Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kan dat???
Moderator: moderatorteam
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan dat???
Omdat altijd kvv erg prijzig is wil ik graag sochtends brokken geven en savonds kvv, helemaal op brokken wil ik niet want daarvoor bevalt de kvv me te goed.
Kan dit? dus sochtends brokken en savonds kvv?
Kan dit? dus sochtends brokken en savonds kvv?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
- Pasqualino
- Actief
- Contacteer:
Maar bestaat er dan niet een kans dat de hond de brokken niet meer eet omdat hij 'verwend' is met kvv? Omdat hij dat waarschijnlijk veel lekkerder vind en die droge brokken niet meer wilt eten?
Maar bijv. 's ochtends brokken geven en 's avonds kvv of barf word dus afgeraden? Had te maken met bepaalde zuurgehalte in de maag toch of heb ik dat verkeerd begrepen/onthouden?
Maar bijv. 's ochtends brokken geven en 's avonds kvv of barf word dus afgeraden? Had te maken met bepaalde zuurgehalte in de maag toch of heb ik dat verkeerd begrepen/onthouden?

- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
- Pasqualino
- Actief
- Contacteer:
-
- Erelid
- Contacteer:
dat kan ook prima..kvv en brok gaat met dezelfde snelheid door de maag omdat dit materiaal is wat fijn is..heeft verder bijna geen functie in de maagRoxy schreef:Ik geef 's ochtends KVV (Rodi) en tegen een uur of 5 's middags Farmfood en dat gaat er prima in hoor!
BARF en daarna brok is niet aan te bevelen omdat BARFmateriaal ,wat uit grote stukken bestaat, wel 24 uur in de maag blijft zitten om voor te verteren.
Een dag BARF dan hebben ze gewoon niets anders nodig op die dag zelf

Citaat uit:De hond en zijn voeding.Schrijver:IR.Nic.Dhont
Pagina 61:Het verstrekken van vlees of pens enz.bij volledig droogvoer is sterk af te raden.Dit geldt tevens voor 2 verschillende complete soorten voer.Voer èèn soort of merk,nooit twee verschillende soorten of merken op een dag.Wel kunt u zgn.VERS VLEESDAGEN invoeren,daarover vind u elders in dit boek meer.Er kunnen diverse afwijkingen ontstaan.
Pagina 61:Het verstrekken van vlees of pens enz.bij volledig droogvoer is sterk af te raden.Dit geldt tevens voor 2 verschillende complete soorten voer.Voer èèn soort of merk,nooit twee verschillende soorten of merken op een dag.Wel kunt u zgn.VERS VLEESDAGEN invoeren,daarover vind u elders in dit boek meer.Er kunnen diverse afwijkingen ontstaan.
-
- Actief
Tsja ik kan nu wel heel wijs gaan doen maar weet het antwoord ook niet.Ik heb het nog wel voor je opgezocht in dit boek maar kom niet verder dan:Citaat uit:De hond en zijn voeding pagina 112:Roxy schreef:O? Wat dan voor afwijkingen?Tinkertje schreef:Er kunnen diverse afwijkingen ontstaan.
"Voer per dag nooit extra bij compleet voer,ook geen compleet vleesvoer of omgekeerd.U verstoort hiermee de balans,(vooral de aminozurensamenstelling)hetgeen afwijkingen kan veroorzaken."
Maar wat die afwijkingen dan zijn kom ik niet direct achter,ik zou het boek dan helemaal door moeten spitten.