Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De Post(bode)
Moderator: moderatorteam
-
Brigitte
- Zeer actief
De Post(bode)
Weet iemand wat er gebeurd als een hond de postbode in zijn hand heeft gehapt toen hij de post naar binnen gooide. Er was niemand thuis op dat moment! Wat kan je dan verwachten, klacht? waarschuwing? geen post meer?
-
chrico
- Zeer actief
-
Brigitte
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Volgens mij is het enige wat ze kunnen doen is weigeren de post nog te brengen. Maar inderdaad, rare vent die zijn hand door de brievenbus naar binnensteekt om de post erin te duwen.
Buitenbrievenbus aanschaffen en ophangen, probleem opgelost en ook geen reden om de post niet te brengen.
Buitenbrievenbus aanschaffen en ophangen, probleem opgelost en ook geen reden om de post niet te brengen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
chrico
- Zeer actief
Als het oprecht aankomt dan zou je moeten bewijzen of het nodig is dat je je vingers in de brievenbus moet stoppen om de post naar binnen te krijgen. Zo ja dan is de eigenaar van de hond fout omdat die moet zorgen dat de hond er niet bij kan dmv een kast of zak aan de bus te hangen. Zo nee, dan is het eigen schuld dikke bult.
Verder ligt het aan de postbode wat er verder gebeurd. Ik zou een gesprek met hem aangaan en kijken of je op een normale manier tot een oplossing kan komen, evt het voorstel om de brievenbus te beveiligen of een extra bus aan de gevel te hangen.
Wij hebben een tijd de post op moeten halen bij het postkantoor omdat de postbode Scar levensgevaarlijk vond. Als de loods open was dan lag Scar de postbode op te wachten en besloop hem, stond te grommen en begeleidde hem naar de brievenbus. Doodeng vond hij dat. Ik kon praten als brugman, ook met het hoofdkantoor maar nee, ik kon het zelf gaan ophalen.
We hebben het zo gelaten tot er een nieuwe postbode kwam die Scar een aai gaf en zei dat hij zijn kop dicht moest houden. Tijdens een praatje vroeg hij waarom wij nooit post kregen en na het verteld te hebben had hij zoiets van nou jaaaaaaaa. Dus sindsdien kregen we de post weer gewoon.
Verder ligt het aan de postbode wat er verder gebeurd. Ik zou een gesprek met hem aangaan en kijken of je op een normale manier tot een oplossing kan komen, evt het voorstel om de brievenbus te beveiligen of een extra bus aan de gevel te hangen.
Wij hebben een tijd de post op moeten halen bij het postkantoor omdat de postbode Scar levensgevaarlijk vond. Als de loods open was dan lag Scar de postbode op te wachten en besloop hem, stond te grommen en begeleidde hem naar de brievenbus. Doodeng vond hij dat. Ik kon praten als brugman, ook met het hoofdkantoor maar nee, ik kon het zelf gaan ophalen.
We hebben het zo gelaten tot er een nieuwe postbode kwam die Scar een aai gaf en zei dat hij zijn kop dicht moest houden. Tijdens een praatje vroeg hij waarom wij nooit post kregen en na het verteld te hebben had hij zoiets van nou jaaaaaaaa. Dus sindsdien kregen we de post weer gewoon.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Brigitte
- Zeer actief
De post was 1 langwerpige folder wat erin moest, de postbode deed volgens ooggetuige heel erg dramatisch, hand in de lucht alsof die eraf gebeten zou zijn, hij was gelijk druk aan het bellen en even later reed hij vol gas (was ook zijn rechterhand)chrico schreef:Als het oprecht aankomt dan zou je moeten bewijzen of het nodig is dat je je vingers in de brievenbus moet stoppen om de post naar binnen te krijgen. Zo ja dan is de eigenaar van de hond fout omdat die moet zorgen dat de hond er niet bij kan dmv een kast of zak aan de bus te hangen. Zo nee, dan is het eigen schuld dikke bult.
Van wat ze konden zien had hij een schrammetje boven op zijn hand.
Ik denk dus dat de hond de folder wilde pakken maar dus ook de vinger(s) mee nam.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zeker een folder van de dierenwinkel!
