Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tuureluurs maakt ie me!!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

wennepen32
Vaste gebruiker

tuureluurs maakt ie me!!!

Ongelezen bericht door wennepen32 »

Onze nieuwe franse bulldog pup van nu 11 weken piept en blaft vreselijk als ie in de bench "moet", hij gaat er overdag ook vanzelf in maar zo gauw het deurtje dicht gaat begint de ellende..... bij de fokker was hij als laatste "over" en die vrouw vond het zo zielig als ie ging piepen als het deurtje dicht was en liet m dus maar open, nu na 2 weken is ie nog steeds niet helemaal gewend. 's nacht gaat het goed maar overdag.... ik laat m ook alleen maar eruit als ie stil is dus dat moet ie toch wel doorkrijgen. Het is een echte sloper dus openlaten is absoluut geen optie en tsja ik moet ook werken dus hij MOET er gewoon aan wennen onze andere franse bulldog heeft dit gedrag nooit gehad. Wie heeft er goede tips voor me??
Don't drive faster than your guardian angel can fly..................
BeëlzeBubble
Zeer actief

Re: tuureluurs maakt ie me!!!

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

wennepen32 schreef: ik laat m ook alleen maar eruit als ie stil is dus dat moet ie toch wel doorkrijgen.
Dus jij laat een pupje van 11 weken die helemaal over de zeik is in zijn bench opgesloten zitten? :evil:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Doorblijven gaan met oefenen. Ook op momenten doen dat je thuis bent en hem wat lekkers in de bench geven (een kong of zo). Je kunt het ook doen als je hem eten geeft in de bench en dan het deurtje dicht t/m een half uur erna en hem er dan eruit halen en uitlaten. Of op momenten dat hij heel erg moe is en bijna in slaap valt hem erin liggen en deurtje dichtdoen. Op zo'n moment denk ik dat hij minder weerstand geeft en dan belonen als hij stil is. Dit moet je steeds uitbreiden!! Dus van als hij net stil is vrijlaten, dan als hij 3 minuten stil is uitlaten enz. Als je het direct lang doet en hem ook nog eens alleen thuis laat dan zal het nooit goed komen!! Blijf erbij totdat hij zich netjes gedraagd en ga dan pas proberen om een paar minuten de kamer uit te kunnen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Oppas zoeken als je werkt, tenzij je met een volkomen geflipte hond wil zitten.

Jullie hebben gewoon heel veel geluk gehad met de andere hond; de meeste pupjes zijn zoals jullie pup. Niks abnormaals aan, niks mis mee. Waar wel iets mis mee is, is dat jij dus echt moet werken en denkt dat je zo'n pupje op zo'n manier aan de bench kan wennen omdat hij er in MOET.

Ik zou echt oppas gaan zoeken voor als je werkt, en dan gewoon het alleen zijn (al dan niet in de bench) heeeeel langzaam op gaan bouwen. En tja, dat kost wel een aantal weken, zo niet maanden.
Afbeelding
wennepen32
Vaste gebruiker

Dus jij laat een pupje van 11 weken die helemaal over de zeik is in zijn bench opgesloten zitten? :evil:

nou nou over de zeik.... hij wil er gewoon uit...... en ja ik laat m er gewoon in, toegeven dat is verstandig :denken:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Waarom moet die pup perse in de bench met de deur dicht?
Aan het sloopgedrag kan je werken maar daar moet je wel de tijd voor nemen.
Je zegt dat de pup de nacht in de bench door moet brengen dat is gemiddeld zo een 8 uur. Dan moet de pup erin tijdens je werk zo een 4 tot 8 uur.
Op zich niet vreemd dat zo een pup van 11 weekjes zich daar tegen verzet.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
wennepen32
Vaste gebruiker

Moos schreef:Oppas zoeken als je werkt, tenzij je met een volkomen geflipte hond wil zitten.

Jullie hebben gewoon heel veel geluk gehad met de andere hond; de meeste pupjes zijn zoals jullie pup. Niks abnormaals aan, niks mis mee. Waar wel iets mis mee is, is dat jij dus echt moet werken en denkt dat je zo'n pupje op zo'n manier aan de bench kan wennen omdat hij er in MOET.

