Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup vind de bench niet leuk om in te slapen. wat nu?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mayonne
Vaste gebruiker

pup vind de bench niet leuk om in te slapen. wat nu?

Ongelezen bericht door Mayonne »

hallo mensen, pup van 9 wkn went maar niet aan bench. Alles (geloof ik volgens de regeltjes gedaan) wennen aan bench langzaam; als ze sliep steeds in bench leggen, eten in bench, kluif in bench af en toe twee tellen weggaan en meteen weer terug, bij pup in kamer geslapen zodat ze niet uren hoefde te piepen als wij haar niet hoorde maar het wil niet echt lukken. We gaan om 12 u naar bed als ze dan slaapt gaat ze erin dat gaat een uur of twee goed dan word ze wakker (niet om te plassen hoor) om te drinken en om ergens buten de bench gaan liggen en dan leg ik haar weer in de bench en het begint weer opnieuw. En als ik haar er niet uitlaat dan gilt ze als een mager speenvarken de boel bij elkaar. Ik heb er wel aan zitten denken om dat toch te proberen; haar laten piepen maar ik vindt dat lijkt me ook niet helemaal goed, bovendien krijg ik dan last met de buren. Los is ook geen optie want dan moet ze in de kamer (ik heb een open keuken dus) dat vind ik te gevaarlijk met ergens tussen kruipen ergens op bijten, slopen en er loopt ook nog een oudere hond van 6 j dus herkent iemand dit en hoe loste je dit op groetjes Mayonne
starfleet
Erelid

Re: pup vind de bench niet leuk om in te slapen. wat nu?

Ongelezen bericht door starfleet »

Mayonne schreef: Ik heb er wel aan zitten denken om dat toch te proberen; haar laten piepen maar ik vindt dat lijkt me ook niet helemaal goed, bovendien krijg ik dan last met de buren. Los is ook geen optie want dan moet ze in de kamer (ik heb een open keuken dus) dat vind ik te gevaarlijk met ergens tussen kruipen ergens op bijten, slopen en er loopt ook nog een oudere hond van 6 j dus herkent iemand dit en hoe loste je dit op groetjes Mayonne
Ik zou haar boven in de slaapkamer zetten met bench en kijken of dat beter gaat. Met een week of 10/11 worden ze meestal wat zelfstandiger en lukt het vaak beter in de bench beneden.

Zelf heb ik ervoor gekozen om de bench maar open te laten, maar dat is anders als je nog een oudere hond hebt rondlopen.

Anne
peterr
Actief

Re: pup vind de bench niet leuk om in te slapen. wat nu?

Ongelezen bericht door peterr »

Ik zou haar boven in de slaapkamer zetten met bench en kijken of dat beter gaat. Met een week of 10/11 worden ze meestal wat zelfstandiger en lukt het vaak beter in de bench beneden.

Zelf heb ik ervoor gekozen om de bench maar open te laten, maar dat is anders als je nog een oudere hond hebt rondlopen.

Anne[/quote]

Precies, wij hebben dr op die leeftijd zelfs tussen ons in op een handdoekkie laten slapen, naast je in een bench is idd ook perfect. tis nog een baby, en idd met een week of 11/12 zijn ze dr aan toe om zelfstandiger te gaan worden. Bij ons was het ook ineens over met boven slapen. ze komt nu nooit meer boven, alleen voor een verplichte douche eens in de zoveel tijd.

suc6 gr peter
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

bench inderdaad mee naar boven nemen. Op die manier wennen ze aan de bench. Nu worden ze in de bench gedaan en gaan baasjes ook weg.
Als ze dan doorslapen, kan de bench naar beneden. Dat duurt meestal ook weer even voordat ze dat gewend zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”