Vanmiddag waren we met z'n drietjes aan het wandelen langs de Kromme Rijn (dus smal pad). We zien een groep honden aankomen, waaronder de twee Corgi's die al een keer bovenop Bram zijn gesprongen toen hij 11 weken was. Maar ja, hij's nu flink wat ouder, dus we zijn er zonder vrees naar toe gelopen. Helaas, de Corgi's sprongen met z'n tweeen boven op hem en wilden hem flink te grazen nemen. Dat heb ik 1 keer laten gebeuren in shock (toen op vakantie), maar niet nog een keer! Laat ik zeggen dat ik wat minder vriendelijke woorden tegen de Corgi's heb uitgesproken en toen gingen ze van schrik weg. Brammie hobbelde keurig met me mee.
De adrenaline zat behoorlijk in m'n lichaam.
Begon de eigenares van een Labrador tegen me te zeggen dat ik nodig op cursus moet met de hond en iets over een artikel in de Telegraaf. Ik antwoordde zoiets als dat die k*t Corgi's van mijn hond moeten afblijven.
Ben doorgelopen, m'n vriend is blijven staan. Blijkt zij al vaker commentaar te hebben gehad (zij zal het tips over het opvoeden noemen). Hij heeft haar vriendelijk doch dringend verzocht zich niet met de opvoeding van onze hond te bemoeien. Geloof niet dat het echt doorkwam.
De eigenares van de Corgi's was erg geschrokken en excuseerde zich. Heel mooi hoor, maar ze heeft de beessies echt niet in de hand. Het zijn twee pups uit het zelfde nest en ze luisteren echt totaal niet.
Het zal wel heel slecht zijn, maar de volgende keer als ik die Corgi's tegen kom, draai ik of om (maar waarschijnlijk rennen ze dan toch naar Bram toe) of ik til Bram op. Ik laat mijn hond niet elke keer pakken door twee honden.
M'n vriend moest achteraf erg om me lachen. Hij vermoedt dat ik binnenkort door een headhunter gebeld wordt voor een baan als krokodillenverzorger (zelfs die gaan keurig in hun hok als ik zo tekeer ga).
Ben nu wel benieuwd wat er vandaag in de Telegraaf stond over honden, weet iemand dat?