Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dwergpinscher
Moderator: moderatorteam
-
Wilma Dekker
- geregistreerd lid
dwergpinscher
Hallo, ik ben benieuwd of er op dit forum nog meer mensen zijn met een dwergpinscher?
groetjes wilma
groetjes wilma
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
Wilma Dekker
- geregistreerd lid
Ja het zijn hele leuke hondjes, 5 jaar terug begon mijn man over de dwerg pinscher en eerst moest ik er niets van weten, we zijn toen bij een fokker gaan kijken en sindsdien ben ik verliefd op mijn mannetje het zijn echt hele lieve hondjes die zich heel groot voelen en zich ook zo gedragen
groeten wilma
groeten wilma
-
laeken
- Zeer actief
Is het een bruine of een black&tan? Ik heb een poosje geleden een stel in het asiel gezien. Hele leuke hondjes maar wij hebben al 2 honden dus dat is voorlopig wel weer genoegWilma Dekker schreef:Ja het zijn hele leuke hondjes, 5 jaar terug begon mijn man over de dwerg pinscher en eerst moest ik er niets van weten, we zijn toen bij een fokker gaan kijken en sindsdien ben ik verliefd op mijn mannetje het zijn echt hele lieve hondjes die zich heel groot voelen en zich ook zo gedragen![]()
groeten wilma
-
Wilma Dekker
- geregistreerd lid
-
laeken
- Zeer actief
Ik ben benieuwdWilma Dekker schreef:Hij is roodbruin en als het aan mij ligt komt er nog een black en tan bij maar we hebben nog een maltezer en mijn man vind dit wel voldoende.
Maar we hebben geduld![]()
Ik zal eens proberen een foto te plaatsen van hem
groeten Wilma
- Anneke
- Actief
Hoi Wilma, hier een liefhebber van de dwergpinscher!
En we hebben ook een dwergpinscher van 11 maanden oud. Een teefje black&tan! Ze is inderdaad een donderstraal en voelt zich net zo groot als de hond die ze voor zich heeft, echt grappig.
In huis in ze een hele lieve aanhankelijke hond. Mika heet ze en ze is echt een knuffelkont! Ze staat op de foto bij mijn naam.
Groetjes
Anneke
En we hebben ook een dwergpinscher van 11 maanden oud. Een teefje black&tan! Ze is inderdaad een donderstraal en voelt zich net zo groot als de hond die ze voor zich heeft, echt grappig.
In huis in ze een hele lieve aanhankelijke hond. Mika heet ze en ze is echt een knuffelkont! Ze staat op de foto bij mijn naam.
Groetjes
Anneke
Mika is een skatje

-
Wilma Dekker
- geregistreerd lid
Nog een liefhebber!
Waar komt jullie dwerg pinscher vandaan?
Jip komt van de kennel "van Tilburgs roem" er zijn maar weinig fokkers in nederland.
In belgie zie je ze veel meer daar worden ze ook in de dierenwinkels verkocht
Laatst waren we op het strand en toen zagen we voor het eerst een andere dwerg pinscher, was wel heel erg leuk om te zien die 2 samen
Jammer dat jullie zover weg wonen anders konden we een keer gaan wandelen.
Onze Jip is ook heel aanhankelijk en komt regelmatig knuffelen, hij kan echter niet rustig bij je op schoot liggen daar is hij te hyper voor, verder is het een onzettende koukleum het liefst ligt hij onder de dekens of in zijn hangmat aan de verwarming
groetjes wilma
Waar komt jullie dwerg pinscher vandaan?
Jip komt van de kennel "van Tilburgs roem" er zijn maar weinig fokkers in nederland.
In belgie zie je ze veel meer daar worden ze ook in de dierenwinkels verkocht
Laatst waren we op het strand en toen zagen we voor het eerst een andere dwerg pinscher, was wel heel erg leuk om te zien die 2 samen
Jammer dat jullie zover weg wonen anders konden we een keer gaan wandelen.
Onze Jip is ook heel aanhankelijk en komt regelmatig knuffelen, hij kan echter niet rustig bij je op schoot liggen daar is hij te hyper voor, verder is het een onzettende koukleum het liefst ligt hij onder de dekens of in zijn hangmat aan de verwarming
groetjes wilma
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
- Anneke
- Actief
Ja max van mirri is ook een dwergpinscher.
Ja inderdaad jammer dat we allemaal zo ver weg wonen van elkaar. Maar we kunnen wel een keertje iets regelen ofzo. Er zou ook een forumdag komen dus ik ben benieuwd. Heb je trouwens foto's van Jip?
Mika komt niet van een erkend fokker maar van mensen die een keer een netje hadden, ze heeft dus ook geen stamboom helaas. Maar des al niet te min is het een heel mooi en lief hondje!
Groetjes
Anneke
Ja inderdaad jammer dat we allemaal zo ver weg wonen van elkaar. Maar we kunnen wel een keertje iets regelen ofzo. Er zou ook een forumdag komen dus ik ben benieuwd. Heb je trouwens foto's van Jip?
Mika komt niet van een erkend fokker maar van mensen die een keer een netje hadden, ze heeft dus ook geen stamboom helaas. Maar des al niet te min is het een heel mooi en lief hondje!
Groetjes
Anneke
Laatst gewijzigd door Anneke op 28 jul 2005 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Mika is een skatje

