Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ongelijke grootte...
Moderator: moderatorteam
-
annepanne
ongelijke grootte...
Sinds een paar weken heeft mn zusje er een hondje bij: een Cairn-terrier pupje. Harstikke leuk ding, maar al een echt terriertje: Voor de duvel nog niet bang. Dus lokt t beessie nogal eens een snauw uit van Anne en omstanders, door bv Anne's lipplooilengte iets uit te rekken...Maar vanwege t grootte verschil ben ik toch altijd een beetje nerveus over dat gekissebis; een corrigerende grauw kan toch ietwat lomp uitvallen bij zo'n klein hummel, of zie ik dat verkeerd? Moet zeggen dat de honden wel uitermate netjes zijn, maar toch...Wat is jullie ervaring met de combi zeer kleine pup-grote hond? Ik heb nu een paar keer t kleine ding zelf wat afgestraft bij al te bruut geweld naar Anne, maar dit zet beduidend minder zoden aan de dijk als wanneer Anne t zelf doet, helaas... 
-
estelle
Ik vind het zelf ook altijd wat eng hoor.
Ik heb dan een herder reu en mijn buuf een xpodenco reu die beiden netjes zijn in hun correcties, vrijwel geen verwondingen maar met kleine hondjes passen wij toch wel op. Stel dat ze toch even te hard of verkeerd bijten dan kan dat wel het nekje zijn van zo'n beestje.
Ik heb dan een herder reu en mijn buuf een xpodenco reu die beiden netjes zijn in hun correcties, vrijwel geen verwondingen maar met kleine hondjes passen wij toch wel op. Stel dat ze toch even te hard of verkeerd bijten dan kan dat wel het nekje zijn van zo'n beestje.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
De combinatie GR / Cairn terrier vind ik op zich nog best wel kunnen, als Anne niet al te lomp is tenminste. Maar als het verschil groter wordt, lijkt het me ook eng. Ik ken een Malthezer die een rugbeschadiging heeft overgehouden aan het 'spelen'met een Duitse dog, en ik heb op de fora ook wel verhalen gelezen van kleine hondjes die per ongeluk doodgemept werden door grote honden die niks kwaads in de zin hadden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes