Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Homeopathie
Moderator: moderatorteam
- stefanie
- Zeer actief
Homeopathie
Indy krijgt momenteel Clomicalm op advies van mij GT. NU ben ik aan het afbouwen en zie ik toch weer verandering in haar gedrag.
Nu wil ik dus gaan kijken of homeopathie wat bij haarkan doen. Ik heb via mijn GT al een adres van een homeopathe in opleiding. Zij zit helemaal in Lelystad en dat is voor mij een aardig stukje rijden. Dat heb ik er absoluut wel voor over hoor maar misschien weet iemand een goede homeopaat wat dichter bij? In de omgeving van Rotterdam dus.
Nu wil ik dus gaan kijken of homeopathie wat bij haarkan doen. Ik heb via mijn GT al een adres van een homeopathe in opleiding. Zij zit helemaal in Lelystad en dat is voor mij een aardig stukje rijden. Dat heb ik er absoluut wel voor over hoor maar misschien weet iemand een goede homeopaat wat dichter bij? In de omgeving van Rotterdam dus.
-
Sjanette
- Vaste gebruiker
Volgens mij doet http://www.silverlinde.com/ ook aan homeopathie maar dat weet ik niet zeker. Je kan ze ff bellen of te vragen. Ze zitten trouwens in Breda. Ik (mijn hond) heb daar volgende week een afpsraak voor bach bloesem.
Groetjes
Sjanette, Charmed, Diva, Ace & *Jinxter
Sjanette, Charmed, Diva, Ace & *Jinxter
-
Sjiel
- Zeer actief
- stefanie
- Zeer actief
-
Sjiel
- Zeer actief
- stefanie
- Zeer actief
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je al dik drie maanden aan de clomipramine zit kun je denk ik beter nog even doorgaan hiermee. Zolang is het nl. niet. Als je tijdens het afbouwen een terugval ziet moet je gewwoon weer even een paar weken terug naar de vorige dosis.
Hoe doe je het afbouwen overigens? Er staat officiëel een week per maand dat het middel gebruikt is, in jouw geval dus dik drie weken.
Waar krijgt je hond het voor?
Hoe doe je het afbouwen overigens? Er staat officiëel een week per maand dat het middel gebruikt is, in jouw geval dus dik drie weken.
Waar krijgt je hond het voor?
- stefanie
- Zeer actief
Indy kreeg 2 keer 1 tablet van 20mg. Volgens de DA assistente kon ik naar 1 maal 1 en na 2 dagen 1 maal 1/2 en dan na 2 dagen stoppen. Dat vond ik wel erg snel. Dus ik heb nu al een week 1 tablet per dag gegeven en wilde morgen 1/2 geven. Maar misschien moet ik toch wat langzamer afbouwen.
Eerst 's morgens 1 tbl en 's avonds 1/2. Dan 2 keer 1/2. Zoiets.
Indy was op straat heel bang, blafte overal naar. Bovendien graafde ze gaten in mijn muren als ik weg was. We dachten dus eerst aan scheidingsangst/verlatingsangst. Het idee is nu echter dat ze zich niet helemaal op haar gemak voelt met Mykos alleen, al zijn het dikke maatjes. Mykos pikt dan namelijk alle speeltjes/botten af en bepaalt wat ze wel en niet mag doen. Dus reageert ze haar stress af op de muur. Ook na heel inspannende wandelingen kan ze haar rust niet vinden en heeft ze de neiging om met graven zichzelf rustig te krijgen.
Ze zit dus nu een gedeelte van de tijd dat ik op mijn werk ben in de bench. Zo heeft ze een veilig plekje voor zichzelf. Ik vind het niet leuk dat ze in de bench moet maar het is voor haar eigen rust.
Indy was op straat heel bang, blafte overal naar. Bovendien graafde ze gaten in mijn muren als ik weg was. We dachten dus eerst aan scheidingsangst/verlatingsangst. Het idee is nu echter dat ze zich niet helemaal op haar gemak voelt met Mykos alleen, al zijn het dikke maatjes. Mykos pikt dan namelijk alle speeltjes/botten af en bepaalt wat ze wel en niet mag doen. Dus reageert ze haar stress af op de muur. Ook na heel inspannende wandelingen kan ze haar rust niet vinden en heeft ze de neiging om met graven zichzelf rustig te krijgen.