Ik zou echt oppas gaan zoeken voor als je werkt, en dan gewoon het alleen zijn (al dan niet in de bench) heeeeel langzaam op gaan bouwen. En tja, dat kost wel een aantal weken, zo niet maanden.
Onze vorige honden heb ik ook geen problemen mee gehad, en als jij vind dat er met mij iets mis is omdat ik moet werken... sorry hoor, hij is 3 uurtjes alleen denk niet dat ik daar oppas voor hoef te gaan zoeken.
Moos
Zeer actief

wennepen32 schreef:
Moos schreef:Oppas zoeken als je werkt, tenzij je met een volkomen geflipte hond wil zitten.

Onze vorige honden heb ik ook geen problemen mee gehad, en als jij vind dat er met mij iets mis is omdat ik moet werken... sorry hoor, hij is 3 uurtjes alleen denk niet dat ik daar oppas voor hoef te gaan zoeken.
Ik zeg niet dat er iets mis mee is dat jij moet gaan werken. Ik zeg dat er iets mis mee is dat een pupje meteen al (3 uur dus schijnbaar) alleen met zitten in de bench, waarin hij dus duidelijk flipt, omdat er gewerkt moet worden.

Ik snap niet zo goed waarom jij zo bagataliserend daarover doet. Dat pupje is duidelijk doosongelukkig in dat ding. En ook duidelijke dus doodongelukkig als hij daarin alleen moet zijn. Waarom dan niet even voor een maandje of 2-3 oppas zoeken, zodat hij het alleen zijn goed aan kan leren?

Ik zal je even vertellen hoe dat hier ging met Moos. Hij flipte ook in de bench, ik heb dat welgeteld 3 keer, ja, 3 keer maar, laten gebeuren, en ik ben 4, ja 4 maanden bezig geweest om hem 3 uur alleen te kunnen laten zijn daarna.
En dat was dus maar 3 keer in de bench flippen, toen ben ik meteen gestopt, maar toen ben ik dus wel maanden bezig geweest om dat weer recht te trekken.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

wennepen32 schreef: Onze vorige honden heb ik ook geen problemen mee gehad, en als jij vind dat er met mij iets mis is omdat ik moet werken... sorry hoor, hij is 3 uurtjes alleen denk niet dat ik daar oppas voor hoef te gaan zoeken.
Hij zal eerst aan de bench overdag moeten wennen terwijl je er bent voor je hem met de deur dicht alleen kan laten. Waarom maak je niet een ruimte pupproof en kijkt of dat wel gaat als het niet lukt met oppas.

Wat je andere honden deden kan je niet doortrekken naar deze pup. Mijn vorige pup piepte ook niet in de bench met het deurtje dicht, de hond die ik nu heb huilde als een wolf, vandaar dat ik de keuken pupproof heb gemaakt.

Anne
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ik snap niet dat je een hond, en dan zeker een puppie, zolang alleen kan laten als je werkt.

Waar moet hij bv zijn behoefte doen ?

Franse Bulldogs zijn dan nog heel aanhankelijke honden die heel erg op mensen gericht zijn.

Kan je hem niet meenemen naar je werk ?
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
wennepen32
Vaste gebruiker

starfleet schreef:
Waarom maak je niet een ruimte pupproof
op zich is de keuken wel pupproof maar ik heb een open keuken dat word dus moeilijk de doorgang is te groot om er een traphekje of zo tussen te zetten. ik kan wel oppas regelen dat is het probleem niet maar als die er is (ik zorg dat ze moe genoeg zijn als ik wegga) gaan ze liggen slapen.. :denken:
Moos
Zeer actief

wennepen32 schreef:
starfleet schreef:
op zich is de keuken wel pupproof maar ik heb een open keuken dat word dus moeilijk de doorgang is te groot om er een traphekje of zo tussen te zetten. ik kan wel oppas regelen dat is het probleem niet maar als die er is (ik zorg dat ze moe genoeg zijn als ik wegga) gaan ze liggen slapen.. :denken:
Dat geeft toch niet dat ze dan toch liggen te slapen? Als oppas regelen mogelijk is zou ik dat gewoon doen voor eerst een maandje of misschien 2, en dan als je thuis bent langzaam het alleen zijn (in de bench of niet) oefenen. Het scheelt zoveel als deze pup later ook gewoon lekker alleen thuis kan zijn, waarom dan niet even iets meer tijd daaraan besteden nu? :wink:
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

