Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
balletje schadelijk????
Moderator: moderatorteam
- sonja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
- Aantal honden: 2
balletje schadelijk????
heb een klein vraagje.
mij is verteld dat ik mijn witte herder niet met een tennisbal moet laten spelen in bijv het bos,omdat ze dan agresief zou kunnen doen tegen andere honden, ze zou dan haar bal gaan beschermen.
nu hebben we haar gekregen toen ze 7 maanden was,en ze was duidelijk geen andere honden gewent.
nu speelt ze met alles wat ze tegen komt,dus met een hoop werk hebben we dat toch nog goed gekregen.
laatst liep ik alleen met haar en had een tennisbal meegenomen.
dat was dus helemaal het einde en mevrouw zit aan mijn been geplakt van enthausiasme.
dus aan de ene kant vind ik het prachtig om haar zo te zien genieten door spelen met mij, maar wil niet dat ze daardoor weer terugvalt met de omgang met andere honden.
iemand een idee???
of is wat mij verteld is onzin?
mij is verteld dat ik mijn witte herder niet met een tennisbal moet laten spelen in bijv het bos,omdat ze dan agresief zou kunnen doen tegen andere honden, ze zou dan haar bal gaan beschermen.
nu hebben we haar gekregen toen ze 7 maanden was,en ze was duidelijk geen andere honden gewent.
nu speelt ze met alles wat ze tegen komt,dus met een hoop werk hebben we dat toch nog goed gekregen.
laatst liep ik alleen met haar en had een tennisbal meegenomen.
dat was dus helemaal het einde en mevrouw zit aan mijn been geplakt van enthausiasme.
dus aan de ene kant vind ik het prachtig om haar zo te zien genieten door spelen met mij, maar wil niet dat ze daardoor weer terugvalt met de omgang met andere honden.
iemand een idee???
of is wat mij verteld is onzin?
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Als jij je hond niet met het balletje laat spelen als er andere honden in de buurt zijn, hoeft het toch ook nooit een probleem te worden?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Annet
- Zeer actief
Je kunt je hond prima met een bal laten spelen, maar om problemen te vermijden is het beter om de bal af te pakken als er meerdere honden zijn. Als meerdere honden tegelijk denken dat die ene bal van hun is, kan er namelijk knokkerij ontstaan. Maar als je alleen bent is het geen enkel probleem. Met een bal spelen is ook veel beter dan met stokken spelen. Alhoewel je wel weer moet oppassen dat de tanden niet teveel slijten als ze steeds op de bal kauwt.
- sonja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
- Belle
- Zeer actief
En dat slijten kan vreselijk snel gebeuren. Een JR van 2 jaar die we vaak tegenkomen loopt ongeveer sinds een jaar altijd met een tennisbal. Laatst kwam ik ze tegen en dacht dat haar hoektand was afgebroken, maar het bleek dat al haar hoektandjes helemaal vlak waren afgesleten.Annet schreef: Alhoewel je wel weer moet oppassen dat de tanden niet teveel slijten als ze steeds op de bal kauwt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
- Zoie
- Zeer actief
- Pasqualino
- Actief
- Contacteer:
- Annet
- Zeer actief
Als de ballen zo'n garen-achtig vachtje hebben, dan slijten de tanden, maar vooral als ze steeds op de bal kauwen. Alleen voorzichtig ophalen zonder overpakken kan niet zoveel kwaad. Van die rubberen ballen zijn wat dat betreft beter, maar die kunnen weer makkelijker kapot gebeten worden.Zoie schreef:zijn de ballen die je in de dierenwinkel kunt kopen, en die eruit zien als tennisballen maar het niet zijn, ook zo schadelijk voor de tanden ?
Wat je kunt doen is een gewone tennisbal ontdoen van zijn vachtje, dan is het geen probleem.
- Zoie
- Zeer actief
nee, zijn echt niet dezelfde balletjes, ze stuiten volgens mij niet zo goed en zijn ook zo kapot, tenminste als je er een aan Luna geeft. Spok bijt ze niet stuk.Pasqualino schreef:Zijn precies dezelfde balletjes
@ Annet. Ik vraag dat omdat in echte tennisballen glasvezel verwerkt zou zijn waardoor de tanden zo slijten. Kan me voorstellen dat als ze die ballen - van het soort die je ook bij werpstokken krijgt - speciaal voor honden maakt je dat achterwege laat. Kan me moeilijk voorstellen tanden van een wollig stofje op zich gaan slijten, maar kan er naast zitten.