Ze zit dus nu een gedeelte van de tijd dat ik op mijn werk ben in de bench. Zo heeft ze een veilig plekje voor zichzelf. Ik vind het niet leuk dat ze in de bench moet maar het is voor haar eigen rust.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
even buiten alles om, dus of je wel of geen medicatie of homeopathie moet gebruiken, waarom ruim je iig niet alle speeltjes en botjes op als je ze alleen laat?stefanie schreef:Indy kreeg 2 keer 1 tablet van 20mg. Volgens de DA assistente kon ik naar 1 maal 1 en na 2 dagen 1 maal 1/2 en dan na 2 dagen stoppen. Dat vond ik wel erg snel. Dus ik heb nu al een week 1 tablet per dag gegeven en wilde morgen 1/2 geven. Maar misschien moet ik toch wat langzamer afbouwen.
- stefanie
- Zeer actief
Dat doe ik ook hoor.yamie schreef:even buiten alles om, dus of je wel of geen medicatie of homeopathie moet gebruiken, waarom ruim je iig niet alle speeltjes en botjes op als je ze alleen laat?stefanie schreef:Indy kreeg 2 keer 1 tablet van 20mg. Volgens de DA assistente kon ik naar 1 maal 1 en na 2 dagen 1 maal 1/2 en dan na 2 dagen stoppen. Dat vond ik wel erg snel. Dus ik heb nu al een week 1 tablet per dag gegeven en wilde morgen 1/2 geven. Maar misschien moet ik toch wat langzamer afbouwen.
Heb het in het begin op de video opgenomen, zodoende kwamen we er achter. Sinds die tijd ruim ik alles op.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ah okestefanie schreef:Dat doe ik ook hoor.yamie schreef:even buiten alles om, dus of je wel of geen medicatie of homeopathie moet gebruiken, waarom ruim je iig niet alle speeltjes en botjes op als je ze alleen laat?stefanie schreef:Indy kreeg 2 keer 1 tablet van 20mg. Volgens de DA assistente kon ik naar 1 maal 1 en na 2 dagen 1 maal 1/2 en dan na 2 dagen stoppen. Dat vond ik wel erg snel. Dus ik heb nu al een week 1 tablet per dag gegeven en wilde morgen 1/2 geven. Maar misschien moet ik toch wat langzamer afbouwen.
Ze zit dus nu een gedeelte van de tijd dat ik op mijn werk ben in de bench. Zo heeft ze een veilig plekje voor zichzelf. Ik vind het niet leuk dat ze in de bench moet maar het is voor haar eigen rust.Maar dat is helaas niet genoeg.
Heb het in het begin op de video opgenomen, zodoende kwamen we er achter. Sinds die tijd ruim ik alles op.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Een beetje off-topic, maar wat doet Clomicalm precies? Lilo krijgt nog steeds Tryptizol en ik vraag me werkelijk af of dat nou zo doelgericht is. Het is een antidepressivum en zorgt o.m. voor meer 'levensvreugde', terwijl ik dus een hondje heb dat bokkesprongen maakt van pure gekkigheid. 
Edit: en nog even wel on-topic, kan je niet gewoon bij de drogist iets homeopathisch halen en het uitproberen? Het kan geen kwaad tenslotte. Ik geef Jack bijvoorbeeld gewoon duivelsklauw van de drogist voor z'n gewrichten.
Edit: en nog even wel on-topic, kan je niet gewoon bij de drogist iets homeopathisch halen en het uitproberen? Het kan geen kwaad tenslotte. Ik geef Jack bijvoorbeeld gewoon duivelsklauw van de drogist voor z'n gewrichten.
Laatst gewijzigd door Hanneke2 op 07 jul 2005 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Jammer dat dierenartsen en hun assistentes dit soort middelen voorschrijven zonder te weten hoe het middel te gebruiken.stefanie schreef:Indy kreeg 2 keer 1 tablet van 20mg. Volgens de DA assistente kon ik naar 1 maal 1 en na 2 dagen 1 maal 1/2 en dan na 2 dagen stoppen. Dat vond ik wel erg snel. Dus ik heb nu al een week 1 tablet per dag gegeven en wilde morgen 1/2 geven. Maar misschien moet ik toch wat langzamer afbouwen.
