Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op je afstormen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

DogoDonna
Actief

Op je afstormen

Ongelezen bericht door DogoDonna »

Als Donna los loopt en de gekke-5-minuten breken aan dan komt ze met een bloedgang echt recht op me afstormen en gaat niet aan de kant. Uit dolheid loopt ze gewoon dwars door me heen als ik niet wegspring. Waarom doet ze dit?

Dit is doodeng, ze loopt me nog een keer het ziekenhuis in!
Wat moet ik hiermee, blijven staan en echt geen optie want het is net een dolle stier die losgeslagen is.

Even een schets over onze relatie:
Ze is heel erg aanhankelijk en gericht op mij, als ik weg/uit het zicht ben is ze meteen onrustig. Thuis is ze net een klittenbandje en volgt me overal, naar buiten naar binnen, als ik op de bank zit komt ze bij me liggen, als ik boven ben ligt ze onder aan de trap met haar hoofd op de eerste tree te wachten tot ik weer beneden kom.
Ze kan wel goed alleen thuisblijven.

Iemand een verklaring/oplossing voor dat bijna-over-hoop-loop gedrag??? Heel graag want ik vind dit moeilijk te begrijpen
:denken:
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Ik heb er geen onderbouwde reactie op, maar ik vind het erg respectloos als een hond dit doet. Honden die dit bij mij doen maak ik dat ook duidelijk. Ze zien je echt wel.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Op je afstormen

Ongelezen bericht door starfleet »

DogoDonna schreef:Als Donna los loopt en de gekke-5-minuten breken aan dan komt ze met een bloedgang echt recht op me afstormen en gaat niet aan de kant. Uit dolheid loopt ze gewoon dwars door me heen als ik niet wegspring. Waarom doet ze dit?
:
Ik heb altijd gehoord dat het een gebrek aan respect is . Ik zou blijven staan met de rug ernaar toe en me schrap zetten zodat zij een flinke schuiver maakt, eventueel met een flink scherpe ellenboog uitgestoken.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 05 jul 2005 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Quasar doet dit ook altijd hij gaat dan wel netjes aan de kant. Hij is een keer tegen Lars aangelopen in zijn super snelle vaart. Hij heeft toen, toen Quasar weer aankwam, zijn knie iets opzij gedaan en daarmee duwde hij Quasar dus aan de kant. Klinkt misschien gemeen want hij rolt dan wel een stukje maar daarna heeft hij het nooit meer gedaan :wink:
Afbeelding
DogoDonna
Actief

Dibbes schreef:Ik heb er geen onderbouwde reactie op, maar ik vind het erg respectloos als een hond dit doet. Honden die dit bij mij doen maak ik dat ook duidelijk. Ze zien je echt wel.
Hoe maak je ze dat duidelijk? Zonder dat ze helemaal niet meer wil komen?

Ik moet zeggen dat ik me ook vreselijk irriteer aan dat gedrag, maar ik wilde zeker weten of dat terecht is voordat ik maatregelen ga nemen :roll:
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
DogoDonna
Actief

Re: Op je afstormen

starfleet schreef:Ik zou blijven staan met de rug ernaar toe en me schrap zetten zodat zij een flinke schuiver maakt, eventueel met een flink scherpe ellenboog uitgestoken.
Dat ga je echt niet doen bij een hond van ruim 40 kilo aan spiermassa. Dat moet wel even ander opgelost worden, het is niet de bedoeling dat ik gewond raak, daar leert Donna niks van, want die leid daar niet onder hoor.
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het is inderdaad respectloos gedrag. Ze zou nl nooit zo tegen een hond oprennen of een vreemde persoon. Dat durft ze niet.
Een hond weet prima wat hij doet en het jou weg laten springen is gewoon voor haar een vorm van zichzelf profileren.

Misschien zou je eens een brul kunnen geven vlak voor ze botst of haar op een andere manier kunnen laten schrikken. Dat zou vast wel moeten helpen want je moet het gewoon onaangenaam maken dat ze tegen je oploopt.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

knietje....

de herder van vrienden deed dit ook...

als zij kwam gaven ze een knietje, was zo over en nu dendert ze nog op je af maar gaat aan het einde flink in de ankers om netjes voor je te komen zitten
Afbeelding
DogoDonna
Actief

bianca83 schreef:Quasar doet dit ook altijd hij gaat dan wel netjes aan de kant. Hij is een keer tegen Lars aangelopen in zijn super snelle vaart. Hij heeft toen, toen Quasar weer aankwam, zijn knie iets opzij gedaan en daarmee duwde hij Quasar dus aan de kant. Klinkt misschien gemeen want hij rolt dan wel een stukje maar daarna heeft hij het nooit meer gedaan :wink:

Maar ze loopt zo hard dat ik mijn knie niet opzij durf te doen...
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Als je het knietje niet aandurft, wat ik best begrijp :mrgreen: probeer dan eens een koekje voor je te houden zodat ze voor je gaat zitten. Misschien helpt dat?
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Hij dendert je niet per ongeluk om, zo'n actie is doelgericht en is niet leuk of vriendelijk bedoeld. Een ranglagere die het in zijn hoofd haalt een ranghogere zo om te keilen heeft een fiks probleem.

