Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vriendjes
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Vriendjes
Gewoon effe een lulbericht hoor, maar wat is het toch heerlijk als je honden zulke dikke vriendjes zijn. Ik heb Lilo zorgvuldig uitgezocht, omdat Jack toch lang niet alle andere hondjes leuk vindt, maar het is ook echt een schot in de roos gebleken. Ze zijn *zo* ontzettend dol op elkaar, het is gewoon heerlijk om te zien. Lilo speelt *exact* zoals Jack spelen leuk vindt, eerst is zij het konijn en rent hij haar grommend achterna, en dan is hij het konijn en stormt zij achter hem aan en hapt ze in zijn kont, ze liggen helemaal verstrengeld op de bank, en het is gewoon hele dikke verkering wat ze hebben.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Zoie
- Zeer actief
Re: Vriendjes
Dat is mooi, zo'n schot in de roos. Hoe denk je er nu over Hanneke, nu je de ze zo gelukkig met elkaar ziet zijn, is een hond alleen toch niet en beethe zielig ? Ik geloof niet dat dat voor elke hond op gaat, maar bij Spok heb ik dat idee wel een beetje.Hanneke2 schreef:Gewoon effe een lulbericht hoor, maar wat is het toch heerlijk als je honden zulke dikke vriendjes zijn. Ik heb Lilo zorgvuldig uitgezocht, omdat Jack toch lang niet alle andere hondjes leuk vindt, maar het is ook echt een schot in de roos gebleken. Ze zijn *zo* ontzettend dol op elkaar, het is gewoon heerlijk om te zien. Lilo speelt *exact* zoals Jack spelen leuk vindt, eerst is zij het konijn en rent hij haar grommend achterna, en dan is hij het konijn en stormt zij achter hem aan en hapt ze in zijn kont, ze liggen helemaal verstrengeld op de bank, en het is gewoon hele dikke verkering wat ze hebben.

- Moos
- Zeer actief
Heerlijk is dat he? Ben ook erg bij voor je dat het zo klikt tussen Jack en Lilo!
En Jan, ik ben dan Hanneke wel niet
, maar tja, ik heb nu Saar erbij is gekomen vaak wel even in een flits zo'n gedachte van 'wat heeft Moos allemaal gemist toen hij alleen was'.
Hij zal wel gelukkig geweest zijn, en zowel hij als ik wisten ook niet beter, maar als ik zie hoeveel meer levensgeluk er nu bij is gekomen voor hem.
Zo heerlijk als alleen Moos en Saar samen kunnen spelen, omdat ze elkaar door en door kennen, en zoals alleen maar zij samen ieder aan 1 kant op een botje kunnen kluiven, en zoals ze heerlijk tegen elkaar aangerold kunnen liggen slapen, dan moet Moos nu wel meer uit zijn leventje kunnen halen dan toen hij nog alleen was.
Ik denk niet dat een hond alleen per definitie zielig is, maar ik denk wel dat een hond heel wat verrijking haalt uit het hebben van een maatje waarmee het goed klikt.
Zelfs mijn anti-tweede-hond-moeder zei laatst dat ze nu toch wel zag hoeveel leuker het is voor een hond om met een maatje samen te leven, en dat zegt wat
En Jan, ik ben dan Hanneke wel niet
Hij zal wel gelukkig geweest zijn, en zowel hij als ik wisten ook niet beter, maar als ik zie hoeveel meer levensgeluk er nu bij is gekomen voor hem.
Zo heerlijk als alleen Moos en Saar samen kunnen spelen, omdat ze elkaar door en door kennen, en zoals alleen maar zij samen ieder aan 1 kant op een botje kunnen kluiven, en zoals ze heerlijk tegen elkaar aangerold kunnen liggen slapen, dan moet Moos nu wel meer uit zijn leventje kunnen halen dan toen hij nog alleen was.
Ik denk niet dat een hond alleen per definitie zielig is, maar ik denk wel dat een hond heel wat verrijking haalt uit het hebben van een maatje waarmee het goed klikt.
Zelfs mijn anti-tweede-hond-moeder zei laatst dat ze nu toch wel zag hoeveel leuker het is voor een hond om met een maatje samen te leven, en dat zegt wat