Jouw idee over afbouwen is beter, ik zou voor elke nieuwe verlaging een week op de voorgaande dosis aanhouden. En bedacht zijn op terugvallen, bij een terugval weer terug naar de vorige dosis, en na een week weer proberen. Als alles zonder terugvallen verloopt zou jij dus vier weken bezig zijn met afbouwen. Veel beter als wat de assistente voorstelde.
Heb je echt de indruk dat haar gedrag er voldoende op vooruit gegaan is om te kunnen zeggen dat ze wat aan het middel gehad heeft? En hoelang is het nu al zo dat je vindt dat ze voldoende verbeterd is? Want dit laatste is ook weer zoiets, je moet pas aan afbouwen beginnen als het gewenste resultaat gedurende een redelijke tijd vastgehouden is, ik zou zelf zeggen minimaal gedurende drie á vier weken, afhankelijk van de ernst van het oorspronkelijke probleem.Indy was op straat heel bang, blafte overal naar. Bovendien graafde ze gaten in mijn muren als ik weg was. We dachten dus eerst aan scheidingsangst/verlatingsangst. Het idee is nu echter dat ze zich niet helemaal op haar gemak voelt met Mykos alleen, al zijn het dikke maatjes. Mykos pikt dan namelijk alle speeltjes/botten af en bepaalt wat ze wel en niet mag doen. Dus reageert ze haar stress af op de muur. Ook na heel inspannende wandelingen kan ze haar rust niet vinden en heeft ze de neiging om met graven zichzelf rustig te krijgen.
Vindt jij dat ze echt ontspannen in haar bench zit?
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
wat ik altijd heb begrepen ( en ik ken het middel dus niet uit eerste hand) is dat clomicalm de scherpe kantjes eraf haalt, wat meer ontspanning bied... dus als ze ergens van schrikken ze zich wat sneller terug vinden, zich wat sneller op hun gemak voelen...Hanneke2 schreef:Een beetje off-topic, maar wat doet Clomicalm precies? Lilo krijgt nog steeds Tryptizol en ik vraag me werkelijk af of dat nou zo doelgericht is. Het is een antidepressivum en zorgt o.m. voor meer 'levensvreugde', terwijl ik dus een hondje heb dat bokkesprongen maakt van pure gekkigheid.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ah, okee. Dat klinkt eerlijk gezegd toch wat 'passender' voor Lilo dan wat ze nu krijgt. Ik ga eens hier en daar overleggen of het mogelijk is Clomicalm te gaan geven terwijl de Tryptizol wordt afgebouwd. Een beetje ondersteuning met medicijnen terwijl Lilo aan alles went vind ik prima, maar dan wel gericht op de huidige situatie. (Ik weet niet hoe ze binnenkwam in het asiel in Madrid, maar ik kan me voorstellen dat ze op dat moment bepaald toe was aan Tryptizol, dus het is geen kritiek ofzo)yamie schreef:wat ik altijd heb begrepen ( en ik ken het middel dus niet uit eerste hand) is dat clomicalm de scherpe kantjes eraf haalt, wat meer ontspanning bied... dus als ze ergens van schrikken ze zich wat sneller terug vinden, zich wat sneller op hun gemak voelen...Hanneke2 schreef:Een beetje off-topic, maar wat doet Clomicalm precies? Lilo krijgt nog steeds Tryptizol en ik vraag me werkelijk af of dat nou zo doelgericht is. Het is een antidepressivum en zorgt o.m. voor meer 'levensvreugde', terwijl ik dus een hondje heb dat bokkesprongen maakt van pure gekkigheid.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat het precies doet weet ik niet uit mijn hoofd. Het werkt in de hersens en reguleert de receptoren, de ontvangst van bepaalde neurotransmisoren. Welke precies zou ik op moeten zoeken, want het zijn er nogal wat.
Maar kort omschreven doet het het volgende: het voorkomt stress-reakties, bij honden vooral gerelateerd met angst, maar niet met angst alleen.
Tryptizol ken ik niet.