- Annet
- Zeer actief
Je bedoelt dat je van een fabrikant van ballen bedoeld voor honden zou verwachten dat ie een tandvriendelijk stofje op de ballen plakt? Ja, dat zou je wel verwachten, maar volgens mij zit er echt precies hetzelfde stofje op als bij een gewone tennisbal. Maar ik kan er naast zitten.Zoie schreef:@ Annet. Ik vraag dat omdat in echte tennisballen glasvezel verwerkt zou zijn waardoor de tanden zo slijten. Kan me voorstellen dat als ze die ballen - van het soort die je ook bij werpstokken krijgt - speciaal voor honden maakt je dat achterwege laat. Kan me moeilijk voorstellen tanden van een wollig stofje op zich gaan slijten, maar kan er naast zitten.
De ballen die mij het best bevallen zijn van die rubberachtige, zachte ballen. Mijn honden bijten ze niet kapot en ze stuiteren erg goed en je kunt ze meeeters wegslaan met het tennisracket. Het felle kleurtje (liefst oranje) zorgt dat je je bal eventueel ook zelf terug kunt vinden voor het geval je hond het niet lukt. Ze blijven drijven en zijn wat mij betreft perfect.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Wj hebben altijd een aantal ballen bij ons, een stuk of 4, 5.
Als er ruzie komt om een bal heb ik altijd de mogelijkheid om meerdere ballen in het veld te gooien, zodat ruzie niet nodig is.
Harrie is het al zo gewend, dat als hij een andere hond alleen al in de buurt ziet, hij zijn bal laat liggen en een andere komt halen bij ons.
Heel lastig soms, maar wel veilig.
Als er ruzie komt om een bal heb ik altijd de mogelijkheid om meerdere ballen in het veld te gooien, zodat ruzie niet nodig is.
Harrie is het al zo gewend, dat als hij een andere hond alleen al in de buurt ziet, hij zijn bal laat liggen en een andere komt halen bij ons.
Heel lastig soms, maar wel veilig.

- Zoie
- Zeer actief
Dat zou ik verwachten ja.Annet schreef:Je bedoelt dat je van een fabrikant van ballen bedoeld voor honden zou verwachten dat ie een tandvriendelijk stofje op de ballen plakt? Ja, dat zou je wel verwachten, maar volgens mij zit er echt precies hetzelfde stofje op als bij een gewone tennisbal. Maar ik kan er naast zitten.Zoie schreef:@ Annet. Ik vraag dat omdat in echte tennisballen glasvezel verwerkt zou zijn waardoor de tanden zo slijten. Kan me voorstellen dat als ze die ballen - van het soort die je ook bij werpstokken krijgt - speciaal voor honden maakt je dat achterwege laat. Kan me moeilijk voorstellen tanden van een wollig stofje op zich gaan slijten, maar kan er naast zitten.
Ja, voor Spok zijn ze goed, een labrador bijt hem echter zo stuk, en Luna ook.De ballen die mij het best bevallen zijn van die rubberachtige, zachte ballen. Mijn honden bijten ze niet kapot en ze stuiteren erg goed en je kunt ze meeeters wegslaan met het tennisracket. Het felle kleurtje (liefst oranje) zorgt dat je je bal eventueel ook zelf terug kunt vinden voor het geval je hond het niet lukt. Ze blijven drijven en zijn wat mij betreft perfect.