Een hond rent ook nooit tegen een boom op met zo'n vaart of tegen een lantaarnpaal. Hij kijkt wel beter uit.
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

DogoDonna schreef:
bianca83 schreef:Quasar doet dit ook altijd hij gaat dan wel netjes aan de kant. Hij is een keer tegen Lars aangelopen in zijn super snelle vaart. Hij heeft toen, toen Quasar weer aankwam, zijn knie iets opzij gedaan en daarmee duwde hij Quasar dus aan de kant. Klinkt misschien gemeen want hij rolt dan wel een stukje maar daarna heeft hij het nooit meer gedaan :wink:

Maar ze loopt zo hard dat ik mijn knie niet opzij durf te doen...
Ik denk toch dat je zoiets zal moeten proberen.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

wat al gezegd wordt, het is echt geen stuntelige lompigheid!!

ik zie het bij mijn honden.. lola wil sam nog weleens zo om probereb te gooien..

wat sam dan doet is veeeel strenger als een knietje hoor!!

en je knie ook niet opzij doen want dan neemt ie je been mee! gewoon naar voren doen!
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Bas Rouge schreef:Hij dendert je niet per ongeluk om, zo'n actie is doelgericht en is niet leuk of vriendelijk bedoeld. Een ranglagere die het in zijn hoofd haalt een ranghogere zo om te keilen heeft een fiks probleem.

Een hond rent ook nooit tegen een boom op met zo'n vaart of tegen een lantaarnpaal. Hij kijkt wel beter uit.
Zij, het is een zij :mrgreen:
Afbeelding
DogoDonna
Actief

massam schreef:knietje....

de herder van vrienden deed dit ook...

als zij kwam gaven ze een knietje, was zo over en nu dendert ze nog op je af maar gaat aan het einde flink in de ankers om netjes voor je te komen zitten
Ik riep haar altijd bij me en dan kwam ze ook met een noodgang, maar 2 meter voor mij ging ze idd in de ankers en zat 10 cm voor me, mij aan te kijken, super braaf!!!

Tot ze ooit zoooo hard aankwam en het gras nat was, dat ik dacht die kan niet remmen.....toen sprong ik opzij en zij wijkt naar diezelfde kant uit, vol in mijn knie :jank: Nu ze dit dus diet ben ik weer bang voor eenzelfde ervaring.

Nu ik van meerdere hier heb gehoord dat het respectloos van haar is, ga ik het vanavond eens opzoeken en kijken of ik haar kan afschrikken. Ik heb wel wat methodes :devil: maar wilde zeker weten dat dit rigoreus afgestraft mag worden.
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ja dat mag :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ja hoor! als zij snapt dat dit gedrag lullige taferelen tot gevolg heeft en normaal doen een koekje..

dan mag jij best rigoreus doen hoor!!!

zo zie je maar weer, met negeren en alleen belonen kom je niet overal :pffff:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Bas Rouge schreef: Een hond rent ook nooit tegen een boom op met zo'n vaart of tegen een lantaarnpaal. Hij kijkt wel beter uit.

Mijn reutje doet dat wel, die loopt zelfs tegen autobumpers aan omdat ie nooit oplet, bomen, lantaarnpalen, amsterdammertjes, ach ja soms hebt ie niet eens door dat een paal harder is dan zijn kop , maar hij zal nooit door me heen rennen daarentegen.
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

massam schreef:ja hoor! als zij snapt dat dit gedrag lullige taferelen tot gevolg heeft en normaal doen een koekje..

eens! :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
DogoDonna
Actief

Nou ik ben overtuigd :ok: bedankt voor jullie reacties!!

Ik ga niet mijn knie gebruiken, vanwegen mijn eigen veiligheid, want dat gaat mij onheroepelijk erg veel pijn bezorgen. Maar Donna doet dit na vanavond ook NOOIT meer :idea:

Ik ga morgen verslag uitbrengen, van de methode die ik ga toepassen.
Donna is geen makkelijke tante, maar ik heb al veel, heel veel met haar overwonnen, dit gaat goed komen!!
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Maar Donna doet dit na vanavond ook NOOIT meer :idea:

Nou Yvon wat een harde woorden :mrgreen:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

DogoDonna schreef:Nou ik ben overtuigd :ok: bedankt voor jullie reacties!!