Het vervelende van het omschakelen van een middel als clomicalm naar homeopatische middelen is dat je eerst moet afbouwen, en daarna het lichaam nog enkele weken zonder medikatie moet laten voor je aan de homeopatische middelen begint. Nadeel van homeopatie is dat het vaak even zoeken is naar het juiste middel en de juiste dosis. Hier kan ook weer tijd overheen gaan. Terwijl vaak een snel resultaat vereist is.
Waardoor het logischer is om naar bvb. clomipramine te grijpen. Clomicalm bevat clomipramine, en is duur. Anafranil is hetzelfde middel, van dezelfde fabrikant, maar dan voor humaan gebruik. Anafranil is hier in Spanje 5 keer zo goedkoop als Clomicalm en, wat ik het belangrijkste vind, in pillen van 10 en van 25 mg. te krijgen. Hierdoor kun je makkelijker afbouwen, en ook precieser doseren, door kombinaties te maken. Anafranil kan ik hier zonder recept gewoon kopen, ik weet niet hoe dat in Nederland gaat.
Niet elk natuurlijk produkt wat de drogist verkoopt is homeopatisch hoor.
Maar kort omschreven doet het het volgende: het voorkomt stress-reakties, bij honden vooral gerelateerd met angst, maar niet met angst alleen.
Tryptizol ken ik niet.
Het vervelende van het omschakelen van een middel als clomicalm naar homeopatische middelen is dat je eerst moet afbouwen, en daarna het lichaam nog enkele weken zonder medikatie moet laten voor je aan de homeopatische middelen begint. Nadeel van homeopatie is dat het vaak even zoeken is naar het juiste middel en de juiste dosis. Hier kan ook weer tijd overheen gaan. Terwijl vaak een snel resultaat vereist is.
Waardoor het logischer is om naar bvb. clomipramine te grijpen. Clomicalm bevat clomipramine, en is duur. Anafranil is hetzelfde middel, van dezelfde fabrikant, maar dan voor humaan gebruik. Anafranil is hier in Spanje 5 keer zo goedkoop als Clomicalm en, wat ik het belangrijkste vind, in pillen van 10 en van 25 mg. te krijgen. Hierdoor kun je makkelijker afbouwen, en ook precieser doseren, door kombinaties te maken. Anafranil kan ik hier zonder recept gewoon kopen, ik weet niet hoe dat in Nederland gaat.
Niet elk natuurlijk produkt wat de drogist verkoopt is homeopatisch hoor.
- Hanneke2
- Zeer actief
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben wel van mening dat als je de keuze hebt tussen clomipramine, een andere chemische substantie of homeopathische middelen om je hond in geestelijk in evenwicht te brengen je eigenlijk altijd eerst zou moeten kiezen voor de homeopathie. Je kunt daarna altijd nog naar grof geschut grijpen.
Helaas is het meestal zo dat een eigenaar pas aan de bel trekt als de boel al stevig fout zit en er een snelle oplossing nodig is, zowel voor de hond als voor diens omgeving. Homeopathie biedt vrijwel nooit een instant-oplossing, in gevallen van geestelijke nood.
Een fout die door veel dierenartsen en eigenaars begaan wordt is denken dat de opossing in het pilletje zit. Dit is niet zo, de medikatie is een hulpmiddel wat de hond ontvankelijker maakt voor een therapie. Medikatie dient dan ook altijd vergezeld te gaan van een gedragstherapie. Gooi je het alleen op medikatie dan kom je meestal van een koude kermis thuis. Na stoppen met de medikatie krijg je een terugval, ondanks dat het leek alsof de hond door de medikatie van zijn probleem af was. Medikatie op zich kán dus wel een ogenschijnlijk resultaat geven, maar wel een meestal tijdelijk resultaat.
Ik vraag me af wie en waarom Lilo Tryptizol heeft voorgeschreven.
Helaas is het meestal zo dat een eigenaar pas aan de bel trekt als de boel al stevig fout zit en er een snelle oplossing nodig is, zowel voor de hond als voor diens omgeving. Homeopathie biedt vrijwel nooit een instant-oplossing, in gevallen van geestelijke nood.