Vervelend Bri, maar volgens mij moet je echte problemen gewoon kunnen ondervangen met enige welwillendheid van jou kant. Een bakje eronder of zoiets voorkomt dat die man nog een keer zo moet schrikken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Brigitte
- Zeer actief
Die welwillendheid is er zeker welEline* schreef:Zeker een folder van de dierenwinkel!Vervelend Bri, maar volgens mij moet je echte problemen gewoon kunnen ondervangen met enige welwillendheid van jou kant. Een bakje eronder of zoiets voorkomt dat die man nog een keer zo moet schrikken.
Nooit gedacht dat het zou kunnen gebeuren anders had er al wat geweest. Er komt een extra traphekje in de gang 2 meter van de voordeur af. Maar denk niet dat deze postbode ooit nog wat in de bus zal gooien
-
linlin
ik denk dat het per ongeluk gegaan is. vingertje net een centimetertje in de gleuf en de hond deed daar toevallig nou net leuk hap.Brigitte schreef:Die welwillendheid is er zeker welEline* schreef:Zeker een folder van de dierenwinkel!Vervelend Bri, maar volgens mij moet je echte problemen gewoon kunnen ondervangen met enige welwillendheid van jou kant. Een bakje eronder of zoiets voorkomt dat die man nog een keer zo moet schrikken.
![]()
Nooit gedacht dat het zou kunnen gebeuren anders had er al wat geweest. Er komt een extra traphekje in de gang 2 meter van de voordeur af. Maar denk niet dat deze postbode ooit nog wat in de bus zal gooien
ook hier postbodes die nieteens meer het erf op durven komen. ik vind het prima. ze leggen het maar bij het hek neer.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
-
estelle
hier lopen ze gewoon het erf op hoor, en niet alleen de postbodes.
Zwanentellers, vissers die van ons weiland gebruik willen maken (grenst aan kanaal), johova's etc etc
Lopen allemaal zo verder, dat terwijl er 2 borden op het hek hangen: 'Verboden Toegang art bla bla' en 'Hier waken wij ' met een herderskop.....
Sommigen schrikken zich idd het apezuur als ze de hoek om komen en er ineens 7 honden op ze af komen stuiven... :N:
Zwanentellers, vissers die van ons weiland gebruik willen maken (grenst aan kanaal), johova's etc etc
Lopen allemaal zo verder, dat terwijl er 2 borden op het hek hangen: 'Verboden Toegang art bla bla' en 'Hier waken wij ' met een herderskop.....
Sommigen schrikken zich idd het apezuur als ze de hoek om komen en er ineens 7 honden op ze af komen stuiven... :N:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Jaha, maar er kwamen toen opmerkingen over postbodes die het erf niet opgingen!Stang schreef:Daar gaat het toch niet over?Zoek stok! schreef:Ben ik nou de enige die het niet raar vindt dat een postbode geen erf opgaat waar een hond los loopt?![]()
De hond zat binnen gewoon in huis, postbode bezorgt post, hap in hand door de brievenhuis heen.

Linda, Izzie en Bram
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
OwwwwwZoek stok! schreef:Jaha, maar er kwamen toen opmerkingen over postbodes die het erf niet opgingen!Stang schreef:Daar gaat het toch niet over?Zoek stok! schreef:Ben ik nou de enige die het niet raar vindt dat een postbode geen erf opgaat waar een hond los loopt?![]()
De hond zat binnen gewoon in huis, postbode bezorgt post, hap in hand door de brievenhuis heen.
Nee, dat vind ik niet gek. Ik zou ook niet een erf opgaan waar een grote wildvreemde hond staat zonder eigenaar erbij
- Zoek stok!
- Zeer actief
Zo, ik zou denk ik ter plekke een hartaanval krijgenestelle schreef:hier lopen ze gewoon het erf op hoor, en niet alleen de postbodes.

Linda, Izzie en Bram
-
Sjiel
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat is nog niks.Stang schreef:PS: wij hebben trouwens sinds kort een enorm sjagrijnige postbode die ons niet eens gedag zegt![]()
![]()
De honden willen weleens blaffen als de postbode komtze trekken niet aan de post of niks, maar toch is de man boos
![]()
Wij hebben echt een rare postbode. Die man ergert zich eraan dat wij er bijna nooit zijn als hij een pakje wil bezorgen. Hij heeft het zelfs al een keer zo bont gemaakt dat hij een aantal keer heeft gebeld (telefoon). Toen hij me te pakken kreeg, mocht ik niet weg omdat hij er direct aankwam met een pakje. Dan ben je toch niet helemaal goed?
