Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dekreu...

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Dekreu...

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Eindelijk had ik een goede dekreu gevonden voor ailena, ik moest wel naar belgie, maar dat had ik ervoor over.
Nou kreeg ik opeens deze week een mailtje dat ze om persoonlijke redenen had besloten om deze reu niet meer in de te zetten voor de dek, dat was niet persoonlijk tegen mij gericht, dat gold voor meer mensen.
Ontzettend balen natuurlijk, dus ik meldde dat aan een vriend van mij.
Nou hoorde we ook van de week, dat deze waarvan ik dacht aardige mevrouw, erg veel omgaat met een fokker in nederland die het nodig vind alle andere shih tzu fokkers af te kraken. Dus hebben wij het idee dat hij dus weer is het een en ander heeft lopen kletsen.
Maargoed, ondanks dat.....
Ailena wordt in december ongeveer loops, en dat wordt dus op zoek naar een andere reu. Wat baal ik zeg.
Ik heb wel een andere reu gevonden, maar die zit helemaal in frankrijk in desertines ( beetje de kant van lyon op) maar als hij goed is heb ik dat er wel voor over.
Hoe kom ik daar in zo`n korte tijd? En aangezien ik nog geen ervaring heb ik het dekken in het buitenland... kan iemand mij vertellen of daar speciale dingen voor zijn, en voornamelijk, hoe ik kan regelen dat ik daar eventueel terecht kom.....(hotel, vervoer etc.)
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

he vervelend joh, hebje de reu uit frankrijk zelf wel gezien? of alleen op papier, of heeft een andere fokker in Nl de reu hier ook al gebruikt?

tja hoe ga je er heen? uh met de auto? trein? vliegtuig? kennisje strikken? :mrgreen: en misschien dat je bij de eigenaren van de reu kunt verblijven? want je wilt ws wel meer dan 1 dekking... en anders idd een hotel/pension (waar je hondje ook welkom is) in de buurt...

dekken in het buitenland doen honden op dezelfde manier als de honden hier :mrgreen: (sorry flauw) het enige wat je zelf natuurlijk nu mee moet nemen is een Nederlandse dek en geboorte kaart, die moet de reu eigenaar ondertekenen...

wat ik wel zou doen is progesteron prikken, dus dat je een "weet" wanneer ze op haar hoogte punt is, of wanneer het er ws aan zit te komen, uiteraard rekening houden met de reistijd...
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

yamie schreef:he vervelend joh, hebje de reu uit frankrijk zelf wel gezien? of alleen op papier, of heeft een andere fokker in Nl de reu hier ook al gebruikt?
ik heb de reu nog niet gezien, maar wil wel bij hem gaan kijken eerst. Ik heb hem wel van foto`s gezien en zn afstamming.

tja hoe ga je er heen? uh met de auto? trein? vliegtuig? kennisje strikken? :mrgreen: en misschien dat je bij de eigenaren van de reu kunt verblijven? want je wilt ws wel meer dan 1 dekking... en anders idd een hotel/pension (waar je hondje ook welkom is) in de buurt...
En dat is het dus, ik zou niet weten waar ik dat allemaal aan moet vragen. misschien dat ik eerst gewoon bij haar langsga en dat zij me misschien kan helpen met deze gene.

dekken in het buitenland doen honden op dezelfde manier als de honden hier :mrgreen: (sorry flauw)
Denk je? Ik dacht dat ze het daar op zn frans deden :D

het enige wat je zelf natuurlijk nu mee moet nemen is een Nederlandse dek en geboorte kaart, die moet de reu eigenaar ondertekenen...

wat ik wel zou doen is progesteron prikken, dus dat je een "weet" wanneer ze op haar hoogte punt is, of wanneer het er ws aan zit te komen, uiteraard rekening houden met de reistijd...
Dat is wel slim ja, alhoewel ik nog niet zo`n hoge pet op heb van progestron.
Het enige wat wel balen is ook, is dat ik ook niet helemaal berekend ben op dergelijke kosten opeens. Ik had al gespaard voor deze reu. En heb nog geen andere geschikte reu dichter in de buurt kunnen vinden.
Gedoe allemaal :P
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Ailena schreef:
yamie schreef:he vervelend joh, hebje de reu uit frankrijk zelf wel gezien? of alleen op papier, of heeft een andere fokker in Nl de reu hier ook al gebruikt?
ik heb de reu nog niet gezien, maar wil wel bij hem gaan kijken eerst. Ik heb hem wel van foto`s gezien en zn afstamming.

En dat is het dus, ik zou niet weten waar ik dat allemaal aan moet vragen. misschien dat ik eerst gewoon bij haar langsga en dat zij me misschien kan helpen met deze gene.

dekken in het buitenland doen honden op dezelfde manier als de honden hier :mrgreen: (sorry flauw)
Denk je? Ik dacht dat ze het daar op zn frans deden :D

het enige wat je zelf natuurlijk nu mee moet nemen is een Nederlandse dek en geboorte kaart, die moet de reu eigenaar ondertekenen...

Dat is wel slim ja, alhoewel ik nog niet zo`n hoge pet op heb van progestron.
Het enige wat wel balen is ook, is dat ik ook niet helemaal berekend ben op dergelijke kosten opeens. Ik had al gespaard voor deze reu. En heb nog geen andere geschikte reu dichter in de buurt kunnen vinden.
Gedoe allemaal :P
tja de kosten vallen vaak wel hoger uit ja, als je de reu van verder moet gebruiken... kun je er niet een reisje van maken? en dan samen met iemand? kosten voor vervoer delen... leuk pensionetje?
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”