Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke groente geschikt voor honden/puppys

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

ajnos
Vaste gebruiker

welke groente geschikt voor honden/puppys

Ongelezen bericht door ajnos »

Hallo,

Hier krijgen de pup af en toe wat sperciebonen door hun eten. Maar welke groente kan je ze nog meer geven? Enne...worden ze van bv. een gekookte dorerwt of gekookte aardappel nou echt zoveel sneller dik??

groetjes Sonja
starfleet
Erelid

Re: welke groente geschikt voor honden/puppys

Ongelezen bericht door starfleet »

ajnos schreef:Hallo,

Hier krijgen de pup af en toe wat sperciebonen door hun eten. Maar welke groente kan je ze nog meer geven? Enne...worden ze van bv. een gekookte dorerwt of gekookte aardappel nou echt zoveel sneller dik??

groetjes Sonja
Van doperwten en aardappelen wel. Je kan ze eigenlijk van alles geven, alleen niet overdrijven en uitkijken met zout.

Hondje hier is erg gek op bloemkool en brocolli en sperziebonen en allerlei fruit. Je moet uitkijken met prei en de koolsoorten, die liever niet geven.

Anne
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Het ligt eraan hoeveel je ze geeft. Onze hond krijgt ook wel wat van ons eigen eten zo af en toe maar dat is dan gewoon een extraatje dus gewoon voor de lekker.

Je voert je honden op het oog neem ik aan, dus als ze wat dikker worden dan geef je wat minder. En als je ze iets extra geeft dan geef je gewoon wat minder van hun eigen voer.

Sommige honden worden al dik van de lucht van lekker eten, dus dat verschilt echt per hond.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

groetjes Sonja
Hoi Sonja,

Het ligt er ook aan hoe je de groenten geeft. Geeft je de sperciebonen en doperwten alleen gekookt, dan hebben honden er weinig aan en kunnen ze het niet goed verteren. Dat gaat beter als je het eerst door de blender haalt.
Aardappelen is zetmeel en net zoals bij mensen worden honden wel dik van aardappelen.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

De groentes even blenden idd, dus de dopertjes of de maisjes :wink: en gewoon in normale hoeveelheiden geven dan kan het geen kwaad qua aankomen in gewicht, als hier een aardappel over is dan gaat die ook naar de honden, zo snel worden ze er niet dik van, ja wanneer je echt veel gaat geven maar dat is bij ons toch ook zo :19:

wortels vinden ze ook erg lekker, klein beetje bloemkool of brocolie vinden ze ook niet verkeerd.
Verder met fruit gewoon even uitzoeken wat ze wel of niet lekker vinden, appel is hier favoriet, peer en banaan weer niet.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

groetjes Sonja
Mag ik vragen waarom je een pup sperciebonen geeft?Is dit onderdeel van een BARF maaltijd of als extra?
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

starfleet schreef:

groetjes Sonja
Van doperwten en aardappelen wel. Je kan ze eigenlijk van alles geven, alleen niet overdrijven en uitkijken met zout.

Hondje hier is erg gek op bloemkool en brocolli en sperziebonen en allerlei fruit. Je moet uitkijken met prei en de koolsoorten, die liever niet geven.

Anne

Koolsoorten?? Dus bloemkool mag de hond ook niet hebben? Layka krijgt dat af en toe. Wat is er slecht aan?
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

een hond is een vleeseter
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

rianneke schreef:
starfleet schreef:

groetjes Sonja

Anne

Koolsoorten?? Dus bloemkool mag de hond ook niet hebben? Layka krijgt dat af en toe. Wat is er slecht aan?
je kan ze rustig wat kool geven, maakt niet uit wat voor kool..geef 1 koolsoort en maar een klein beetje per keer..anders gaan ze er nogal van ruften..
een klein beetje gekookte prei of een aardappel kan echt geen kwaad.
Gekookte aardappel met wat zout zit overigens ook veel voedingswaarde in.
Voor alles geldt..gewoon een beetje en niet als hoofdmaaltijd!!
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

irstas schreef:een hond is een vleeseter
meer een alleseter :mrgreen:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Scooby schreef: Geeft je de sperciebonen en doperwten alleen gekookt, dan hebben honden er weinig aan en kunnen ze het niet goed verteren. Dat gaat beter als je het eerst door de blender haalt.
.
als het gekookt is verteren ze het wel beter :wink: maar dan hoor je het groente nat er bij te geven om het compleet te maken
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Daar zijn de meningen over verdeeld.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Scooby schreef:
onrechtstreeks is het ook een groenteneter, want in het wild eten ze de darmen op van hun prooi en krijgen zo gras, planten ed binnen
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
Scooby schreef:
onrechtstreeks is het ook een groenteneter, want in het wild eten ze de darmen op van hun prooi en krijgen zo gras, planten ed binnen
Dat bedoel ik dus. En wat dacht je van de inhoud van een pens?!
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

mais is graan dus niet echt goed voor een hond, veelmensen denken dat mais een groente is maar het is graan :wink: pas op met maiskolven die kunnen gevaarlijk zijn en voor ernstige verstoppingen zorgen :N:
en ik dacht dat een hond ook niets aan sperciebonen heeft ze worden niet voor niets gegeven als een hond af moet vallen :19:
het vult de maag maar verder doet een hond er niets mee , althans dat heb ik altijd begrepen
en ook niet rauw geven evenals snijbonen maar net even koken,
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:mais is graan dus niet echt goed voor een hond, veelmensen denken dat mais een groente is maar het is graan :wink: pas op met maiskolven die kunnen gevaarlijk zijn en voor ernstige verstoppingen zorgen :N:
en ik dacht dat een hond ook niets aan sperciebonen heeft ze worden niet voor niets gegeven als een hond af moet vallen :19:
het vult de maag maar verder doet een hond er niets mee , althans dat heb ik altijd begrepen
en ook niet rauw geven evenals snijbonen maar net even koken,
Hoi,