- gz
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
- mitmig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik heb ook een dwergpinscher!
Hallo allemaal, ben ik blij dat er nog meer forumleden met dwergpinschers zijn! Dacht al dat het een uitgestorven ras in Nederland was, want ik ken ze alleen van vroeger en dat zijn geen prettige herinneringen (kuitenbijters
)!! Sinds een dik jaar heb ik een teefje dat we LekLek hebben genoemd (= klein in Thais). Zijn helemaal verliefd op haar geworden. Het is een erg actief hondje en denkt inderdaad dat ze heel erg groot is! Ze kan gelukkig goed overweg met onze twee Jack Russel terriers. In het begin lieten we haar los in huis rondlopen als we weg gingen, maar dat ging dus niet! Ze vernielde alles: bankstel, fotocamera, kussens etc. Op een keer lag zelfs het hele huis bezaaid met tissues... had ze de tissuebox gevonden! En dat terwijl er overal speeltjes voor haar liggen. Nu gaat ze braaf in haar kennel zitten als we weg gaan en als ze moe is, gaat ze er uit zichzelf in liggen slapen. Toen we laatst in Nederland waren, heb ik een kleine kong voor haar gekocht. Vindt ze helemaal het einde en de andere honden mogen er niet eens naar kijken! Het zijn inderdaad koukleumen, zelfs hier in de tropen!
Op de foto hieronder speelt ze met haar 'zus' Sjarlie, die ondanks haar leeftijd van 12 jaar nog in is voor een ruw spelletje!

Op de foto hieronder speelt ze met haar 'zus' Sjarlie, die ondanks haar leeftijd van 12 jaar nog in is voor een ruw spelletje!

- gz
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Wilma Dekker
- geregistreerd lid
- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
We hebben eerst een tijdje in India gewoond en het toen weer geprobeerd in Nederland, maar dat lukte niet meer! We waren zo gewend geraakt aan een relaxt leventje, geen stress, vriendelijke mensen etc. dat we nu in Thailand terecht zijn gekomen. We zijn in 1988 eens op dit eiland op vakantie geweest en vandaar dat we hier nu weer zitten. Leklek is een vondelingetje. Hebben haar bij de tempel gevonden. Daar worden vaak honden uitgezet en de monniken ontfermen zich dan over deze honden. Omdat we al twee Jack Russels hebben, zouden we alleen een tijdje op haar passen totdat er een nieuwe baas gevonden werd. Maar als je eenmaal zo'n hondje een paar dagen hebt, geef je het natuurlijk niet meer terug! Veel Thai vinden een puppie leuk, maar zodra het beestje wat groter wordt en begint te puberen, wordt 't de straat opgeschopt! Een vriendin van ons trekt zich dit leed zo aan, dat ze inmiddels 18!!!!! honden heeft opgevangen!Wilma Dekker schreef:COOl!
In thailand hebben ze dus ook dwergpinschers, echt leuk om te lezen en ik moest lachen over je opmerking dat ze het zelfs in de tropen koud hebben.
Hoe zijn jullie zo in Thailand verzeild en waar komt Leklek vandaan?
groetjes Wilma
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Aantal honden: 2
Mijn ouders hadden vroeger een dwergpincher, en een duite dog. De pincher heete Muisje, niet enkel vanwege haar omvang maar vooral vanwege de kleur. Ze was namelijk grijs, iets wat niet veel voorkomt en ook niet gewenst is als ik het goed begrepen heb. Het was een heerlijk beest die menige wandeling in het 100 liet lopen omdat ze konijnenholen in kroop en er echt niet meer uit wou. De truc was te wachten tot ze even ophield met gillen daar in de diepte en haar snoet even liet zien, op dat moment riepen we dan Ratja ga je mee eten en liepen hard weg. Vaak hielp dat, soms niet dan stond je nog een uur te wachten 
Mazzel dat die gewoonte haar nooit in de problemen heeft gebracht, mijn ouders vonden het niet nodig haar er voor aan de lijn te houden in het bos.
Mazzel dat die gewoonte haar nooit in de problemen heeft gebracht, mijn ouders vonden het niet nodig haar er voor aan de lijn te houden in het bos.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
- Anneke
- Actief
- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Anneke!
Leuke hondje, Mika!! Van die kleurcombinaties snap ik niks. Lek is niet zwart maar bruin. Is 't dan een brown & tan?
Leuk dat die van jullie nog een lange staart heeft. Hier wordt nog steeds driftig erop los gecoupeerd. Heeft jullie Mika ook zo laat zijn (melk)hoektanden verloren? Lek heeft ze pas sinds een paar weken verloren. Waren al van plan om de dierenarts ze laten verwijderen, omdat er allerlei troep tussen die dubbele hoektanden ging zitten. Gelukkig is ze die tanden verloren toen ze wat hardhandig speelde met onze buurhond, Mister Brown! Hieronder een foto van die 2.

