)

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Sjiel
- Zeer actief
Ben ik het dus niet mee eens, als die muilkorf nog ommoet als ie al geflipt is heb je nog meer stress + dat zijn eigen korf past en op maat is. Als ie niet kan bijten hoeft ie ook niet zo stevig gefixeerd te worden. En ik ben er geen voorstander van om op de dierenarts uit te proberen of ie gaat bijten of niet.marian* schreef:Ik zou de muilkorf lekker thuis laten;dierenartsen hebben die dingen ook hoor,dus als het nodig is heeft ie in no time een snuitbandje of korf om.
Je maakt de situatie alleen maar gestresster als je het tevoren doet(muilkorf=dokter=nare dingen)
En als je dat soort problemen verwacht is het zowiezo handig om hem
aan een muilkorf te wennen.
Takkie gedraagt zich natuurlijk voorbeeldig bij de dierenarts, anders zou hij ook een groot probleem hebben
Sheila was een angstbijter maar bij de dierenarts nooit problemen gehad, sprong zelf op tafel (toen ze blind en oud was niet meer) en aan de andere kant er net zo hard weer af
weg gehaald zit een virus in
- Seahorse
- Actief
-
Rob*
- Zeer actief
-
Baily
Alleen een prik, maar meestal kijken ze dan ook gelijk het gebit en oren en alles na. Dat hoeft eigenlijk niet zo van mij want dat kijk ik zelf allemaal regelmatig na.Seahorse schreef:Voor Billy is een bezoek aan de dierenarts één groot feest, dus daar heb jij weinig aan. Wat moet er precies gebeuren? Als het alleen controle en misschien een prikje is zou ik gewoon vertrouwen op de kennis van de dierenarts. Die zal toch wel weten hoe met honden om te gaan.
Maar wat ik eigenlijk ook wilde vragen aan de d.a is of nagekeken kan worden hoe het met zijn wervelkolom en heupen is.
Hij is geboren met maar een kort stompje staart en ik heb begrepen dat je dan soms ook afwijkingen kunt verwachten aan de wervelkolom, en zelfs nog aan organen. ik zou graag willen weten waar we aan toe zijn wat dat betreft zodat ik daar rekening mee kan houden.
Hij heeft momenteel geen ernstige klachten. Hoewel hij wel eens ineens iets aan zijn achterpoot lijkt te hebben, eventjes loopt te kermen en dan is het ook gelijk weer over. Dat is altijd tijdens het loslopen en als hij rent.
Dus eigenlijk zit ik wel met wat vragen wat dat betreft. En zou ook wel foto's willen laten maken.
-
Baily
Ik wil niet op de d.a. uitproberen of hij gaat bijten.......Sjiel schreef:Ben ik het dus niet mee eens, als die muilkorf nog ommoet als ie al geflipt is heb je nog meer stress + dat zijn eigen korf past en op maat is. Als ie niet kan bijten hoeft ie ook niet zo stevig gefixeerd te worden. En ik ben er geen voorstander van om op de dierenarts uit te proberen of ie gaat bijten of niet.marian* schreef:Ik zou de muilkorf lekker thuis laten;dierenartsen hebben die dingen ook hoor,dus als het nodig is heeft ie in no time een snuitbandje of korf om.
En als je dat soort problemen verwacht is het zowiezo handig om hem
aan een muilkorf te wennen.
Takkie gedraagt zich natuurlijk voorbeeldig bij de dierenarts, anders zou hij ook een groot probleem hebben![]()
Sheila was een angstbijter maar bij de dierenarts nooit problemen gehad, sprong zelf op tafel (toen ze blind en oud was niet meer) en aan de andere kant er net zo hard weer af
- son-pei
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
- Contacteer:
Ik ben altijd erg trots op mijn honden want ze gedragen zich voorbeeldig
Sharpei's staan bekend om hun moeilijke gedrag bij de dierenarts, maar die van mij hebben al heel wat vooroordelen weggenomen.
Omdat ik de laatste jaren 3 zieke honden heb gehad ben ik heel vaak bij verschillende artsen geweest en keer op keer was het geen enkel probleem, foto's, echo's, oren uitspuiten enzenz het mag allemaal en zonder roesje hoor
lief zijn sharpei's toch
Sharpei's staan bekend om hun moeilijke gedrag bij de dierenarts, maar die van mij hebben al heel wat vooroordelen weggenomen.