Klopt; een hond kan geen bonen verteren. Alleen als je de bonen kookt en fijnmaalt, kunnen ze het enigszins verteren. Daarom wordt het ook geadviseerd aan honden die af moeten vallen; het vult de maag, maar de hond neemt er niets van op.
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor gras. Dat komt er ook aan de achterkant weer onverteerd uit. Gras kunnen honden ook niet verteren.
Laatst gewijzigd door Scooby op 20 aug 2005 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
irstas

maart schreef:
Scooby schreef:
dat gaat zich dan vooral om de goede bacterien die erin zitten niet alleen maar voor de voedingswaarde dus voegt groente niks toe aan de gezondheid van de hond, zo een rauwe darm en pens dus weer wel.maar dat is niet te vergelijken met gekookte of rauwe groente.
het verteerd ook vaak niet veel groente komen er hetzelfde uit als dat ze erin gingen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

irstas schreef:dat gaat zich dan vooral om de goede bacterien die erin zitten niet alleen maar voor de voedingswaarde dus voegt groente niks toe aan de gezondheid van de hond, zo een rauwe darm en pens dus weer wel.maar dat is niet te vergelijken met gekookte of rauwe groente.
het verteerd ook vaak niet veel groente komen er hetzelfde uit als dat ze erin gingen.
Hoi,

Groenten bevatten in het algemeen veel vitamines en mineralen en dat heeft een hond toch echt ook nodig.
ien
Erelid
Contacteer:

irstas schreef:
maart schreef:
Scooby schreef:
dat gaat zich dan vooral om de goede bacterien die erin zitten niet alleen maar voor de voedingswaarde dus voegt groente niks toe aan de gezondheid van de hond, zo een rauwe darm en pens dus weer wel.maar dat is niet te vergelijken met gekookte of rauwe groente.
een hond in de vrije natuur zoekt zelf ook groente en fruit om te eten. Het is bekend..die van mij doen het ook, dat honden b.v rietstengels de onderkant eten..die zijn zoet en zit vol met vezels..het is een delicatesse.
Echter de hond moet wel tijd en ruimte krijgen om dit ook t emogen doen..een hond aan een riem krijgt geen kans.

hier zie je mijn honden die stengels eten

Afbeelding
Afbeelding
irstas

ja dat doen die van mij ook maar dat is niet omdat ze voedingstoffen tekort komen.
en een teveel aan bepaalde vitamine is ook niet gezond.
het ligt er vooral aan wat ze als basisvoeding hebben.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

irstas schreef:ja dat doen die van mij ook maar dat is niet omdat ze voedingstoffen tekort komen.
Waarom doen ze het dan?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

irstas schreef:en een teveel aan bepaalde vitamine is ook niet gezond.
Tè veel, is nooit goed. Nergens van.
irstas

Scooby schreef:
irstas schreef:ja dat doen die van mij ook maar dat is niet omdat ze voedingstoffen tekort komen.
Waarom doen ze het dan?
misschien zoals jullie zeggen dat het nog gewoon hun instinct is?
of omdat ze het gewoon lekker vinden?
irstas

Scooby schreef:
maar daarom als je basisvoeding goed is , en je gaat ze dan hiernaast nog groente bij gaat voeren is dit dus niet goed.
en dan zou je dus beter die grasstengels zoals jullie zeggen voedzaam is kunnen aanraden inplaats van gekookte of rauwe groente.

in het hondenpension stelden we zelf de voeding samen alles vers en hier werd ook geen groenten aan toegevoegt.
ien
Erelid
Contacteer:

Scooby schreef:
Waarom doen ze het dan?
aanvulling,darmreiniging enz enz.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

irstas schreef:
Scooby schreef:
Waarom doen ze het dan?
misschien zoals jullie zeggen dat het nog gewoon hun instinct is?
Als het hun instinct is, weten ze dus dat ze het nodig hebben.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

irstas schreef:
Scooby schreef:
maar daarom als je basisvoeding goed is , en je gaat ze dan hiernaast nog groente bij gaat voeren is dit dus niet goed.
en dan zou je dus beter die grasstengels zoals jullie zeggen voedzaam is kunnen aanraden inplaats van gekookte of rauwe groente.

in het hondenpension stelden we zelf de voeding samen alles vers en hier werd ook geen groenten aan toegevoegt.
Wat versta jij onder 'basisvoeding' eigenlijk?
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Scooby schreef:Dat bedoel ik dus. En wat dacht je van de inhoud van een pens?!
Ik vraag me af of je hond ook de inhoud helemaal opeet als je een hele pens geeft(met inhoud dus)
weg gehaald zit een virus in
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:
Scooby schreef:Dat bedoel ik dus. En wat dacht je van de inhoud van een pens?!
Ik vraag me af of je hond ook de inhoud helemaal opeet als je een hele pens geeft(met inhoud dus)
Ja, hoor dat wordt helemaal opgegeten.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Uien zijn wel erg slecht!!!!

Volgens mij is een gevarieerde voeding het beste voor mij en voor mijn hond, vers en natuurlijk :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”