Leuke hondje, Mika!! Van die kleurcombinaties snap ik niks. Lek is niet zwart maar bruin. Is 't dan een brown & tan?

- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Aantal honden: 2
Haha, ja dat denk ik ook wel, Muisje lag altijd tussen Rahdja zijn voorpoten te slapen en te blaffen naar de postbode als die binnenkwam (mijn ouders hadden een cafe). Mensen vroegen ook met regelmaat of Muisje een pup van Rahdja wasmitmig schreef:Wat een leuke combinatie: een duitse dog en een dwergpinscher! Onze vriendin heeft een duitse dog en we hebben nog steeds onze plannen niet uitgevoerd om ze 'ns samen op de foto te zetten. Zal een leuk plaatje worden!
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
-
Wilma Dekker
- geregistreerd lid
Hallo
In nederland heb ik de kleur van Leklek nog nooit gezien en weet ook niet of het een erkende kleur is
en grijs is zeker een kleur die niet erkend is .
Sinds vandaag hebben we er een dwerg pinscher bij, Charlie, mensen uit Brabant hadden een dwergpinschertje gekocht in Belgie maar hun andere dwergpinscher accepteerde het hondje niet, het was constant vechten als we de verhalen mogen geloven .
Het gevolg hiervan was dat Charlie al 4 weken eenzame opsluiting had in de garage
, het hondje stond al ruim een week te koop op de marktplaats en vandaag heb ik mijn man zover gekregen dat we zijn gaan kijken met als gevolg dat Charlie nu bij hem op schoot ligt te slapen
Ik ben benieuwd of het allemaal zo goed blijft gaan zoals tot nu toe.
Maar ze heeft i.i.g al ons hart gestolen ..
groetjes Wilma
In nederland heb ik de kleur van Leklek nog nooit gezien en weet ook niet of het een erkende kleur is
Sinds vandaag hebben we er een dwerg pinscher bij, Charlie, mensen uit Brabant hadden een dwergpinschertje gekocht in Belgie maar hun andere dwergpinscher accepteerde het hondje niet, het was constant vechten als we de verhalen mogen geloven .
Het gevolg hiervan was dat Charlie al 4 weken eenzame opsluiting had in de garage
Ik ben benieuwd of het allemaal zo goed blijft gaan zoals tot nu toe.
Maar ze heeft i.i.g al ons hart gestolen ..
groetjes Wilma
- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Wilma, ben er inmiddels ook al achter dat Leklek geen erkende kleur heeft. Alleen black & tan en de bruine zijn erkend. Niet dat er Lek er mee zit, of ik! Ben verliefd op haar groene ogen, die ze trouwens ook al niet mogen hebben! Dus alles is verkeerd aan haar, maar ze heeft een prachtig karakter. Ze ligt op dit moment in de tuin lekker aan haar bot te knagen.
Wat lief dat jullie dat hondje hebben opgenomen. Arm beest, eenzame opsluitining!!! Hoop dat het goed blijft gaan.
Toen wij Leklek pas hadden, waren de JRT's (Jacky en Sjarlie) helemaal niet blij en ze bleven haar negeren en tegen haar grommen. Hebben zelfs overwogen om haar weg te doen omdat de JRT's helemaal uit hun doen waren. Sjarlie ing steeds achter het huis zitten, om haar maar niet te hoeven zien! Maar plotseling begonnen te met elkaar te spelen en nu mag Lek alles doen wat ik haar niet zou toestaan: ballen afpakken, snoepjes van onder hun neus wegkapen, ze als springkussen gebruiken etc. Het heeft dus toch wel enkele weken nodig, voordat de honden aan elkaar zijn gewend.
Veel geluk met jullie Charlie en ben benieuwd naar foto's!
Wat lief dat jullie dat hondje hebben opgenomen. Arm beest, eenzame opsluitining!!! Hoop dat het goed blijft gaan.