wennepen32 schreef: Onze vorige honden heb ik ook geen problemen mee gehad, en als jij vind dat er met mij iets mis is omdat ik moet werken... sorry hoor, hij is 3 uurtjes alleen denk niet dat ik daar oppas voor hoef te gaan zoeken.
3 uurtjes is misschien niet veel voor een volwassen hond, maar voor een pup wel. Ik denk dat je met je andere honden inderdaad geluk hebt gehad, zoals Moos ook zegt.
Onze Catootje is nu 14 weken en zette in het begin ook overal haar gebitje in. We zorgen ervoor dat er niks meer rondslingert en van de vaste dingen heb ik er veel tijd ingestoken dat ze dat afleert. Nu blijft ze netjes van de tafel en de rieten stoelen af. Zelfs de kwastjes die aan de bank hangen (waarvan ik al had ingecalculeerd dat ze er binnen de kortst mogelijke tijd af zouden zijn) laat ze netjes met rust. Het enige dat nog niet veilig is, zijn schoenen, kledingstukken en vellen papier, maar dat zijn allemaal dingen die je op kunt ruimen.
Ik zou dan nog eerder een stuk van de kamer afzetten of de hond in de keuken zetten dan een bench gebruiken 's nachts. Overdag zou ik inderdaad een oplossing zoeken in de vorm van oppas, net zo lang tot je pup het aankan om langer alleen te zijn.
Ik ben niet tegen het gebruik van een bench (ik heb er voor Belle ook een gehad), maar op deze manier maak je de bench tot een nare plek voor de hond. Als je perse een bench wil gebruiken, moet je dat heel langzaam opbouwen en de bench leuk maken. En dan nog is het voor een hond gewoon niet leuk lang opgesloten te moeten zitten. Dus de tijd die je moet steken in het leren wennen aan de bench, kun je misschien beter gebruiken voor het afleren van het slopen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
starfleet
Erelid

wennepen32 schreef:
starfleet schreef:
Creatief met de keuken is een optie, laat die hersens maar even werken, er is altijd een oplossing om een open keuken af te zetten, ook al is die oplossing niet mooi, dat moet dan maar voor een tijdje.

Het feit dat pup heerlijk gaat liggen slapen als de oppas er is is een geweldig teken. Dan voelt pup zich dus heerlijk veilig!

Ik trek hem door naar een baby: "Ik hoef geen oppas want de baby gaat altijd lekker slapen als de oppas er is"

Anne
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Onze eerste pup was ook een Franse Bulldog. Zij moest ook leren alleen te blijven, maar het eerste half jaar was ik thuis en dus hebben we dit rustig kunnen opbouwen.

Een pup van elf weken al alleen laten voor drie uur vind ik persoonlijk ook te lang, zeker wanneer hij het zo vreselijk vindt in de bench (en het feit dat hij alleen gelaten wordt).

Als oppas geen probleem is, waarom kies je daar dan niet voor? De pup zal zich daar een stuk beter bij voelen en de oppas kan ook oefenen met de bench.

Of idd een traphekje. Hebben wij ook in onze open keuken.
wennepen32
Vaste gebruiker

een traphekje van 3 1/2 meter waar kan je die kopen? oppas heb ik nog maar voor 2 weken..... vreselijk vind ie het niet in de bench want dan gaat ie er niet vanzelf in overdag en 's avonds. het zit m gewoon in het feit dat het deurtje dicht gaat wat m dus is aangeleerd bij de fokker, de vergelijking met een baby? kom op we hebben het over een hond, op puppycursus geven ze het advies dat ik door moet zetten en absoluut niet moet toegeven. Ik ben echt geen boeman en wil t beste voor m'n hondje maar soms zijn er nou eenmaal situaties dat het echt niet anders kan. Ik geef m een speeltje mee in de bench of een kong zorg echt wel dat ie wat te doen heeft.
chrico
Zeer actief

