Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teef anders????
Moderator: moderatorteam
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Teef anders????
Wat zijn jullie ervaringen ivm verschil van aard en karakter teef met reu in omgang luisteren enz enz.
Gr Bertus.
Gr Bertus.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Bertus,
Ik vind een teef meer baas-gericht en daardoor meer bereid om voor je te werken. Reuen zijn wat zelfstandiger, maar daardoor ook moeilijker te trainen, vind ik.
Teven moeten meer 'vermaakt' worden. Reuen kunnen zichzelf beter vermaken.
Dan is er nog het feit dat een reu zich vaker moet 'bewijzen' ten opzichte van sexe-genoten dan een teef.
Ik vind een teef meer baas-gericht en daardoor meer bereid om voor je te werken. Reuen zijn wat zelfstandiger, maar daardoor ook moeilijker te trainen, vind ik.
Dan is er nog het feit dat een reu zich vaker moet 'bewijzen' ten opzichte van sexe-genoten dan een teef.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
bij ons is dit helemaal omgedraaidScooby schreef:Hoi Bertus,

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
bij de engelse cocker en engelse springer is ook de reu meer aanhankelijker en baasgerichter dan een teef. Ook vindt ik dat een teef meer last heeft van haar hormoontjes. Ik persoonlijk vind reuen meer gelijkgehumeurd
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Dat vind ik bij een Franse Bulldog ook.jores schreef:bij de engelse cocker en engelse springer is ook de reu meer aanhankelijker en baasgerichter dan een teef. Ook vindt ik dat een teef meer last heeft van haar hormoontjes. Ik persoonlijk vind reuen meer gelijkgehumeurd
Teefjes zijn leuk voor de hele wereld en reutjes meer op de baas. (maar ze houden wel van de hele wereld hoor)

-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik heb het gevoel dat een teef iets eigenwijzer en eigengereider is.ladybird schreef:Dat vind ik bij een Franse Bulldog ook.jores schreef:bij de engelse cocker en engelse springer is ook de reu meer aanhankelijker en baasgerichter dan een teef. Ook vindt ik dat een teef meer last heeft van haar hormoontjes. Ik persoonlijk vind reuen meer gelijkgehumeurd
Teefjes zijn leuk voor de hele wereld en reutjes meer op de baas. (maar ze houden wel van de hele wereld hoor)
Gr Bertus.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dat is ook de ervaring die ik heb met mijn teven. Ze zijn eigenwijzer als Danco, zelfstandiger, maar tegelijkertijd ook iets meer baasgericht.idorh schreef:
Ik heb het gevoel dat een teef iets eigenwijzer en eigengereider is.
Gr Bertus.
Nu is Danco de enige reu die we ooit gehad hebben, voor de rest waren het allemaal teven.
Teven kunnen wel behoorlijk bitcherig zijn, Marouck heeft dat rondom haar loopsheid tenminste.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Zo is het bij ons precies hetzelfde.Scooby schreef:Hoi Bertus,
- starfleet
- Erelid
- Moos
- Zeer actief
Ja, die ervaring heb ik ook. Moos is zelfverzekerder dan Saar, niet dat hij echt de baas in huis wil zijn, maar hij heeft wel duidelijke regels en af en toe een flinke brul nodig om het erg gezellig te houden tussen ons. En inderdaad, met Moos heb ik meer het 'andere honden' probleem, alhoewel het wel reuze meevalt hoor. Maar toch, af en toe tref je zo'n opgefokte zelfverzekerde reu. Meestal stelt Moos zich dan onderdanig op, maar als zo'n reu ongeveer even groot is (grote reuen gaat hij heel slim nooit de strijd mee aan) en direct fixerend op hem af komt gestevend, in de bodybuilders-houding zeg maar, om vervolgens vol over hem heen te gaan hangen, tja, dan snauwt Moos hem weg. Nu probeer ik altijd te voorkomen dat het zo ver kan komen, maar soms werkt de baas van de andere hond zodanig niet mee dat haar hond al over Moos heen hangt voordat je er erg in hebt. Tot nog toe heeft dat nooit tot mot geleid, maar ik hou mijn hart altijd wel een beetje vast....starfleet schreef:Bij Kooikers geldt in het algemeen dat er met teven wat minder "baas in huis" problemen zijn en ook dat ze minder in de problemen komen met andere honden, waarschijnlijk gewoon omdat reuen meer van ze pikken. Ook in de herplaatsing significant meer reuen dan teven.
Anne
Moos zal zelf nooit zo domineren, dus als het aan Moos lag gebeurde er nooit iets vervelends; hij zoekt geen spanningssituaties op. Maar tja, sommige andere reuen wel. En met Saar heb ik daar dus geen last van, want ten eerste wil zo'n reu zich bij haar al amper bewijzen, en ten tweede rolt Saar direct op haar rug als ze vermoed dat dat gewensd is, en dan is het ook klaar.
Moos is wel knuffeliger dan Saar, doedeliger ook, als hij geknuffeld wordt en eten krijgt is hij wel gelukkig. Maar hij is daarnaast wel zelfstandiger.
Saar is niet zo van het aandacht vragen, knuffelen vindt ze wel leuk maar op z'n tijd. Maar ze is veel meer op mij gericht buiten, houdt me nauwlettend in de gaten en rent nooit verder dan 20 meter bij me vandaan. Zelfs als Moos verder doorrent stopt Saar en blijft ze wachten tot ik weer dichterbij ben.

- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Dat vind ik altijd zo grappig om te horen. Ik ken een aantal teven vrij goed (waaronder SaarStang schreef:Ik heb meer ervaring met teven dan met reuen. Maar mijn ervaring is dat een teef wat aanhankelijker is dan een reu, maar wel veel bitcheriger.
Maar goed, ik begreep laatst (volgens mij zei jij dat toen ook?) dat het ook kon komen doordat Saar zelf zo onderdanig is dat geen enkele andere teef bitcherig op haar reageert, want dat is de moeite niet
En tja, Moos en teven dat gaat altijd prima, dus daar kan ik ook weinig bitcherigs uit afleiden. Moos vindt alles prima van een teef, dus ook naar hem hoeft niet gebitched te worden.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik weet het ook niet hoor, maar het zou ook best met het ras te maken kunnen hebben.Moos schreef:Dat vind ik altijd zo grappig om te horen. Ik ken een aantal teven vrij goed (waaronder SaarStang schreef:Ik heb meer ervaring met teven dan met reuen. Maar mijn ervaring is dat een teef wat aanhankelijker is dan een reu, maar wel veel bitcheriger.), en die zijn juist allemaal ontzettend tolerant en vriendelijk. Vaak ook in meer of mindere mate onderdanig.
Maar goed, ik begreep laatst (volgens mij zei jij dat toen ook?) dat het ook kon komen doordat Saar zelf zo onderdanig is dat geen enkele andere teef bitcherig op haar reageert, want dat is de moeite niet![]()
En tja, Moos en teven dat gaat altijd prima, dus daar kan ik ook weinig bitcherigs uit afleiden. Moos vindt alles prima van een teef, dus ook naar hem hoeft niet gebitched te worden.
Alhoewel
Kattig zeg maar, ze pikken veel minder dan dat een reu pikt.
Maar ja, ik mag dat ook wel
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Dit zou best weleens kunnen hoor.Moos schreef: Maar goed, ik begreep laatst (volgens mij zei jij dat toen ook?) dat het ook kon komen doordat Saar zelf zo onderdanig is dat geen enkele andere teef bitcherig op haar reageert, want dat is de moeite niet![]()
Snoepie is bv. een hondje dat niet zo heel goed de hondentaal spreekt
Zij wordt echter zelden of nooit lastig gevallen door andere honden.
Groetjes Inge