Omdat ik de laatste jaren 3 zieke honden heb gehad ben ik heel vaak bij verschillende artsen geweest en keer op keer was het geen enkel probleem, foto's, echo's, oren uitspuiten enzenz het mag allemaal en zonder roesje hoor
lief zijn sharpei's toch
- Moos
- Zeer actief
Ze trekken me de praktijk in, en gaan me dan toch een partij staan sjanzen met de assistente en iedereen die na ons binnenkomt
Ze laten zich ook makkelijk op de tafel zetten. Moos vond alles echt helemaal geweldig, totdat hij behandelt is voor een hotspot formaat theekopje (en dat op een Maltezertje...). Toen moesten er drie man aan te pas komen om hem vast te houden, en de hotspot te scheren en in te smeren. Sindsdien laat hij ook nog alles prima toe, dat wel, maar hij wil wel altijd tegen me aan hangen terwijl ze bezig zijn.
Ze hebben trouwens een keer een foto van zijn buik moeten maken, en toen was zelfs de da helemaal trots dat hij met het commando 'blijf' gewoon zo lang als nodig was in de gewenste positie bleef liggen.
Daar was ik ook wel erg trots op, want daardoor hoefde hij ook geen roesje.
Saar vindt enten geen probleem, maar zodra er echt gevoeld moet worden op een pijnlijke plek schiet ze de tafel over en klimt ze als een apie in mijn nek, om vervolgens als een soort papagaai op mijn schouder te gaan hangen/zitten
Doet ze altijd als ze bang is trouwens, het is net een mini-chimpansee af en toe.
Dus dan hou ik haar vast terwijl er gevoeld wordt, en dan gaat het prima.
Ze laten zich ook makkelijk op de tafel zetten. Moos vond alles echt helemaal geweldig, totdat hij behandelt is voor een hotspot formaat theekopje (en dat op een Maltezertje...). Toen moesten er drie man aan te pas komen om hem vast te houden, en de hotspot te scheren en in te smeren. Sindsdien laat hij ook nog alles prima toe, dat wel, maar hij wil wel altijd tegen me aan hangen terwijl ze bezig zijn.
Ze hebben trouwens een keer een foto van zijn buik moeten maken, en toen was zelfs de da helemaal trots dat hij met het commando 'blijf' gewoon zo lang als nodig was in de gewenste positie bleef liggen.
Daar was ik ook wel erg trots op, want daardoor hoefde hij ook geen roesje.
Saar vindt enten geen probleem, maar zodra er echt gevoeld moet worden op een pijnlijke plek schiet ze de tafel over en klimt ze als een apie in mijn nek, om vervolgens als een soort papagaai op mijn schouder te gaan hangen/zitten
Doet ze altijd als ze bang is trouwens, het is net een mini-chimpansee af en toe.
Dus dan hou ik haar vast terwijl er gevoeld wordt, en dan gaat het prima.

-
miekmiek
Tommie heeft een hoop gedonder gehad met urineonderzoeken (Catheter vond ie niet echt een succes...) Hij vind het dus niet leuk. Maar zolang ik zeg dat hij zich rustig moet houden, doet hij dat ook wel. Ik kan hem goed gerust stellen en eventueel kalmeren.
Femke heeft geen nare ervaringen gehad, en vind het allemaal maar wat interessant.
Tommie pist trouwens ALTIJD tegen de balie aan!
Femke heeft geen nare ervaringen gehad, en vind het allemaal maar wat interessant.
Tommie pist trouwens ALTIJD tegen de balie aan!
- Moos
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Waarom neem je niet een snuitje mee uit voorzorg?
Laika was vreselijk bij de dierenarts, omdat ze zich al zo niet liet aanraken door vreemden. Die moest ik dus echt insnoeren en het was bijna altijd een worstelpartij. ERg naar, maar wat moet moet, dus ik hou zelf dan ook wel van doorpakken, want des te eerder is het weer voorbij.
Nelson vindt dokter Frank zijn beste vriend en de wachtkamer gewedlig want daar komen "lekkere wijven" langs. Kortom, hij misdraagt zich erg als ik er niet steeds bovenop zit en vindt de dokter vooralsnog geweldig leuk. Als hij overigens een prikje krijgt gilt ie rollend over de grond de hele wereld bij elkaar..maar goed,..Nelson hè?
Laika was vreselijk bij de dierenarts, omdat ze zich al zo niet liet aanraken door vreemden. Die moest ik dus echt insnoeren en het was bijna altijd een worstelpartij. ERg naar, maar wat moet moet, dus ik hou zelf dan ook wel van doorpakken, want des te eerder is het weer voorbij.
Nelson vindt dokter Frank zijn beste vriend en de wachtkamer gewedlig want daar komen "lekkere wijven" langs. Kortom, hij misdraagt zich erg als ik er niet steeds bovenop zit en vindt de dokter vooralsnog geweldig leuk. Als hij overigens een prikje krijgt gilt ie rollend over de grond de hele wereld bij elkaar..maar goed,..Nelson hè?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
miekmiek
-
rotboxer
- Vaste gebruiker
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4