Waarom leer je hem het slopen niet af zodat de deur open kan blijven??
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Er zijn zeker traphekjes voor die lengte, bij baby-waltz kun je deze bestellen. (duitse site) Je kunt ook creatief aan de slag met wat kippegaas, dan is een hekje ook zo gemaakt.
Ik zou in ieder geval een oppas regelen, al lukt het je nog maar voor twee weken. Beter dan niets. Je pup is nog zo klein, die wil niet alleen zijn zonder de baas. Dat is in zijn ogen heel onnatuurlijk en daar moet je hem dus rustig aan laten wennen.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Nee een traphekje van dat formaat is er niet maar als je een beetje creatief WIL zijn is dat heel makkelijk op te lossen...
Plus dat je, als je je hond persee in een bench wilt hebben, je de pup wel met leren en dat werkt niet op deze manier ben ik bang.
Als je gewoon de tijd er voor neemt kan je ook beginnen aan het afleren van het sloopgedrag zoals Whera al aangeeft
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

De term toegeven is totaal misplaatst. De pup is namelijk geen machtsstrijd aan het aangaan, de pup is in paniek. Als je een pup zo overvraagt in iets dat hij nog niet kan en waaruit hij ook niet kan ontsnappen creeer je echt hevige stress. Dat is zielig..klaar!
Verder is het jammer dat veel honden op deze wijze bang worden om later alleen te blijven. Het hulpeloze machteloze bange gevoel wordt gekoppeld aan het feit dat de pup geen steun krijgt en alleen is..hij kan de situatie niet aan en gaat zo linken leggen tussen het paniekgevoel en het alleen zijn en de bench. Veelal zie je dit soort gevolgen pas als de hond volwassen is.
Een pup van 11 weken kan nog niet alleen blijven. Ja, even..twee tellen, maar geen 3 uur. Als je hulpmiddelen nodig hebt zoals kooien om een pup in op te sluiten om toch af te dwingen dat hij alleen moet zijn ben je fout bezig. Je bent je pup aan het overvragen en je maakt hem bang.
Zoek oppas en geef je pup de tijd om ouder te worden. Oudere pups kan je namelijk wel wat langer alleen laten.
Ik zou eerst een week of 3 die bench maar eens totaal laten en die deur niet meer dicht doen. Je moet je realiseren dat een goede benchtraining pas aangeeft een deurtje te mogen sluiten als de hond kalm in de bench blijft liggen als jij in dezelfde ruimte als de hond je vrij kan bewegen en ook de kamer uitkan, zonder dat de hond je neigt na te lopen. Pas dan is het moment waarop je kalm kan gaan oefenen met het opsluiten in dat verrekte rotkooitje.
Ik hoop dat je bereid bent het roer om te gooien want ik vind het zielig voor je pup en je hebt kans littekens achter te laten waar je over een jaar nog last van hebt.
Een pup van 11 weken is te jong om lang alleen te laten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

wennepen32 schreef:hij is 3 uurtjes alleen denk niet dat ik daar oppas voor hoef te gaan zoeken.
Hebben wij wel gedaan (alles beter dan de bench) en wat is er erg aan? Het gaat om een periode die heel wat korter zal zijn dan de lange jaren die je hond bij je mag zijn en waarin je wilt proviteren van alles wat je nu goed aanpakt. Wat investeren in de toekomst kan nooit kwaad. Ik vindt het bovendien weinig respectvol om je pup zo te negeren, er wordt duidelijk door hem aangegeven dat een bench niet prettig is en daar wals je zo overheen. Als je nu met deze wijze van handelen doorgaat dan zul je jaren (of altijd) bezig zijn met de gevolgen hiervan.

Men denkt nu met je mee en probeert oplossingen te vinden, ga niet klakkeloos voor alles verzinnen waarom het juist niet kan maar stel je open voor ideeën en kies datgene uit waardoor iets wel kan.
Laatst gewijzigd door bram en thijs op 23 aug 2005 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
starfleet
Erelid

wennepen32 schreef:Ik ben echt geen boeman en wil t beste voor m'n hondje maar soms zijn er nou eenmaal situaties dat het echt niet anders kan. Ik geef m een speeltje mee in de bench of een kong zorg echt wel dat ie wat te doen heeft.
Waarom post je hier een vraag als je geen antwoorden wil horen? Houd je dan aan het advies op de puppencursus en stop de hond piepend en jankend in de bench, doe de deur dicht en ga naar je werk. Moet kunnen toch volgens de mensen van de puppencursus?