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- Scarlett
- Actief
Kan me je gevoel goed voorstellen Hanneke.
Er zijn honden die gewoon opbloeien met een maatje. Niet dat ze ongelukkig waren, maar je ziet ze wel opbloeien als de 2e erbij komt.
Niet alle honden hebben een maatje nodig. Ons oudje interesseerd zich niets voor andere honden. Maar Jody en Charley zijn stapel op elkaar en echt een 2-eenheid....vooral met stoeien (ruw) en jagen
Er zijn honden die gewoon opbloeien met een maatje. Niet dat ze ongelukkig waren, maar je ziet ze wel opbloeien als de 2e erbij komt.
Niet alle honden hebben een maatje nodig. Ons oudje interesseerd zich niets voor andere honden. Maar Jody en Charley zijn stapel op elkaar en echt een 2-eenheid....vooral met stoeien (ruw) en jagen
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
- Jose&Libby
- Actief
- Contacteer:
-
Lynn
- Actief
Het heeft denk ik ook te maken met of je hond zowiezo andere honden leuk vindt.
De eerste hond die ik had was helemaal niet zo´n spelertje. Die hobbelde en snuffelde wat achter je aan en speelde veel liever met ons. Andere honden moest ie nooit zoveel van hebben.
De hond die we nu hebben gaat uit zijn dak als ie ook maar een andere hond hoort. We krijgen er binnenkort een tweede bij. Ik denk dat hij even moet wennen aan het feit dat hij niet meer het alleen-honden-recht heeft in huis, maar dat hij het fantastisch gaat vinden om een pup op sleeptouw te hebben. Hij houdt erg van samen zijn, met mensen en met honden.
Als ik hem dan zie rennen met een andere hond, dan kan ik echt niet wachten tot de pup oud genoeg is om op te halen. Hij ziet er zo gelukkig uit dan.
De eerste hond die ik had was helemaal niet zo´n spelertje. Die hobbelde en snuffelde wat achter je aan en speelde veel liever met ons. Andere honden moest ie nooit zoveel van hebben.
De hond die we nu hebben gaat uit zijn dak als ie ook maar een andere hond hoort. We krijgen er binnenkort een tweede bij. Ik denk dat hij even moet wennen aan het feit dat hij niet meer het alleen-honden-recht heeft in huis, maar dat hij het fantastisch gaat vinden om een pup op sleeptouw te hebben. Hij houdt erg van samen zijn, met mensen en met honden.
Als ik hem dan zie rennen met een andere hond, dan kan ik echt niet wachten tot de pup oud genoeg is om op te halen. Hij ziet er zo gelukkig uit dan.
- Zoie
- Zeer actief
Ja, het is een hels dilemma Inge, vol enerzijds en anderzijds. Haha.Inge O schreef:ik ben ook hanneke niet, maar moet toch even grijnzenZoie schreef: Dat is mooi, zo'n schot in de roos. Hoe denk je er nu over Hanneke, nu je de ze zo gelukkig met elkaar ziet zijn, is een hond alleen toch niet en beethe zielig ? Ik geloof niet dat dat voor elke hond op gaat, maar bij Spok heb ik dat idee wel een beetje.![]()

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Willen jullie er over praten?Inge O schreef:het leven is ook niet simpel he janZoie schreef:Ja, het is een hels dilemma Inge, vol enerzijds en anderzijds. Haha.Inge O schreef:ik ben ook hanneke niet, maar moet toch even grijnzenZoie schreef: Dat is mooi, zo'n schot in de roos. Hoe denk je er nu over Hanneke, nu je de ze zo gelukkig met elkaar ziet zijn, is een hond alleen toch niet en beethe zielig ? Ik geloof niet dat dat voor elke hond op gaat, maar bij Spok heb ik dat idee wel een beetje.![]()
![]()
.
je komt er wel uit, vroeg of laat hak je de knoop wel door.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Toch he.... ik heb ook een hond die bijna nooit met andere hond speelt, Kaya dus.Jose&Libby schreef:Libby is heel erg op ons gericht en op mensen in het algemeen. In het park speelt ze ook niet echt met andere hondjes. Zou ook graag zien dat ze wat meer speelt in plaats van de hele tijd naar mij kijken maar ja
Maar Moritz, daar is ze dol op. Dat is gewoon een ander verhaal: Moritz is het roedeltje, die hoort erbij, haar maatje.
Moritz is weer heel sociaal met andere honden, maar ik denk dat juist Kaya Moritz veel meer zou missen als hij er niet meer zou zijn, dan andersom.
Dus het is niet standaard gezegd dat als een hond niet spelerig is met andere honden, dat het niet goed zou zijn om er een tweede hond bij te nemen.
Dan kan het toch een heel ander verhaal worden ineens
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik denk nog steeds dat een hond zonder andere honden niet zielig hoeft te zijn. Ik denk wel dat een hond die vaak zonder gezelschap zit (mensen of honden), en zonder mogelijkheden om vaak met andere honden te spelen, een beetje triest is.Zoie schreef:Dat is mooi, zo'n schot in de roos. Hoe denk je er nu over Hanneke, nu je de ze zo gelukkig met elkaar ziet zijn, is een hond alleen toch niet en beethe zielig ? Ik geloof niet dat dat voor elke hond op gaat, maar bij Spok heb ik dat idee wel een beetje.Hanneke2 schreef:Gewoon effe een lulbericht hoor, maar wat is het toch heerlijk als je honden zulke dikke vriendjes zijn. Ik heb Lilo zorgvuldig uitgezocht, omdat Jack toch lang niet alle andere hondjes leuk vindt, maar het is ook echt een schot in de roos gebleken. Ze zijn *zo* ontzettend dol op elkaar, het is gewoon heerlijk om te zien. Lilo speelt *exact* zoals Jack spelen leuk vindt, eerst is zij het konijn en rent hij haar grommend achterna, en dan is hij het konijn en stormt zij achter hem aan en hapt ze in zijn kont, ze liggen helemaal verstrengeld op de bank, en het is gewoon hele dikke verkering wat ze hebben.
En het moet wel *klikken* tussen de honden, anders doe je er de eerste hond ook geen plezier mee. Ik zie wel eens combinaties (bijvoorbeeld een oud klein hondje met een drukke forse pup erbij), waarvan ik me echt afvraag of die eerste hond in z'n eentje niet gelukkiger was geweest. Een eerste hond neem je voor jezelf, maar de tweede moet je toch voor een heel groot deel vooral voor je eerste hond nemen, denk ik. Waarmee ik niet wel zeggen dat Lilo B-keus is, maar ik ben nu wel bewust voor een wat kleinere, beetje onderdanige (nou ja...
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes