Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

autos aanvallen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
Aantal honden: 3

autos aanvallen

Ongelezen bericht door KKiara »

We hebben op het moment een hond in het asiel zitten die autos aanvalt. Het is een mechelse herder van 1.5 jaar oud(teefje)en zit al vanaf dat ze 4 maanden is in het asiel. Ze is twee keer geplaatst geweest waarvan een keer 5 maanden. Ze is toen terug gekomen toen ze ongeveer 1 jaar was en is daarna nog 1 keer geplaatst geweest voor een halve dag maar heeft toen het huis met de grond gelijk gemaakt. Het is verder echt een schat van een hond en kan ook met andere honden alleen ik wou nou vragen hoe ik haar kan afleren naar autos(en brommers) uit te vallen want ze valt dan niet af te lijden. Ook is het probleem dat ze ze echt aanvalt en dat als je haar terugtrekt de kans bestaat dat ze zich omkeert en op jou richt dit is namelijk al een paar keer gebeurt. Ze bijt dan niet door maar het is meer een hap. mischien dat iemand hier een oplossing voor heeft want ze verdient echt nog een kans.
ed
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ed »

zo een hond neem ja dan niet gauw als die je aanvalt
is beter voor de hond dat die geplaatst word op een boerderij
daar zijn geen autos
groetjes ed Afbeelding
Afbeelding
KKiara
Zeer actief

ze is inderdaad moelijk te plaatsen en gaat dan waarschijnlijk alleen mee als terreinhond. Ze is alleen te bang om te waken dus je zult er als waakhond niet veel aan hebben. Maar vooral de autos is gewoon haar grootste probleem dus als dat niet meer zou gebeuren zou dat erg helpen.Ik wandel 6 dagen in de week met haar en ze heeft mij nog nooit gebeten omdat ik weet hoe ze reageerd en waar ik op moet letten. maar ze blijft uitvallen naar autos. We hopen dan ook dat er nog een keer iemand langskomt voor haar.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

KKiara schreef:ze is inderdaad moelijk te plaatsen en gaat dan waarschijnlijk alleen mee als terreinhond. Ze is alleen te bang om te waken dus je zult er als waakhond niet veel aan hebben. Maar vooral de autos is gewoon haar grootste probleem dus als dat niet meer zou gebeuren zou dat erg helpen.Ik wandel 6 dagen in de week met haar en ze heeft mij nog nooit gebeten omdat ik weet hoe ze reageerd en waar ik op moet letten. maar ze blijft uitvallen naar autos. We hopen dan ook dat er nog een keer iemand langskomt voor haar.
Misschien werkt beloning met iets superlekkers als ze niet uitvalt?
Clickertraining?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ed
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ed »

KKiara schreef:ze is inderdaad moelijk te plaatsen en gaat dan waarschijnlijk alleen mee als terreinhond. Ze is alleen te bang om te waken dus je zult er als waakhond niet veel aan hebben. Maar vooral de autos is gewoon haar grootste probleem dus als dat niet meer zou gebeuren zou dat erg helpen.Ik wandel 6 dagen in de week met haar en ze heeft mij nog nooit gebeten omdat ik weet hoe ze reageerd en waar ik op moet letten. maar ze blijft uitvallen naar autos. We hopen dan ook dat er nog een keer iemand langskomt voor haar.

heb je een foto van de hond
ik heb een pannekoekenhuis in een groot park in amsterdam waar veel hondenliefhebbers komen en zal eens vragen voor je
groetjes ed Afbeelding
Afbeelding
KKiara
Zeer actief

ik zal haar opgeven voor asiel hond van de week :D dan kan iedereen haar daar zien en daar zal ik ook een foto bijdoen. Ik zal het denk ik morgen doen.

Maar het probleem is vooral dat er soms best wel eens mensen in haar geinterreseert zijn maar dat ze een nogal lange "Gebruiksaanwijzing " heeft. Want ze zoeken dus echt ervaren mensen die vaker herders hebben gehad en nog het liefst een mechelse ook. Plus een terreinhond die niet waakt willen ook veel mensen niet maar ik zal het er wel allemaal bijzetten morgen
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Wat versta je onder aanvallen van brommers/autos?
Nanni wilde achter alle autos aanrennen. Brommers viel ze ook aan.

Met behulp van een Gentle Leader is het gedrag voor minstens 90% verminderd. alleen autos die erg hard rijden wil ze er achter aan en startende scooters zijn een probleem.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Is er geen gedragstherapeut aan het asiel verbonden? Dat verbaast me nog altijd wat in deze tijd..dus misschien wordt het dan eens tijd dat het asiel stappen ondernemen gaat in die richting om deze hond een fatsoenlijke kans te geven op herplaatsing. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
KKiara
Zeer actief

bij het aanvallen bedoel ik dat ze echt op haar achterpoten staat omdat ze in de riem hangt en happen naar de autos die voorbij komen. Soms gromt of blaft ze daarbij.

Ook vanuit het asiel heb ik ookal tips gehad om dit gedrag te voorkomen maar ik wil ook graag andere meningen weten voor het geval het niet werkt. want zoals ik al zei haar aandacht is vrij moeilijk te krijgen want als ze al een auto aan hoort komen begint ze al te fixeren. Ik ben nu ook 6 dagen in de week met haar aan de slag om haar een fatsoenlijke kans te geven en ik ze valt nou ook alleen maar autos aan als ze enkel heel hard voorbij komen rijden. Autos die langzaam rijden boeien haar niet meer zoveel. Ook op hele drukke wegen valt ze bij mij geen autos meer aan maar ik hoor regelmatig van andere mensen dat ze het bij hun nog wel doen
Laatst gewijzigd door KKiara op 17 jul 2005 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Dit gedrag zie je vaker bij herders, mijn eigen herder deed het ook en ik ken er meer die het gedaan hebben.
Mijn mening: flink corrigeren want het is potentieel gevaarlijk gedrag, als de riem eens knapt oid heb je een dode hond :wink:
Dat de hond zich na een correctie op de baas richt is wel lastig (ook niet onbekend trouwens :19: ), toch denk ik dat je er echt goed een keer doorheen moet komen. Pas als de fixatie voor de auto weg is kun je gaan trainen op aandacht. :wink:
Mocht de hond te plaatsen zijn op een boerderij oid is dat natuurlijk mooi meegenomen, daar zal het gedrag minder snel tot uiting komen omdat er minder verkeer is. :wink: Maar er blijven situaties met auto's, ook op een boerderij.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
KKiara
Zeer actief

ik zal is flink met haar aan de slag gaan en kijken wat ik nog van haar kan doen.. Je kunt inderdaad wegen vermijden maar je zult toch weleens met autos in aanraking komen vandaar dat ik ook hier om tips vraag. En om nou over 1 jaar te horen te krijgen dat ze aangereden is zou ook niet leuk zijn.Maar iniedergeval bedankt voor de tips en ik ga morgen meteen kijken hoe ik het beste met haar autoprobleem om kan gaan :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Succes!
Je moet gewoon zoeken naar de beste correctiemethode voor de hond. Bij de een is dat een brul, bij de ander laten schrikken mbv de fisherdiscs oid, en weer een ander zal het best reageren op een fikse correctie met een slipketting bv.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni kon ik echt de hersens inslaan en nog reageerde ze niet. Nanni kreeg ik met 5,5 jaar en gelukkig is bij haar het gedrag er grotendeels uitgegaan
Door de GL corrigeerde zichzelf steeds als ze erachter aan wilde rennen. De lol was er voor haar snel uit.
Nu kan ik haar aan een halsband uitlaten
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”