Anne :boos:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

wennepen32 schreef:Onze nieuwe franse bulldog pup van nu 11 weken piept en blaft vreselijk als ie in de bench "moet", hij gaat er overdag ook vanzelf in maar zo gauw het deurtje dicht gaat begint de ellende..... bij de fokker was hij als laatste "over" en die vrouw vond het zo zielig als ie ging piepen als het deurtje dicht was en liet m dus maar open, nu na 2 weken is ie nog steeds niet helemaal gewend. 's nacht gaat het goed maar overdag.... ik laat m ook alleen maar eruit als ie stil is dus dat moet ie toch wel doorkrijgen. Het is een echte sloper dus openlaten is absoluut geen optie en tsja ik moet ook werken dus hij MOET er gewoon aan wennen onze andere franse bulldog heeft dit gedrag nooit gehad. Wie heeft er goede tips voor me??
Vreemd hoor met 11 weken dat hij nog niet gewend is :roll:
Ik vind het pure dierenmishandeling om een pupje van 11 weken zo in de stress te jagen, misschien zou je het slopen kunnen afleren ?
En s'nachts in de bench en overdag ? , heerlijk leven voor puppekind :boos:
wennepen32
Vaste gebruiker

Waarom post je hier een vraag als je geen antwoorden wil horen? Houd je dan aan het advies op de puppencursus en stop de hond piepend en jankend in de bench, doe de deur dicht en ga naar je werk. Moet kunnen toch volgens de mensen van de puppencursus?

Ik voel me vreselijk aangevallen door jullie. Ik kan toch niet gaan stoppen met werken en de boel laten slopen thuis? tuurlijk ben ik m aan het afleren te slopen ik besteed heel veel tijd aan mijn honden als ik niet werk,als ik dit soort antwoorden krijg stel ik wel geen vragen meer op het forum, en dan zal er wel weer iemand zeggen dan moet je geen pup nemen als je werkt. :devil: LAAT ANDERS MAAR...........
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

wennepen32 schreef:

Ik voel me vreselijk aangevallen door jullie. Ik kan toch niet gaan stoppen met werken en de boel laten slopen thuis? tuurlijk ben ik m aan het afleren te slopen ik besteed heel veel tijd aan mijn honden als ik niet werk,als ik dit soort antwoorden krijg stel ik wel geen vragen meer op het forum, en dan zal er wel weer iemand zeggen dan moet je geen pup nemen als je werkt. :devil: LAAT ANDERS MAAR...........
Nee inderdaad, als je geen oplossingen bedacht hebt zoals hondenoppas dan had je geen pup moeten nemen, vreemd he ! Een hondekind van 11 weken de stress injagen omdat hij persee de bench inmoet, nee daar mag vooral niets negatiefs over gezegt worden. Weet je wat EEN GROOT APPLAUS VOOR JEZELF
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

wennepen32 schreef:

De slachtofferrol staat geen mens goed en negatief aandacht trekken ook niet. Wie zegt dat je moet stoppen met werken? De meeste mensen passen de komst van een pup in hun leven in. Achteraf gillen over dingen die je vóóraf had moeten doen heeft niet zoveel zin en doen alsof het onze schuld is al helemaal niet.

Er zijn al wat ideeën geoppeerd, kijk daar eens naar. Haal je pup in ieder geval uit die bench, het beest is duidelijk en wil er niet in. Respecteer dat. Als je open staat voor op- en aanmerkingen en tips dan kan daar de gouden tip voor jullie tussenzitten. Informeer bijvoorbeeld bij vrienden, familie of buurttieners of er voor nu iemand op wil passen. Dat geeft jullie allemaal de tijd om aan een structurele oplossing te werken.
AfbeeldingAfbeelding
starfleet
Erelid

wennepen32 schreef: Ik voel me vreselijk aangevallen door jullie. Ik kan toch niet gaan stoppen met werken en de boel laten slopen thuis? tuurlijk ben ik m aan het afleren te slopen ik besteed heel veel tijd aan mijn honden als ik niet werk,als ik dit soort antwoorden krijg stel ik wel geen vragen meer op het forum, en dan zal er wel weer iemand zeggen dan moet je geen pup nemen als je werkt. :devil: LAAT ANDERS MAAR...........
Als je bij elke optie "Ja, maar" zegt en die verwerpt, wat heb je er dan aan om een vraag te stellen. Niemand heeft hier een toverforumule dat je hond op magische wijze ibinnen een dag 3 uur lang met het deurtje dicht in de bench kan blijven.