Toen wij Leklek pas hadden, waren de JRT's (Jacky en Sjarlie) helemaal niet blij en ze bleven haar negeren en tegen haar grommen. Hebben zelfs overwogen om haar weg te doen omdat de JRT's helemaal uit hun doen waren. Sjarlie ing steeds achter het huis zitten, om haar maar niet te hoeven zien! Maar plotseling begonnen te met elkaar te spelen en nu mag Lek alles doen wat ik haar niet zou toestaan: ballen afpakken, snoepjes van onder hun neus wegkapen, ze als springkussen gebruiken etc. Het heeft dus toch wel enkele weken nodig, voordat de honden aan elkaar zijn gewend.
Veel geluk met jullie Charlie en ben benieuwd naar foto's!
-
Wilma Dekker
- geregistreerd lid
Hallo
ik vind Leklek een prachtige hond en die kleur maakt haar bijzonder want verder is het toch precies een dwergpinscher.
Ik ben blij om te lezen dat het met Leklek ook enige tijd duurde voordat de anderen gewend waren, onze andere honden moeten nl ook niets weten van Charlie en ik dacht hun er nog wel een plezier mee te doen !
Maar door jou verhaal krijg ik weer een steuntje in de rug al weet ik natuurlijk heel goed dat zoiets tijd nodig heeft maar het is altijd fijn om te lezen dat het bij anderen ook zo gaat.
Vannacht heeft ze samen met Jip in de bench geslapen en dat ging heel goed, ik heb ze niet gehoord.
Vandaag gaan we een lekkere boswandeling met de hondjes maken kunnen ze lekker met elkaar spelen ( hoop ik ) en zo ook aan elkaar wennen.
Foto's heb ik wel maar weet niet hoe die te plaatsen daar heb ik mijn dochter bij nodig en die ligt nog te slapen maar ze komen eraan!
ik vind Leklek een prachtige hond en die kleur maakt haar bijzonder want verder is het toch precies een dwergpinscher.
Ik ben blij om te lezen dat het met Leklek ook enige tijd duurde voordat de anderen gewend waren, onze andere honden moeten nl ook niets weten van Charlie en ik dacht hun er nog wel een plezier mee te doen !
Maar door jou verhaal krijg ik weer een steuntje in de rug al weet ik natuurlijk heel goed dat zoiets tijd nodig heeft maar het is altijd fijn om te lezen dat het bij anderen ook zo gaat.
Vannacht heeft ze samen met Jip in de bench geslapen en dat ging heel goed, ik heb ze niet gehoord.
Vandaag gaan we een lekkere boswandeling met de hondjes maken kunnen ze lekker met elkaar spelen ( hoop ik ) en zo ook aan elkaar wennen.
Foto's heb ik wel maar weet niet hoe die te plaatsen daar heb ik mijn dochter bij nodig en die ligt nog te slapen maar ze komen eraan!
- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Wilma, hoop dat 't gaat lukken met de foto's! Wat ik hier erg mis in de tropen is het maken van een boswandeling! Ben jaloers op jullie, want ik zou Lek ook wel 'ns het bos willen laten zien. In Nederland maakten we altijd lange wandelingen in bos en velden. Vooral bij een beetje vrieskou vonden we dat heerlijk. Maar we mogen niet klagen, we kunnen hier ook lekker op het strand wandelen.
Hieronder twee foto's van Sjarlie en Lek. Sjarlie was dus degene die helemaal niet blij was met de komst van Leklek. Nu spelen ze steeds met elkaar. Groetjes, Monique
PS Hoeveel honden heb je nu?

Hieronder twee foto's van Sjarlie en Lek. Sjarlie was dus degene die helemaal niet blij was met de komst van Leklek. Nu spelen ze steeds met elkaar. Groetjes, Monique
PS Hoeveel honden heb je nu?