- Pasqualino
- Actief
- Contacteer:
Diegene die wij in de winkel hebben liggen zijn echt gewoon tennisballen maar dan met paarse stof met pootadrukjes erop.Zoie schreef:nee, zijn echt niet dezelfde balletjes, ze stuiten volgens mij niet zo goed en zijn ook zo kapot, tenminste als je er een aan Luna geeft. Spok bijt ze niet stuk.Pasqualino schreef:Zijn precies dezelfde balletjes

-
rotboxer
- Vaste gebruiker
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Dat is de reden dat Minyo ook niet met tennisballen speelt.. we hebben er 1 maar daar maggie bijna niet mee spelen..hebben wel een andere bal.. die vindie ook veel leukerrotboxer schreef:roo mag ook niet meer met een tennisbal spelen maar dan voor een hele andere rede haha
het schijnt dat er in tennisbal een soort glasvezels zitten en dat laat de tanden heel snel slijten.
de DA zag aan Roo der tanden dat ze met tennisballen speelde

- Hanneke2
- Zeer actief
Volgens mij is het niet het vachtje hoor, maar dat rubberachtige eronder. Je ziet ook dat het verstevigd is met iets, en dat is dus zo sterk dat hondentanden ervan slijten.Annet schreef:Als de ballen zo'n garen-achtig vachtje hebben, dan slijten de tanden, maar vooral als ze steeds op de bal kauwen. Alleen voorzichtig ophalen zonder overpakken kan niet zoveel kwaad. Van die rubberen ballen zijn wat dat betreft beter, maar die kunnen weer makkelijker kapot gebeten worden.Zoie schreef:zijn de ballen die je in de dierenwinkel kunt kopen, en die eruit zien als tennisballen maar het niet zijn, ook zo schadelijk voor de tanden ?
Wat je kunt doen is een gewone tennisbal ontdoen van zijn vachtje, dan is het geen probleem.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Tennisballen laten de tanden inderdaad slijten.
Helaas vinden die van mij de rubberen ballen niet leuk, het moeten tennisballen zijn
Gevolg is dus inderdaad afgesleten hoektanden.
Hier krijgen ze alleen tijdens de boswandeling en tijdens het trainen de tennisbal, om erger te voorkomen, binnen wordt er absoluut niet met tennisballen gespeeld.
Helaas vinden die van mij de rubberen ballen niet leuk, het moeten tennisballen zijn
Gevolg is dus inderdaad afgesleten hoektanden.
Hier krijgen ze alleen tijdens de boswandeling en tijdens het trainen de tennisbal, om erger te voorkomen, binnen wordt er absoluut niet met tennisballen gespeeld.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
speurneus carola
gewoon een oude sok om de tennisbal heen doen, en er dan ene knoop indoen dat ie er niet uit kan vallen, de geur van de bal zit er dan nog wel aan alleen kauwen ze niet meer op de laag die hun tanden laat slijten, veel honden vinden hem dan nog leuker omdat ze de bal door de sok dan ook kunnen schudden en ze zo het idee hebben dat ze hun prooi doden.
-
Lynn
- Actief
Wat dat betreft heb ik een makkelijke hond.
Als ik een tennisbal gooit sjeest ie erachteraan om vervolgens lekker verder te sjezen. Achtervolgen is leuk maar pakken niet. Is ook goed voor mijn conditie.
Je hebt nu toch ook van die balletjes die uit touw bestaan? Knoopballetjes? Die stuiteren wel minder maar zijn niet stuk te krijgen en je kunt ze gewoon ver gooien en volgens mij drijven ze ook.
Als ik een tennisbal gooit sjeest ie erachteraan om vervolgens lekker verder te sjezen. Achtervolgen is leuk maar pakken niet. Is ook goed voor mijn conditie.
Je hebt nu toch ook van die balletjes die uit touw bestaan? Knoopballetjes? Die stuiteren wel minder maar zijn niet stuk te krijgen en je kunt ze gewoon ver gooien en volgens mij drijven ze ook.
-
rotboxer
- Vaste gebruiker
- Zoie
- Zeer actief
Het nadeel van die alternatieve ballen is dat ze duur zijn. Spok is om de haverklap zijn bal kwijt, en dan loopt het in de papieren. Er is hier laatst een aanbieding geweest - 3 ballen voor 65 ct ( ze zien er uit als tennisballen, maar ik geloof echt niet dat je er mee kunt tennissen ) heb ik me laten vertellen - , en gebruikte tennisballen zijn ook een stuk goedkoper. Dan vind je er nog wel eens een, of ik krijg ze van vrienden die tenissen. Spok kouwt er overigens niet of nauwelijks op, dus ik denk dat het wel zal meevallen met het slijten. Binnen hebben we dan rubber ballen. En buiten toch ook vaak gewoon een stok. Een korte dikke kan volgens mij niks mee gebeuren. En ze drijven ook.Lynn schreef:Wat dat betreft heb ik een makkelijke hond.
Luna sloopt ze en trekt ook het vel eraf, dus die krijgt ze in principe niet meer of alleen soms buiten. Ze had altijd haar mega grote tennisbal met hengesels, en daar heeft ze jaren mee gedaan. Hoop dat ze ze nog verkopen, want dat vind ik echt ideaal. Je kunt er ook tegen trappen.