- Moos
- Zeer actief
Ja, misschien dat het ook wel ras-afhankelijk zou kunnen zijn. Maltezers zijn gewoon vrij tolerante, oenige hondjes (meestal dan). Dus de gemiddelde Maltezer-teef zal denk ik al meer pikken van andere honden dan bijv. een Rottweiler-teef. Denk ikStang schreef:Ik weet het ook niet hoor, maar het zou ook best met het ras te maken kunnen hebben.Moos schreef:Dat vind ik altijd zo grappig om te horen. Ik ken een aantal teven vrij goed (waaronder SaarStang schreef:Ik heb meer ervaring met teven dan met reuen. Maar mijn ervaring is dat een teef wat aanhankelijker is dan een reu, maar wel veel bitcheriger.), en die zijn juist allemaal ontzettend tolerant en vriendelijk. Vaak ook in meer of mindere mate onderdanig.
Maar goed, ik begreep laatst (volgens mij zei jij dat toen ook?) dat het ook kon komen doordat Saar zelf zo onderdanig is dat geen enkele andere teef bitcherig op haar reageert, want dat is de moeite niet![]()
AlhoewelDe meeste teven eigenlijk die ik gewoon ken van verschillende rassen (dus niet zelf heb gehad, want dat waren er maar 3), zijn bitcheriger dan een reu.
Kattig zeg maar, ze pikken veel minder dan dat een reu pikt.
Maar ja, ik mag dat ook welmits het binnen de perken blijft natuurlijk. Ik vind het echt zo'n 'meiden' eigenschap, al kan ik Kaya er soms wel om wurgen, maar die overdrijft dan ook weleens
Maar ik weet ook dat ik met Saar opzich niet echt kan zeggen hoe teven over het algemeen zijn. Saar is natuurlijk flink onderdanig, waardoor ze nooit snauwt of kat naar vreemde honden. Maar ik weet niet hoe dat geweest zou zijn met een hele zelfverzekerde Maltezer-teef.
Mijn achternicht heeft ook een Maltezer-teefje, middenmoot hondje, en die is eigenlijk ook niet kattig. Vindt alles en iedereen leuk en snauwt alleen maar als een Berner op haar wil gaan zitten ofzo
Alleen ken ik dus verder ook geen kattige teven, maar die teven ken ik ook alleen maar in combinatie met Moos en Saar, en dan valt er ook weer niks te katten.

-
Lynn
- Actief
Ik heb zelf een reu, maar ik heb ook veel ervaring met teven.
Naar mijn gevoel zijn teven genuanceerder, stiekemer. Niet in negatieve zin, maar meer in hun hele doen en laten. Ze kunnen dan wel best kattig uit de hoek komen maar meestal heb je niet zoveel problemen met andere honden met teven. Ze hebben eigenlijk altijd wel een doel met wat ze doen, houden inderdaad meer van zichzelf en appricieren de baas als die hun behoeften tegemoet komt. Ik vind ze wat eigengereider dus. Maar het heeft zeker zijn charmes!
Een reu prik je zo doorheen, die vind ik wat meer clownsachtiger. Ze zijn wat knuffeliger, werken graag voor je, wat stabieler in hun karakter. Maar je hebt wel dat eeuwige machogedoe... Maar, ze kunnen echt helemaal opgaan in hun baas.
Toch denk ik zeker dat dit per reu of teef verschilt. netzoals dat vrouwen heel mannelijk uit de hoek kunnen komen en mannen heel vrouwelijk.
Naar mijn gevoel zijn teven genuanceerder, stiekemer. Niet in negatieve zin, maar meer in hun hele doen en laten. Ze kunnen dan wel best kattig uit de hoek komen maar meestal heb je niet zoveel problemen met andere honden met teven. Ze hebben eigenlijk altijd wel een doel met wat ze doen, houden inderdaad meer van zichzelf en appricieren de baas als die hun behoeften tegemoet komt. Ik vind ze wat eigengereider dus. Maar het heeft zeker zijn charmes!
Een reu prik je zo doorheen, die vind ik wat meer clownsachtiger. Ze zijn wat knuffeliger, werken graag voor je, wat stabieler in hun karakter. Maar je hebt wel dat eeuwige machogedoe... Maar, ze kunnen echt helemaal opgaan in hun baas.
Toch denk ik zeker dat dit per reu of teef verschilt. netzoals dat vrouwen heel mannelijk uit de hoek kunnen komen en mannen heel vrouwelijk.