-
Wilma Dekker
- geregistreerd lid
Hoi
De boswandeling was heerlijk en ik kan heel goed begrijpen dat je daar wel eens naar verlangt, maar ik kan wel eens verlangen naar de warmte van de tropen, hier gaat de herfst weer beginnen en is het om half negen al weer donker buiten .
Mijn dochter had me belooft om vandaag de foto te plaatsen maar blijkbaar is ze het weer vergeten en nu is ze niet thuis
We hebben 3 honden 2 dwerg pinschers en de Maltezer Kyra die morgen 10 jaar oud wordt.
Mijn dochter van 20 woont dus nog bij ons thuis en zij heeft een engelse bulldog Stitch, dus er lopen hier 4 honden rond
Verder hebben we ook nog 3 katten
maar meer beesten komen er echt niet meer in , woorden van mijn man en hij heeft gelijk je moet ze toch allemaal goed kunnen verzorgen en de kosten van een DA zijn ook niet mis.
groetjes wilma
De boswandeling was heerlijk en ik kan heel goed begrijpen dat je daar wel eens naar verlangt, maar ik kan wel eens verlangen naar de warmte van de tropen, hier gaat de herfst weer beginnen en is het om half negen al weer donker buiten .
Mijn dochter had me belooft om vandaag de foto te plaatsen maar blijkbaar is ze het weer vergeten en nu is ze niet thuis
We hebben 3 honden 2 dwerg pinschers en de Maltezer Kyra die morgen 10 jaar oud wordt.
Mijn dochter van 20 woont dus nog bij ons thuis en zij heeft een engelse bulldog Stitch, dus er lopen hier 4 honden rond
Verder hebben we ook nog 3 katten
groetjes wilma
- Anneke
- Actief
hoi Wilma,
Even terug komend op je vraag over de tanden. Mika heeft inderdaad pas laat haar hoektanden verloren. Met 11 maanden ging de laatste eruit. Wij wouden ook al naar de dierenarts maar het is tijdens een rug potje spelen wel goed gekomen haha.
En mika is echt zwart met bruin. Leklek is chocolatebruin met bruin. Was ook kleur van een dwergpincher, die zie je ook nog veel in amerika. Dus je hebt bruine, zwart&bruin en chocolate bruin&bruin. Maar dat maakt voor de rest niks uit.
Leklek is een heel mooi hondje. Onze mika heeft net zo'n ondeugend koppie kijk maar:

groetjes,
Anneke
Even terug komend op je vraag over de tanden. Mika heeft inderdaad pas laat haar hoektanden verloren. Met 11 maanden ging de laatste eruit. Wij wouden ook al naar de dierenarts maar het is tijdens een rug potje spelen wel goed gekomen haha.
En mika is echt zwart met bruin. Leklek is chocolatebruin met bruin. Was ook kleur van een dwergpincher, die zie je ook nog veel in amerika. Dus je hebt bruine, zwart&bruin en chocolate bruin&bruin. Maar dat maakt voor de rest niks uit.
Leklek is een heel mooi hondje. Onze mika heeft net zo'n ondeugend koppie kijk maar:

groetjes,
Anneke
Mika is een skatje

-
Wilma Dekker
- geregistreerd lid
- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Wilma (en dochter)! Eindelijk, maar het was het wachten waard! Wat een enig hondje en een mooi koppie! De ondeugd straalt er al vanaf!
Dus als ik het goed begrijp zijn Jip en Sjarlie allebei bruin? Kyra lijkt veel op de Jack Russel teef, Sjarlie, die ik heb! Heb haar 'tweede hands' gekregen en zonder papieren, dus het zou best wel 'ns kunnen dat er een beetje Maltezer of Westie in zit, want ze is ook best wel fors voor een JRT! Zijn de hondjes inmiddels al een beetje gewend aan elkaar? De hond van je dochter is ook erg mooi! Hoe krijg je ze toch allemaal tegelijk op de foto?! Steeds als ik een foto van Leklek wil maken, mislukt die. Ze staat er steeds half op of wazig, omdat ze altijd in beweging is
!
Hieronder op de foto is ze aan het eind van de dag uitgeput!!!

Hieronder op de foto is ze aan het eind van de dag uitgeput!!!

- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Anneke! Mika lijkt inderdaad veel op Leklek. Het is een stevig, lekker hondje (mooi borstkast)! Moet Leklek een beetje in de gaten gaan houden, want ze begint een beetje uit te dijen! Zou jammer zijn als er achter zo'n klein koppie een ballonlijf zou komen, maar ze heeft altijd honger! Laat haar nu zoveel mogelijk achter de kong aanrennen. Vind ze het einde.