Puppy Bram vond hij ook maar niks. Hij keer naar hem alsof het een levensgevaarlijke waakhond was. Zie je het voor je? Een pupje van 2 maanden!
Maar goed, behalve dan voor pakjes hoeft hij bij ons het erf niet op. We hebben een prachtige brievenbus aan de weg.
Oh ja, nu dus weer ON TOPIC. Het verbaast me niks dat de postbode z'n vingers ook in de brievenbus doet. Ze zijn gewoon raar (maar verder heel aardig hoor
Ooooh ja, toch weer OFF TOPIC. Er was laatst een vervangster van de postbode. Ik zat als een tijd te wachten op een uitslag voor een examen en zag de postboderin lopen, maar moest echt weg. Dus ik denk, dan vraag ik even of ze post heeft en dan kan ik dan weg. Dan mocht dus niet. Ik moest achter haar aanlopen (met Bram). Zij deed de post in de brievenbus (die niet op slot zit ofzo) en toen keek ze heel triomfantelijk naar me. Die was ook niet wijs.

Linda, Izzie en Bram
-
Debora
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
WhoehahahahaZoek stok! schreef:Dat is nog niks.Stang schreef:PS: wij hebben trouwens sinds kort een enorm sjagrijnige postbode die ons niet eens gedag zegt![]()
![]()
De honden willen weleens blaffen als de postbode komtze trekken niet aan de post of niks, maar toch is de man boos
![]()
![]()
Wij hebben echt een rare postbode. Die man ergert zich eraan dat wij er bijna nooit zijn als hij een pakje wil bezorgen. Hij heeft het zelfs al een keer zo bont gemaakt dat hij een aantal keer heeft gebeld (telefoon). Toen hij me te pakken kreeg, mocht ik niet weg omdat hij er direct aankwam met een pakje. Dan ben je toch niet helemaal goed?Ik heb hem al meermalen gezegd dat ik pakjes net zo lief op het postkantoor kom ophalen, maar hij wil niet luisteren.
Puppy Bram vond hij ook maar niks. Hij keer naar hem alsof het een levensgevaarlijke waakhond was. Zie je het voor je? Een pupje van 2 maanden!
Maar goed, behalve dan voor pakjes hoeft hij bij ons het erf niet op. We hebben een prachtige brievenbus aan de weg.
Oh ja, nu dus weer ON TOPIC. Het verbaast me niks dat de postbode z'n vingers ook in de brievenbus doet. Ze zijn gewoon raar (maar verder heel aardig hoor).
Ooooh ja, toch weer OFF TOPIC. Er was laatst een vervangster van de postbode. Ik zat als een tijd te wachten op een uitslag voor een examen en zag de postboderin lopen, maar moest echt weg. Dus ik denk, dan vraag ik even of ze post heeft en dan kan ik dan weg. Dan mocht dus niet. Ik moest achter haar aanlopen (met Bram). Zij deed de post in de brievenbus (die niet op slot zit ofzo) en toen keek ze heel triomfantelijk naar me. Die was ook niet wijs.
Ze zullen het wel niet mogen, het afgeven, maar toch.......
- Zoek stok!
- Zeer actief
Het was echt komisch, ik kon maar net m'n lach inhouden. Tuurlijk zijn het regels, maar hallo zeg. Ik kom daar uit een tuin lopen naar haar toe, hoe erg kan het zijn?Stang schreef: Whoehahahaha![]()
dat laatste verhaal
![]()
Ze zullen het wel niet mogen, het afgeven, maar toch.......
Bram en ik liepen echt als kleine kinderen achter haar aan (meisje van 20). Ik zenuwachtig natuurlijk of de uitslag erbij zat (niet dus). Ze was net moedereend met twee kuikens achter zich aan.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Re: De Post(bode)
Maar ik zou me hier niet te druk om maken. Waarschijnlijk hoor je er niks meer van. Misschien is het handig om, zoals iemand anders ook al zei, zo'n bankje achter je brievenbus te hangen. Ben je er voor altijd vanaf!Brigitte schreef:Weet iemand wat er gebeurd als een hond de postbode in zijn hand heeft gehapt toen hij de post naar binnen gooide. Er was niemand thuis op dat moment! Wat kan je dan verwachten, klacht? waarschuwing? geen post meer?