-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Contacteer:
-
joline
- Zeer actief
-
Baily
Ik koop altijd bij iemand (tennisleraar) heel goedkoop 100 gebruikte tennisballen. Onverslijtbaar zijn ze, veel sterkter als die je in de dierenwinkel kunt kopen. Ik doe er nu al een jaar me en ben er nog niet doorheen.
Balou krijg alleen een tennisbal in het bos, maar inderdaad gaan de tanden er wel van afslijten. Ik denk ook dat dat mede komt door het zand op de bal. Dat moet toch ook erg schuren lijkt mij.
De tip van de buitenkant eraf halen ga ik proberen.............
Balou krijg alleen een tennisbal in het bos, maar inderdaad gaan de tanden er wel van afslijten. Ik denk ook dat dat mede komt door het zand op de bal. Dat moet toch ook erg schuren lijkt mij.
- Zoie
- Zeer actief
Ik heb me net laten vertellen dat het glasvezel in het rubber zit en dat vooral gevaarlijk is i.v.m. inslikken. Ze konden me niet veretllen of het ook in hondenballen zit. Tsjonge, wat een gedoe zeg. Denk dat ik maar gewoon een stokkie ga gooien, hoewel dat ook niet zonder risico is.Baily schreef:Ik koop altijd bij iemand (tennisleraar) heel goedkoop 100 gebruikte tennisballen. Onverslijtbaar zijn ze, veel sterkter als die je in de dierenwinkel kunt kopen. Ik doe er nu al een jaar me en ben er nog niet doorheen.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik ben laatst hier langs de tennisschool gegaan en gewoon geïnformeerd of ze nog afgekeurde ballen hadden. Kreeg er toen een stuk of 25 mee.Baily schreef:Ik koop altijd bij iemand (tennisleraar) heel goedkoop 100 gebruikte tennisballen. Onverslijtbaar zijn ze, veel sterkter als die je in de dierenwinkel kunt kopen. Ik doe er nu al een jaar me en ben er nog niet doorheen.
Die ballen van de dierenwinkel zijn binnen een halve minuut stuk, heb ik 2 halve ballen
Groetjes Inge

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Die "tennisballen"van de dierenwinkel zijn geen tennisballen,ze lijken er alleen op.Ik vind het waardeloze ballen,want ze stuiteren niet en zijn in no time kapot terwijl ik helemaal geen honden heb die erop kauwen.
Van echte tennisballen heb ik eens op tv gehoord(bij een programma dat over fabricage ervan ging) dat in de stof er omheen ijzerdraad verwerkt zit.Vandaar dat hondentanden er nogal van slijten
Van echte tennisballen heb ik eens op tv gehoord(bij een programma dat over fabricage ervan ging) dat in de stof er omheen ijzerdraad verwerkt zit.Vandaar dat hondentanden er nogal van slijten

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Lynn
- Actief
Hoe raken jullie toch zoveel tennisballen kwijt?? Ik ben er nog nooit een kwijtgeraakt. Als hij ze niet pakt dan pak ik ze wel weer.
Er is er wel eens een stuk gegaan maar ik laat hem zowiezo niet lekker knagen en plukken aan dat ding omdat je dan allemaal gele plukjes door je huis ziet. Slopen kan hij op die manier dus niet.
Er is er wel eens een stuk gegaan maar ik laat hem zowiezo niet lekker knagen en plukken aan dat ding omdat je dan allemaal gele plukjes door je huis ziet. Slopen kan hij op die manier dus niet.
- Annet
- Zeer actief