Ik ga niet mijn knie gebruiken, vanwegen mijn eigen veiligheid, want dat gaat mij onheroepelijk erg veel pijn bezorgen. Maar Donna doet dit na vanavond ook NOOIT meer :idea:

Ik ga morgen verslag uitbrengen, van de methode die ik ga toepassen.
Donna is geen makkelijke tante, maar ik heb al veel, heel veel met haar overwonnen, dit gaat goed komen!!
Je maakt mensen nieuwsgierig :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
DogoDonna
Actief

massam schreef:zo zie je maar weer, met negeren en alleen belonen kom je niet overal :pffff:
Maar die methode hanteer ik dus ook niet. Ik ben eerlijk voor mijn hond en als ik zeker weet dat iets niet kan, pak ik haar aan en doet ze dat beslist geen tweede keer. Daarom is ze verder ook een erg makkelijke hond geworden. Maar hier wist ik even raad mee, het irriteerde me mateloos en blijkt dat dat toch wer mijn goede voorgevoel was.
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Joy C schreef:
massam schreef:ja hoor! als zij snapt dat dit gedrag lullige taferelen tot gevolg heeft en normaal doen een koekje..

Ik denk dat in dit geval negeren niet zou betekenen dat je doet alsof het probleem niet bestaat.

Maar je kunt wel de hond negeren als hij op je af komt rennen en zelf doorlopen. Ik weet alleen niet of zoiets mogelijk is bij zo'n forse hond maar bij Buck is dat hier wel gelukt.

Ik zette me echt schrap en zorgde dat ik op zo'n manier liep als hij aan kwam dat ik niet omver gekegelt kon worden en dat hij zelf meer last had van de aanvaring als ik.

Dus inderdaad niet mijn been net gestrekt als hij mij raakte of rakelings langs me ging maar gewoon doorlopen met iets gebogen knie. Hij deed zichzelf meer pijn als mij en ik zei verder niks.

Hij is er dus ook snel mee opgehouden en beloont heb ik niks. Dus op die manier kan je negeren ook interpreteren. Maar ik zou dat alleen doen als je weet dat je zelf niet onderste boven ligt bij zo'n confrontatie......... :mrgreen:
DogoDonna
Actief

bianca83 schreef:Maar Donna doet dit na vanavond ook NOOIT meer :idea:

Nou Yvon wat een harde woorden :mrgreen:
:mrgreen: Donna is geen watje, die heeft soms een lik-op-stuk-beleid nodig :mrgreen: Dan snapt ze het en is het voorgoed over...slimme hond :wink:
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

Succes ermee :mrgreen: .
Afbeelding
DogoDonna
Actief

Baily schreef:
Joy C schreef:

Ik denk dat in dit geval negeren niet zou betekenen dat je doet alsof het probleem niet bestaat.

Maar je kunt wel de hond negeren als hij op je af komt rennen en zelf doorlopen. Ik weet alleen niet of zoiets mogelijk is bij zo'n forse hond maar bij Buck is dat hier wel gelukt.

Ik zette me echt schrap en zorgde dat ik op zo'n manier liep als hij aan kwam dat ik niet omver gekegelt kon worden en dat hij zelf meer last had van de aanvaring als ik.

Dus inderdaad niet mijn been net gestrekt als hij mij raakte of rakelings langs me ging maar gewoon doorlopen met iets gebogen knie. Hij deed zichzelf meer pijn als mij en ik zei verder niks.

Hij is er dus ook snel mee opgehouden en beloont heb ik niks. Dus op die manier kan je negeren ook interpreteren. Maar ik zou dat alleen doen als je weet dat je zelf niet onderste boven ligt bij zo'n confrontatie......... :mrgreen:

Precies :wink: deze methode werkt voor mij niet, dan lig ik in de kreukels en Donna vraagt zich af waarom ik op de grond lig :denken:
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
DogoDonna
Actief

Dibbes schreef:Succes ermee :mrgreen: .
Dank je, dit gaat vanavond opgelost worden :neenee:

En echt niet met een koekje of negeren :mrgreen: met RESPECT waar ze nooit meer omheen kan (of toch liever wel om mij heen :mrgreen: )
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

DogoDonna schreef:
massam schreef:zo zie je maar weer, met negeren en alleen belonen kom je niet overal :pffff:
Maar die methode hanteer ik dus ook niet. Ik ben eerlijk voor mijn hond en als ik zeker weet dat iets niet kan, pak ik haar aan en doet ze dat beslist geen tweede keer. Daarom is ze verder ook een erg makkelijke hond geworden. Maar hier wist ik even raad mee, het irriteerde me mateloos en blijkt dat dat toch wer mijn goede voorgevoel was.
ik doelde ook helemaal niet op jou!!

meer op de eerdere ellenlange discussies op dit forum ovber dat onderwerp...
Afbeelding
DogoDonna
Actief

massam schreef:ik doelde ook helemaal niet op jou!!

meer op de eerdere ellenlange discussies op dit forum ovber dat onderwerp...
ik voelde me ook niet aangevallen hoor, dacht alleen ff uitleggen dat ik het ook anders doe :wink:
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”