Een fout die door veel dierenartsen en eigenaars begaan wordt is denken dat de opossing in het pilletje zit. Dit is niet zo, de medikatie is een hulpmiddel wat de hond ontvankelijker maakt voor een therapie. Medikatie dient dan ook altijd vergezeld te gaan van een gedragstherapie. Gooi je het alleen op medikatie dan kom je meestal van een koude kermis thuis. Na stoppen met de medikatie krijg je een terugval, ondanks dat het leek alsof de hond door de medikatie van zijn probleem af was. Medikatie op zich kán dus wel een ogenschijnlijk resultaat geven, maar wel een meestal tijdelijk resultaat.
Ik vraag me af wie en waarom Lilo Tryptizol heeft voorgeschreven.
- Enya
- Zeer actief
Hanneke2 schreef:
De Silverlinde geeft (onder andere) les in homeopathie bij dieren. Je kunt via hun aan adressen komen van goede dierhomeopaten (de docenten.) Ik ben zelf lid van de BCND, waar zich veterinair natuurgeneeskundigen aan sluiten. Ik kan wel eens kijken (als daar behoefte aan is) of er in de buurt van Rotterdam iemand praktijk houdt. De veterinairen kunnen meerdere disciplines inzetten dan alleen homeopathie (denk aan bach bloesems, aromatherapie, tteam, fytotherapie, enz.)
-
Discoduif
- Vaste gebruiker
Hoi,
Ik weet een hele goede natuurgeneeskundige (ook homeopathie, maar ook nog veel meer) in Oudenhoorn, dit ligt tussen Spijkenisse en Hellevoetsluis. Vanaf Rotterdam zit je er in een half uurtje.
Ik weet uit ervaring met mijn eigen honden en ik weet van vele anderen uit mijn kennisenkring dat zij erg goede resultaten bereikt.
Als je haar gegevens wilt, mail me dan ff privé.
Groeten,
Sandra, Laila & Bandhu
Ik weet een hele goede natuurgeneeskundige (ook homeopathie, maar ook nog veel meer) in Oudenhoorn, dit ligt tussen Spijkenisse en Hellevoetsluis. Vanaf Rotterdam zit je er in een half uurtje.
Ik weet uit ervaring met mijn eigen honden en ik weet van vele anderen uit mijn kennisenkring dat zij erg goede resultaten bereikt.
Als je haar gegevens wilt, mail me dan ff privé.
Groeten,
Sandra, Laila & Bandhu
- stefanie
- Zeer actief
Vandaag ging ik meteen na dat we thuiskwamen van het wandelen een snelle boodschap doen. Ben 10 minuten weg geweest en normaal is dat geen probleem. Ze zit dan niet in de bench. Maar nu had ze dus flink zitten graven in de muur in de woonkamer. Ik baal er echt van. Ik ga dus weer met de dosis beginnen waar ze op is begonnen en mocht ze weer zover zijn dat er afgebouwd kan worden, dan doe ik het per half tabletje.Wil de hond schreef:
Jouw idee over afbouwen is beter, ik zou voor elke nieuwe verlaging een week op de voorgaande dosis aanhouden. En bedacht zijn op terugvallen, bij een terugval weer terug naar de vorige dosis, en na een week weer proberen. Als alles zonder terugvallen verloopt zou jij dus vier weken bezig zijn met afbouwen. Veel beter als wat de assistente voorstelde.
Vindt jij dat ze echt ontspannen in haar bench zit?
Ze is erg vooruit gegaan door de Clomicalm maar het blaffen op straat naar mensen is er dus nog steeds. Al is het wel een stuk minder.
Waarschijnlijk wil ik ook te snel van de pillen af, heb haar toch liever zonder chemische rommel. Dat moet ik misschien maar naast me neerleggen.
De bench heeft ze nooit geweldig gevonden. Ze gng er wel zelf in en heeft nooit gepiept/gejankt ofzo. Heb het volgens de 'regeltjes' aangeleerd. Dus langzaam en eten gegeven in de bench. Lekkers in de bench gegeven etc. Als ik het deurtje opendoe, komt ze er meteen uit om weer terug te gaan en een speeltje/bot te pakken. Daar gaat ze dan ergens anders mee liggen.
Het speelt denk ik ook mee dat ik de bench helemaal niet leuk vind. Vind het echt heel vervelend om haar in die 'kooi' te moeten doen.