En mocht hij er wel werk van maken, dan zou ik over al m'n trots heenstappen en excuses maken. Dan ben je er zo weer vanaf.

Linda, Izzie en Bram
-
Reini
- Zeer actief
Ik heb laatst een heel gesprek gehad met een postbode in de lift bij mijn broer zijn flat. De postbode, Vegas en ik stonden in de lift en toen had ik net hier op het forum gelezen over honden die blaffen naar de postbode en volgens mij was het roelfien (dat weet ik niet zeker meer, stond in de koffiehoek) die vertelde dat de postbode haar honden zat te etteren door het luikje van de brievenbus.
Ik vertelde dat aan de postbode hij zei dat hij daar weleens over hoort. Hij vertelde dat hij nooit bang was voor honden maar dat hij ook zeker zijn vingers buiten de bus houd
!
Ik vertelde dat aan de postbode hij zei dat hij daar weleens over hoort. Hij vertelde dat hij nooit bang was voor honden maar dat hij ook zeker zijn vingers buiten de bus houd
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik verbaas me ook dat een postbode zijn vingers in de brievenbus steekt.
Zelf heb ik ooit een paar jaar een folderwijk gehad. En op een bepaald adres was er dus ook een hond op de brievenbus dook als ik er wat in deed. De eerste keer schrok ik mij helemaal suf, maar daarna vond ik het alleen maar makkelijk. Folders een klein stukje in de brievenbus en de hond trok ze wel naar binnen
Zelf heb ik ooit een paar jaar een folderwijk gehad. En op een bepaald adres was er dus ook een hond op de brievenbus dook als ik er wat in deed. De eerste keer schrok ik mij helemaal suf, maar daarna vond ik het alleen maar makkelijk. Folders een klein stukje in de brievenbus en de hond trok ze wel naar binnen
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Dat de postbode zijn vingers in de gleuf steekt is inderdaad niet echt slim.
Marouck heeft laatst ook de postbode een hartverzakking bezorgd toen hij de post door de brievenbus duwde en zij die aan de andere kant eruit trok. Toen ik hem een dag later zag en vertelde dat ik er voortaan nog beter op zou letten dat ze niet in de gang kon, zei hij dat ie wel geschrokken was maar dat ie nooit zijn vingers in de gleuf steekt dus dat er wat dat betreft niets kan gebeuren.
Marouck heeft laatst ook de postbode een hartverzakking bezorgd toen hij de post door de brievenbus duwde en zij die aan de andere kant eruit trok. Toen ik hem een dag later zag en vertelde dat ik er voortaan nog beter op zou letten dat ze niet in de gang kon, zei hij dat ie wel geschrokken was maar dat ie nooit zijn vingers in de gleuf steekt dus dat er wat dat betreft niets kan gebeuren.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Haha de postbode was altijd gek op mijn honden, toen hij ze voor het eerst zag wilde hij "even kennismaken" nou heb ik wel ernstig makkelijke honden wat dat betreft 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Sjiel
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
een optie, in een wijk hier in de buurt van mijn werk doen ze dat ook maar dan niet vanwege de loslopende hondenSjiel schreef:Bij een vriendin van me reed de postbode met auto het erf op en kwam niet uit de auto maar deed zo de post in de bus.
Maar dan nog, als je arm uit het raam gaat ben je toch ook "kwetsbaar" ?

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Brigitte
- Zeer actief
-
Brigitte
- Zeer actief
Re: De Post(bode)
Heb niets gehoord maar ook geen post gehad vandaagZoek stok! schreef:Maar ik zou me hier niet te druk om maken. Waarschijnlijk hoor je er niks meer van. Misschien is het handig om, zoals iemand anders ook al zei, zo'n bankje achter je brievenbus te hangen. Ben je er voor altijd vanaf!Brigitte schreef:Weet iemand wat er gebeurd als een hond de postbode in zijn hand heeft gehapt toen hij de post naar binnen gooide. Er was niemand thuis op dat moment! Wat kan je dan verwachten, klacht? waarschuwing? geen post meer?
En mocht hij er wel werk van maken, dan zou ik over al m'n trots heenstappen en excuses maken. Dan ben je er zo weer vanaf.
Er komt bakje en een hekje in de gang, dan kan hij gewoon niet meer in de buurt van de brievenbus komen