Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verhoudingen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

verhoudingen

Ongelezen bericht door Moos »

Moos is hier overduidelijk de baas. Buiten let Saar op hem, hij niet op haar. Moos mag alles van Saar afpakken, zij niet alles van hem. Als Moos op de beste plek op de bank ligt zal Saar zich nooit daar ook op dringen, maar als Saar daar ligt gaat Moos desnoods bovenop haar liggen als hij die plek ook wil hebben.

Maar, als Saar echt iets wil, dan krijgt ze het ook. Als Moos bijv. een knuffel heeft die Saar per se wil hebben (dus niet een beetje, nee, ze wil die knuffel ECHT hebben), en Moos snauwt Saar weg, dan gaat ze er tegenin. Dat duurt allemaal misschien 10 sec. Moos snauwt, Saar snauwt nog harder terug, trekt aan de knuffel en gaat verderop in haar eentje liggen spelen. Moos gedesillusioneerd achterlatend. Hij blijft dan ook echt gewoon liggen, en laat Saar verder lol hebben met de knuffel in kwestie.

Zijn dit normale, veel voorkomende vehoudingen tussen reuen en teven?
Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat Saar ooit de echte leider zal worden. Ze is zo onderdanig, en vaak ook onzeker, dat ze dat volgens mij helemaal niet zou trekken.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik ken het eerlijk gezegd niet anders tussen reuen en teven. Ze spelen het nooit zo hard dat ze echt met elkaar in gevecht moeten om iets.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Moos
Zeer actief

Nou, wat ik zo frappant vind is dat, als het puntje bij paaltje komt, Saar dus altijd wint.

Het gebeurt misschien een keer in de week dat zij echt iets wil hebben, wat Moos heeft, maar dan krijgt ze het ook. Zodra Saar ook maar een klein snauwtje richting Moos geeft, geeft hij direct toe.
Terwijl, als Moos bijv. een kluif heeft, en Saar denkt 'ach, ik wil die kluif misschien ook wel' een grom van Moos' kant genoeg is om haar op te laten hoepelen. Maar als Saar echt heel graag die kluif wil, dan krijgt ze hem ook.
Een paar dagen terug waren ze aan het spelen, en deed Moos haar blijkbaar pijn. Nou, dat liet ze hem weten ook!
Moos sprong helemaal met de oren plat in zijn nek op de bank, zo van "Kijk nou baas, ze snauwde naar me :eek: "
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hahaha....is het in de mensenwereld ook niet zo dat de vrouwen meestal hun zin krijgen als ze echt iets willen? :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Moos
Zeer actief

Inge schreef:Hahaha....is het in de mensenwereld ook niet zo dat de vrouwen meestal hun zin krijgen als ze echt iets willen? :wink:
haha, nou ik moet zeggen, het lijkt hier af en toe net zo'n bouquet roman :mrgreen:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Moos schreef:Nou, wat ik zo frappant vind is dat, als het puntje bij paaltje komt, Saar dus altijd wint.
Hier is Kiki de baas en hier is het dus ook andersom. Kiki mag alles totdat Nelson het echt genoeg vindt. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Moos
Zeer actief

Eline* schreef:
Moos schreef:Nou, wat ik zo frappant vind is dat, als het puntje bij paaltje komt, Saar dus altijd wint.
Hier is Kiki de baas en hier is het dus ook andersom. Kiki mag alles totdat Nelson het echt genoeg vindt. :wink:
Aha, leuk om te lezen :wink:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hier met 2 teven merk ik hetzelfde. Nanni laat Tuana vaak winnen, maar Nanni is toch echt de baas.
Nanni is dat betreft gewoon een sul, als het om pups aankomt. Ze gaat als ze ouder zijn, wel regels opstellen
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hier precies het zelfde. Als Job echt iets wil hebben krijgt hij het ook, hoewel Floor het niet leuk vindt :mrgreen: Maar meestal kan ze het toch wel goed aan met haar grote bek :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”