- stefanie
- Zeer actief
Clomicalm is ook een anti-depressivum. Het zorgt er vooral voor dat de hond ontvankelijker is voor de therapie. Het is dus ook het beste om dit in overleg met een GT te geven en tijdens het gebruik moet er dus ook aan de hond 'gewerkt' worden. Het lost de problemen niet op maar bij het oplossen.Hanneke2 schreef:Een beetje off-topic, maar wat doet Clomicalm precies? Lilo krijgt nog steeds Tryptizol en ik vraag me werkelijk af of dat nou zo doelgericht is. Het is een antidepressivum en zorgt o.m. voor meer 'levensvreugde', terwijl ik dus een hondje heb dat bokkesprongen maakt van pure gekkigheid.
Oops, zie dat Wil dit ook al schreef.
Ik wil liever niks op Indy uitproberen. Anders kan ik straks van voren af aan beginnen.
Als ik met homeopathie ga beginnen, doe ik het met een deskundige.
Maar voorlopig ga ik dus nog even door met de Clomicalm.
Daar had ik niet eens bij stilgestaan. Voorlopig zal ze het zonder medicatie niet redden.wil de hond' schreef:Het vervelende van het omschakelen van een middel als clomicalm naar homeopatische middelen is dat je eerst moet afbouwen, en daarna het lichaam nog enkele weken zonder medikatie moet laten voor je aan de homeopatische middelen begint
Dat was bij mij idd ook zo. Ik zou het zelf wel kunnen en had geen hulp nodig. En zo werd het steeds erger. Het is ook best moeilijk om hulp te vragen. Je voelt het toch als een teken van zwakte. Nu ben ik erachter dat het juist het tegenovergestelde is. Juist door hulp in te roepen, toon je dat je niet zwak bent.Helaas is het meestal zo dat een eigenaar pas aan de bel trekt als de boel al stevig fout zit en er een snelle oplossing nodig is, zowel voor de hond als voor diens omgeving. Homeopathie biedt vrijwel nooit een instant-oplossing, in gevallen van geestelijke nood.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat je die chemische "rommel" niet ziet zitten kan ik begrijpen. Maar als je er eenmaal voor hebt gekozen, er al zo´n tijd mee bezig bent en bovendien merkt dat ze het er goed op doet kun je beter niet moeilijk doen en het gewoon gebruiken zonder tegenzin.stefanie schreef:Vandaag ging ik meteen na dat we thuiskwamen van het wandelen een snelle boodschap doen. Ben 10 minuten weg geweest en normaal is dat geen probleem. Ze zit dan niet in de bench. Maar nu had ze dus flink zitten graven in de muur in de woonkamer. Ik baal er echt van. Ik ga dus weer met de dosis beginnen waar ze op is begonnen en mocht ze weer zover zijn dat er afgebouwd kan worden, dan doe ik het per half tabletje.Wil de hond schreef:Vindt jij dat ze echt ontspannen in haar bench zit?
Ze is erg vooruit gegaan door de Clomicalm maar het blaffen op straat naar mensen is er dus nog steeds. Al is het wel een stuk minder.
Waarschijnlijk wil ik ook te snel van de pillen af, heb haar toch liever zonder chemische rommel. Dat moet ik misschien maar naast me neerleggen.
De bench heeft ze nooit geweldig gevonden. Ze gng er wel zelf in en heeft nooit gepiept/gejankt ofzo. Heb het volgens de 'regeltjes' aangeleerd. Dus langzaam en eten gegeven in de bench. Lekkers in de bench gegeven etc. Als ik het deurtje opendoe, komt ze er meteen uit om weer terug te gaan en een speeltje/bot te pakken. Daar gaat ze dan ergens anders mee liggen.
Het speelt denk ik ook mee dat ik de bench helemaal niet leuk vind. Vind het echt heel vervelend om haar in die 'kooi' te moeten doen.
Doe je verder ook iets om het blaffen naar mensen tegen te gaan, waarom denk je dat ze blaft?
Natuurlijk kan het meespelen dat jij de bench niet leuk vindt. Ik vind een bench gebruiken ook niet leuk, maar als ik geen andere keus had deed ik dat ook gewoon, zonder daar verder moeilijk over te doen. Probeer er gewoon achter te staan, denk je in dat het ook voor haar bestwil is. Dat ze er uit wil als je thuiskomt en het deurtje opendoet is natuurlijk logisch. Het lijkt me ook beter dat je haar er ook indoet als het maar voor eventjes is, gewoon, om terugvallen te voorkomen.