Ik heb van niemand gehoord dat je dan maar moet stoppen met werken en niemand zegt dat je niet goed voor je honden bent. Maar je wil niet creatief met de keuken en je wil geen oppas omdat de pup dan gaat liggen slapen.

Dan wordt het gewoon lastig.

Anne
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Als ik je stukje zo lees verbaas ik me erover dat je een pup van pas 11 weken oud hebt, en al weer aan het werk bent (hoe kort dan ook).
Voordat je een pup in huis neemt, zorg je er toch voor dat je eerst een flinke periode vrij bent, zodat je fulltime de tijd hebt om je pup zindelijk te maken, te leren dat hij niet mag slopen, langzaam aan leren alleen te zijn en nog zo wat van die dingen.

In jouw geval zou het voor mijn gevoel dan ook gewoon beter geweest zijn om geen pup te nemen, als je die tijd er niet voor hebt om te investeren in de rest van je pup zijn of haar hondenleven.
Die eerste periode is reuze belangrijk, ook qua socialisatie. En als je hond zoveel tijd verplicht in een bench moet doorbrengen blijft er een stuk minder tijd over voor deze socialisatie.

Het enige zinnige advies wat ik je kan geven is: neem vrij en bouw het alleen zijn langzaam op, zodat de pup geen verlatingsangst gaat krijgen (als 'ie dat niet al heeft).
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

wennepen32 schreef:
starfleet schreef:
Je zet gewoon twee traphekjes, ééntje langs elke kant
en je schuift die toe.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
chrico
Zeer actief

Je hoeft je niet aangevallen te voelen. Men wil je alleen iets duidelijk maken en wakker maken dat je pupje nog heel jong is om zolang alleen en opgesloten te zijn.
Zoals ik al twee keer eerder aangaf, ga trainen met hem. Leer dat hij alleen zijn eigen speelgoed mag hebben en niet die luie stoel.
Je geeft aan dat je nog twee weken oppas kan regelen en ondanks dat je pup slaapt zou ik daar dan toch maar gebruik van maken.
Nu goed geleerd is straks een hoop ellende minder.

Ik heb hier ook een jong in alles zijn tanden zettend monster rondlopen. Alleen weet hij nu dat de bank en de stoelen er niet staan voor zijn tandjes. Die zet hij in zijn eigen spulletjes die zeer gevarieerd zijn dus hij kan uitkiezen wat hij op dat moment wil.
Je schrijft dat je hem een speeltje geeft in de bench. Maar jij weet niet waar je pup op het moment behoefte aan heeft. Als ik hier kijk word de bak helemaal leeg gehaald want het onderste speeltje is net dat wat hij hebben wil. Dat houd voor mij in dat ik 60 keer per dag zijn speelgoed verzamel en weer in de bak stop en dat is niet erg want van mijn spullen blijft hij af.
Hij is hier nu 4 weken en gister is hij voor het eerst 10 minuten zonder mensen in huis geweest. Daarvoor stond ik om de hoek, maakte een praatje met de buren en rondje straat uit met de auto enz enz terwijl de honden binnen zaten. Gister dus de auto gestart en weggereden en de buurvrouw hield ze in de gaten.
Dat ging zonder problemen want hij is vertrouwd met het feit dat ik weer terug kom. Zijn speelgoed bak had hij weer leeggehaald en de verrassing die er tussen zat heeft hij ook gevonden en kwam hij trots mee aanzetten toen wij weer thuis kwamen. Nu ik weet dat dit goed gaat ga ik het na een paar keer 10 minuten uitbreiden naar 15 minuten maar eerst mag hij nog even hieraan wennen.
Op deze manier hoop ik dat ik als hij groter is uiteindelijk de honden (zit ook nog een puber van een jaar bij) alleen kan laten als ik eens rustig op mijn gemak de boodschappen wil doen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”