Heb je haar regelmatig gefilmd, in haar bench?
Wie heeft je trouwens die clomicalm aangeraden, heb je je laten adviseren door een "gedragsdeskundige"?
- stefanie
- Zeer actief
Ja, ik moet me er maar gewoon bij neerleggen.Wil de hond schreef: Dat je die chemische "rommel" niet ziet zitten kan ik begrijpen. Maar als je er eenmaal voor hebt gekozen, er al zo´n tijd mee bezig bent en bovendien merkt dat ze het er goed op doet kun je beter niet moeilijk doen en het gewoon gebruiken zonder tegenzin.
Doe je verder ook iets om het blaffen naar mensen tegen te gaan, waarom denk je dat ze blaft?
Natuurlijk kan het meespelen dat jij de bench niet leuk vindt. Ik vind een bench gebruiken ook niet leuk, maar als ik geen andere keus had deed ik dat ook gewoon, zonder daar verder moeilijk over te doen. Probeer er gewoon achter te staan, denk je in dat het ook voor haar bestwil is. Dat ze er uit wil als je thuiskomt en het deurtje opendoet is natuurlijk logisch. Het lijkt me ook beter dat je haar er ook indoet als het maar voor eventjes is, gewoon, om terugvallen te voorkomen.
Heb je haar regelmatig gefilmd, in haar bench?
Wie heeft je trouwens die clomicalm aangeraden, heb je je laten adviseren door een "gedragsdeskundige"?
Met de Clomicalm ben ik weer van voren af aan begonnen. Als zij er baat bij heeft, is het wel goed.
Ik heb idd hulp van een GT. Zij raadde me ook aan om haar vaker in de bench te doen,vooral om een terugval te voorkomen, maarja ik kon me daar nog niet toe zetten.
Ik ga proberen of ik de bench toch nog wat aantrekkelijker kan maken.
Ik heb haar meerdere keren gefilmd in de bench. Ze blijft eerst een tijdje voor het deurtje zitten, daarna gaat ze liggen en kijkt een beetje om zich heen. Als ik een Kong geef, gaat ze daar mee aan de slag.
Ze blaft omdat ze bang is en probeert zo die mensen weg te jagen.
Als ik de mogelijkheid heb, draai ik me om en loop weg met haar. Soms gaat dat echter niet en dan probeer ik het met mijn stem en laat haar zitten. Blaft ze niet, dan beloon ik haar.
Haar afleiden met lekkers werkt vaak niet omdat ze, als ze gestressed is, niks aanneemt
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou haar altijd als je haar in de bench laat een Kong o.i.d. geven. Met het idee dat ze op een gegeven moment zo gefocussed is op lekker snoepen als jij wegbent dat de kans groter wordt dat ze ooit nog eens zonder gaten in de muur te graven thuis kan blijven zonder bench.
Maar aan de andere kant, als ze eenmaal zover is dat ze zonder problemen in de bench kan blijven is het ook weer niet echt nodig om haar weer te leren wennen aan weer iets nieuws, zonder bench alleen zijn.
Probeer in elk geval leuk te doen, of in ieder geval alsof, als je haar in de bench zet.
Het klinkt alsof zij er niet echt mee zit, dus hoef jij dat ook niet te doen, toch?
En tsja, weer lekker verder met de clomicalm. Wat dit middel betreft, het is zo dat je dit beter een maand te lang kunt geven dan een week te kort.
Maar aan de andere kant, als ze eenmaal zover is dat ze zonder problemen in de bench kan blijven is het ook weer niet echt nodig om haar weer te leren wennen aan weer iets nieuws, zonder bench alleen zijn.
Probeer in elk geval leuk te doen, of in ieder geval alsof, als je haar in de bench zet.
Het klinkt alsof zij er niet echt mee zit, dus hoef jij dat ook niet te doen, toch?
En tsja, weer lekker verder met de clomicalm. Wat dit middel betreft, het is zo dat je dit beter een maand te lang kunt geven dan een week te kort.